|   15:07:40
דלג
  אבי ברוכמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

'הנחות הסלב' של מערכת אכיפת החוק

המושג 'הנחות סלב' מתייחס במקור למתנות שמקבלים הסלב מהחברות המסחריות על-מנת לקשר מוצרים ו/או פרויקטים מסוימים עם אותו אדם. היא קיימת בממד הרחב - של התייחסות מערכות האכיפה והשפיטה לבכירים בכלל וגם בממד הצר: באופן שבו 'דואגות' המערכות הללו לאלה מתוכן שכשלו. מצד אחד, ביקורת קשה ואמירות חריפות בהצהרות לתקשורת ובפסקי הדין. משד שני: ענישה מגוחכת ולא מידתית
13/12/2017  |   אבי ברוכמן   |   כתבות   |   תגובות
סגן המפכ"ל לשעבר, ניצב בדימוס נסים מור [צילום: פלאש 90]

סקר מדד שלטון החוק שעורכת אוניברסיטת חיפה, מצביע על ירידה באמון של הציבור בהגינות המשטרה ומערכת המשפט בישראל. רק 28% מהמשתתפים בסקר הסכימו כי המשטרה פועלת בצורה שוויונית כלפי כלל אזרחי ישראל. 49% בציבור היהודי הביעו אמון בבית המשפט העליון ב-2017, לעומת 80% בשנת 2000 (שפיגל, 2017). לתהליך הזה סיבות רבות. הפעם אכוון את הזרקור לאחת התופעות המדגישות את אי-השוויון באכיפה: היחס המועדף שמעניקה המערכת לבכירים, ולאלה שבאו מתוכה... המושג 'הנחות סלב' מתייחס במקור למתנות שמקבלים הסלב מהחברות המסחריות - שכוללים תכשיטים, מכוניות וחופשות בחול-על-מנת לקשר מוצרים ו/או פרויקטים מסוימים עם אותו אדם. לדוגמה, העובדה שסלב עובר לגור בפרויקט מגורים מעלה את ערך הדירות ומושכת אנשים לפרויקט.

בהקשר למערכת אכיפת החוק ולמערכת המשפט, בא כינוי זה לבטא את התחושה הציבורית, של יחס מועדף, שמקבלים בכירים שמועדים, ואמורים להיות מטופלים ככל אדם.

התופעה הזו אינה חדשה. היא קיימת בממד הרחב - של התייחסות מערכות האכיפה והשפיטה לבכירים בכלל - וגם בממד הצר: באופן שבו 'דואגות' המערכות הללו לאלה מתוכן שכשלו. מצד אחד, ביקורת קשה ואמירות חריפות בהצהרות לתקשורת ובפסקי הדין. משד שני: ענישה מגוחכת ולא מידתית, שאינה מתיישבת עם המילים שקדמו להחלטה...

סוגיית 'היסוד הנפשי' והשפעתה על המאבק בשחיתות השלטונית

עבירת הסל של הפרת אמונים והאופן שבו פורשה על-ידי בתי המשפט, סידרו 'חיים טובים' לבכירים רבים שסרחו. נאמנים לפרשנות מסוימת, התעקשו בתי המשפט שלא לייחס לנאשמים מסוג מסוים את מה שכונה היסוד הנפשי של מודעות למעשה של הפרת אמונים (קרניאל, 1999, ע' 298; נגבי, 2004, ע' 46). בעברית פשוטה, השופטים לא סברו שהנאשמים התכוונו במעשיהם לבצע מעשי שחיתות, ובהיעדר כוונה פלילית - זוכו. חלק מפסקי הדין הללו עוררו ביקורת ציבורית קשה, אך ללא הועיל. החשוב שבהם לטעמי הוא פסק דין דיניץ (ע"פ 4467/96).

הקו שנקטו שופטי העליון השפיע, בהכרח, גם על החלטות היועץ המשפטי לממשלה לסגור כתבי אישום כנגד בכירים. שרשרת הזיכויים של אנשי ציבור שהועמדו למשפט הביאה להרהורי כפירה באשר למקומה של עבירת המרמה והפרת האמונים בספר החוקים, על ההשלכות שיש לכך על המאבק בשחיתות הציבורית. רק כשהגיעו מים עד נפש, והמאבק בשחיתות השלטוניות היה על סף קריסה, נחלצו הנשיא דאז, אהרן ברק ושופטי העליון ונתנו פרשנות חדשה, שהפכה את הקערה. אבל הנזק היה כבר גדול ומוחשי: השנים 1996 עד 2004 הפכו לשנים מעצבות שבהן השחיתות השלטונית הפכה כבר למאפיין כרוני של תרבות השלטון בישראל.

