|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
אולמרט. עוד יאמינו לעבריין מאגף 10 [צילום: פלאש 90] לינדנשטראוס. "להעמיד אותו לדין" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90] רוזן. סופג דברי נאצה מלוא החופן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרויקט מיוחד: השקרים של אולמרט (א')

אהוד אולמרט ירד מהפסים

בספרו טוען אולמרט שהייתה קנוניית ענק נגדו, מצד אנשי הימין שרצו לסכל הסכם עם הפלשתינים, ומצד ראשי הפרקליטות ואפילו בית המשפט העליון משום שתמך בדניאל פרידמן. כדי למכור את הסיפור ההזוי הזה, הוא חוזר שוב ושוב על שקרים בוטים ומופרכים, בלשון גסה שאפילו מראשיהם של ארגוני פשיעה לא שמענו כמותה. בשולי הדברים מתגאה אולמרט בהתנהגותו המופקרת בנוגע לפרסום ההתקפה על הכור הסורי
23/03/2018  |   איתמר לוין   |   תחקירים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
   איתמר לוין
"זוכיתי בהולילנד"

   איתמר לוין
"בדיות על מעטפות"


"גם זה חיסול"
הוא נשמע כמותה [צילום: פלאש 90]

הכל יצאו נגד ראש ממשלה אחד, אומלל, מסכן, חסר כוח. הכל הצליחו לשטות ב-11 שופטים בארבעה בתי משפט שונים שדנו בשלושה תיקים נפרדים. הכל כרתו ברית נגד אדם שאפילו יריביו מתפעלים מהקסם האישי ויכולת ההתחברות שלו. הכל נלחמו דווקא בו, ולא באריאל שרון שביצע את ההינתקות, ולא בשמעון פרס שהביא את הסכם אוסלו. הכל הצליחו להשתיק אפילו את סוללת עורכי הדין שלו, שמעולם לא העלתה רמז לטענה הזאת בבית המשפט. והכל היו כל כך מתוחכמים, עד שאולמרט עצמו לא הבחין במזימה ולא העלה אותה בפני שופטיו, אלא הבין אותה רק אחרי עשור

אהוד אולמרט ודאי לא ירצה שנשתמש לגבי ספרו "בגוף ראשון" בביטוי של השופט דוד רוזן, הסופג ממנו מלוא החופן דברי נאצה. ובכל זאת, לרוזן יש ביטוי ייחודי, שעטנז של שני ביטויים אחרים: "ירד מדעתו", הוא נוהג לומר – שילוב של "ירד מהפסים" ו"יצא מדעתו". זה הרושם שמתקבל מ-200 עמודי הספר העוסקים בפרשות הפליליות שאפפו את אולמרט.

הספר כולו הוא בן 860 עמודים, מה שאומר שכמעט רבע ממנו – החלק הפותח שלו – עוסק בפרשות טלנסקי, ראשונטורס, מרכז ההשקעות, כרמיה, בנק לאומי וכמובן הולילנד. ולמה זה הרושם, המתחדד ככל שקוראים עוד עמוד ועוד עמוד? לא משום שאולמרט משקר מול עובדות, מתכחש להודאתו-שלו, מוציא דברים מהקשרם ומפזר כזבים ללא אבחנה; בכך נעסוק בנפרד. ככלות הכל, מטרתו המרכזית של אולמרט היא לטהר את שמו, ואת זה קשה לעשות אם פתאום יודה במעשים שהכחיש במשך למעלה מעשור.

הבעיה היא, שיש המון מקומות באותם 200 עמודים, בהם אולמרט עובר לתיאוריות קונספירציה המזכירות את אלו של אדם אחר לגמרי: ענבל אור. היא טוענת שכולם, מראש הממשלה ומטה, ובמיוחד עורכי דין ושופטים, התגייסו נגדה והפילו את האימפריה שלה מסיבות של קנאה ותחרות. אולמרט אומר כמעט אותו הדבר: פוליטיקאים חברו נגדו, גייסו תובעים ושופטים, השתמשו בכספים אדירים שהגיעו מחו"ל, והכל – כדי למנוע ממנו להגיע להסדר עם הפלשתינים ומשום שהעז למנות את דניאל פרידמן לשר המשפטים.

