|
איקאה. יכולה לפתוח כמעט בכל מקום [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מיקום, מיקום ועוד פעם מיקום, זה אחד המפתחות העיקריים להצלחה של עסק, לבטח אם הוא אינו ממותג ואינו נחשק ועוצמתי.
איקאה למשל יכולה לפתוח "כמעט בכל מקום" ובלבד שיהיה נגיש עם חנייה בשפע וכמובן באזור/אגן היקוות עם אוכלוסייה משמעותית, נתון שאינו רלוונטי לרשת קטנה או חנות עצמאית.
זו דבר אגב הסיבה לפריחתם של המרכזים הפתוחים, אשר אוסף המותגים השונים והחנויות המגוונות, מהווה מעין מוקד משיכה או מרכזי כוח - Power center.
כניסה של שופרסל וגם של
רמי לוי לתחום בתי המרקחת והחנויות השכונתיות, מגביר את התחרות על המיקומים השכונתיים/עירוניים, מחייב את השוכרים/המשכירים ליתר יצירתיות, להתחייבות לתקופת זמן ארוכה יותר, מעלה בדרך גם את שכר הדירה ובדרך מאיץ את יציאת המשחק של עסקים פרטיים וחנויות רחוב מסוימות. המיקום הופך להיות דבר מרכזי, דבר שניכר בתנועה מואצת/חיזור של מתווכים ובעלי עניין אחרים ושל מנהלי נכסים ברשתות אחד אחרי השני.