|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

השקרים של אולמרט (ב')

"זוכיתי בהולילנד"

מה עושים כשיש הרשעה בקבלת שוחד ועונש מאסר? התשובה של אולמרט: מבלפים, משמיצים, ממציאים, מתבכיינים - ועושים זאת שוב ושוב, בתקווה שמישהו יאמין
23/03/2018  |   איתמר לוין   |   תחקירים   |   משפט הולילנד - הערעור   |   תגובות
דכנר. 60,000 שקל [צילום: פלאש 90]

אהוד אולמרט ירד מהפסים
איתמר לוין
בספרו טוען אולמרט שהייתה קנוניית ענק נגדו, מצד אנשי הימין שרצו לסכל הסכם עם הפלשתינים, ומצד ראשי הפרקליטות ואפילו בית המשפט העליון משום שתמך בדניאל פרידמן. כדי למכור את הסיפור ההזוי הזה, הוא חוזר שוב ושוב על שקרים בוטים ומופרכים, בלשון גסה שאפילו מראשיהם של ארגוני פשיעה לא שמענו כמותה. בשולי הדברים מתגאה אולמרט בהתנהגותו המופקרת בנוגע לפרסום ההתקפה על הכור הסורי
לרשימה המלאה

חצי מיליון ליוסי
כדאי שנזכיר מה קרה באישום המרכזי בתיק הולילנד. המדינה טענה, כי שמואל דכנר נתן ליוסי אולמרט 500,000 שקל וכי עשה זאת לבקשתו של אחיו, אהוד אולמרט. בית המשפט המחוזי הרשיע את אולמרט, בית המשפט העליון זיכה אותו מחמת הספק: לדעת שופטי הרוב, לא ניתן לקבוע בוודאות שאולמרט ידע על אותו מתת.

בין לבין, שולה זקן החלה לדבר. היא אמרה לחוקריה לא רק שדכנר סיפר לה על בקשתו של אולמרט לעזור ליוסי, אלא גם שלבקשתו של אולמרט היא קישרה ביניהם כדי שיוכל להודות לדכנר. המדינה ביקשה מבית המשפט העליון לשמוע את זקן. החלטה בבקשה לא ניתנה מעולם; הפרקליטות לא חשבה שמתפקידה להזכיר, ובית המשפט העליון חשב שהיא ויתרה. קרוב לוודאי, שעדותה של זקן – שהמדינה סמכה עליה רק כאשר היו בידיה "ראיות חפציות" – הייתה מביאה להרשעתו של אולמרט.

שש שורות. זה מה שהצליח אהוד אולמרט לכתוב בספרו "בגוף ראשון" לפני ששיקר. שש שורות מתוך 870 עמודים. לי יש כלל: כאשר אני נתקל בשקרים שאני יכול לזהות - אני מפקפק בכל השאר. אין לי יומרה לבחון את הפרקים הפוליטיים והביטחוניים בספר. אני כן מבין לא מעט בפרקים הפליליים שבו ובמיוחד בפרשת הולילנד. בעיניים אלו בחנתי את אותם קטעים והשקרים המרכזיים מובאים לפניכם; לא נכנסתי לכל פרטי פרשת הולילנד, משום שבחינת עשרות העמודים שמקדיש אולמרט לפרשה הייתה אורכת זמן רב מדי לכתיבה ומביאה לתוצאה מייגעת מדי לקריאה.

אולמרט: "יצאתי חף מפשע ממסע הייסורים הולילנד" (עמוד 9).

האמת: אולמרט זוכה מחמת הספק ברוב דעות בבית המשפט העליון מהאישום שנגע במישרין להולילנד, והורשע פה אחד בקבלת שוחד בפרשת תעשיות מלח שהייתה תולדה ישירה של פרשת הולילנד.

אולמרט: "לעומת כל אלה עומדים 60 אלף שקלים שמעולם לא קיבלתי" (עמוד 92).

האמת: מדובר ב-60,000 שקל שנתן שמואל דכנר לכיסוי גרעונות בחירות של אולמרט, להם הוא ערב באופן אישי. בית המשפט העליון קבע: "עד המדינה העביר 100,000 ש"ח לשולה זקן, מתוכם 60,000 ש"ח שימשו למימון מערכות בחירות של אהוד אולמרט. זאת במטרה להטותו למשוא פנים ולקידום ענייני חברת הזרע במסגרת תפקידו במשרד התמ"ת". בשל כך הורשע אולמרט בקבלת שוחד ונדון ל-18 חודשי מאסר.

