|   15:07:40
דלג
שר התחבורה והבטיחות בדרכים   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
נתניהו וכ"ץ בחנוכת הקו המהיר [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 0-]

מלחכי הפינכה

במקום לשמוח על הבשורה הגדולה של תחילת הפעלת הרכבת ההיסטורית לירושלים, עושים דיוני חרום פוליטיים מזויפים ומחפשים כותרות. אני לא עוסק במכרזים, אלא במדיניות
16/10/2018  |     |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
   רשימות קודמות
  תוכנית "האי-פרדות" מעזה

"מלחכי פינכה" - מהגדרתם, יושבים וממתינים לתקלות ולפירורים שיפלו. במקום לשמוח על הבשורה הגדולה של תחילת הפעלת הרכבת ההיסטורית לירושלים, עושים דיוני חרום פוליטיים מזויפים ומחפשים כותרות.

כן, זה כואב - ברור, למי שהבטיח עשרות שנים ולא עשה כלום, למי שאמר שהמנהרות יתמוטטו ובדה חזיונות שווא, ולמי שראייתו אופוזיציונית - פוליטית צרה, במקום להסתכל על טובת המדינה.

יש כאלה שעיקר דאגתם היא לא להיות מובטלים אחרי הבחירות הבאות, ויש כאלה שפועלים לקדם את טובת המדינה, תוך עמידה מול אתגרים וקשיים, שמקבלים החלטות קשות ועושים ומשנים את פני מדינת ישראל-במהפכת התחבורה ובשמיים הפתוחים.

החלטנו על שלושה חודשי הרצה עם נסיעות חינם מירושלים לכל רחבי הארץ הלוך-חזור, תוך כדי החלפת הרכבת בנתב"ג, ומשם נסיעות לכל רחבי הארץ, זה נקבע מלכתחילה כדבר מקובל וסביר לחלוטין, עד להשלמת החישמול לתחנות ת"א. זו הדרך להניע פרויקט ענק, מורכב, וחדשני מהסוג הזה. 7,000 נוסעים ביום, והכל כפוף לכללי בטיחות מחמירים ולמגבלות כמות הנוסעים בתקופת ההרצה.

הרכבת נערכת לתפעל בהתאם ומבצעת התאמות, כדי לאפשר את הפעלת הקו, בדיוק כמו שהיה גם במקומות אחרים, כאשר צומצמו רכבות לתחנות בת ים - חולון, כדי לאפשר קוים מהירים יותר לתושבי הנגב וגם בצמצום בתחנת ראשונים ובמודיעין, כדי לאפשר את הפעלת הקו לירושלים. הוריתי לא לגעת ברכבת מכרמיאל, אותה הקמתי לחיבור תושבי הגליל.

הכל מטופל בקור רוח ומתוך אחריות. מנהיגות מקבלת החלטות ומשנה את המציאות. כעת: קווי נהריה חיפה שצומצמו, מתוגברים, בוחנים ומבצעים התאמות, עד להגעה לנקודת האיזון.

הביקוש לרכבת גבוה מאוד והולך ועולה, ככל שסוללים עוד מסילות ופותחים עוד תחנות, תמיד יהיה בעודף ביקוש על ההיצע - בדיוק ההפך ממה שניבאו לי כל המומחים.

בתקופתי הוכפל מספר הנוסעים. הושלמו ונפתחו 20 תחנות חדשות: יבנה מערב, ראשל"צ - משה דיין, בת ים, חולון, אופקים, נתיבות, שדרות (גם שם הקו החל לפעול בהדרגה), בית שאן, עפולה, מגדל העמק כפר ברוך, יקנעם - בית יהושע, מרכזית המפרץ בחיפה, אחיהוד, כרמיאל, קריית מלאכי - יואב, רעננה מערב, רעננה צפון, נתניה - ספיר, ירושלים - נבון, בקרוב - מזכרת בתיה.

כעת בביצוע: המסילה המזרחית לוד - ראש העין - חדרה, שתימשך במסילת מנשה ותחבר ישירות את העמק למרכז, מסילה רביעית לאיילון. רק"ל נצרת - חיפה.

מקודמים תכנונית לקראת ביצוע בהמשך: קו כרמיאל-קרית שמונה, טבריה-עפולה, הרכבת ב"ש-אילת, ערד-ב"ש. בקרוב נקדם את רכבת שוקת צומת הנגב, עיר הבה"דים-ירוחם, עבור בסיסי צה"ל וישובי הנגב.

