|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

גאידמק וליצמן "מחליפים" את הממשלה

לקול הלמות­ פטישים, קריאות ­פועלים והמולה המתנגנת של עבודת­ בניין הנדסית, צומח בכל חודש המרכז הרפואי באשדוד בקומה נוספת הנתונים האחרונים על אפשרות הפעלת חדר המיון בדיוק בעוד שנה מקבלים משמעות ריאלית לנוכח הפרויקט הרפואי החדשני באשדוד, שהושקעו בו עד ­עתה כבר למעלה מ-5 מיליון דולר והוא מתחיל לצבור תאוצה ומאחורי הכל מי אם לא גאידמק
23/03/2007  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: דוד סגל]




ח"כ יעקב ליצמן:
"אם נעשה סקר מי יותר פופולרי - אני או ראש הממשלה - יתברר שאני יותר פופולרי. יש לי בדעת הקהל יותר משני אחוזי תמיכה בלבד, כפי שיש לו"

גם לאחר הפנייה ימינה, בכביש המוביל לאתר הבנייה של המרכז הרפואי באשדוד, עדיין אין ניכרים סימני ­דרך מתאימים, שיוכלו לסייע להגיע מייד למתחם, שאמור להיות המוקד הרפואי. על פני האופק משמאל, במעלה הגבעה, אומנם נראים רבי­ קומות, שלובנם בוהק, אך תחתם אין אלא גבעה נמוכה, העטויה בעונת­ החורף, בעשבי ­בר חומים. אומנם נכון, כי גם ניתן להבחין בגדר "רכה" האופיינית לשטח מגודר שמאחרי מחיצת ­פח אפורה, והמחיצה אף נעה ברוח, אלא שרק מבט נוסף חושף לעין את המבוקש: את הכרזה הנמתחת בשיפולי הגבעה: "חדר מיון קידמי".

"סיבוב פרסה" קצר על פני הכביש הדו-­מסלולי והמסוכן, והנה, בן רגע, עומדות היו רגלינו באתר המבוקש. נחשפת לפתע מנגד, בתוך המתחם האפרורי והנסתר, מאחורי המחיצה, הכתובת המתבקשת - ובה כבר נחשפת תמונה שוקקת חיים, מרשימה ואופפת. הנה קול הלמות­פטישים, קריאות­ פועלים והמולה המתנגנת של עבודת­ בניין הנדסית, מורכבת ומתואמת. סביבה נראים מתרוצצים ועולים חבושים בכובעי­ מגן, בצבעי לבן וצהוב, עשרות מהעושים במלאכת הבניין, המחזיקים באמת­-הבנין. אלה הם עשרות פועלים חרוצים, עובדי בניין, המטפסים במהירות על קירות ­בטון חשופים, מהדקים בזריזות ומיישרים. נושפים ממאמץ פיזי ויוצרים בתנועתם הנמרצת משב של רוח­חיים תוססת במתחם הבנייה, שעתה עדיין נקרא בשם "חדר מיון קידמי" באשדוד.

אולם במבט ראשון, כל אותה חרושת­ קולות בנייה, הסימפוניה הבלתי גמורה, נראית כאילו עדיין כלואה ומצויה עמוק בתוך צלע ­הר - ממש היא כאילו ­נבלעת בלב גיא עמוק, שאך מגמד ומצמק לעין המבקר את בסיסו הענקי של הפרויקט החשוף, בדומה לבונקר­ צבאי, שכבר מתנוסס בשטח.

ארבע קומות כבר נבנו, מאז החלה אשתקד עבודת החפירה הראשונה - ולכאורה עדיין מסלול­ הגישה הרגלי אל אתר­ הבנייה מתייצב ממש מול הקומה הרביעית. בדיוק. קבוצה מביטה על האתר שוקק­ החיים מלמעלה, מעמדה גבוהה. אבל לא לזמן רב. עד מהרה הנה-­הנה גם מגיעה הפרופורציה הנכונה. חוזרים למציאות המפעימה.

"עד עתה כבר יצקנו במבנה הנוכחי ארבעת אלפים קוב בטון... שילבנו 500 טון ברזל... וכל זאת רק במשך ששת החודשים האחרונים. כל חודש 'צומחת' עוד קומה... הנה לפנינו הולכות ונפרשות ארבע הקומות הראשונות. בעוד שלושה חודשים בלבד יהיו כבר שבע קומות... יושקעו בהן קרוב ל-­10 קוב בטון... ו-­1,100 טון ברזל".

