|
שפירא, גידול ברווח [צילום: ערוץ 2]
|
|
|
|
|
|
חברת סלקום דווחה (ב', 12.3.07) כי ב-2006 חל גידול של 7% ברווח הנקי שלה, אשר הסתכם ב-517 מיליון ש"ח. הכנסותיה ב-2006הסתכמו בסך של 5,622 מיליון ש"ח (1,331 מיליון דולר).
ברבעון הרביעי של שנת 2006, הסתכמו הכנסות החברה ב-1,431 מיליון ש"ח, גידול של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-127 מיליון ש"ח, גידול של 95%.
מנתוני הדוחות של החברה עולה, כי ב-2006 היה מספר דקות השימוש הממוצע למנוי 338, לעומת 321 למנוי בשנה הקודמת.
בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, כי "התוצאות המצוינות אשר אנו מציגים היום הינן פועל יוצא של המאמץ שהושקע על-ידי כל עובדי החברה ומנהליה לאורך כל שנת 2006. אלה הן תוצאות של שיפורים בכל התחומים: השירות, הטכנולוגיה, השיווק והמכירות בד בבד עם מאמצי התייעלות".
לדבריו, "ב-2006 השקענו משאבים ניהוליים וכספיים רבים בשיפור השירות ושביעות הרצון של לקוחותינו. דבר זה הוא שהביא לעלייה בחלק השוק שלנו הן במונחי מספר מנויים והן במונחי הכנסות. אנו צופים כי שירות הלקוחות שלנו, חוזק המותג והגידול המהיר בלקוחות הדור השלישי, יאפשרו לנו את המשך מגמת הצמיחה".
עוד הוסיף שפירא, כי "במחצית השניה של 2006 החלה החברה בשיווק נרחב של מגוון שירותים ותכנים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות דור 3.5 HSDPA, אשר ישמשו את החברה כמנוע צמיחה. רשת ה-HSDPA 3.5 המתקדמת בעולם, מאפשרת לסלקום להציג מגוון רחב של שירותים, מכשירי קצה מתקדמים וחווית גלישה ייחודית ומהירה. רשת זו מכסה כבר היום, כחצי שנה לאחר השקתה, את מרבית מרכזי האוכלוסיה במדינה. בתחילת הרבעון השלישי של השנה השקנו גם את שירותי התקשורת הקווית ואנו מעריכים כי גם הם ישמשו כמנוע צמיחה בעתיד".
טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה ציין, כי השיפור הניכר ברווחיות החברה חל על אף השחיקה הנמשכת בתעריף לדקה כתוצאה מירידת דמי הקישוריות והתחרות הגוברת בענף. השיפור נובע בעיקרו מהגידול הכמותי בדקות זמן אוויר בשעור של 15%, גידול במספר המנויים וצמיחה בהכנסות משירותי התוכן לצד חיסכון בעלויות.
לדבריו, בין ההישגים של השנה חשוב לציין את הגידול בתזרים המזומנים הפנוי ב-29%, שנבע מהגידול הניכר בצד ההכנסות אך לא פחות מהשיפור המשמעותי בהוצאות, הנובע מתהליכי ההתייעלות של החברה, שכללו בין השאר צמצום במצבת כלל עובדי החברה ב-2006 של מעל ל-6%, שהתבטא בעיקר בקרב עובדי המטה (מעל ל-18%), שבחלקו הופנה לשיפור מערך השירות.
מדוחות החברה עלה, כי בסיס הלקוחות של החברה לסוף שנת 2006 עומד על כ–2.8 מיליון לקוחות. החברה גייסה ב-2006 201,000 לקוחות חדשים נטו, מתוכם 56,000 ברבעון הרביעי של השנה, בהשוואה לגיוס נטו של 153,000 לקוחות בשנת 2005, מתוכם 32,000 ברבעון הרביעי.