|   15:07:40
דלג
  אריה רפפורט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

אזרחי ישראל הערבים - נא לחשב מסלול מחדש

אין דרך אחרת מלבד הצמדות לדרך הממלכתית הרואה במגילת העצמאות קו מנחה ומעמידה את שוויון המגזר הערבי בראש מעייניה במציאות הנוכחית יש לחפש פתרון מדיני שמבטיח קיום מדינה יהודית ושולל כל אפשרות לזכות השיבה מאמץ בינלאומי יבטיח שיקום הפליטים
14/06/2018  |   אריה רפפורט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
דו-קיום [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

הרבה פעמים אני חש שראוי שתושבי הארץ מהמגזרים השונים יקצו הרבה יותר מזמנם כדי לבחון ואף להעריך את פלא חיינו המשותפים בארץ הזו. אלו ימים לא פשוטים שעוברים עכשיו על כולנו. מבט למהפכים הפוליטיים ולרעידות האדמה שמסביבנו רק מחזק את עמדתי שלמרות הכל – פלא אמיתי קורה פה.

יתרה מכך, כל חיינו יחד במדינה הזו ראויים להתייחסות מיוחדת. אני מציע לכל אחד מאתנו לעיין מעת לעת, ודווקא בימים אלו, בנוסח הכרזת העצמאות ולקרוא בעיון, בין השאר:
"מדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תקיים שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה, תבטיח חופש דת ומצפון תשמור על כל המקומות הקדושים לכל הדתות – ... אנו קוראים לבני העם הערבי, תושבי הארץ, ליטול חלקם בבניית המדינה".

האם כל זה הושלם? ודאי שלא – אבל תזכרו תמיד שזה הלפיד שמוביל אותנו לאורך כל המסע המשותף שלנו.

בכאב נורא, כנגד זה אני מצטט מאמנת החמאס: "היציאה ממעגל הסכסוך עם הציונות היא בגידה בעיקר, וארור העושה כן", והציטוט הדתי הכל כך קשה "יאמרו העצים והאבנים: הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא, בוא והרגהו". וזה כמובן רק חלק קטן ממסמך השנאה האיומה הזו.

לא קל לנתח את התפתחות הקשר ערבי–יהודי במרחב שלנו. עד 1948 התנהל גידול בשלבים של האוכלוסייה בארץ ישראל. תחת המנדט היה ריבוי ועליה של יהודים, ובמקביל, במידה מסוימת בגלל המאמץ הציוני לפתח את היישוב הציוני, חל גידול מואץ גם באוכלוסייה הערבית. לפני מאה שנה האיום המוסתר היה שהשטח הזה שחיו עליו פחות מחצי מיליון אנשים לא יוכל לשאת בגידול הנוסף של העלייה היהודית. כיום בתחום הזה חיים כ-13 מיליון תושבים, כלומר פי 25, ועדיין יש מקום להתרחבות. ב-1948 היה מצב שחלק המגזר היהודי התקרב בממדיו לזה הערבי, אך לאחר הכרזת החלוקה ערערו מנהיגי הציבור הערבי, בגיבוי של מדינות ערב, על ההתפתחות הזו והיו מוכנים להשתמש בכוח כדי למנוע זאת. כיום זה נשמע מדהים – אבל לו הייתה אז לערביי פלשתין מנהיגות שהייתה מקבלת את תוכנית החלוקה – אין ספק שכל ההיסטוריה הייתה מתהפכת.

חיים מלאים

הכרזת הקמת המדינה גרמה למה שאצל הערבים נקרא "נכבה", תופעה שגרמה סבל לרבים אבל תמיד יש לזכור כי במקביל לסבל הצד הערבי, מעל ל-6,000 מטובי האוכלוסייה היהודית נהרגו במלחמה. מספר זה הווה אז כאחוז מכלל האוכלוסייה.

מאותו מועד, אוכלוסיית הפליטים היחידה בעולם שטופחה ובעייתה לא נפתרה הנה סוגיית פליטי פלשתין. בשנתיים הראשונות לקיום המדינה מספר זהה לפליטים אלו – יהודי מדינות ערב, הוכרחו לנטוש את הכל ולהגיע לישראל. בנוסף, מספר של פי שלושה או ארבעה מכך היו יהודי אירופה, ניצולי האסון הגדול בהיסטוריה העולמית שהגיעו לארץ. כולם נקלטו בארץ ובנו לעצמם חיים מלאים וחדשים.