בתקופתי: בוצע רכש ענק של קרונות וקטרים, בניגוד למה שהיה בעבר, ומוקמת תשתית לכל הציוד החשמלי ב-30% מיקור חוץ, עם מתחמים מרכזיים משוכללים באשקלון, במסגרת תחילת ביצוע פרויקט החישמול.

רכבת ישראל, היא שאחראית על ביצוע המשימות, ואותה אני מנחה בקידום המדיניות.

ככל שתלוי בי אני מביא אליה את מיטב האנשים - כמו דן הראל, שביקשתי ממנו כעת להתגייס לטובת תפקיד יו"ר הרכבת.

אני לא עוסק במכרזים, אלא במדיניות: העברתי את מרבית ביצוע עבודות התשתית החדשות לחברת "נתיבי ישראל", והיא מוסרת אותם אחרי השלמתם להפעלת הרכבת, וכך יהיה גם בעתיד.

הרכבת צריכה לעסוק בעיקר בתפעול ותחזוקה ושיפור השירות לאזרח - והאתגרים גדולים מאוד. הפעילות הולכת וגוברת ומתרחבת.

צוואר הבקבוק של מסילות האיילון, מטופל לראשונה מאז הסיפור המפורסם על הצינור שתכנן שמעון פרס כשר תחבורה שיזרים לים את עודף מימי האיילון.

כל רשת הרכבות הקלות שיתחברו, שנעה קדימה בכל העוצמה.

הנתצי"ם בערים הגדולות ובין הערים, שבילי האופניים, הרפורמה במוניות השירות, וכמובן השמיים הפתוחים והטיסות המוזלות לחו"ל, מערכת תחבורתית אחת גדולה ומשולבת, שמבטלת פיגור של 100 שנה ומשנה את פני המדינה.

יש כאלה שמדברים ויש כאלה שמחליטים ועושים, כפי שאני עושה ואמשיך לעשות.

פורסם במקור בעמוד הפייסבוק של השר ישראל כ"ץ. הביא לפרסום: עידן יוסף
תאריך:  16/10/2018   |   עודכן:  17/10/2018
ישראל כ"ץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחכי הפינכה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
16/10/18 19:03
2
באום
16/10/18 20:49
3
אישששש
17/10/18 14:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
קרונות חדשים שיאפשרו פעילות סדירה של הרכבת לא יגיעו לפני פסח. אך עד אז, בעקבות לחץ ציבורי רחב, יתוגבר השירות הרכבתי מנהריה וממנה. ל-News1 נודע כי ממחר (יום ג', 16.10.18) תבצע רכבת ישראל הוספה של קרונות, שיאפשרו תוספת של שתי נסיעות בשעות הבוקר מנהריה ושתיים נוספות אל נהריה בשעות אחר-הצהריים.
15/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת האוטובוסים מטרופולין חייבת "לדאוג לקיומם של התנאים שיבטיחו מתן שירות סדיר, גם בתקופות חגים וגם במחיר גיוס כוח אדם נוסף" בשכר גבוה מ-44 שקל לשעה - אומר שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אלדד נבו.
15/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
למרות טענות מצד המשטרה להתפתחות משמעותית בחקירת השחיתות במשרד התחבורה, הורה היום (א') ביהמ"ש השלום בראשון לציון (השופט גיא אבנון) על שחרורו למעצר בית של דרור גנון. גנון, בכיר במשרד התחבורה נעצר לפני כ-10 ימים בחשד לקבלת טובות הנאה לכאורה, בין היתר, מבני משפחת סלע, בעלי חברת התחבורה הציבורית "אפיקים"; ומאיש העסקים סעיד עפיפי, מבעלי חברת התחבורה הציבורית "נתיב אקספרס". תפקידו של גנון במשרד התחבורה הוא מנהל אגף וגם סגן של יו"ר רשות התחבורה הציבורית.
14/10/2018  |  מנחם שטאובר  |   חדשות
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מעודדת נוסעים להשתמש ברב-קו מזוהה בעל פרופיל אישי, ומעדיפה שנוסעים יימנעו משימוש ברב-קו ללא פרופיל ("אנונימי"). אולם הנחיה של מנהלת אגף תעריפים וכרטוס, רו"ח שלומית עמוס, יוצרת מצב אבסורדי בו נוסע שמשתמש ברב-קו אישי יקבל קנס של 100 שקלים, אותו לא יקבל נוסע המשתמש ברב-קו אנונימי.
14/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מעל 13 מיליון סטודנטים עשו שימוש ברכבת ישראל בשנתיים האחרונות, באמצעות הסדרי הנסיעה היעודיים לאוכלוסייה זו, המעניקים הנחות של עשרות אחוזים בנסיעה בתחבורה ציבורית.
14/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il