הדברים מגיעים לשיאם בשני עמודים (193-192) בהם מונה אולמרט את הכוחות שפעלו נגדו: חוגי הימין הקיצוני, המשופעים במיליארדרים; בכירי המערכת המשפטית; מני מזוז ומשה לדור שניהלו מאבק אישי נגדו; שולה זקן שבגדה באמונו; משטרה מושחתת; פרקליטות יהירה; שופט מחוזי שרצה לצבור תהילה; בית המשפט העליון שביקש להחמיר עם מי שרצה לבצע רפורמה בבתי המשפט; וחבורה גדולה של עיתונאים.

הכל יצאו נגד ראש ממשלה אחד, אומלל, מסכן, חסר כוח. הכל הצליחו לשטות ב-11 שופטים בארבעה בתי משפט שונים שדנו בשלושה תיקים נפרדים. הכל כרתו ברית נגד אדם שאפילו יריביו מתפעלים מהקסם האישי ויכולת ההתחברות שלו. הכל נלחמו דווקא בו, ולא באריאל שרון שביצע את ההינתקות, ולא בשמעון פרס שהביא את הסכם אוסלו. הכל הצליחו להשתיק אפילו את סוללת עורכי הדין שלו, שמעולם לא העלתה רמז לטענה הזאת בבית המשפט. והכל היו כל כך מתוחכמים, עד שאולמרט עצמו לא הבחין במזימה ולא העלה אותה בפני שופטיו, אלא הבין אותה רק אחרי עשור שלם.

אולמרט מספר לנו שהוא ניצב במרחק של מילימטרים משלום היסטורי, מנקודת הסיום של הסכסוך הישראלי-פלשתיני, מהפיוס. "הוא היה בטווח הושטת יד, אך מנעו ממני להגיע לשם. את יצחק רבין רצחו בכדורי אקדח, אחרי מסע הסתה נורא שסופו היה בלתי נמנע. אני חי באגף 10 במעשיהו. גם זה חיסול". כך, מילה במילה. לא שינינו אפילו פסיק.

הבנתם? אביטל חן ומוסיה ארד ויעקב צבן ומשה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן ודוד רוזן וסלים ג'ובראן ויצחק עמית וניל הנדל וצבי זילברטל ועוזי פוגלמן – כולם שקולים כמו יגאל עמיר. מני מזוז ומשה לדור ושי ניצן ואלי אברבנאל וליאת בן-ארי ואורי קורב ויוני תדמור – הם מחסלים כמו יגאל עמיר. זה מה שאומר מי שהיה ראש ממשלת ישראל. אז הוא לא ירד מהפסים?

נעלבתי שאני לא שם

מסוכן, לא רק הזוי
דורש להעמיד אותו לדין [צילום: יוסי זליגר]

הבעיה עם ספרו של אולמרט היא, שהוא לא רק הזוי אלא גם מסוכן. ככל שזכרוני מגיע, מעולם לא הייתה התקפה כה בוטה וגסה על רשויות האכיפה והשפיטה מצד אדם כה בכיר. מבחינתו של אולמרט, כל מי שהשתתף באופן כלשהו בהליכים שהביאו אותו לכלא מעשיהו – הוא פושע. לא פחות. אולמרט טוען בתוקף לחפותו וזו זכותו; אבל בנרטיב שלו אין שום מקום לטעות, לתום לב, לשיקול דעת שגוי. לדעתו, כולם כולל כולם רדפו אותו במזיד והחליטו ממניעים זרים – ואולי גם מושחתים – להפיל אותו.

אולמרט דורש להעמיד לדין את מיכה לינדנשטראוס, משה לדור ודוד רוזן. הוא משתלח בצורה שלוחת רסן כמעט בכל מי שהיה שותף במשפטים נגדו – למעט, כמובן, הסניגורים שלו שהיו נפלאים ואין כמותם. הוא יוצא נגד המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט העליון כגופים. אפילו מראשיהם של ארגוני פשיעה אנחנו לא שומעים אמירות כאלו. וכאשר הדברים באים מפיו של מי שהיה ראש הממשלה, הם עלולים לקבל משקל ומשמעות אצל מי שישכחו שמדובר בעבריין מושחת ומורשע.

יש ליקויים בגופי החקירה, האכיפה והשפיטה – כמו בכל גוף. אנחנו מצביעים עליהם לא פעם. אבל יש פער עצום ובלתי ניתן לגישור בין מצב זה לבין הריקבון הממסדי שאותו מתיימר אולמרט לתאר. במיוחד יש לשים לב לכך, שההאשמות המטורפות שלו אינן זוכות לשמץ של ראיה, ושאולמרט משקר בלי הרף לגבי עובדות מוכחות החקוקות שחור על גבי לבן. אני לא בטוח שכל זה יפריע למי שירצה להשתמש באסיר מאגף 10 בתור חיזוק להאשמותיו-שלו.

