|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

התרגום השבעים ואחד

פרויקט תרגום ספר החוקים לשפת הילדים, יוזמה, אשר במבט ראשון ואפילו במבט שני, נראית מאד מאד מבורכת, הופכת להיות חלום של בלהות – כאשר מתעמקים בסכנות המרובות שבה, בייחוד לאחר שנחשפים לדעותיה של מנהלת העמותה המובילה את הפרויקט
22/10/2005  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  בג"צ החליט, שינוי חוגגת
  רובנו אחים ואחיות
  לימור לבנת ופרו אקטיביות
  "אדוני צריך ללכת לפסיכיאטר"
  על רוע לב ואהבת הבריות

אך לפני מספר ימים קיבל בית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ, החלטה מאד שלילית ומקוממת, החלטה הנותנת את חותמת ה"דין" וה"צדק" לאפליה קיצונית של חלק מתושביה החרדים של בית"ר, (אלא שאינם קשורים למפד"ל, לש"ס וליהדות התורה) – תוך מניעת מזון ממלכתי מילדיהם של אותם חרדים, על-אף השעות המרובות בהם הם שוהים בבתי הספר, ועל אף שמעבר לכביש, במוסדות של המפד"ל ש"ס ויהדות התורה, היד הממלכתית פתוחה, וארוחה יומית (מפוקחת ומבוקרת ע"י המדינה) מוגשת על-פי חוק לכל תלמיד ותלמידה.

בית המשפט "הלך" על פירוש דווקני של החוק הרע ומזיק, המסדיר את ההזנה רק ליישובים ושכונות בהן הוחל חוק יום לימודים ארוך.

לאחר תקופה ארוכה בה נחה עטי, ונמנעתי מלכתוב במדור המאמרים של Nfc, פרצו המילים מידי, והגבתי מאד בחריפות על פסק הדין השגוי הזה (והרי אין ערעור על החלטות בג"צ – אלא ערעור ע"י הציבור ובפני הציבור).

מספר שעות אחר כך, פורסם מאמר התומך בפסק הדין, ע"י רוני אלוני, מאמר שאני דוחה את תוכנו מכל וכל – אך אנו חיים במדינה חופשית, הבמה היא במה לכל, וודאי אם דעות אפלות לדעתי, ננקטות ע"י בית המשפט העליון, קיימת זכות ל"שאת" אותן, וקיימת אפילו החובה לפרסם אותן.

הכל היה שפיר עד אשר הגעתי לשורת התיאור שלל תאריה של הגברת רוני אלוני הנכבדה, ובהם מצאתי את: "הכותבת עומדת בראש המרכז המשפטי לילדים ונוער נציבות קבילות הילדים".

הדבר הראשון שעשיתי, פניתי בחתימתי, על דפי אתר זה (בתגובות) תחת השם שמעיה'לה – ילד חרדי לא ממלכתי ורעב, אל ראש נציבות קבילות הילדים, הגברת רוני אלוני, בבקשה שתכרה אזנה למצוקת קיבתי המקרקרת, כל יום החל משעות הצהריים, וראש נציבות הקבילות לילדים, לא מצאה לנכון להשיב לשמעיה'לה (וכי מה תענה? שמעיה'לה, מדינת ישראל דנה אותך לקרקורי בטן עקב אשמתך האישית בכך שהוריך לא חברים בש"ס ולא שלחו אותך לבית ספר של ש"ס?)

ובמקביל התחלתי לבדוק, איזה משרד ממשלתי מפעיל את הנציבות הזו.

ומסתבר שה"נציבות" לא נציבות היא, כי אם עמותה פרטית המנוהלת ע"י הגברת רוני אלוני, חברת מועצה לשעבר בעיריית ירושלים, מטעם שינוי, לוחמת וחולמת אנטי-חרדית ידועה משכבר הימים.

גניבת דעת הציבור? מתהדרים בנוצות לא להם? דעתי הרי ברורה, אך ישפוט כל קורא לעצמו.

