|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מנחם, אבי, ליטל, גיא ורועי גינדי [צילום: אלי דסה]
אנשי הנדל"ן של השבוע

מאחורי הקלעים של עסקת אור יהודה

ארבעת בניו ובתו של יזם הנדל"ן יגאל גינדי יחלו בשבוע הבא במכירת 283 דירות באור יהודה רכשו מגרשים ל-1,140 דירות מחיר למשתכן, וקיבלו אישור לעוד דירות במחיר מלא דירות יוקרה, אך ללא מזגנים ומחסן
02/11/2018  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות

ביום רביעי הבא, 7 בנובמבר 2018, ב-12 בצהריים, תיסגר ההרשמה המוקדמת של עמיתי "חבר", לרכישת 283 דירות יוקרה במיזם של גינדי החזקות באור יהודה. בשלושת הימים שלאחר מכן יעברו צוותי גינדי על הרשימה, וימיינו אותה לפי סדר עדיפות: תחילה עמיתי "חבר", אחר כך בני משפחה. מי שרכשו לפני חודשים מספר דירה במיזם אחר של גינדי, ברחובות, יידחקו אחורה.

היזמים, בעלי גינדי החזקות, הם ארבעת בניו ובתו של יזם הנדל"ן הוותיק יגאל גינדי. החברה הוקמה לפני 18 שנים. כיום, ככל הידוע, החמישה הם בעלי מניות שווים - 20 אחוז לכל אחד: עורכי הדין ליטל גינדי-מטלון ואחיה גיא, ולצידם שלושה רואי חשבון - אבי, מנחם ורועי. הגיל הממוצע - כ-40.

ליטל מטלון אומרת: "האב יגאל מעודד אותנו, אבל לא תומך בנו כספית". אח אחר הדגיש, בראיון עיתונאי לפני שנים, שהיזמים לא ביקשו מעולם עזרה כספית מההורים או מגוף פיננסי, והם מנהלים את כל עסקיהם על בסיס הון עצמי ומכירת דירות. כדי להוכיח שיש שוויון בין החמישה, דאגו האחים והאחות, במשך שנים, שבכל מיזם חדש יהיה אחד מהם, לפי תור, הדובר הראשי.

תקלות בנתניה וברחובות

במשך השנים, אומרים האחים והאחות, הם בנו כ-11,500 דירות, בעיקר באזורי ביקוש עיקריים. לא תמיד היה הכל על מי מנוחות. היו תקלות. זכורה פרשת נפילת המרפסת ממיזם של החברה בחדרה, שחייבה את החברה לשלם פיצויים כבדים לדיירים. ההליכים המשפטיים בעניין זה עדיין לא הסתיימו. לגבי מיזם קודם של מכירת דירות לעמיתי "חבר", ברחובות, הועלתה טענה (שהחברה דחתה בתוקף) שעריכת ההגרלה מנוגדת לסעיפים בחוק העונשין העוסקים בהליך הגרלות. אשר למיזם הנוכחי, אומרת החברה שהיא פועלת על-פי החוק.

המיזם האמור הוא אחד הגדולים שלהם, בניית כ-1,430 דירות באור יהודה, על מגרשים שרכשה גינדי החזקות אשתקד, במכרז, מרשות מקרקעי ישראל. המגרשים היו ידועים בעבר בשם "פרדס בחסכון", ולאחר מכן שונה ייעודם לבניית 1,140 דירות. רמ"י הוציאה מכרזים, ובהם קבעה שכל הדירות מיועדות למכירה, במחירים קבועים, לזכאי "מחיר למשתכן". אם היזם יצליח להשיג מהעירייה זכויות בנייה נוספות - קבעו המכרזים - הוא יוכל למכרן בשוק החופשי ובמחיר מלא.