לחזור על השקר

אולמרט כנראה משוכנע, שאם יחזור על אותו שקר שוב ושוב – אולי מישהו יאמין. לכן הוא כותב פעם אחר פעם, שהוא זוכה לחלוטין בפרשת הולילנד ובפרשת ראשונטורס. לכן הוא מספר לנו עוד ועוד על קנוניית הענק נגדו. לכן הוא מתבטא כלפי דוד רוזן בלשון שלא שמענו מאחרוני העבריינים או מראשי ארגוני הפשיעה. לכן הוא טוען שלא קיבל אף פרוטה משמואל דכנר. לכן הוא שב ומכחיש את קיומן של מעטפות הכסף שקיבל ממשה טלנסקי. לכן הוא מכחיש וחוזר ומכחיש את השיבוש בו הודה מול שולה זקן. אנחנו כאן כדי לסייע לכם לדעת את האמת.

הוכחה בכריכה האחורית
תראו במה אני עוסק [צילום: דובר צה"ל]

מהספר ברור, שאולמרט רצה ותכנן שהשמדת הכור תותר בפרסום לכבודו. מעבר לפרק העוסק במבצע "מחוץ לקופסה", הוא מזכיר אותו גם במקומות אחרים. למשל: לטענת אולמרט, הידיעה על פתיחת החקירה בפרשת בנק לאומי שודרה במקביל להתייעצות על "ראיית הזהב" בנושא הכור – לאמר: תראו במה אני עוסק ומה עושים במקביל כל הקמים עלי

בעמודים 852-851 מספר אולמרט בגאווה על התנהגותו המופקרת בנוגע לחשיפת השמדת הכור הסורי. לדבריו, בשנת 2016 הכין "העיתונאי המצוין" רביב דרוקר סדרת כתבות על השמדת הכור, והוא התראיין משום ש"סברתי כי הגיעה העת להודעה מפורשת מפי, כמי שקיבל את ההחלטה לבצע את הפעולה וגם לאסור בשעתה את פרסומה, והפרסום יוּתַר".

העיתוי לא היה מקרי. זה היה ערב כניסתו של אולמרט לכלא, וברור שהוא רצה להיזכר לא כמי שמקבל מעטפות מלאות דולרים ומשדל את מזכירתו שלא להעיד נגדו, אלא כמי שקיבל החלטה אמיצה ביותר וחשובה ביותר (ואין כאן אף גרם של ציניות). דבר אחד אולמרט שכח: הוא כבר לא ראש הממשלה ולא הוא הקובע. אבל הוא דיבר עם דרוקר, כמו גם מאיר דגן המנוח ו"שותפי סוד אחרים" שחשפו את המידע – כותב אולמרט עצמו – לחבורה גדולה שעסקה בהכנת התוכנית. הצנזורה פסלה את התוכנית ובג"ץ דחה עתירה נגדה. אולמרט סבר שזו טעות אבל "ההחלטה כובדה". באמת יפה מצידו.

מהספר ברור, שאולמרט רצה ותכנן שהשמדת הכור תותר בפרסום לכבודו. מעבר לפרק העוסק במבצע "מחוץ לקופסה", הוא מזכיר אותו גם במקומות אחרים. למשל: לטענת אולמרט, הידיעה על פתיחת החקירה בפרשת בנק לאומי שודרה במקביל להתייעצות על "ראיית הזהב" בנושא הכור – לאמר: תראו במה אני עוסק ומה עושים במקביל כל הקמים עלי.

מי שרוצה עוד הוכחה לכך שהפרסום השבוע לא היה סתם צירוף מקרים, מקבל אותה מהכריכה האחורית של הספר. בפריט השלישי שלה נאמר: "בגוף ראשון על ההחלטה הגורלית בחייו: להשמיד את הכור הגרעיני הסורי". הדפסת אלפי ואולי רבבות עותקים של ספר בן קרוב ל-900 עמודים אורכת שבועות רבים. תאריך הפרסום היה ידוע היטב: לפני פסח. כלומר, מערכת הביטחון ידעה שהיא נרתמת למסע הטיהור של אולמרט.

