|   15:07:40
  שיה מלכין  
יושבת ראש בית הויז
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אשת הברזל: ספורט אתגרי גם בגיל הזהב

טובה קידר-רודר - באישה בת 70 סבתא לתשעה נכדים המשתתפת באופן קבוע במרתונים ובטריאתלונים בארץ ובאירופה, אישה אשר בכל תחרות מפגינה את מלוא יכולותיה ומוכיחה עצמה מחדש, זה כבר סיפור אחר
01/03/2018  |   שיה מלכין   |   כתבות   |   תגובות
טובה קידר-רודר. לוקחת משימות ומסיימת אותן [צילום: באדיבות קידר-רודר]

[צילום: באדיבות טובה קידר-רודר]

על טובה קידר-רודר שמעתי מבני הצעיר דניאל, האתלט הכי רציני במשפחתנו. אליבא דאמת, את התואר המשפחתי הזה לא היה קשה להשיג... הוא היחיד הלוקח את המרתונים והטריאתלונים כאתגר ממכר. "טריאתלון איש ברזל" הוא אירוע תחרותי מאתגר במיוחד כולל שחיה (כ-ארבעה ק"מ), רכיבה על אופניים 180 ק"מ וריצת מרתון (42 ק"מ) ברצף, לפי כללי איגוד הטריאתלון העולמי. גיל 41 אינו באמת אידיאלי לאיש ברזל ואף לא לחצי איש ברזל, אך עדיין נחשב לגיל נאות וסביר לספורט אתגרי. אבל כאשר מדובר באישה בת 70 סבתא לתשעה נכדים (והעשירי בדרך), המשתתפת באופן קבוע במרתונים ובטריאתלונים בארץ ובאירופה, אישה אשר בכל תחרות מפגינה את מלוא יכולותיה ומוכיחה עצמה מחדש, זה כבר סיפור אחר... אין זה פלא שהוא עורר את סקרנותי.

טובה מצאה מרווח של שעה וחצי לפגישה איתי בין שעת סיום אימוני הבוקר היומיים לבין שעת הצהריים באחד משלושת הימים שבהם היא מתנדבת להביא כמה מנכדיה מהגן לביתם. "אני מנדבת את עצמי, שומעת מה הצרכים, ואם אני יכולה אני נותנת...."

פגשתי אישה קטנת ממדים, ללא איפור, בעלת שיער קצוץ, לבושה ספורטיבית, עם חיוך גדול וסימפטי ונכונות לספר על אורח חייה הייחודי בעיקר במשך העשור האחרון מאז היותה בת שישים. כבר קודם לכן, לפני עשרים שנה, רכבה טובה באופני כביש עם חבורה ולאחר זמן עברה לטריאתלון, הכולל כאמור שחיה, רכיבה על אופניים וריצה למרחקים ברצף. בהמשך השתתפה גם בתחרות איש הברזל בגרמניה ובאוסטריה.

בשיחתנו טובה משרבבת מילים חידתיות עבורי, כמו זו המשמשת גם את שם הקבוצה "טריהארד" - TRIHARD, המתאמנת לקראת התחרות טריאתלון איש הברזל... בתחרות האחרונה זכתה טובה במקום הראשון, אבל לא רק.....מסתבר שבסיום כל התחרויות, היא עומדת על הפודיום האמצעי, הגבוה, המקום המיועד לזוכת פרס ראשון לפי קבוצת גיל, (ההישגים נמדדים באופן יחסי לגיל). החלפת קטגוריית גיל מבוצעת כל חמש שנים. השנה טובה עברה לקטגוריית גיל 70. המבוגר השני לאחר טובה בקבוצת האימונים הוא גבר בן 55...ועובדה זו הופכת את טובה למבוגרת מכולם, "אם הקבוצה", אך בהתאם להישגיה ולרוח הספורטיבית היא אולי הצעירה מכולם.....