זה מה שקרה. גינדי זכו בכל ארבעת המגרשים. לאחר מכן השיגו מהעירייה אישור להגדלת מספר הדירות בכ-25%, כלומר עוד 283 דירות. אלו הדירות המוצעות עתה לעמיתי "חבר". מסמך פנימי שהופץ בין עמיתים של "חבר" והגיע לידינו. מגלה פרטים חדשים על העסקה ועל מחירי הדירות.

עם סיום ההרשמה, בשבוע הבא, ירכיבו צוותי גינדי את רשימת המשתתפים בהגרלה. 1,200 הראשונים, כולם עמיתי "חבר" ובני משפחה, יוזמנו להגרלה עצמה, שתערך בימים חמישי וששי בשבוע הבא, באתר המכירות של המיזם. הנרשמים מתבקשים להגיע, אישית, ולדייק. מי שלא יגיע במועד, יפסיד את מקומו בתור וגם יחויב לשלם 350 שקל "דמי אי-הגעה".

יחזירו את הכסף עם ריבית

החברה מקווה שהעירייה תוציא התר בנייה עד אפריל הקרוב. אם ההיתר לא ייוצא עד אז, יוכלו רוכשי הדירות לבטל את החוזה ולקבל את כספם חזרה. צמוד למדד, ועור ריבית 5% על בסיס שנתי.

הדירות ייבנו במגדלים בני 9 עד 14 קומות, בתכנון האדריכל גדעון (גידי) בר-אוריין. החברה מעריכה שביולי 2022 תוכל למסור את הזירות. במונחים של ישראל, זה די מהר. גינדי חושפים: "רשות מקרקעי ישראל נתנה לעירייה 230 מיליון שקל, כמענק, למימון הוצאות פיתוח. הדבר מקצר את לוחות הזמנים".

גינדי מבטיחה שהבניין והגימור יהיו ברמה גבוהה, כולל כל השיפורים המקובלים כיום בדירות יוקרה. עם זאת, הדירות לא יהיו ממוזגות. גינדי תעשה את ההכנות, והמזגנים יהיו על חשבון הדייר. בנוסף, בחלק מהדירות יהיה רק כיוון אויר אחד.

כולל הכל, חוץ ממחסן

המסמך הפנימי חושף, לדוגמה, מחירי 10 מהדירות, שיהיו זולים, לדברי גינדי, בכ-300 עד 350 אלף שקל לעומת דירות דומות באזור. עם זאת, הדירות יהיו יקרות מהדירות הסמוכות, במסלול מחיר למשתכן.

הנה רשימת דירות לדוגמה, ומחיריהן בשקלים. המחיר כולל מע"מ, פיתוח, חנייה תת-קרקעית, עמלת ערבות חוק המכר והשתתפות בהוצאות משפטיות. לכל דירה צמודה מרפסת, שגודלה נע בין 13 ל-40 מ"ר. המחיר אינו כולל מחסנים, שיש לשלם עליהם בנפרד, לא נמסר כמה. לא יהיו די מחסנים, וכנראה שכל הקודם יזכה.

המחירים:
  • דירות 4 חדרים בקומות 8-5 - בין 1.97 ל-2.04 מיליון שקל.
  • דירות 5 חדרים בקומות 11-8 - בין 2.24 ל-2.32 מיליון שקל.
  • דירת 6 חדרים בקומה 7 -2.52 מיליון שקל.
  • פנטהאוז בן 171 מ"ר, ועוד גג בן 40 מ"ר, בקומה 12 - 2.8 מיליון שקל.
הדירה היקרה ביותר היא, ככל הנראה, דירת גן דו-קומתית, בת 187 מ"ר, ועוד גינה בת 112 מ"ר. היא תעלה 3.16 מיליון שקל.

מדוע כדאי לגינדי לתת הנחות במאות אלפי שקלים לכל דירה? מכירה מראש של הדירות תחסוך לחברה הוצאות מימון ופרסום. כדאי להיעזר בגוף כמו "חבר", שיכול להביא מאות ואלפי קונים לאתר.