המשכתי ובדקתי מה עושה העמותה, מלבד מלחמתה בילדים רעבים מן המגזר החרדי, ונגלה לעיני פרויקט אשר כאמור ממבט ראשון, ואפילו ממבט שני נראה פרויקט לתפארת מדינת ישראל, פרויקט תרגום ספר החוקים לשפת הילדים "התרגום השבעים ואחד"

העמותה הנ"ל פונה למשפטנים, סטודנטים למשפטים ואחרים – אם ישירות ואם באמצעות לשכת עורכי הדין, בבקשה שיתרגמו את ספר החוקים שלנו "לשפת הילדים", או כמו שנכתב באתר האינטרנט של העמותה: "מטרת הפרויקט ליצור ספר חוקים בו תמצית מובנת של כל חוק ותקנה שיש בה היבט הנוגע לילדים. עמותת נציבות קבילות הילדים והנוער פועלת לדמוקרטיזציה של המידע, הנגשתו והטמעתו בתודעת ציבור הצרכנים הקטינים דוברי עברית, ערבית, רוסית, וילדים חרדים להקניית מודעות לזכויות בנושאי צרכנות, קניין, דיני משפחה, נזיקין, הטרדה מינית, זכויות נוער בעבודה, חוקי יסוד ועוד".

יפה? מקסים?

בואו נבדוק.

בכמה שפות ייכתב הספר. הוא ייכתב בעברית, בערבית, ברוסית, ובחרדית – עברית רובינו מדברים, ערבית חלקנו מדברים, רוסית – כולנו שומעים, אבל חרדית? מישהו שמע על השפה הזו? מילא היו כותבים יידיש, אבל: "דוברי עברית, ערבית, רוסית, וילדים חרדים" - האם תיכתב גירסא ייחודית לילדים חרדים? האם החוק מבדיל בין ילד חרדי וביו ילד שאינו חרדי כך שצריך להקדיש קטגוריה ייחודית לילדים חרדים?

אתם יודעים מה? במחשבה שלישית, לאחר עיון בפסקי הדין של כבוד השופט מישאל חשין בעניין בית"ר ובעניין גני ילדים חב"ד ודאי שחובה להוציא גירסא נפרדת לחרדים. ואנוכי, הלפרין אפרים, החילוני האולטימטיבי, מתנדב, כאן ועכשיו, לתרגם לשפת הילדים החרדים את החוקים הקשורים ליום לימודים ארוך.

הקדמה

שלום לכם ילדים חרדים יקרים. היום תלמדו פרק בשוויון זכויות המשתקף מהחוק הישראלי המתקדם והנאור. דעו לכם שלא רק לשון החוק מחייבת אותנו אלא גם פרשנותו ע"י בית המשפט, בייחוד אם מדובר בבית המשפט העליון.

ואנחנו נעסוק היום בשני חוקים, חוק יום לימודים ארוך, וחוק ארוחה יומית לתלמיד.

זכרו רק שאת החוקים הנבונים ונאורים האלה מביאה בפניכם "נציבות" הקבילות הנבונה והנאורה שלכם.


ונתחיל בחוק יום לימודים ארוך

חוק יום לימודים ארוך מעגן את כל ההסדרים הנוגעים להארכת שעות הלימוד בבתי הספר.

אצלכם, ילדים חרדים, זה לא מורגש כי אתם לומדים יום לימודים ארוך עוד מקדמת-דנא. ואתם הייתם בעצם החלוץ בפני המחנה בנושא זה (תיכף תבינו גם את משמעות המושג: הכושי עשה את שלו - הכושי יכול ללכת).

יום לימודים ארוך מחייב את רשויות השלטון, לממן אותן שעות נוספות, ולממן גם נושאים נלווים (כמו ארוחות).