אולמרט: "כל זה [פרשת הולילנד] הסתיים בזיכוי מלא ומוחלט שלי". בהפרחת הכזב הזה היו שותפים "תובעים ושופטים, כולל שופטים בבית המשפט העליון" (עמוד 116).

האמת: אולמרט זוכה מחמת הספק בבית המשפט העליון מאשמת קבלת שוחד בדמות 500,000 שקל שנתן שמואל דכנר ליוסי אולמרט. בשל טעות/רשלנות בזמן הערעור, לא הוכרעה בקשתה של המדינה לזמן לעדות בנושא זה את שולה זקן, שסיפרה פרטים נוספים על אותם כספים.

אולמרט: "[דוד רוזן היה] תליין שמחפש פרסום, רוצה קידום, הופך את ישיבות בית המשפט לתיאטרון, ומזמין את בנו לצפות ברגעי התהילה שלו כאשר ירשיע ראש ממשלה לשעבר במילים בוטות" (עמוד 131).

האמת: בערעורו בפרשת הולילנד לא העלה אולמרט כל טענות נגד אופן ניהול המשפט. עוד אחת מהגרסאות הכבושות שלו.

אולמרט: "החלטת בית המשפט העליון להרשיע להפוך את פסק דינו של בית המשפט המחוזי, להרשיע אותי בעניין 60 אלף השקלים ולהגדיר זאת כקבלת שוחד... הכספים האלה לא ניתנו לי אישית, אלא כתרומה פוליטית שכלל לא קיבלתי דיווח עליה... זה לא היה. זה לא נברא. זו טענת כזב - והרשעת כזב. לא אחדל להילחם נגדה כל עוד כוחי יעמוד לי" (עמוד 133).

האמת: גם המחוזי הרשיע את אולמרט באותה עבירה. גם המחוזי וגם העליון קבעו שהוא ידע על הכסף, ששימש לכיסוי גרעונות להם הוא היה ערב באופן אישי. הוא לא ביקש דיון נוסף או משפט חוזר.

אולמרט: "כשהיה צורך, [שמואל] דכנר לא היסס 'להדביק' גם את בתו בסרטן" (עמוד 149).

האמת: בתו של דכנר, אדית וולף, חלתה בסרטן והחלימה. דכנר השתמש במחלתה כתירוץ לקבל כספים מהלל צ'רני.

אולמרט: "עד היום אני משוכנע שהלל צ'רני לא נתן פרוטה של שוחד לאדם כלשהו. אני משוכנע שדני דנקנר לא הציע שוחד לשום אדם. גם מאיר רבין נשלח לכלא לחמש שנים על לא עוול בכפו" (עמוד 152).

האמת: צ'רני הורשע חלקית בבית המשפט העליון במתן שוחד בסך 2.2 מיליון שקל. דנקנר הורשע חלקית בבית המשפט העליון, ואילו ערעורו של רבין נדחה במלואו.

אולמרט: "לפי עדויות שנמסרו לנו, בעת שעדים נחקרו על הדוכן הוא [דוד רוזן] נהג לכתוב כבר את פסק הדין, הרבה לפני שמיעת סיום שמיעת העדויות והסיכומים" (עמוד 153).

האמת: כמי שנכח כמעט בכל הישיבות במשפט הולילנד אני יכול להעיד, כי רוזן לא כתב מעבר למה שנראה כהערות לעצמו. איש מלבד רוזן וצוותו אינם יודעים מה הוא כתב. שוב מדובר בטענה כבושה שמעולם לא הועלתה, כולל בבית המשפט העליון.

אולמרט: "יצאתי זכאי לחלוטין מפרשת הולילנד... זוכיתי מכל ההרשמות שהועלו נגדי" (עמוד 155).

האמת: אולמרט זוכה מחמת הספק בבית המשפט העליון מפרשת הולילנד עצמה, והורשע בפרשת תעשיות מלח שהייתה הסתעפות שלה. השוחד שקיבל היה מאותו שמואל דכנר עצמו, שהכיר אותו אגב פרויקט הולילנד.

אולמרט: "פרטים ועובדות לא היו מכשול בפני כבודו [רוזן], שרצה בכל מאודו להרשיע אותי" (עמוד 162).

האמת: בערעורו של אולמרט לעליון לא הועלתה כל טענה כזאת בפרט, או כל טענה על אופן ניהול משפט הולילנד בכלל.