המסמך הפנימי חושף עוד, שמחירי הדירות עולים ויורדים ב-20,000 שקל לקומה. המחירים צמודים למדד תשומות הבנייה שיפורסם ב-15 בנובמבר.

הנה עוד פרט שלא פורסם ברבים, על הדירות: חלק מהדיירים יקבלו חניה תת-קרקעית, אך לא צמודה למקום מסוים. בעלי דירות 6 חדרים ופנטהאוזים יקבלו חניה צמודה למקום מסוים. מי שיקנה פנטהאוז יקבל שתי חניות.

הריבית עולה בהלוואה ארוכה

איך משלמים? News1 חושף את תנאי התשלום במסלול מחיר סופי וקבוע: 10,000 שקל דמי הרשמה (שיוחזרו אם המועמד לא זכה בדירה), השלמה ל-15% ממחיר הדירה לאחר חתימת החוזה, 15% ב -30 ביוני הקרוב, 60% בששה תשלומים חצי-שנתיים, 10% שבוע לפני קבלת המפתח. הכל - ללא הצמדה. יש גם "מסלול תשלומים גמיש" לפי יכולת הלקוח, אבל ההלוואה צמודה, ועל הקונה לשלם גם ריבית של 2% על בסיס שנתי. בנק לאומי ובנק הפועלים יתנו ליווי פיננסי, כאשר בנייני המיזם מחולקים בין שניהם.

חברת יעוץ המשכנתאות "מנטה" תערוך מכרז בין הבנקים, כדי לקבוע איזה בנק יציע את ההלוואות הטובות ביותר לקונים. האחים גינדי מעריכים, שכוח הקנייה הגדול של מאות קונים יאפשר להם להשיג תנאים נוחים יחסית. למשל, הלוואה בריבית קבועה וללא הצמדה, ל-15 עד 20 שנה, ל-16 עד 20 שנה, תישא ריבית של 3.8% ל-4.1% לשנה.

טבלה הכלולה במסמך הפנימי מגלה עוד, שככל שמשך ההלוואה מתארך, כך עולה הריבית. לדוגמה, הלוואה צמודת מדד עד 15 שנים תישא ריבית של עד 2.8% לשנה, ואילו הלוואה דומה, לˉ24-21 שנים, תישא ריבית של עד 3.5% לשנה. יודגש, שאלו הערכות בלבד המבוססות על עסקות בשוק בתקופה האחרונה. המצב בשטח עשוי כמובן להיות שונה.

יתרון חשוב לעמית ב"חבר" הוא שאם ההלוואה היא עד 75% ממחיר הדירה, לא יהיה צורך בערבים. עמיתי חבר יהיו גם פטורים מהוצאות שונות שהבנק גובה מלווים "רגילים".

האם כל זה יעבוד? האם החברה אכן תמכור בבת אחת, כפי שהיא מקווה, את כל 283 הדירות? זאת אפשר יהיה לראות בעוד שבועיים.

