|
מה יש לבעלי יינות ביתן להפסיד? [צילום אילוסטרציה: AP/David Duprey]
|
|
|
|
|
באזור התעשיה של מודיעין, התמקמו להן כל רשתות המזון הגדולות, שופרסל,
רמי לוי, יוחננוף, יינות ביתן וטיב טעם ובין כל הרשתות, נוצרה מעין דינמיקת פעולה ועבודה, כאשר אף רשת לא מרגיזה יתר על המידה את שכנתה וכולן מציעות את המוצרים במחירים סבירים וממש לא תחרותיים על-מנת להשיא את הפדיון ואת שורת הרווח שלהן.
הרשת המוזרה ביותר היא יינות ביתן, אשר מגרש החנייה הריק, שבחזיתה הוא כנראה היתרון היחיד שהיא מסוגלת להעמיד ולהציע. החנות כמעט ריקה לחלוטין, קו הקופות מאויש בדרך-כלל על-ידי קופאי אחד, מקסימום שניים ואני שואל מדוע להחזיק את החנות הזאת?
האם שווה להחזיק חנות מפסידה זו רק בגלל האגו הגאווה/הכבוד? או לחלופין מדוע לא להפוך חנות זאת ורק אותה למעין מגרש ניסויים מעניין עבור יינות ביתן ודווקא בחנות גוססת זו להציע מחירים מוזלים ולאורך זמן?!
מה יש לבעלי יינות ביתן להפסיד? מה יקרה אם ימכור את מחירי התוצרת הטרייה למשל במחירי עלות, למעט עוד תוספת מכובדת של מאות אלפי שקלים ואולי אפילו למעלה ממיליון בפדיון השבועי וטיפה תוספת הוצאות תפעול כמו עוד קופאי או שניים ועוד עובד למחלקת הירקות?!
אולי יקרה מניסוי זה משהו טוב לרשת הגדולה, היקרה והלא מעניינת/משעממת ששמה יינות ביתן.