מבחינתנו, במשך כל שנות קיום המדינה, ולאחר מספר שנות ממשל צבאי, אזרחי ישראל הערבים הנם אזרחים שווים לכל דבר ועניין. אין ספק גם שהם חיים בתנאי חיים ובמציאות פוליטית עדיפה פי כמה לעומת אזרחי מדינות ערב.

בשבועות האחרונים קראתי שוב ושוב את אמנת החמאס. כולה חדורת שנאה ואיום על קיום כל יהודי באשר הוא יהודי. הם גיבו זאת כל העת בבניית מאגר רקטי של עשרות אלפי טילים וכפי שהתברר עכשוו גם בבניית עשרות מנהרות תקיפה שפריצה דרכן יכלה לגרום להרג של אלפי תושבי ישובי הדרום. מנהיגות אש"ף והחיזבאללה גם הן מלבות את הלהבות. אנו עומדים במשך שנים מול מנהיגות מוטרפת שמזינה את סביבתה בהילולא של הרג ומוות, מטפחת ומשקיעה במערכות חינוך שמדגישות את המוות ואת השמדת המהות הציונית. במשך דורות כל התהליך החינוכי מבוסס על שנאה ותאוות נקם וזה מה שהצמיח את הניסיון של השבועות האחרונים לשכנע מאות אלפים פשוט לנסות ולהתפרץ מול גבול ריבוני - מעשה שהינו ברמת טמטום של כנופיות ילדותיות או של ציניות ורשעות וזלזול בחיי אדם ברמות דמוניות שטניות.

בכל העולם הסתערות על גבול ריבוני, תוך שימוש בסיסמאות ובציות אלים, הייתה מביאה לעשרות אלפי הרוגים. רק בזכות התנהלות הגיונית וראויה נגמר ה"תעלול" הזה ב-62 הרוגים בלבד וגם מתוך אלו מעל ל-50 היו לוחמי חמאס.

הוויה דמוקרטית

לחברה דמוקרטית יש זכות מלאה להתגונן בפני אויביה ובמיוחד בפני אלו שמצהירים בגלוי על תוכניות ההשמדה שלהן. אין ספק שלא ניתן להסכים להמשך החיים הרגילים במתכונת זו. מי שמסוגל לתכנן מהלכים שכאלו שלא יתפלא על כך שנעשה כל מאמץ כדי לבלום אותו.
המתח בימים אלו רב, למיטב ידיעתי רוב המגזר הערבי מקבל בחיוב את השתלבותו בחברה הישראלית. צער רב נגרם לכולנו כאשר בשנים האחרונות דמויות כזוהר בהלול או סייד קשוע ואחרים חשו כאילו נשמטה קרקע החיים המשולבים מתחת לרגליהם. להם אנו חייבים לומר כי אנחנו מודעים לכך שמדובר בבני עמם שסובלים כל כך, אבל גם כשכואב לכם על מצבם של תושבי הגדה או תושבי עזה, תמיד זכרו שמעל לכל אתם גם ובעיקר אזרחי ישראל.

השימוש לרעה שעושים פוליטיקאים ערביים ישראלים בהוויה הדמוקרטית גולשת לעתים למישורים ששום מדינת חוק לא יכולה להכיל. רוב הח"כים הערביים חרגו מכל מסגרת. בכל אירוע טוענים זחאלקה, זועבי, טיבי ושותפיהם בעיינים שוזפות ובפה מלא ארס - על טבח, רצח, אפרטהייד ויוצרים אנטי כנגדם וזאת לא רק באוכלוסייה היהודית. בימים אלו התנהלותה של ח"כ איימן עודה ונסיון מביש שלה לקידום פוליטי צר על-ידי טיפול בכנסת ישראל בהווית האישה העזתית הנה בלתי קבילה ופוגעת בתפקידה לגבי מעמד האישה בכלל ומעמד האישה הערבייה בפרט.