את הנתונים המקצועיים המדהימים הללו, חובקי ­הבטון החשוף, מפרט ביובש, בפני קבוצת אורחים גדולה שהגיעה אתמול לאתר­הבנייה הפועם בקצב בלתי­רגיל, הקבלן המבצע באתר, יצחק חסן, מחברת בר חסון, שמדגיש: "אנחנו עובדים פה 15 שעות ביממה".

הנה כך, הנתונים האחרונים על אפשרות להפעלת חדר המיון בדיוק בעוד שנה מקבלים משמעות ריאלית לנוכח הפרויקט הרפואי החדשני באשדוד, שהושקעו בו עד עתה כבר למעלה מחמישה מיליון דולר(!), והוא מתחיל לצבור גובה בשטח: בארבע קומותיו הבנויות מבטון חשוף, ניכרת באתר ­הבנייה רחב ­הידיים מלאכת ­בניין תוססת ומצודדת, מרתקת ונושמת - וזאת כבסיס מוצק ותכליתי לקראת הקמתו בעתיד של "בית­ החולים הראשון באשדוד" עבור למעלה מ-­220 אלף מתושבי העיר.

במרכז קבוצת האורחים, שהגיעה לאתר ­הבנייה, כשכובע­ עבודה לבן מגן על ראשו, ניצב ראש עירית אשדוד. צבי צילקר מוסר פרטים מרכזיים על חשיבותו הבלתי ­שגרתית של בניית חדר המיון הקידמי לעירו הפורחת. "95 אחוז של תושבי העיר, שנזקקים לטיפולים רפואיים, יוכלו בעתיד להימנע מלבזבז זמן ­יקר, בעת חירום, על שהות בנסיעה מחוץ לעיר. במקום להילחץ בפקקי ­התנועה הרבים עד שיגיעו לבית החולים קפלן ברחובות או לבית החולים ברזילי באשקלון. האשדודים יקבלו את הטיפול הרפואי הנדרש להם במקום זה, בחדר המיון הקידמי, ההולך ונבנה במהירות", כך מדגיש ראש העיר, הפועל במרץ מזה עשרות שנים להגיע למימוש חלומו הגדול - בית חולים בעיר.

לצידו של ראש העיר עומד מנהל פרויקט מרכז רפואי באשדוד. ד"ר אברהם אופק המצטרף לשיחה הקולחת מול קול הלמות הבנייה באתר ההולך ונבנה אופטימי. "בעוד שנה בדיוק, בחודש מרס 2008, ייפתחו כבר דלתותיו של המרכז הרפואי החדש לשירות תושבי העיר אשדוד. זה יהיה עבורם יום ­חג, שבו יזכו לראשונה למצוא שירותי רפואה מיידיים, כולל חדר מיון קידמי, מערכי רפואה מתקדמים, חדרי ניתוח ושירותים רפואיים מודרניים". עוד שנה בלבד...

במרכז קבוצת המבקרים ניצב היו"ר המודח של ועדת הכספים. ח"כ הרב יעקב ליצמן, המשתעשע בהברקות על צעדי­ ההדחה שהומתקו לו בישיבת ועדת הכספים, בעת שזירת זר השבחים מפי כל הנוכחים, מחברי הוועדה, על פועלו "האוביקטיבי, המסור והמקצועי, האנושי והחברי", כפי שהעתירו עליו בכנסת מחמאות מלוא חופניים. "אבל אתה יודע כל זה טוב לזמן קצר, כשרואים אותך בעין... רגע אחר כך - והכל משתנה. מאחורי הגב - מדברים אחרת, מדיחים, מצפים שתלך מהר", כך הוא, היו"ר המודח, לוחש לאורח הכבוד בביקור הנוכחי באתר ­הבנייה, איל הון ארקדי גאידמק.

ליצמן: "אני יותר פופולרי"

לפני הביקור המרשים בשטח קידם את פני קבוצת המבקרים ראש העיריה צילקר. בישיבת מועצת העיר בבניין העיריה, סביב שולחנות ערוכים, באו לכבד את האירוע שהוכן בזמן קצר ונמצאו באולם אבות­ העיר, סגניו, ראשי מחלקות וכן קהל אורחים נכבד. "אני מביע צער על כך שהרב ליצמן לא ממשיך בתפקידו בראשות ועדת הכספים. הוא ניהל את הוועדה בצורה יוצאת מהכלל, תוך הגינות ויושר, חברות ותבונה, שיחסרו לי בעתיד", פתח צילקר בנימה אקטואלית.