ההישגים של טובה מצריכים אורח חיים ספרטני: קימה מוקדמת מאוד, לפעמים בסביבות שלוש או ארבע לפנות בוקר, שבעה ימי אימון בשבוע, הכוללים ריצה של עד 42 ק"מ, בימי שישי 21 ק"מ, שחיה, רכיבה. טובה מתאמנת גם ביוגה שלוש פעמים בשבוע. אחת לחודש מקבלים חברי הטריהארד תוכנית עבודה. במסגרת קבוצה זו המונה כמאה ספורטאים, מתקיימים האימונים ארבע פעמים בשבוע, השאר באופן פרטי. בעת אימון האופניים ישנם ארבעה מאמנים והחלוקה נעשית לפי הרמה.

ביוון העתיקה, המילה דיאטה מובנה היה אורח חיים. ואכן הדיאטה אצל הספורטאים היא חלק מאורח החיים הבריא ההכרחי לפעילותם. טובה עצמה הפכה להיות טבעונית, אימצה דיאטה ללא מאכלי חלב וביצים וללא מאכלי בשר אבל עשירה בחלבונים, מגנזיום ותוספי תזונה. היא מבשלת בעצמה "כולל גרנולה", מוסיפה טובה בחיוך..."ואין יציאה לאימון ללא אכילה, חינכתי את עצמי לא לאכול מתוקים וקינוח". להערתי שזה אורח חיים ספרטני, היא מחייכת ואומרת "ספרטני, אבל בלי התנזרות מאוכל. אני לא אם ספרטנית, ארוחות ערב שבת לילדיי ונכדיי לרוב נערכות אצלי, אבל אני מגרשת אותם מוקדם כי אני צריכה ללכת לישון בגלל אימון או תחרות בשבת בבוקר. אבל איש לא נעלב, עובדה היא שהילדים נוהגים לבוא לתחרויות לעודד אותי. אני פוגשת אותם לעיתים קרובות בשעות אחה"צ לקפה, בלי עוגה" היא מוסיפה בחיוך, ותמיד הנכדים שואלים אותה: "סבתא הבאת גביע?" כמובן היא הביאה, עשרות......גביעים ומדליות! ביניהם גביעי אליפות ישראל בטריאתלון לשנת 2017.

בעת הפעילות של רכיבה על האופניים חייבים ניהול נכון של תזונה ושתית מלחים, כל שעה במשך הפעילות באופניים חייבים לאכול 300 קלוריות לשעה, תלוי במידת המאמץ לפי מדד הוואטים, בהתאם לכוח האישי של המתאמן. זוהי שיטת מדידה חדשה של מאמץ המבוססת על הספק או וואטים והיא מתבצעת על-פי כמות הכוח שמפעילות הרגליים על הפדל/קראנק/נאבה כפול מספר סיבובי פדלים. אחת לחודש מבוצע טסט לבדיקת רמת הוואטים שהספורטאים יכולים לייצר לאורך זמן וכולל גם טסט בריצה ושחיה ולפיו נגזרת עצימות האימון להמשך. בניסיונה להסביר לי את שיטת הוואטים מוסיפה טובה "השעון מראה על כמה אני רוכבת וכך אני יודעת אם אני עומדת במשימה או לא".

פיקוח רפואי יסודי ביותר הוא פק"ל. אחת לשנה הספורטאים מחויבים לבצע בדיקת מאמץ וקבלת אישור שהם כשירים לאימונים ולתחרויות. טובה נוסעת גם לתחרויות וטיולי שטח בחו"ל, בכבישים וגם בהרים בין השאר TRANSALP תחרות בת שבעה ימי רכיבה, כל יום בממוצע 120 ק"מ ו- 3000 מטר טיפוס לגובה. זוהי תחרות בזוגות והתוצאה נקבעת לפי שני בני הזוג.

ההישגים של טובה מרשימים במיוחד: "היא אשת ברזל פעם עשירית" ציטוט של בנה בעז, הגאה ככל כך באמו. עשרה חצאים אומנם "אבל נראה אתכם בגיל 70".