ישנם הרבה מנהיגים ופעילים במגזר הערבי שנשמעים לדין החוק והדמוקרטיה ומאמצים אותה ולגביהם נאמר אל תטעו ואל תגרמו למצב שיפגע בזהות הישראלית שלכם. אל תתנו יד למי שמנסה לפגוע בקשר הזה כי יש סיכון רב שמי שמנסה לפגוע במדינה, פועל-כנגדה, מסית ומערער על בסיס קיומה - יוגדר כאויב, אל תתנו לדחוק אתכם לפינה הזו. הערבים הינם מיעוט מכובד גם בכמות וגם באיכות ומבקש את השתלבותו במדינה. העדה הדרוזית, קטנה במידתה, אבל נהדרת ונאדרת בהישגייה, ולמרות שגם לה יש השגות הרי בזכות התנהלותה זוכה לכבוד ולהשגים בלתי רגילים.

מה שאנחנו רואים על מסכי הטלוויזיה זו התוצאה – לא הסיבה. לטעמנו, בשנים האחרונות נבחנו הרבה צעדים כדי לקדם פתרון. דוקא בעזה נעשה צעד דרמטי כאשר כנגד התנגדות רבה פונו כל המתיישבים היהודיים מרצועת עזה. התוצאה הייתה השתלטות ברוטלית של החמאס תוך רצח ופגיעה באחיהם מהפתח ואחר כך הפניית כל המאמצים לקידום ה"התנגדות" ולייצור ורכישת רקטות ושימוש בכמיליון טונות של בטון לבניית מנהרות. אין שום הצדקה בעולם שתתן לכם את הזכות להגן על מעשים אלו. מאידך-גיסא, אין ספק שלא נמצאה עדיין הדרך להשגת דרך חיים משותפת והוגנת לשני העמים.

לא ניתן בשום פנים גם להסכים שדווקא כאשר אנחנו מנסים לשמור בראש מעיינינו את זכויות האזרח שלכם ושלנו נתקל בשטח בפעולות של הסתה, הפגנות אלימות, הריסת סמלי שלטון כמו בנקים ומוסדות, מעשי שריפה ודריכה על דגל ישראל, וחסימת צירי תנועה. למרבה הצער, למרות התדרדרות הביטחון האישי בתוך הקהילה הערבית, התגברות שלטון של כנופיות פשע מאורגן וארועי רצח מתועב על "כבוד המשפחה", יש נסיונות לפגוע דווקא בפעולות המשטרה. אחרי האסון הנורא מלפני עשור אסור בשום פנים לחזור לתוצאות שכאלו. עם כל העוינות והטינה אני ממליץ לכל אחד מאיתנו להסתכל מסביב ולראות מה קורה בסוריה ובעירק, איך החמאס מדכא ומשפיל את נתיניו ורוצח את מתנגדיו וכך גם בכל המרחב לראות ולשפוט את מעשי בשאר ודע"ש ואיסיס.

כבשים תמימות

המחזות של הרס מוחלט של חומס, מוסול עראקה וערים ואזורים נוספים. למרות כל הנסיונות להציג את ישראל כמדינה אכזרית, הרי מעשי האכזריות הכי נוראים אירעו בין הקהילות המוסלמיות בינן: נושא העוינות הסונית–שיעית גרר אובדן חיי אדם במעשים ובמספרים מזוויעים, מלחמות אירן-עירק, הטבח שבו טבחו העירקים בכורדים והנסיונות להשמדת היזידים! כיצד האיסלאמיסט הקדוש ארדואן – רוצח עשרות אלפי כורדים והטובח הפסיכופט, נשיא סוריה הורג מאות אלפים בחרב, בסייף ובגז, בידיו שלו ובידי המסייעים לו. לעומת הנכבה שחלקה נגרמה בעידוד המנהיגות המקומית, השליט הסורי באשר לבדו גרם לפליטות של מחצית עמו ושל מיליונים רבים מאחיו. לעומת כל המעשים הללו, הנכבה - שחלקה נגרמה עקב התנהלות המנהיגות המקומית - אנחנו הישראלים מצטיירים ככבשים תמימות.

ובכל זאת תמיד חשוב לחזור ולעיין במגילת העצמאות ובכל זאת לתת קרדיט ולהיות הוגן לגבי מה שקרה כאן בשבעת העשורים האחרונים.

