חברת Google מבצעת שיפוץ כללי למערכת החיפוש שלה, כדי שתחזיר תוצאות "אוניברסליות" לא רק מעמודי אינטרנט רגילים.
עד היום, הקטגוריות השונות היו נפרדות זו מזו - מה שגרם לכך שהיה צורך לחזור על החיפוש כדי לקבל את כל התוצאות האפשריות. כעת, המשתמשים יוכלו לקבל תוצאות מאתרי חדשות, בלוגים, שירותי וידאו ומקומות רלוונטיים נוספים.
התוצאות המורחבות יהיו זמינות דרך סדרה של תוויות אשר יופיעו בעמוד החיפוש.
"הדבר מפרק לגורמים את מאגרי המידע שנבנו במשך השנים", אמרה מריסה מאייר, סגנית-נשיא מחלקת החיפוש וחוויית המשתמש ב-Google. "מדובר בחזון רחב ידיים וארוך טווח שיתפתח לאורך הזמן הקרוב".
באופן ראשוני, השינויים ישפיעו רק על חיפושים שנעשו באתר Google.com באנגלית.
כאמור, כאשר המשתמשים יבצעו חיפוש, השאילתא תתבצע ברקע בכל הקטגוריות האינפורמציה האחרות שקיימות באינדקס של Google. לאחר מכן, סדרת תוויות אינפורמטיביות יופיעו בין שדה החיפוש ובין התוצאות עצמן, שיאפשרו למשתמשים לנווט בין הקטגוריות.
לחיצה על תווית תאפשר למשתמש להגיע עמוק יותר לתוך קטגוריה מסויימת וספציפית מאוד, כגון פטנטים או מוצרי קמעונאות.
תוצאות שיוחזרו מקטגוריות אחרות, כמו בלוגים או אתרי וידאו, לא יכללו רק חברות שנמצאות בבעלות Google.
בנוסף לשינויים במערכת החיפוש, החברה תציג רשימות גלילה שמאפשרות למשתמשים לעבור לשירותי Google נוספים, כגון דוא"ל או מפות, ולחפש תוצאות גם שם.
המהלך של Google מגיע לאחר שינויים דומים בשירותי חיפוש מתחרים, כמו חיפוש A9 של Amazon ואתר Ask.com.