תאריך:  02/11/2018   |   עודכן:  02/11/2018
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאחורי הקלעים של עסקת אור יהודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוונוס חזרה למזל מאזניים (בנסיגה), ותשהה בה עד תחילת דצמבר. ונוס הגיעה לביתה, ומציגה תקופה של נינוחות, במערכות יחסים בעיקר אחרי ש"השלימה" את המולות לאורנוס. הנסיגה, מקשה על היכולת להבין למה אתם מצפים ממערכת יחסים, ואיך לבטא את הרגשות המתלווים. אבל המיקום של הוונוס במאזניים עוזר לחזק את הקשרים הקיימים, ברמה האינטימית. הסיבה, הנסיגה מעמיקה את התחושות. אתם מעזים להכנס לרבדים העמוקים ביותר שיש, משהו שלא תעשו בשגרה. אבל במערכות היחסים שיש בהן בעיות, המעבר הנוכחי יעזור להתבונן לעומק, להבין את אופי השייכות ולבחון את ה"ביחד". השתדלו לחשוב לפני שאתם מדברים, העדיפו את הכנות והפתיחות. בני מזל מאזניים הם פסיבים אגרסיביים, ולא תמיד מבטאים את עצמם בישירות, לכן חשובה הדרך שתבחרו לבטא את עצמכם, ואת מה שחולף לכם במוח. היו ערניים לכל מילה, כך שלא תיקלעו למצב שבו יבינו אתכם בדרך שגויה.
02/11/2018  |  טובה ספרא  |   כתבות
נסיון להשכחת המהומות של העדה הצפון אפריקנית על-רקע האפליה והקיפוח בעיר האם תגובה זו, המהומות, הייתה כעיין תגובת נגד לאידאולוגיה של השמאל (מפא"י-מפ"ם) באותה תקופה?
01/11/2018  |  חנינא פורת  |   כתבות
סרטן זו לא מחלה אחת, אלא מכלול מחלות שונות, שההתייחסות אליהן שונה, הטיפול בהן שונה והפרוגנוזה (הערכת מהלך המחלה ותוצאותיה) שלהן שונה. התהליך של פגיעה ב-דנ"א, הגורם לחלוקה פרועה ולא מבוקרת של התאים, יכול להתחיל מסיבות שונות, לא תמיד ידועות וברורות, ולהימשך על-פני שנים, כך שהתפרצות המחלה היא כבר שלב מאוחר יחסית בתהליך ארוך ולעיתים בלתי מורגש.
01/11/2018  |  אולגה רז  |   כתבות
כל באי תיאטרון היידשיפיל שהורגלו לסוג מסוים של מחזות ביידיש, זכו הפעם להפתעה שלא שיערו. אומנם הסיפור על המכשפה המתערבת בגורלות, אלמנט מיסטי שקיים עד היום, עומד בבסיס ההצגה. אך העיבוד החדשני הבלתי רגיל של הבימאי עטור הפרסים אלכסנדר האוזפטר הרומני הבינלאומי, השתמש בסיפור כבסיס, אך הביצוע המבריק של הלהקה הצעירה והמחוננת -עצם היות הסיפור מוגש במחול ותנועה בלתי פוסקת שעיצבה מיטל דמארי הראויה לכל התשבוחות; תנועה שהרבגוניות שלה העניקה לכל שחקן אפשרות להחצין את מירב עושר הבעותיו; השימוש בצילומי הוידאו ארט של אנדריאנה לובינה שלמדה בבלגרד ואמשטרדם, שהיו טובים יותר ומרהיבים מכל תפאורה רגילה שזקוקה להזזות; שפע התלבושות העשירות של דליה פן לרנר המתחלפות בקצב כזה שמעניקות לכל שחקן להרשים בדמויות שונות. המוזיקה המקורית הנפלאה שכתב אורן סלע ולתוכה יצק את עיבודיו לשירים הנודעים מהמחזה המקורי - כל אלה מעלים הצגה מרהיבה שלא ביידישפיל ולא בהצגות בתיאטרון הישראלי בכלל ניתן לראות עד היום.
01/11/2018  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
האירוע המרגש, שכלל "מפגש עם סופר עברי" ואשר התקיים בשבוע שעבר לשמחת הילדים והוריהם, מהווה שלב שותפות נוסף בקשר ההדוק בין אשר וינשטיין, המשורר הוותיק ובעל עיטור "קסת הזהב" לשנת 2015 מטעם "אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל", המתגורר ויוצר ברחובות, לבין ילדיי מתנ"ס קריית משה, בניהולם של גולן ביטון מנהל המתנ"ס ושל יפעת יצחקי מנהלת הגיל הרך במתנ"ס, זאת השנה הרביעית ברציפות.
31/10/2018  |  אשר וינשטיין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il