הדרך שבה בחרו מנהיגים ערביים לשמר את תוצאות מלחמת העצמאות הנה מחרידה. כמו בכל מלחמה שהייתה בעולם, נפרצו גבולות ומסגרות, אנשים נהרגו, משפחות נהרסו ונוצרו בעיות פליטים בהיקפים של עשרות מיליונים, הושלמו חילופי אוכלוסין, עוצבו גבולות חדשים והושקעו ובוצעו פעולות שיקום במיליארדי דולרים. מבחינת הישוב היהודי הרי אירועי 1948 והכרזת המדינה, עם כל הלבטים, היו סוף פסוק. כולנו חיינו כך עד 1967 ורק ניסיון נואל להרוס את ישראל גרם להחרפה נוספת וליצירת "נכסה" ומעגל פליטות נוסף. במשך שבעים שנה, חרף מאבק מזוין בלתי פוסק, ישראל האדירה את עצמה וקידמה בצורה דרמטית את רווחת אזרחיה – כולל אזרחיה הערבים.

מנגד בכל אותם שנים דאגה המנהיגות הערבית לתחזק את מותג הקורבניות ובשיתוף נפשע של האו"מ מנעה כל נסיון לבנות עתיד חדש לאוכלוסייה הערבית. הם גם יצרו מסגרות חינוכיות של שנאה ותקוות הרס. כיום, הדבר הכי משמעותי הוא שמבחינת אזרחי ישראל אין יותר שום מחויבות להחזרת המציאות הקודמת, חד וחלק. חלאס, אין שום תוחלת לכל החלומות על זכות השיבה, ואנו רואים את גבולות ישראל כמעשה מוגמר עם דגש על מדינה יהודית–דמוקרטית שבה כל האזרחים הערביים הנם אזרחים שווים לכל דבר. כל ריטואל המפתח שנשמר עד ליום השיבה – אין לו תוחלת ואין לו סיכוי. פתרון הבעיה הפלשתינית יוכרע רק במסגרת מו"מ ובמגבלות אלו. במקביל, מדינת ישראל והעולם כולו יעשו כל מאמץ לעזרה לפתרון אלו שמוגדרים כפליטים ולשיקום ולפיתוח כל מי שייתן ידו לכך.

בתוך תחומי ישראל, אין לנו שום דרך אחרת למעט חיים ביחד ובדו-קיום ובשוויון מלא ולהמשיך ולטפח את המציאות שבה כל אזרח ערבי יכול להיכנס לכל מקום בישראל וכל אזרח יהודי יוכל לקיים מערכת יחסים בריאה ובטוחה בכל עיר, כפר ואתר ערבי.

מרקם פוליטי

בתא השטח המצומצם הזה, יהיה צורך להתחשב בתהליכים ההיסטוריים כולל תהליך התגבשותה של היישות הפלשתינית. הפתרון חייב להיות בכיוון של שמירה על הייחוד היהודי של מדינת ישראל מחד ומניעת מצב שבו התחום הפלשתיני יהווה איום ביטחוני–קיומי על המדינה הזו.

ולמגזר הערבי–הישראלי יש תפקיד דרמטי להשגת האיזון הזה. לצערנו בשלב הנוכחי הרשימה הערבית המשותפת הנה מתכון לפגיעה בהוויה הישראלית וראוי לפרקה ועדיף פי כמה שבני המגזרים והעדות השונות ישולבו במרקם הפוליטי הישראלי הקיים. למען כולנו אל ניתן לדחוף אותנו לפינות אפלות.