הנחות לבכירים

קיימות דוגמאות רבות מספור להנחות סלב שמבצעת הפרקליטות - וגם בתי המשפט - לבכירים. אמנה פה אחת לדוגמה: את עסקת הטיעון שנסגרה עם אהוד אולמרט ופרקליטיו בשתי פרשיות הליכי המשפט שבהן נתפס, שעלו מתוך הקלטות שולה זקן. במסגרת ההסכם, מחקה הפרקליטות את אשמות שיבוש הליכי החקירה, שהעונש המרבי עליהן כבד יותר. מדוע?

דואגים ל'אנשינו'

בעוד שניתן לתרץ את התמודדות בתי המשפט עם 'היסוד הנפשי', ככשל של המחוקק בעבירת הסל של הפרת אמונים; ואת ההנחות לבכירים בתירוצים נקודתיים ("אולמרט כבר הושפל דיו"...), הרי שמקוממת במיוחד היא התמודדות המערכת עם אנשיה שכשלו:

2017: נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, יצחק כהן

במאי 2017 הסתיים משפטו של נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, יצחק כהן, כשהשופטת מסרבת לקבל את הסדר הטיעון שסוכם איתו. חקירת המשטרה - שהתבסס על מספר מקרי הטרדה - הניבה לבסוף מקרה בודד אחד בכתב האישום. השופט לשעבר התייצב בבית המשפט, והודה בכתב האישום. בהסדר טיעון בין התביעה והסנגוריה הוסכם לתקן את כתב האישום, והוסכם על עונש של שירות לתועלת הציבור ופיצוי למתלוננת בסך 2,500 ש"ח. במסגרת ההסדר הסכימה התביעה לאי הרשעה בכפוף להמלצת שירות מבחן. למה? נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון כבוד השופטת עינת רון כתבה בפסק הדין ( לאחר שבחנה את הסדר הטיעון): "... אינטרסים ציבוריים אלה אינם מאפשרי סיומו של ההליך ללא הרשעתו של הנאשם בדין ולטעמי, לא ניתן להם המשקל הראוי והנכון. בשל כך, והגם שמדובר בצעד חריג, מצאתי לחרוג מהסכם הטיעון....ואני מרשיעה את הנאשם בהטרדה מינית....אני מטילה על הנאשם צו של"צ בהיקף 220 שעות, כהמלצת שירות המבחן בתסקירו ומחייבת את הנאשם בתשלום פיצוי למתלוננת בסכום של 2,500 ש"ח ( ת"פ 42649-11-16 מדינת ישראל נ' כהן).

2016: סגן המפכ"ל לשעבר, ניצב בדימוס נסים מור

בספטמבר 2016 הורשע סגן המפכ"ל לשעבר, ניצב בדימוס נסים מור, בהסדר טיעון, בהטרדה מינית של שוטרות זוטרות במשטרה, וכן בהפרת אמונים. שופט בית משפט שלום בבאר שבע רון סולקין גזר את דינו, ל-400 שעות עבודות שרות ו- 4 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים, ופיצוי כולל של 30,000 ש"ח לשלוש המתלוננות. עוד נקבע כי מור יופנה לשירות המבחן כדי שזה יקבע אם ניתן לבטל את הרשעתו. מור ניסה לערער על הרשעתו. במסגרת ההסדר בין מח"ש למור, הודה סגן המפכ"ל לשעבר בעבירות שיוחסו לו והוסכם כי יעבור תסקיר מבחן - בדיקה בידי קצין מבחן שהוא עובד סוציאלי. תסקיר המבחן שנערך למור לא המליץ על ביטול ההרשעה. לאחר שהסתיים ההליך הפלילי בהרשעה פנתה אחת המתלוננת בתביעה אזרחית כנגד מור.

2016: מפקד מחוז חוף לשעבר, ניצב בדימוס חגי דותן

ביולי 2016 הורשע ניצב חגי דותן, לשעבר מפקד מחוז חוף, בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל. דותן נחקר בחשד שהטריד מינית שוטרות וניהל מערכות יחסים עם שוטרות. מח"ש חקרו את הפרשה ובסיומה, הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים והמפכ"ל דאז, יוחנן דנינו, הודיע לו על סיום דרכו במשטרה. כשנה לאחר מכן החליטה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה להעביר את ההליך לדין משמעתי במשטרה ולא פלילי. בהסדר טיעון הודה ניצב דותן במעשים ובהתנהגות שאינה הולמת שוטר ואו שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה. הוא הורשע על-פי הודאתו ונדון לנזיפה חמורה והורדה בדרגה אחת, למשך חצי שנה (מכיוון שההורדה בדרגה כוללת פגיעה כלכלית בפנסיה). השופטים לא מצאו מקום להטלת קנס ואו פיצוי למתלוננות (דורון, 2016).

