במעבר חד מעמוד הבית הידוע בפשטותו של אתר האינטרנט שלה, Google מציעה פונקציה חדשה ששותלת את תיבת החיפוש המוכרת שלה בעיצוב פנורמי חדש שמשתנה בהתאם לשעה ולמזג האוויר.
הגרפיקה הצבעונית החדשה, שתיחשף השבוע, מהווה את התוספת האחרונה של החברה לרפרטואר השירותים ההולך וגדל שלה, ומציעה תוסף קטן, אך משמעותי לגולשים שמעוניינים להתאים אישית כל מוצר בו הם משתמשים, מהמחשבים שלהם ועד לטלפונים הסלולריים.
בעוד רוב משתמשי Google עדיין לא מחפשים הרבה מעבר ללוגו החברה ותיבת החיפוש שמהווה כמעט את הרכיב היחיד באתר כבר כמעט עשר שנים, מיליוני משתמשים אחרים יצרו חשבונות Google המאפשרים להם לבחור תצוגות שונות שמופיעות בהתאם לדרישות שלהם בכל ביקור באתר. התוספות הללו - שהוצגו לציבור לפני כשנתיים - כוללות מידע פיננסי, דיווחי מזג אוויר וכותרות חדשות.
חבילת הקישוטים החדשה של Google, אשר ידועה גם כ-Google Skins עוצבה בכדי לתת לעמוד הבית מראה ביתי אפילו יותר - אמרה מריסה מאייר, סגנית-נשיא מוצרי החיפוש וחווית המשתמש בחברת Google.
"Google הפכה לשער הראשי לאינטרנט עבור אנשים רבים, אז אחנו רוצים לגרום לאתר להרגיש יותר כמו "סלון אינטרנטי", אמרה מאייר. "אנחנו מרגישים שאנחנו מוסיפים אישיות לדברים באופן שימושי מאד ובטוב-טעם.
בהתאם לגישתה הזהירה של החברה בכל הנוגע להרחבת אופקיה האינטרנטיים, הסט הראשון של הקישוטים החדשים יורכב משש מראות שכוללים בעיקר נופים עירוניים. האפשרויות כוללות גינת תה יפנית, חוף ים, קו אופק עירוני ותחנת אוטובוס. Google מתכננת להוסיף סקינים חדשים בכל חודש ולבסוף אף תאפשר יצירת סקינים על-ידי המשתמשים.
החברה תיכנתה את הסקינים החדשים כך שישקפו את "מה שקורה בעולם שבחוץ". המשתמשים מתבקשים להזין את המיקוד שלהם (כרגע מדובר בארה"ב בלבד) כדי שהציורים הדיגיטליים ישתנו מיום ללילה ויתאימו את עצמם למזג האוויר.
העיצובים כוללים גם הפתעות נסתרות, המכונות "ביצי פסחא" (כינוי לפריטים קומיים או רמזים לנושאים חיצוניים במשחקי מחשב, סרטים, אתרי אינטרנט וכו') שייפתחו על-ידי קליק במקום הנכון ובשעה הנכונה ביום, אמרה מאייר. היא לא הסכימה לחשוף אף אחת מההפתעות, אך ציינה שהן בהחלט ישעשעו את החנונים שביננו שבמקרה גם יש להם חוש הומור.