אבל אני רוצה לספר לכם עוד דבר קטן קטנטן ושולי, ילדים חרדים ומתוקים שלי - עליכם החוק לא חל, ולא יחול לעולם - הוא חל רק על בתי הספר הממלכתיים, הממלכתיים דתיים, רשת אל-המעיין של ש"ס, ורשת תלמודי התורה של יהדות התורה - ואתם, שהוריכם אינם מפלגתיים - אתם בחוץ.

רק שתבינו, ילדים חרדים ארוכי פיאות לחיים שלי, שעל-פי לשון החוק - מגיע לכם הכל, כי החוק מדבר על "מוסד חינוך", ועל "תלמיד", "מוסד-חינוך" (כהוראת סעיף ‎1 לחוק) כולל כל "מוסד-חינוך ללימוד שיטתי לתלמידים", וכי "תלמיד" הוא כל "מי שלומד במוסד-חינוך, בגן-חובה או באחת הכיתות א' עד י"ב". (הציטוט הוא מידו הלא רועדת כלל של כבוד השופט חשין בפסק דין גני חב"ד, בג"צ ‎8437/99)

אז דעו לכם, תלמידים יקרים, החוק בישראל הוא המתקדם ביותר שבעולם, אין עלינו, כאשר לשון החוק לא מוצאת חן בעיני השופט העליון, על-אף שהיא ברורה, מובהקת ואיננה משתמעת לשתי פנים - מחליטים כבוד שופטינו העליונים - פה אחד לשלול מרשת גני ילדים חב"ד (ועקב כך מכל יתר החרדים שאינם כלולים בחוק יסודות התקציב) מלקבל את ההטבות הנגזרות מיום הלימודים הארוך.

ונעבור לחוק ארוחה יומית לילד

חוקים ותקדימים, ילדים חרדים שלי, נבנים כבצל, קליפה, על קליפה על קליפה, כל חוק מסתמך על קודמיו, כל פסיקה מסתמכת על קודמותיה, והחוק או הפסיקה החדשים תמיד יביאו גם איזה חידוש מרענן קדימה וכן הלאה וכן הלאה.

ובכן, איזה חידוש יש לנו בנושא הארוחות? החידוש הוא, שאתם, ילדים חרדים נהדרים שלי, לא רק שאינכם זכאים למימון שעות הלימוד הארוכות, כפי שקבע כבוד בית המשפט, אלא הם גם לא זכאים לארוחה יומית - כפי שזכאים ילדים אחרים בעירכם המתפתחת.

כך אומר החוק:

"השר, בהסכמת שר האוצר, יקבע את אוכלוסיית התלמידים הזכאים לארוחה יומית על-פי חוק זה, במוסדות החינוך ביישובים ובשכונות שבהם חל יום חינוך ארוך לפי חוק יום חינוך ארוך ולימודי העשרה, התשנ"ז-1997, בימים שבהם הלימודים במוסד החינוך מתקיימים עד שעות אחר-הצהריים."

השר (או השרה) שקלו ועל-אף שביישובכם הוחל כבר יום לימודים ארוך, ועל-אף שאתם לומדים אחר-הצהרים, החליט השר (או השרה) ובעקבותיהם בית המשפט למנוע מכם את הארוחה היומית, ולא רק בית המשפט אשם, ניצני ההחלטה נזרעו כבר בהצעת החוק המקורית של הממשלה ובדיוני ועדות הכנסת.

בית המשפט הסתמך כמובן על קליפת הבצל הקודמת, פסק דין גני חב"ד, גם קל היה להסתמך עליו, מאחר שאת 2 פסקי הדין הנ"ל כתב אותו שופט (כבוד השופט מישאל חשין).

אז אם אתם רעבים כעת, ילדים חרדים יקרים שלי, אז לפחות תתבשמו מריחות העוף הצלוי העולה מבית הספר השכן, אם יודעים, אם אין לחם אוכלים ת'לב.