2016: היועמ"ש מנדלבליט מורה לסגור את התיק נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד

ב-1 למרס 2016, סגר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את התיק נגד פרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר רות דוד, בנוגע להתנהלותה כפרקליטת מחוז. מנדלבליט קבע כי חומר הראיות בתיק לא מגבש סיכוי סביר להרשעה בעבירה פלילית וכי גם אם היו ראיות לעבירת מרמה והפרת אמונים, על עבירה זו חלה התיישנות. (כתב האישום נגד דוד בגין שיבוש הליכי משפט עדיין מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים).

רות דוד על-פי הטענות קיבלה מתנות מעו"ד לשעבר רונאל פישר, בהם שני עטים של "מונט בלאן" בשווי 2,500 שקלים, שעון בשווי אלפי שקלים, כמו-כן צעיף ותיק של לואי ויטון ושעון יקר ערך.

בנובמבר 2017 קבע דוח של נציב הביקורת על התביעה, דוד רוזן, כי נסיבות גניזת תיקי חקירה על-ידי רות דוד שנפתחו עקב 15 תלונות שונות של חוקרים ברשות המיסים "תמוהות". עוד אמר "מסיבות עלומות, כדי לא לומר מוזרות ותמוהות, יחד עם התיק נעלם אף התיעוד שהוביל להחלטה לביעור התיק"

2015: השופטת בלהה גילאור

ביולי 2015, בחר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין את השופטת בדימוס בלהה גילאור ליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות. שר האוצר ושרת המשפטים אישרו את המינוי. זאת למרות, בשנת 2010, בעת שגילאור כיהנה כנשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, קבע נציב התלונות על השופטים לשעבר, אליעזר גולדברג, כי היא פעלה בניגוד להסדר שנערך עמה, והתערבה בהחלטה מי השופט שידון בתיקים שמייצג משרד עורכי הדין של בעלה - יעקב סלומון, ליפשיץ ושות' החיפאי (גנון, 2015).

גילאור הייתה מסוכסכת עם סגנה לשעבר בחיפה, השופט גדעון גינת. בעקבות הסכסוך עבר גינת לכהן כשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב. גינת טען כי גילאור החליטה, בניגוד לתוכנית העבודה השנתית, להפקיע מידיו תיקים של חברות בפירוק שהיו באחריותו, לאחר שפסק נגד עו"ד משה ליפשיץ, שותף במשרד עורכי הדין של בעלה עו"ד יוסי גילאור. הנציב לשעבר גולדברג דחה את הטענה, לאחר שלדבריו לא מצא ראיות לכך (גנון, 2015).

השופט גינת שלח בקשה לעיון חוזר בהחלטה. הוא טען כי נודע לו שגילאור התחייבה שלא לעסוק בתיקים שבהם מעורב משרד עורכי הדין של בעלה, והדבר כולל את ההחלטה מי השופט שידון בתיק. בעקבות בקשתו של גינת פנה שוב גולדברג לגילאור וביקש את תגובתה. גילאור ציינה כי מנהל בתי המשפט דאז, השופט בדימוס בועז אוקון, פנה אליה בסמוך למינויה, והיא אמרה לו שאינה דנה בתיקים שבהם מעורב משרדו של בעלה. בענייני מנהלה, כגון ניתוב תיק, אמור היה לטפל אחד הסגנים. לאור הדברים כתב גולדברג כי "על-פי ההסדר המוסכם הנשיאה הייתה חייבת להימנע מלקבוע את השופט שידון בתיקי המשרד (של בעלה, ת.ג), וקביעה כזו צריכה הייתה להיעשות על-ידי אחד מסגניה" (גנון, 2015).