היא משתתפת קבועה ב-Grand Fondo Dead Sea Arad Cycling Festival.

בסוף ינואר עשתה חצי איש ברזל בישראמן ובעבר התנסתה פעמיים במרחק המלא באיש ברזל, בתחרויות של חצי איש ברזל וב-Transalp.

אשר לביוגרפיה שלה, היא הייתה נשואה פעמיים. שלושת ילדיה הם מבעלה הראשון, לו נישאה בגיל 21, חודש לאחר שהכירו במסיבה. הוא נפטר ממחלה בגיל 46. את בעלה השני הכירה דרך חברים, אך יד הגורל פגעה בה בפעם השנייה, כאשר גם הוא נפטר מהמחלה הארורה בגיל 66. היא ובעלה השני היו בין הראשונים בארץ שהחלו רכיבת שטח. במקצועה עסקה בחינוך בבי"ס תיכון לאחר שסיימה תואר ראשון באוניברסיטת חיפה ותואר שני במנהל חינוכי בשיתוף עם אוניברסיטת בוסטון.

הרוח הספורטיבית דבקה גם בילדיה, אומנם לא כמו באימא שלהם "אבל למשל" מחייכת טובה "בתי האמצעית עם בעלה וארבעת ילדיהם מגיל 7חודשים עד גיל 11, החליטו לקחת פסק זמן ולנסוע לטיול במזרח לשבעה חודשים....."

אני יושבת ומביטה בטובה ולא מאמינה כמה אנרגיה יש באישה זו. ומתי יש לך זמן לתרבות, מוזיקה, תיאטרון"? אני תוהה. טובה מחייכת ומספרת לי שבעבר הייתה מנויה לתיאטרון, קונצרטים ואופרה, "וראיתי שאין לי זמן ולא ניצלתי את המנויים, ולכן ביטלתי את כולם. אי-אפשר להספיק הכול".... "אבל" היא מוסיפה, "ביולי הקרוב, לקראת התחרות בצפון איטליה, נוחתים במילנו, ואני ועוד חבר לקבוצה נגיע יומיים קודם לאופרה לה סקאלה ונראה הפעם את "הפיראט" של בליני.

"מה הסוד שלך טובה, אשת ברזל אמיתית"?, אני שואלת אותה ובד בבד אני מגחכת לעצמי, שכן גם אני זכיתי לכינוי הזה בזכות שתי מנות ברזל שקיבלתי בעירוי להעלאת ההמוגלובין בעקבות תופעת לוואי של שפעת קשה..

טובה מסתכלת עלי ואומרת ברצינות, "אני פרפקציוניסטית ולוקחת משימות ומסיימת אותן. אני יודעת להעריך את המגבלות. יש אנשים שהם ספרינטרים מהירים ללא יכולת לתחרויות ממושכות. אני ההפך, לא מהירה אבל יכולה לעמוד בתחרויות מאתגרות. ככלות הכול, אני רצה למרחקים ארוכים, לאט, אבל בטוח!". כיוון שבדיוק קודם לכן סיפרה לי על נסיעתה המתוכננת לאטליה, נזכרתי בפתגם האיטלקי: Chi va piano va sano e lontano - מי שהולך לאט הולך על בטוח (בריא) ומגיע רחוק.

אכן אשת ברזל אמיתית!.