וחזרה למציאות העגומה מחלומות הבלהות

תרגום ספר החוקים לילדים, או יש יגידו "שכתוב ספר החוקים", היא פעולה מאד מאד מסוכנת לחברה שלנו, אם ייעשה כדבר הזה, הוא חייב להיות בפיקוח הדוק הדוק, של כל רשויות השלטון שלנו ושל כל הזרמים בחברה (ולכן גם לא ייצא לפועל).

אין שני ספרי חוקים באף חברה, יש ספר אחד, והלומדים אותו, ילמדו אותו בהדרגה מן הקל אל הכבד.

הצורך לתרגם את ספר החוקים לילדים מהווה עלבון לאינטליגנציה שלהם, ויכול גם להוות כלי בידי גורמים מוטים אידיאולוגית להשפיע על נפשם של ילדים, כאילו מכוח החוק.

הוסיפו לכך את השם המטעה "נציבות" קבילות הילדים - וקיבלתם תבשיל דוחה ומסוכן.

והסתייגות רבת משמעות על דברי דלעיל

על-פי הנקרא באינטרנט, עוסק אותו גוף בנושאים נוספים, מומחים בעלי שם מפארים את חבר הנשיאים שלו, ואל לנו הכותבים והקוראים, לשפוך את התינוק עם המים. קיימת סבירות גבוהה שלפעילותו של הגוף הנ"ל יש תרומה בסיוע לילדים העוברים תקיפה מינית, יש לו כנראה גם תרומה בהיותו אוזן קשובה לבעיותיהם של ילדים - ובכך איני רוצה ואיני מוסמך כלל לפגוע.

מה שצריך שייעשה וחובה שייעשה הוא פעולת תיקון מיידית, שינוי השם המטעה המקנה לגוף פרטי כאילו כנפיים ממלכתיות, הורדה מסדר היום של יוזמות מסוכנות להחריד, ומינוי אנשים המסוגלים להוות אוזן קשבת לכל הילדים, בכל הנושאים, ללא הבדל גזע, מין ותפיסת עולם.

תאריך:  22/10/2005   |   עודכן:  22/10/2005
אפרי הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת יום הכיפורים, כמעשה שכמעט אי-אפשר בלעדיו מדי שנה, יצא לאור ספרם "שיגיון ללא כיפורים" של שני פורשים ("בכירים") מהמוסד, דוד ארבל ואורי נאמן. בעת מלחמת יום הכיפורים לא היו הללו עדיין "בכירים" במוסד, אך עצם השתייכותם הארגונית לזרוע חשאית זו מקנה לספרם מעמד של "סודות מן החדר".
21/10/2005  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
התוכנית העסקית, הינה בראש ובראשונה כרטיס הביקור של החברה או המיזם העסקי. הצגת פעילות החברה באופן חיובי, אמין ומעניין מהווה הכרח בכתיבת תוכנית עסקית טובה. הערך הראשון של תוכנית עסקית הינה בהצגת הפרויקט, תוך התמקדות באספקטים כלכליים ושיווקיים.
21/10/2005  |  יובל איסקוב  |   מאמרים

21/10/2005  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בדיחה ידועה מספרת על רב שבדרשתו השבועית בבית הכנסת דיבר אל קהלו על חשיבות הציות לנשים למען שלום בית. "יקום מי שאישתו לא אומרת לו מה לעשות!", התריס כלפי הקהל. הכל נותרו ישובים במקומותיהם, פרט לאחד המתפללים שהרהיב עוז לקום מול עיניהם המשתאות של כל הנוכחים.
21/10/2005  |  הרב שלמה אבינר  |   מאמרים
האם מדינת ישראל מושחתת? שואל עו"ד אברהם פכטר, ומשיב בחיוב, תוך שהוא מביא על קצה המקלדת, נקודות המאששות את ההידרדרות שלנו במדד השחיתות העולמי. כמה ימים לפניו, תחת הכותרת "תיק שרון", מביא עו"ד אמנון שומרון סקירה המסכמת את השחיתות של המשפחה השלטת.
21/10/2005  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il