2005: השופטת הילה כהן

השופטת הילה כהן הורשעה בבית הדין המשמעתי של השופטים בהתנהלות לא תקינה כאשר "הוציאה תחת ידיה 14 פרוטוקולים והחלטות שלא שיקפו כהלכתם אירועים שהתרחשו באולם בית המשפט בדיונים שנערכו לפניה", לשון פסק דין בית הדין המשמעתי לשופטים, בראשות המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון מישאל חשין, השופט ריבלין והשופטת ארד. בלשון העם, השופטת 'פיברקה' 14 פרוטוקולים של בית משפט. הוועדה קבעה עם זאת כי מעשיה "לא ניגעו בפגם מוסרי", וכי יש להתייחס אליהם גם על-רקע יחסי עבודה "בלתי תקינים ובלתי בריאים בין השופטת כהן לבין עובדי העירייה שאמורים היו להיות לה לעזר". השופטים מציינים כי דוגמה ליחסים בלתי תקינים אלו הייתה כאשר "שוחררו נאשמים שלא בידיעתה של השופטת". הוועדה אף קבעה כי השופטת אינה צריכה לפרוש מתפקידה כשופטת, כיון שכאמור לא נפל פגם מוסרי בתפקודה אך הוחלט להעבירה למקום כהונה אחר ולתת לה נזיפה חמורה. לאחר לחץ ציבורי הובא הנושא לוועדה לבחירת שופטים. זו החליטה בדצמבר 2005, פה אחד, להדיח את השופטת הילה כהן מכס השיפוט. (שרביט,2005).

1988: שופט התעבורה, בן שחר חריפאי

בשנת 1988 התבררה בבית הדין המשמעתי לשופטים קובלנה בעניינו של שופט התעבורה בן שחר חריפאי. השופטים תיארו את הקובלנה בפסק דינם: "במועדים בלתי ידועים, קיבל השופט חריפאי מעו"ד שמעון מזרחי, המופיע בבית המשפט לתעבורה לעתים קרובות, כרטיסים למשחקי כדור סל, ביניהם כרטיסים למשחקי כדורסל של גביע אירופה, ללא תשלום. הכרטיסים היו כרטיסי הזמנה שאינם למכירה". שיטת מסירת הכרטיסים למשחקי מכבי ת"א עבור שופט התעבורה הייתה, לפי פסק הדין פשוטה למדי: "הכרטיסים הושארו עבור השופט חריפאי במזכירות בית המשפט". השופטים קבעו שמתן כרטיסים לשופט מעורך דין, שלעתים קרובות מופיע בפניו בבית המשפט אינה "... חס ושלום.... לקיחת שלמונים", אבל, "יש פגיעה בשלמותה ובשלומה של המערכת השיפוטית". בית הדין המיוחד הרשיע את חריפאי לפי הודאתו, ומאז חדל לכהן כשופט בישראל. קראו היטב מה כותבים השופטים " חריפאי מצטער על קבלת כרטיסי ההזמנה ורואה בכך משום התנהגות שלא כהלכה כשופט. מאחר שמעד ונכשל במה שנכשל, מבקש הוא לפרוש מכהונתו כשופט... בכך גזר על עצמו את אמצעי המשמעת הקשה ביותר" . היועמ"ש חריש החליט שלא להעמיד לדין פלילי את מזרחי בעבור מתן שוחד לשופט... (בקרמן, 2009).

לסיכום

אי-אפשר לעבוד על כולם כל הזמן... הצגתי בפניכם רשימה חלקית - שרחוקה מלהיות שלמה - של החלטות בכירים במערכת האכיפה ופסקי דין, שמעלים חשש שהירידה העקבית באמון הציבור בהגינות מערכת האכיפה, יש לה על מה להסתמך. חומר למחשבה...

מקורות והעשרה

דנה ויס (2016), "אולמרט לא יקבל הנחות סלב", חדשות 2, 14/01/16.
• דנה ויס (2016), פרקליט המדינה הכרעת אולמרט: "לא אתן לו הנחות סלב או החמרות סלב", חדשות 2, 17/01/16. •ע"פ 4467/96, שמחה דיניץ נ. מדינת ישראל. •קרניאל יובל (1999) מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור – הלכה למעשה, פלילים, ח', עמ' 279-273.
• נגבי משה (2004), כסדום היינו, במדרון ממדינת חוק לרפובליקת בננות, ירושלים: כתר.
דן מרגלית (2016), השופט תהה אם יש כאן "הנחת סלב", ישראל היום, 3/2/16.
• אתר משטרת ישראל, בית הדין למשמעת רשימת פסקי הדין יולי-ספט' 2017
• בקרמן,א ( 2009) " ממצאים מדוח מבקר המדינה מ 2006 חושפים איך להשיג כרטיס חינם למשחקים של מכבי ת"א. רוצים כרטיס חינם..כדאי שתהיו בכירים במשרד החינוך או שופטי תעבורה. הארץ 20.11.09
• דורון,י (2016) "ניצב בדימוס חגי דותן ננזף והורד בדרגה. nrg 31/7/16
• זוהר,א (2016) השחיתות זועקת: הפרטים המטרידים שחייבים לדעת על פרשת רות דוד. מעריב 5.3.16
• יורבסקי, ע (2017) " בתקווה לפיצוי הולם" דבר ראשון, 7 דצמבר 2017.
• לוביץ,ו (2005) עונשה של גלאט-ברקוביץ: מאסר על תנאי וקנס ynet 16/3/05
• צימוקי,ט (2017) פרקליטת המחוז לשעבר רות דוד סגרה תיק בתוך שלושה ימים " חשש כבד לטיוח" ynet 20/11/17
• סניור,א (2016) "שופט בכיר הודה בהטרדה מינית- ויצא בזול".ynet 4/12/16
• שרביט,נ (2005) סוף לסיפור השופטת הילה כהן הודחה מתפקידה, גלובס 1.12.05
• ת"פ 42649-11-16 מדינת ישראל נ' כהן.
•תומר גנון (2015), שופטת עם כתם תמנה דירקטורים ממשלתיים, כלכליסט, 13/7/15.
• ליכטמן משה (2017), "איך הצליחה רות דוד לסגור את התיק תוך ימים ספורים", גלובס, 20/11/17.
• שפיגל נעה (2017), סקר: ירידה באמון הציבור בבית המשפט ובמשטרה, הארץ, 21/5/17.

