חברת טוויטר החריפה בצורה חדה את המאבק נגד חשבונות מזויפים וחשודים. בחודשים מאי ויוני היא סגרה למעלה ממיליון חשבונות ביום, ובסך-הכל 70 מיליון חשבונות; בחודש הנוכחי הקצב גבוה עוד יותר – חושף (7.7.18) וושינגטון פוסט.
קצב סגירת החשבונות הוא יותר מכפליים מאשר באוקטובר שעבר, המועד בו גילתה החברה – תחת לחץ חקירת הפרשה הרוסית בקונגרס – שרוסיה השתמשה בחשבונות מזויפים שלה כדי להשפיע על הבחירות ב-2016. המחיקות הנרחבות הובילו לכך שברבעון השני של השנה נרשמה ירידה נטו במספר החשבונות הפעילים בטוויטר – תופעה חריגה בחברה המורגלת בעלייה מתמדת במספר לקוחותיה.
המסע הגובר של טוויטר נגד טרולים ומתחזים – המתנהל למרות שהוא עלול לסכן את צמיחתה – הוא תוצאה ישירה של הפרשה הרוסית, מציין הפוסט. קבוצת טרולים מסנט פטרסבורג הצליחה להשתמש בפלטפורמת המסרים הפופולרית ביותר בארה"ב, כדי להעביר למיליוני בוחרים מסרים מטעים ומתסיסים. המחיקות הן חלק ממהלך נרחב של טוויטר נגד ניצולה לרעה, המהווה שינוי בתפיסות היסוד שלה. עד כה התנגדו בתוקף מנהליה לכל התערבות נגד התנהגות פסולה, באומרם שהחברה היא "אגף
חופש הביטוי במפלגת חופש הביטוי".
סגנית נשיא החברה, דל הרווי, אמרה בשבוע שעבר, כי טוויטר משנה את נקודת האיזון בין עידוד השיח הציבורי לבין שמירת הבטיחות. לדבריה, רק לאחרונה הצליחה החברה להקצות את המשאבים ולפתח את היכולות הטכניות המאפשרות לה ליירט התנהגות פסולה.
המחיקות הנרחבות מעמידות בספק את טענותיה הקודמות של טוויטר, לפיה רק 5% מהחשבונות הפעילים בה הם מזויפים או מעורבים בפעילות ספאם וכי פחות מ-8.5% משתמשים בכלים אוטומטיים המזהים אותם כחשודים בפעילות פעולה. הרווי טענה, כי למחיקות אין "טון של השפעה" על החברה, לה היו 336 מיליון חשבונות בסוף הרבעון הראשון, משום שחלק משמעותי מאלו שנמחקו לא היו בשימוש תדיר.
ההחלטה להילחם בצורה תוקפנית נגד החשבונות החשודים באה לאחר מאבק פנימי קשה שהתחולל אשתקד בטוויטר. קודם לכן ניהלה החברה מבצע אותו כינתה "מגאפון", במסגרתו רכשה בשקט חשבונות מזויפים במטרה לגלות את הקשרים ביניהם. המבצע היה חלק מניסיון של טוויטר להתייחס למסעות דיסאינפורמציה ממשלתיים בצורה שונה מאשר לספאם רגיל. לצד זאת, כמה ממנהלי טוויטר התנגדו למאבק התוקפני יותר והעלו ספקות לגבי החוקיות של מאבק שכזה.
טוויטר אינה היחידה הנאלצת להתמודד עם השלכות המסע הרוסי, שנועד לסייע ל
דונלד טראמפ ולחבל בסיכוייה של
הילרי קלינטון. כידוע, גם פייסבוק ויוטיוב מצויות בעין הסערה בעקבות הפרשה. אולם מומחים חיצוניים טענו שהבעיה בטוויטר חמורה במיוחד, משום שהיא הגדירה "חשבון מזויף" באופן צר וכך אפשרה להם להמשיך לפעול – משיקולי רווח גרידא. טוויטר מודעת לבעיית הטרולים והזיופים מאז הקמתה ב-2006, ובשנת 2015 אף ציין המנכ"ל דאז במפורש שמדובר בבעיה משמעותית – אך החברה למעשה לא עשתה דבר.