תאריך:  23/03/2018   |   עודכן:  24/03/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אביטל חן / Avital Chen   אברהם הימן   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד ברק   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אילנה דיין   איריס ניב-סבאג   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלון ביכלר   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריה פטר   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD   ברוך קרא   ג'ואי אש   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דורית ביניש / Dorit Beinisch   דני דנקנר   דניאל פרידמן   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   הסכם אוסלו   טל שפירא   טליה דאר   יגאל עמיר   יהושע פולק   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אחימאיר   יעקב אפרתי   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   יצחק עמית / Issac Amit   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   ירון גולומב   ירון זליכה   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר דגן   מאיר רבין   מוסיה ארד   מיכה לינדנשטראוס   מישאל חשין   ממשלת ישראל / Israel Government   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עדנה ארבל / Edna Arbel   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמוס שוקן   ענבל אור / Inbal Or   עפרה קלינגר / Ofra Klinger   פרשת כרמיה   צבי זילברטל / Zvi Zylbertal   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רביב דרוקר / Raviv Druker   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי ניצן / Shai Nitzan    שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהוד אולמרט ירד מהפסים
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מילוא
23/03/18 10:04
 
40 שנה חשוד.
23/03/18 13:41
 
ע_הראל
23/03/18 16:51
 
ע_הראל
23/03/18 19:52
2
דורון.צ
23/03/18 10:50
 
אבל רצויים לספר..
23/03/18 17:53
3
אלטע קאקער
23/03/18 11:00
 
בוגרי מרכז הליכוד
24/03/18 16:11
4
כוכי
23/03/18 11:22
5
א-ת
23/03/18 12:56
6
שאול א.
23/03/18 13:58
7
א.כ
23/03/18 14:01
8
הניה וילטר
23/03/18 14:52
 
ע_הראל
23/03/18 19:49
 
ארי כספי
24/03/18 16:50
 
ע_הראל
24/03/18 23:12
9
אמת
23/03/18 20:56
 
טינה מארגנטינה
23/03/18 21:32
 
ע_הראל
24/03/18 23:40
10
בר אילן
23/03/18 22:34
11
אופיר
24/03/18 12:20
 
שאלו את הדס שטייף
24/03/18 14:24
 
ע_הראל
24/03/18 23:59
 
מי אני הייתה בולם
25/03/18 14:34
12
יוסי מ.
24/03/18 18:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
אהוד אולמרט מנהל מסע יחצ"ני משומן היטב לספרו "בגוף ראשון", שכבר יצא למכירה מוקדמת. לצד הרצון למכור כמה שיותר עותקים ולקבל כמה שיותר תמלוגים, לאולמרט יש עוד מטרה שהיא כנראה החשובה באמת: לטהר את שמו. בכל זאת, מדובר בראש הממשלה הראשון שנשלח לכלא - ועל עבירת השחיתות החמורה ביותר: קבלת שוחד.
16/03/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
החומר שתפסה המשטרה בהוצאת ידיעות ספרים בנוגע לספרו של אהוד אולמרט יישאר בכספת בית המשפט לפחות עוד שלושה שבועות. שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דנה מרשק-מרום, קיבלה (יום א', 30.7.17) את בקשת המשטרה.
30/07/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
בצה"ל יש ש"ג כדי למנוע מההיגיון להיכנס, אבל אנחנו נמצאים מחוץ לצבא ולכן נפעיל אותו בכל זאת: החל משחרור אולמרט, דרך השירות הציבורי, עבור בקוריאה הצפונית וכלה במשטרת ישראל
07/07/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביטל (יום ג', 4.7.17) את רוב המגבלות שהוטלו על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם קיצור עונשו בשליש. הביטול נעשה בהליך בזק יוצא דופן, יומיים בלבד לאחר שאולמרט השתחרר והגיש את הבקשה, והוא מצטרף בכך לאיפול החריג שהוטל מלכתחילה על מגבלות אלו - לבקשתו של אולמרט.
04/07/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת השחרורים שהחליטה על קיצור עונשו של אהוד אולמרט כללה בהחלטתה מידע שגוי בצורה משמעותית, אשר למעשה נלקח מתוך הקמפיין שניהלו אנשיו של אולמרט למען שחרורו. כך טוענת נציבת השב"ס, רב-גונדר עפרה קלינגר, במכתב ששיגרה לבכירים בפרקליטות ובראשם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
04/07/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד - הערעור  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
אולמרט משתחרר: המדינה לא תערער  /  איתמר לוין
אולמרט ישוחרר ביום ראשון הקרוב  /  איתמר לוין
רוב ספרו של אולמרט יוחזר למו"ל  /  איתמר לוין
הכללים אינם חלים עליהם  /  איתמר לוין
צירופי מקרים  /  איתמר לוין
מדוע המדינה חייבת לערער על שחרור אולמרט  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il