הכותב הוא מרצה בכיר במחלקה לקרימינולוגיה המכללה האקדמית אשקלון. שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.
תאריך:  13/12/2017   |   עודכן:  13/12/2017
ד"ר אבי ברוכמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'הנחות הסלב' של מערכת אכיפת החוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ש. שאול
14/12/17 11:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עיבודו של חנוך לווין לטרגדיה הקלאסית, מהחשובות שכתב אוריפידס, ובימויו המזהיר, חוצה גבולות הדמיון וחוקי התיאטרון של יאיר שרמן - מעלים הצגה שלשכמותה זוכים פעם בדור. מכל ההפקות שראיתי בעבר, זו המשובחת ביותר ליצירת "הנשים האבודות מטרויה". למרות שהסיפור מתמקד אך ורק בזוועות השפלתן של מי שהיו מלכה, נסיכות ונשות גדולי הלוחמים הטרויאנים, הרי הפיוטיות שבשירה היוונית נוסכת בטרגדיה יסודות אפיים נאצלים רבי הוד, כך שהצופים נלכדים בקסם המיתולוגיה היוונית.
13/12/2017  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
הינה הגיע הזמן הזה בשנה - חגי תשרי מאחורינו, ופסח עוד נמצא בעתיד הרחוק. ואז, בזמן הנכון ובמקום הנכון, מגיע חג החנוכה, שנותן קצת אור בתוך השגרה, ועם בוא החג צינת החורף והחשכה, משתלטות על כל חלקה טובה בכל בית בישראל.
12/12/2017  |  שני ששון  |   כתבות
ישנם ילדים שאם רק תיתנו להם לעסוק בספורט כל היום, הם יהנו מהתחרות ומהוצאת האנרגיה ובשניה שתבקשו הם יעזבו את המחשב והטלוויזיה וילכו לעסוק בספורט. מנגד, יש ילדים שלא בא להם לצאת מהבית ולקום מהמחשב, הם מעדיפים לא לעשות כלום.
12/12/2017  |  אורי סלע  |   כתבות
המותחן הפילוסופי-פסיכולוגי, רווי הסמלים, "משקה האלים" של דורית שרייב-שיבי, הוא ספר מפתיע, קסום ומהפנט שלא יכולתי להניחו מידי, מתחילתו עד סופו, על 350 עמודיו. מלבד עמקו הפילוסופי, יש בו גם ייחוד ומקוריות מבחינת המבנה, העלילה והסגנון. ספר הביכורים הבשל של דורית שרייב-שיבי שבה את לבי בתכנו ובמסריו. רוח של הבנה, סובלנות, פתיחות ואהבת אדם נושבת ממנו על-אף שהוא איננו מתעלם כלל מהרוע ומהאכזריות הקיימים בכל מקום בעולם, בצורות שונות, ואף מציג אותם בכל כיעורם. הכותבת מנסה למצוא את המשותף בין הדתות, לפשר ולתאם ביניהן, באומרה, בין היתר, שכל האלים אינם אלא התגלויות של פנים שונות של אל אחד. ובכל מקרה, משאירה לכל אחד את החרות להאמין באמונתו בלי לכפות אותה על הזולת.
12/12/2017  |  אורנה ליברמן  |   כתבות
השופטת: רגד זועבי, בית משפט השלום בנצרת
12/12/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בנתב"ג חונה המטוס שתוכנן במקור לטיסות הנשיא או ראש הממשלה, אבל המטוס "כנף מציון" מושבת    מדוע לא יוכשר מטוס זה לטיסותיהם של הבכירים לארה"ב?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il