לאחר מכן עבר מייד לשבח את האורח גאידמק, ש"בא לעזור ולהרים תרומה יפה עבור בניית חדר המיון הקדמי". "אני מקווה שתוך זמן מינימלי נוכל לאזור כוחות כדי לממש את הבלתי ­אפשרי - להקים מרכז רפואה מודרני באשדוד, שנועד להצלת חיים", חתם ראש העיר את דבריו.

"הדיחו אותי מתפקידי, כיו"ר ועדת הכספים בכנסת. לעומת מה שחושבים - אני שמח על כך...", פתח ליצמן. "אני רוצה להצביע כאן על שתי נקודות, שכבר אמרתי והעליתי אותן בעת הופעותיי הרבות לאחרונה, בנוגע לראש הממשלה: א. אם נעשה סקר מי יותר פופולרי - אני או ראש הממשלה - יתברר שאני יותר פופולרי. יש לי בדעת הקהל יותר משני אחוזי תמיכה בלבד, כפי שיש לו; ב. ראש הממשלה אמר שהוא לא פופולרי מפני שהוא עובד - ואני רוצה לומר, כי אני כן פופולרי בגלל שאני עובד...".

במרכז נאומו, התמקד ליצמן במסירותו הפרלמנטרית להקמת בית החולים באשדוד. הוא סיפר, כי רק לאחרונה הקים את ועדת המשנה שליד ועדת הכספים לעניין הקמת ביה"ח באשדוד - ושם בעת ישיבותיה הוא מתמודד בעקשנות ובהתמדה עם בעיות ביורוקרטיות בלתי­רגילות, כלשונו, המונעות עדיין את הקמתו של בית החולים, למרות שכבר לפני חמש שנים עבר סופית החוק בכנסת, שחייב את הממשלה לבנות בי"ח בעיר, ביוזמת ח"כ סופה לנדבר.

"אני עושה את כל המאמצים בכנסת להקים את ביה"ח החדש בעיר - ולהוציא את הפרויקט ממחשבה לפועל", הדגיש הרב ליצמן, והוסיף: "נזכור, כי חדר מיון קידמי הוא חלק בלתי נפרד של מה שיהיה בקרוב בית החולים באשדוד. בינתיים, נטלה על עצמה אגודת רפואה וישועה של חסידי גור את המשימה הכספית להקמת חדר מיון על עצמה. בראש מימון הפרויקט הרפואי ניצבים הרב נחמן וידיסלבסקי והרב יונתן בורנשטיין, שניהם עושים לילות כימים לגיוס התורמים עבור הקמת חדר מיון קדמי. מפני שהפרויקט עולה ממון רב". ליצמן, חסיד גור בעצמו, הוסיף ואמר: "חמש שנים חלפו מאז שחוקק סופית בכנסת החוק להקמת בי"ח באשדוד - ומול 'ממשלה עבריינית' שמפרה את החוק - רק גורם ציבורי נחוש כרפואה וישועה הצליח להרים את הפרויקט הנחוץ כאוויר לנשימה באשדוד".

המרכז הרפואי באשדוד נבנה על-ידי העמותה, המנוהלת כאמור על-ידי חסידי גור החליטה לפרוץ ולהרחיב לאחרונה את פעילותם אל מעבר למסגרת הקהילה ולסייע לכלל תושבי אשדוד, למרות שהציבור החרדי בכלל וחסידי גור בפרט מהווים שם מיעוט מתוך 220,000 תושבים.

ליצמן התייחס אישית במילים חמות אל הנדבן גאידמק. "...הוא יהודי יקר. הוא עושה הכל כדי לעזור ולסייע לאנשים הזקוקים לסיוע. כך הוא עשה בעבר למען תושבי הישובים שפונו מגוש קטיף - וכך הוא עשה גם למען תושבי ערי ויישובי הצפון בעת מלחמת לבנון". "אבל", הוסיף והטעים הרב ליצמן, "ארקאדי, אני רוצה לומר לך: אין הכרת הטוב. יש כאלה שלא מכבדים אותך. גם אותי לא תמיד מכבדים... אבל אני עוזר הלאה לאנשים. כי נאמר כבר 'טוב שם טוב משמן טוב'... אם אנו יכולים להציל - ואפילו נפש אחת בישראל - בעיר אשדוד, כאילו היצלנו עולם מלא. תמשיך לעזור הלאה. תעזור בטוב טעם. הציבור מעריך ומכיר טובה למי שעוזר לו. ובהמשך העבודה - תראה ברכה...".