אולמרט: ליאת בן-ארי "העזה עדיין לומר שהזיכוי שלי [מאחד הסעיפים בהולילנד] היה בלתי מוצדק" (עמוד 163).

האמת: אולמרט עצמו אינו מוכן לקבל את פסקי הדין שהרשיעו אותו ומייחס לחלק משופטיו מניעים זרים.

אולמרט: "בית המשפט העליון זיכה אותי לחלוטין מפרשת הולילנד... ההרשעה [במחוזי] הייתה מופרכת" (עמוד 168).

האמת: כבר אמרנו אותה כמה פעמים.

אולמרט: "המשפט [הולילנד] הפך להצגת יחיד גסה, תוקפנית ובלתי ראויה של רוזן" (עמוד 168).

האמת: טענות שלא הועלו בערעור.

אולמרט: "בתחילת המשפט הודיע רוזן שיקיים ארבע ישיבות בשבוע, וכל ישיבה תימשך מבוקר עד ערב" (עמוד 168).

האמת: זה היה רצונו המוצהר של רוזן, אך הוא הסכים כבר בתחילת המשפט לקיים שלוש ישיבות בשבוע מ-8:30 עד 16:00.

אולמרט: "החיוך נוטף הסיפוק של רוזן כאשר הודיע על הרשעתי לא נעלם מעיני הנוכחים" (עמוד 171).

האמת: ישבתי במרחק של מטר מרוזן. לא היה שום חיוך.

אולמרט: "רוזן הודיע, בחגיגיות של שוחט, כי גזר על אורי לופוליאנסקי שש שנות מאסר, והוסיף עוד כהנה וכהנה דברי ביקורת בלשון בוטה וגסה" (עמוד 172).

האמת: רוזן הדגיש בגזר דינו של לופוליאנסקי, כי על המדינה לשים לב לחוק המאפשר לשחרר אסיר בכל עת בשל מצב בריאותו, "תנאים שרלוונטיים במצבו הרפואי". גזר הדין מלא בדבר שבח ללופוליאנסקי ולפעילותו במסגרת יד שרה. בית המשפט העליון הוא שפסק לראשונה, בעניינו של לופוליאנסקי, שניתן לחרוג ממתחם הענישה בשל מצב רפואי וקרא למחוקק לעגן זאת.

אולמרט: "בית המשפט העליון עשה שמות בפסק הדין של רוזן" (עמוד 172).

האמת: כל הנאשמים שהרשיע רוזן - הורשעו גם בעליון. ברוב המקרים היו זיכוי חלקי והפחתה בעונש.

אולמרט: "בוגד. כך קרא לי השופט רוזן" (עמוד 173).

האמת: רוזן אמר: "הנוטל שוחד הוא בבחינת בוגד, איש מעל הבוגד באמון שניתן בו". זוהי הוצאת דברים מהקשרם.

אולמרט: "מה האיש הבוטה וגס הרוח הזה עשה בחייו, שנתן לו את הזכות המוסרית לקרוא לי בוגד?" (עמוד 173).

האמת: כאמור, רוזן לא קרא לאולמרט "בוגד". הוא שירת בצה"ל למרות נכותו והגיע לדרגת אלוף-משנה. הוא היה שופט שזכותו וחובתו לקבוע את הדין.

אולמרט: "אינני רוצה לרדת לרמת הביבים של רוזן" (עמוד 173).

האמת: רוזן אמר על אולמרט גם את המילים הבאות: "ניחן בסגולות מעוררות התפעלות. מדובר בנאשם משכיל, רהוט, חכם ביותר, היודע לדבר עם כל אדם בלשונו ולשכנעו בצדקת טיעונו, כך ביחסיו האישיים וכך בתפקידיו הציבוריים, בהם זכה להצלחה והוקרה בארץ ובחו"ל. נאשם 8 הינו איש של אנשים, איש חם ומחבק, אשר השקיע מיכולותיו בביצוע תפקידיו הציבוריים והטביע חותמו החיובי בבניין הארץ. נאשם 8 תרם תרומה רבה למדינה ולחברה".

אולמרט: "לפי תיאוריית רוזן, קיבלתי שוחד בלי שסטיתי אי-פעם מן השורה וגם לא נתתי למשחד תמורה" (עמוד 174).

האמת: רוזן החליט במהלך המשפט שלא לשמוע ראיות על סטייה מן השורה של איש מן הנאשמים, אלא להתמקד בשאלה האם קיבלו או לא קיבלו כסף.