תאריך:  01/03/2018   |   עודכן:  01/03/2018
שיה מלכין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אשת הברזל: ספורט אתגרי גם בגיל הזהב
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Ellie Gustafson
1/03/18 11:26
 
שיה מלכין
1/03/18 19:56
2
Yael Free
1/03/18 14:15
3
יעל פ.
1/03/18 14:39
4
Ami-Elinor Kolumb
1/03/18 18:43
5
חיה גולדמן
1/03/18 21:08
6
אהובה אילן
2/03/18 16:06
7
מלכה מזן
3/03/18 11:09
8
Megi Rome
4/03/18 10:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"הים הכחול העמוק", המוצג לראשונה בישראל בתיאטרון בית ליסין, הוא סיפור אהבה נכזבת שבו נוטלים חלק אישה הנקרעת בין בעלה בנפרד ובן זוגה הנוכחי. זוהי דרמה מטלטלת, מרגשת ומשכנעת בזכות להקת השחקנים המוכשרת וההפקה הקולחת והמעניינת.
01/03/2018  |  חיים נוי  |   כתבות
"מדברות" - אירוע-אמנות רב-תחומי, של "פואטרי סלאם ישראל", יתקיים ב8 במארס בנווה שכטר שבתל אביב, לרגל יום האישה הבינלאומי,, וכל הכנסותיו יוקדשו לפרויקט "סלעית", המופעל על-ידי משרד העבודה והרווחה ועיריית תל אביב..
01/03/2018  |  ראובן לייב  |   כתבות
נקדים מסקנה לניתוח - אומר לעיתים בית המשפט העליון. גם פה נרשה לעצמנו לעשות זאת: רונית פוזננסקי-כץ צריכה להתפטר, אבל העלייהום עליה היה מוגזם ונבע מסיבה אחת ויחידה - בנימין נתניהו קשור לזה.
28/02/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
ביום רביעי 27 ביולי 1960, בסביבות השעה 5 אחר-הצהריים המריא מ"מנחת פלוג'ה", מטוס פייפר קטן של חברת כימאוויר הוא חג מעל שדות המושב עוזה בחבל לכיש במטרה לרסס את השדה של אחד מחברי המושב, המטוס הנמיך טוס מעל השדה, פולט מאחוריו ענן לבן של חומר הריסוס הרעיל הפרתיון. כאשר ניסה המטוס להתרומם מעט במטרה להסתובב ולטוס שוב מעל החלקה, לא הצליח בכך.לפתע סטה המטוס בפניה חדה כלפי מטה,ותוך שניות ספורות חרטומו פגע באדמה. המטוס נמעך והתפרק. הטייס אמנון כרובי בן 30 יוצא חיל-האוויר נלכד בתא הטייס, ממיכל הריסוס שנפגע כתוצאה מהחבטה החזקה החל לדלוף חומר הריסוס הרעיל והוא התפזר בסביבה. למקום הגיעו מספר מושבניקים שניסו לחלץ את הטייס הלכוד. רופא שהגיע למקום קבע את מותו .לחוקרי המשטרה שהגיעו למקום יעץ הרופא לא לגעת במטוס המרוסק שכוסה ברעל הפרתיון ורק לאחר סילוק הרעל להתחיל בבדיקת מנגנון המטוס כדי לקבוע את גורמי התאונה. זמן מה לאחר מכן נחת במקום התאונה בשדה כותנה מסוק ובו חבריו של אמנון "כדי לאסוף את הפצוע" אולם אז התבשרו בבשורה הקשה, כי אמנון כבר אינו בחיים וכי הועבר על-ידי אמבולנס של מגן דוד אדום למכון הפתולוגי באבו כביר.
28/02/2018  |  אלי אלון  |   כתבות
מה כבר לא נכתב על ההתעמרות בדור מייסדי המדינה המשמשים כשק החבטות של גורמי ממשל במדינה? הם תמיד הראשונים לקיצוצי תקציב, ואחרונים לקבלת הטבות מגזריות המגיעות בדין. הדוגמה המובהקת היא השוואת סכום קצבת הזקנה לשכר הממוצע במשק שהדיונים בנושא נמשכים כבר שנים ואין עדין החלטה. חברי הכנסת צועקים, מתווכחים ומתלהמים בדיוני המליאה אך לרוב זה בגלל הפופוליזם ולא באמת שאכפת להם מהזקנים.
28/02/2018  |  מאיר חוטקובסקי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il