נהגים לא מעטים בגוש דן מחזיקים בהגה עם חיוך רחב על פניהם לאחר שגשר גלילות נפתח (ד', 28.2.07) לתנועה. חברת נתיבי איילון חנכה אתמול את פרויקט גשר גלילות בצומת הקאנטרי-קלאב. הגשר, שאורכו 460 מ' ורוחבו 13 מ', מזרים את התנועה הבאה מצפון על כביש החוף (כביש מס' 2) מזרחה לכביש מס' 5 ולדרך איילון דרום.
על הגשר יעברו מדי יום כ-3,200 כלי רכב בשעות השיא, וסך הכל כ-50,000 כלי רכב ביממה. אבל ייתכן ששמחת הנהגים מוקדמת מדי. מנכ"ל חברת נתיבי איילון, שי ברס, גילה לראשונה כי הנסיעה בנתיבי איילון עשויה להיות כרוכה בתשלום כבר החל מעוד שנה עד שנה וחצי.
בראיון לגלי צה"ל אמר ברס, אשר מונה לתפקידו לפני שלושה ימים בלבד לאחר ששימש כממלא-מקום המנכ"ל, כי הוא צופה שהעומסים הרבים שייווצרו בשנים הקרובות בנתיבי איילון כתוצאה מחיבור כבישים נוספים לכביש זה ייצרו עומסים תנועה ופקקים שלא ניתן יהיה לעמוד בהם, ולכן, מתכוונים בחברה להמליץ על הטלת אגרה על הנהגים במטרה להסיט את התנועה לנתיבים אחרים. ועדה מיוחדת תבחן הצעות בנושא ותחליט באילו נתיבים תהיה הנסיעה כרוכה בתשלום. עם זאת, המהלך מותנה בקבלת אישורים לא מעטים, ולא בטוח ששר התחבורה, שאול מופז, ייתן לו גיבוי.
"היום אנחנו סופרים 750,000 כלי רכב ביממה ויש ימים של 800,000 כלי רכב ביממה. גם אם מוסיפים עוד אספלט ועוד נתיב, מרחב הגמישות שלנו הולך ומצטמצם. כשאנחנו מסתכלים קדימה לשנים הקרובות אנחנו מצפים לביקושים אדירים בכביש 20 - נתיבי איילון - שהוא למעשה עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. אני צופה בחמש-שש שנים הקרובות עומס של ביקושים שיהפכו את הכביש לבלתי רלוונטי", אמר ברס.
לדבריו, ההצעה לרפורמה תגובש בחברה בשנה הקרובה. "אנחנו קוראים לזה ניוד תנועה. אני חושב שלא תהיה לנו ברירה ונצטרך להיכנס לנושא הזה מאוד ברצינות בשנים הקרובות. אני לא אומר שאנחנו הולכים לבצע את זה מחר בבוקר, אבל אנחנו רוצים להניח את הרעיון על שולחנו של מנכ"ל משרד התחבורה בתוך שנה".