אולמרט: "הכסף כולו, 100 אלף שקלים שדכנר נתן לזקן, הופקד על ידה בחשבונות של ילדיה ושל אחותה... 40 אלף שקלים מתוך הסכום הזה היא השאירה לילדיה, ואת היתר נטלה לעצמה" (עמוד 181).

האמת: הן המחוזי והן העליון קבעו ב-60,000 שקל הועברו לכיסוי גרעונותיו של אולמרט ושהוא ידע על כך.

אולמרט: "מה הביא את השופטים לקבל את הנימוקים במקרה אחד ולא לקבלם במקרה שני? הצחוק של זקן? באמת!" (עמוד 187)

האמת: זקן הגיבה בצחוק רם כאשר נשאלה האם 60,000 השקלים הועברו לאולמרט בדרך של "מתן בסתר". הצחוק שלה היווה רק אחת מן הראיות הרבות, הן במחוזי והן בעליון.

אולמרט: "שופטי ההרכב בערעור שלי נכנעו לפופוליזם. הם חששו לזכות אותי לגמרי משיקולים שבינם לבין פסיקה משפטית טהורה, שבינם לבין צדק, הגינות וחמלה - אין ולא כלום" (עמוד 188).

האמת: שופטי העליון זיכו את אולמרט מהאישום המרכזי בהולילנד והפחיתו את עונשו ב-75%. הם לא הכריעו בבקשתה של המדינה לזמן את זקן לעדות על הכספים ליוסי אולמרט - עדות שהייתה יכולה להותיר על-כנה את הרשעתו גם בנושא זה.

תאריך:  23/03/2018   |   עודכן:  24/03/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   איריס ניב-סבאג   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלון ביכלר   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריה פטר   אתי בן-דור   ג'ואי אש   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יפעת מנור-נהרי   יצחק עמית / Issac Amit   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   נוית נגב   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צבי זילברטל / Zvi Zylbertal   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רשלנות   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"זוכיתי בהולילנד"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
23/03/18 14:14
 
גבי ג.
24/03/18 07:22
 
ע_הראל
25/03/18 01:40
2
מיכל מירושלים
23/03/18 18:08
3
יוסי מ.
25/03/18 09:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד - הערעור
פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט (יום ג', 30.1.18) שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בשל הוצאת קטעים מסווגים מספרו מכלא מעשיהו. ההחלטה התקבלה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
30/01/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריית ירושלים ידעה בספטמבר 1999 על האפשרות שהלל צ'רני ימכור חלק משמעותי מפרויקט הולילנד שבבעלותו, ואיש לא הוליך אותה שולל במו"מ על היטל ההשבחה בפרויקט. כך קובע (7.1.18) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, בדחותו תביעה בסך 130 מיליון שקל שהגישה העירייה נגד צ'רני ושותפיו - חברות הולילנד פארק וקלדש בנייה.
07/01/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר קלד"ש לשעבר, אביגדור קלנר, מבקש (8.11.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאפשר לו לשמש כדירקטור בחברה ציבורית, למרות הרשעתו בעבירות שוחד בפרשת הולילנד.
10/11/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
בצה"ל יש ש"ג כדי למנוע מההיגיון להיכנס, אבל אנחנו נמצאים מחוץ לצבא ולכן נפעיל אותו בכל זאת: החל משחרור אולמרט, דרך השירות הציבורי, עבור בקוריאה הצפונית וכלה במשטרת ישראל
07/07/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביטל (יום ג', 4.7.17) את רוב המגבלות שהוטלו על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם קיצור עונשו בשליש. הביטול נעשה בהליך בזק יוצא דופן, יומיים בלבד לאחר שאולמרט השתחרר והגיש את הבקשה, והוא מצטרף בכך לאיפול החריג שהוטל מלכתחילה על מגבלות אלו - לבקשתו של אולמרט.
04/07/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד - הערעור  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ועדת השחרורים כללה בהחלטתה מידע שגוי  /  איתמר לוין
אולמרט משתחרר: המדינה לא תערער  /  איתמר לוין
אולמרט ישוחרר ביום ראשון הקרוב  /  איתמר לוין
הכללים אינם חלים עליהם  /  איתמר לוין
צירופי מקרים  /  איתמר לוין
מדוע המדינה חייבת לערער על שחרור אולמרט  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il