גאידמק: "לפני 35 שנה עבדתי בנמל"

גאידמק לא נשאר חייב. "אשדוד עיר יפה - ואני מכיר אותה מזה עשרות שנים. לפני 35 שנה עבדתי בנמל. אני שמח לתמוך בפרויקט הרפואי החדש הזה", אמר במילים ספורות. למראה הבנייה האינטנסיבית, בתום האירוע בעיריה, שיבח איל ההון את הפרויקט החדיש.

ד"ר אברהם אופק פרש באירוע במועצת העיר, בפני עשרות הנוכחים, את תוכנית הפרויקט המרהיב המודרני, ועמד על צדדיו החיוביים עבור תושבי העיר. הוא ציין כי בית החולים אמור לעלות בעתיד בסכום עתק של 50 מיליון דולר. הוא ישקף את המרכז הרפואי המודרני ביותר בישראל. עד כדי כך שכל בתי החולים אף יבקשו ללכת בעקבותיו. כבר היום, כך גילה, מצויים רופאים המעוניינים להשתלב בו.

תאריך:  23/03/2007   |   עודכן:  23/03/2007
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גאידמק וליצמן "מחליפים" את הממשלה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמנונן
23/03/07 18:59
 
מופתע
8/04/07 18:20
2
מיקי2
23/03/07 19:44
3
בובלית
24/03/07 08:54
4
BBBB
25/03/07 09:08
5
clara tordjman
27/02/08 18:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יממה אחת לפני שנשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, אמור לשאת נאום במועצת הביטחון של האו"ם בניסיון למנוע את החרפת הסנקציות נגד ארצו, גורמים באירן מאשימים כי הנשיא טרם קיבל ויזה לארצות הברית.
23/03/2007  |  אריאל שמידברג  |   חדשות
עובר אורח שיחלוף בימים אלו באזור שמעל גינת שנקין בתל אביב – יופתע לגלות כי בין בליל הריחות המגוון והאופייני למקום מתנשא ועולה ריח ניחוח של מצות טריות אפויות בידי צוות אופים מקצועי – ילדי תל אביב במאפית המצות שבתערוכת חוויות הפסח לילדים.
23/03/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
15 חיילים בריטים נעצרו על-ידי הצי האירני במפרץ הפרסי בזמן שעלו על ספינה לביקורת. כך דיווחו מקורות הן במשרד ההגנה האמריקני והן במשרד ההגנה הבריטי. תחילה לא היה ידוע באיזו עילה נעצרו החיילים, אולם הערב דווח כי משרד החוץ האירני התלונן בפני נציג בריטניה באירן, על מה שהגדיר המשרד כחדירה של 15 החיילים הבריטים למים הטריטוריאלים של אירן. שרת החוץ של בריטניה, מרגרט בקט, הודיעה כי ביקשה מהאירנים לקבל הסבר מלא ומפורט בעניינם של החיילים ודרשה את שיחרורם המיידי. הצי האמריקני מסר כי לא נורו יריות במהלך חטיפתם של המלחים.
23/03/2007  |  עומר שיקלר  |   חדשות
בוטלה העיסקה, שבה עמדה קבוצת גלוברמן לרכוש ממשפחת פאלוך את בית הדיור המוגן היוקרתי "בית טובי העיר" בירושלים. קבוצת גלוברמן עמדה לשלם בעד הבניין 17 מיליון דולר. פאלוך הודיע היום (שישי, 23.3.07) כי העיסקה בוטלה, מאחר שהקונים לא עמדו בלוח התשלומים.
23/03/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברת ב. יאיר קנתה יער בן 90 דונם ברובע 10 בבודפשט, בירת הונגריה. היא תשלם 10.5 מיליון אירו, שהם כ-60 מיליון שקל. הוועדה לבנין ערים בבודפשט אישרה שינוי יעוד של הקרקע, כך שניתן יהיה לבנות עליה דירות, מרכז מסחרי ובניין משרדים בשטח כולל של 180 אלף מ"ר. ב. יאיר מתכננת לממן את ההשקעה מהון עצמי ומליווי בנקאי.
23/03/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il