תאריך:  14/06/2018   |   עודכן:  14/06/2018
אריה רפפורט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אזרחי ישראל הערבים - נא לחשב מסלול מחדש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אריה רפפורט
15/06/18 10:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
עשיתי בימים האחרונים בפולין, כדי ללמוד עליה ועל היהודים שהיו בה (בפולין הגדולה) ואינם עוד. כאשר יצאתי עדיין הדהדו באוזני דברי ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, כי אין "המוסד אלא ארגון פשע ברישיון". אבל יותר מכל הרהרתי במטוס באמירתו שאילו הוא היה ראש המוסד, כי אז היה מתנגד להצגת הארכיון האירני בידי נתניהו. ומדוע היה מתנגד? כי לא היה רוצה "להשפיל את האירנים". כך אמר, לא פחות ולא יותר. דהיינו הרצון שלא להרגיז ולהקניט את האויב הכי חריף ומסוכן שלנו הוא השיקול העליון של מי שהיה ראש המוסד, והוא עדיף בעיניו על פני שיקולים אחרים הנוגעים לאינטרסים המדיניים והביטחוניים וההסברתיים של מדינת ישראל. או ביתר דיוק - של ראש ממשלת ישראל. התקשיתי לרדת לעומק הגיונו של ראש המוסד. הלא אין המדובר במצב בו הבסנו את אירן במלחמת דמים, ואנו מצווים לנהוג בה במידת הרחמים ולא להשפילה עד עפר. מדובר בעיצומו של מאבק, חלקו הגדול אלים, בו לאירן אין סייגים ברצונה להשפילך ולהסב לך אבידות, זולת סייג היכולות.
13/06/2018  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
הפסיקו להתייפייף - מי שלא מכיר בירושלים שהיא בירת ישראל ההיסטורית (מאז דוד המלך), לא מכיר בישראל כמדינה ריבונית. אין תקדים בעולם כיום שיש ויכוח על עיר בירה של מדינה ריבונית. לכן כל מדינה קובעת עצמאית איפה יתקיימו אירועים בעלי חשיבות, כולל תרבותית או ספורטיבית. איומים על אומנים ושחקנים, כולל איום בחרם, היו ועוד יהיו בעתיד. מי שלא נכנע והיו רבים כאלה, גילה לא רק אומץ אלא גם חוסן אישי ולא התאכזב. ועכשיו הפרויקט הבא - האירוויזיון. הוא חייב להיות בירושלים ומי שלא ירצה לבוא שלא יגיע. גם אם יהיה צורך לבטל, יש לעמוד על העקרון שירושלים היא בירת ישראל. אם נכנע עכשיו נפסיד לא רק משחק ידידות או תחרות שירה אלא כבוד לאומי וכבוד מדיני. לכן עם כל ההשמצות שמנסים להדביק למירי רגב, יש עקרונות שהיא דבקה בהם והיא צודקת, גם אם היא צועקת אותם. ישראל וירושלים ימשיכו להתפתח ולהתרחב ולשמוח גם בלי נבחרת ארגנטינה ועם אירועים גדולים, תרבותיים וספורטיביים שעוד יגיעו ויציפו את ישראל ובירת ישראל. על-פי חלק מהמתנגדים, להוציא את הח"כים הערביים או חלק מיקירי השמאל הישראלי, אם המשחק עם ארגנטינה היה מתקיים בסכנין במגרש "דוחא". זה היה המקום הראוי והמתאים. ובכן, כפי שנאמר במקורותינו, וכך גם נשדר לאויבינו ומתנגדינו, לא יקום ולא יהיה.
13/06/2018  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
לאחרונה הודיע ארגון איסור השימוש בנשק כימי (OPCW - Organization for the Prohibition of Chemical Weapons) כי "מדינת פלשתין הפקידה ב-18 במאי בידי מזכ"ל האו"ם, מיופה כוח אמנת הנשק הכימי, את מסמך הצטרפותה לאמנת איסור השימוש בנשק כימי". ברם, דווח כי ארה"ב שוקלת לקצץ במימון כמה מסוכנויות האו"ם, ובכללן גם OPCW, בעקבות הצטרפות הרש"פ. סוכנות הידיעות AFP ציטטה דברי פקיד אמריקני אנונימי, שהסביר: "עמדתה העקבית של ארה"ב היא כי מאמצי הפלשתינים להצטרף לארגונים בינלאומיים טרם הבשילו ואינם מועילים... אנו נבחן את מגבלות החקיקה בארה"ב בהתייחס לחברות הפלשתינית במספר סוכנויות וארגונים של האו"ם".
13/06/2018  |  רפאל אופק  |   מאמרים
בעת כתיבת שורות אלו החלו כוחות הביטחון בפינוי ובהריסת בתים בנתיב האבות. נתיב האבות הוא יישוב המצוי בצפון גוש-עציון, מכאן חשיבותו המיוחדת. המדינה זיהתה כבר בעבר את קיומה של תוכנית פלשתינית נרחבת, ליצירת עובדות בשטח, ולשבירת הרצף הטריטוריאלי הישראלי ביהודה ושומרון. קרי להשתלטות על שטחי C, אך לא עושה את הנדרש כדי לסכלה. העובדה כי הבתים נהרסים, בשעה שאין אף ערבי שהוכיח בעלות על הקרקע, מחזקת טענה זו.
13/06/2018  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
בְּחוֹרֶשׁ בְּלוּי שִׁיפָה
13/06/2018  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il