|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

גילוי נוסף בדרך לקבורת תיק 4000

אנשים, שלא בדיוק אוהבים את ביבי, מספקים את הראיות הכי מוצקות - ל"קבירת תיק 4000". אנו חושפים כאן, עוד מסמר בארון הקבורה של "תיק 4000" - התאריך הקריטי בתיק המשנה את התמונה. נתניהו לא היה צריך אפילו לזרז את אישור המיזוג, כי כשהוא ביקש לדעת מה קורה עם אישור זה, זה היה כבר אחרי שאבי ברגר (המנכ"ל) הודיע, שאין בעיה לאשר וכמה ימים אחרי כן העביר הבקשה למועצת הכבלים
28/01/2019  |   אבי וייס   |   כתבות   |   פרשת בזק   |   תגובות
[צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

"צדיקים מלאכתם נעשית ע"י אחרים". כך אומר הפתגם. וגם "הכל בגלל ציוץ קטן, הכל בגלל ציוץ".

במקרה שלי, אנשים, שלא בדיוק אוהבים את ביבי (התנועה לאיכות השלטון ודה-מרקר), מספקים במו ידיהם את הראיות הכי מוצקות - ל"קבירת תיק 4000".

אתמול העליתי את כתבה מס' 10 בסדרה, שהוכיחה (לאור חשיפת הפרוטוקולים ע"י ארז רביב מדבר ראשון), שאישור המיזוג נעשה בצורה מקצועית ויסודית במועצת הכבלים והלווין.

איש לא התנגד, כולם (היו בדיון 17 איש, מתוכם בעלי זכות הצבעה: -7), תמכו פה אחד במיזוג ובמהלך הדיונים המאוד אינטנסיביים איש (לא יו"ר המועצה ולא 3 החברים הבכירים ביותר ממשרד התקשורת) לא הזכיר אפילו ברמז, שהייתה איזו התנגדות לאישור מצד מישהו, מתישהו.

לאחר עיון נוסף בפרוטוקול, מצאתי בו "תעודת ביטוח" נוספת, שהיא מסמר נוסף ו"יצוק בטון", שתואם לכל עשרות המסמכים האחרים, שחשפתי בכל הכתבות הקודמות, מסמר, שהמקום לתקוע אותו, הוא ב"ארון הקבורה" של התיק התפור וחסר הבסיס, ששמו "תיק 4000". פרסמתי זאת בכתבה מס' 11, שעלתה גם כן אתמול, תחת הכותרת: "נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור". הכתבה הזו היא הרקע המקדים לחשיפה שיש כאן.

תעודת הביטוח" הזו מראה, לא רק שאבי ברגר (בתמונה למעלה משמאל, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת דאז, וכיום עד המפתח הכי משמעותי ב"תיק 4000"), לא התנגד למיזוג, הוא קידם אותו ודחף אותו לקראת אישור.

הטיעון בתקשורת ומגורמי אכיפת החוק עד כה היה, שהיו מתנגדים לאישור המיזוג וביבי עקף אותם ואישר את המיזוג באמצעות המינוי של שלמה פילבר למנכ"ל, כדי לעזור לידידו אלוביץ', ש"שיחד" אותו (את ביבי וגם את שרה) באמצעות "פרסומים מפנקים ומלטפים" בוואלה!.


בעקבות הכתבה שלי, כל מיני אנשים נלחצו, ואחד מהם הפנה את תשומת ליבי לכתבה ישנה וממוחזרת של דה-מרקר (כאן), עם כותרת מטעה לחלוטין ולא מבוססת על שום דבר מציאותי, אבל זה ממש לא מה שחשוב כרגע.

מה שחשוב מסתתר בתוך הכתבה והוא תאריך.

זה תאריך מאוד חשוב המשנה את כל מה שמספרים לכם, על ההתנגדות למיזוג מצד מישהו מתישהו.

איך תאריך יכול לשנות גורלות ולחלץ את ביבי ושרה מהכלא?
מי שלא מעוניין להכיר את העובדות והניתוחים, שיעצור כאן. כי הוא יכול פתאום לחשוב שביבי היה בסדר גמור (בעניין "תיק 4000"), אז אני לא מעוניין לקלקל את מצב הרוח של איש.

בכל מקרה, שלא תהייה טעות בהבנת הנקרא, אני לא הצבעתי עבורו ולא אצביע עבורו. מה שמעניין אותי זה רק דבר אחד: כיצד בונים תיק פלילי בישראל, מאוויר, לאיש הלא נכון.

אני גם לא ממליץ לקרוא את כל הנאמר עם כל המסמכים, שיש כאן בנספח למטה, עם 11 הכתבות הקודמות בסדרה, למי שלא רוצה לראות מסמכים ועובדות. עדיף, שיחשוב, שאין אתר כזה בשם Telecom News. ככה הכי טוב. לא לדעת.

וכעת אני מגיע לעיקר.

תי ביבי פנה למועצה (מועצת הכבלים והלווין) כדי לשאול מה קורה עם הבקשה של אלוביץ' (דרך yes שבשליטתו באותה עת) ל"העברת אמצעי שליטה" בין yes לבזק, מה שאנו מכנים בקיצור, כדי שהציבור יבין את העניין: מיזוג?

לא הייתי ער לנקודה הזו, כי היא לא נראתה לי חשובה. אם מישהו משהה בקשה לגיטימית של חברה עסקית, בלי להגיד לה כן או לא, אזי זה בסדר גמור, שהשר ישאל מה קורה עם הבקשה הזו.

ארז רביב בכתבה שלו ניתח את הנקודה הזו והגיע בדיוק לאותה מסקנה, שבקשה לבדוק מה עם האישור, אין בה כשלעצמה, כל בעיה, אם יש עיכוב בלתי סביר בטיפול בבקשה הזו, וכאן היה עיכוב בלתי סביר (הבקשה הוגשה במחצית 2014 לשר גלעד ארדן).

מהיכן אנו לומדים, שהייתה בכלל פנייה של ביבי בנושא? מהפרוטוקול שחשף הכתב הכלכלי ארז רביב מ"דבר ראשון", באדיבות "התנועה לאיכות השלטון", שלמעשה הובילה לחשיפת 2 מסמכים התומכים צורה חד-משמעית בגרסה של ביבי.

ניתחתי את המסמכים הללו מנקודת מבט רגולטורית ומצאתי בהם הוכחה חד-משמעית, שלא הייתה שום התנגדות למיזוג וכל מי שטוען אחרת, לא מכיר את המסמכים הקיימים ושנכתבו בזמן אמת (כאן1 וכאן2), בתוספת מסמכים קודמים, שכבר חשפתי בכתבות הקודמות שלי בסדרה. יש תאימות מלאה בין כל המסמכים, שנחשפו על ידי.

הנה ההוכחה, שהייתה פנייה של ביבי למועצה, וזה מתוך הפרוטוקול (מופיע פעמיים בפרוטוקול):

פעם ראשונה:

יפעת חי-שגב, יו"ר: יש לנו סדר יום מאוד עמוס חברים אז אני מציעה שניגש ישר ולעניין וניצמד לסדר. הנושא הראשון שעל סדר היום זה שינוי ואחזקת אמצעי שליטה במישרין של חברת בזק בחברת יס, בעקבות פניית שר התקשורת למוצעה. החברה הגישה בקשה בחודש יולי 2014 לשר התקשורת לאישור שינוי האחזקה שלה.

כאן, ד"ר יפעת בן חי שגב אומרת, שקיבלה פנייה של ביבי למועצה, ולא אומרת מתי.

פעם שנייה: על סדר היום - 1. שינוי בהחזקת אמצעי שליטה במישריון של חברה בזק בחברת יס - פניית שר התקשורת למועצה (מצ"ב: פניית השר, בקשת בזק, חו"ד משפטי, חו"ד הממונה על ההגבלים העסקיים - חו"ד כלכלית תישלח לקראת הדיון).

יש כאן קושי לוגי, למי שלא מכיר התנהלות של רגולטורים דוגמת מועצת הכבלים והלווין. הקטע הזה בסופו מנוסח בלשון עתיד, בעוד שדנים בו בהווה.

מי שלא בקי בתהליכים הללו יכול להתבלבל, איך מדברים בלשון עתיד על דבר המתרחש בהווה. הסבר קצר: התהליכים בישיבות כאלו הם כך: לקראת כל דיון רשמי, כל המשתתפים מקבלים זימון לישיבה, זימון שיש בו את סדר היום לישיבה. בתחילת הישיבה, מזכיר הישיבה או יו"ר הישיבה, מקריא את סדר היום מתוך המסמך, שנשלח למוזמנים. ככה זה עובד. לכן, רואים את זה כאן בלשון עתיד ("חוו"ד כלכלית תישלח לקראת הדיון"), כי פשוט מקריאים את סדר היום, שנשלח למשתתפים לפני הישיבה וזה מנוסח בלשון עתיד.

העיקר: בסדר היום הזה שוב מוזכר, שיש פניית השר (ביבי) אבל לא כתוב מתי הוא פנה.

הקורא הממוצע יכול לחשוב, לאור השטויות, שמתפרסמות בתקשורת מזה כשנתיים ואולי יותר, שאם ביבי פנה למועצה אחרי שפילבר נכנס לתפקיד מנכ"ל המשרד, זה יכול להיות ראייה ישירה נגדו, כי הוא דוחף לפתע את פילבר, שזה עתה מינה אותו למנכ"ל במקום המנכ"ל הקודם (אבי ברגר, שפוטר בהפתעה ב-17.5.15), כדי לקדם את האישור, שידידו "נותן השוחד" אלוביץ' - מבקש ממנו.

רק לשם הדיוק ההיסטורי, פילבר נהיה מנכ"ל ב-7.6.15, כמעט חודש אחרי שברגר פוטר. באמצע, מ"מ המנכ"ל היה שמילה מימון. שמילה מימון היה גם חבר במועצת הכבלים והלווין, ועל החשיבות שלו בתיק זה כבר עמדנו בכתבה הקודמת ובכתבות קודמות נוספות, למשל כאן3.

ארז רביב לפני, וגם אני, טוענים, שגם אם ביבי פנה לפילבר, שיזרז את האישור, זה עדיין לגיטימי, כי האישור הזה באותו מועד התעכב כבר כמעט שנה וזה לא סביר לעכב תשובה לכל אחד המבקש אישור, לא רק מאזרח, ששמו במקרה שאול אלוביץ'.

אולם, ביבי בכלל לא פנה לפילבר. גם לא לברגר.

אמרתי בתחילת הכתבה, ש"צדיקים מלאכתם נעשית ע"י אחרים", אז התשובה לשאלה מתי ביבי פנה למועצה לשאול מה עם האישור, קיבלתי מדה-מרקר (כאן4), אחרי שקראתי מה שהם העלו מחדש, בציוץ בטוויטר (הטוויטר זה כלי מאוד מסוכן. ככה נחשף "עד המדינה", שלמה פילבר, שצייץ בטוויטר, שהוא אוהב את הכתבה שלי על "תפירת תיק לאיש הלא נכון)".

הנה הנתון הרלוונטי לכתבה זו, (ה-12 בסדרה), היישר מהמקור בדה מרקר. (צילמתי יותר ממה שחשוב לכתבה, כדי שתראו את התמונה לפני ואחרי הנתון החשוב):

5 בנובמבר 2014

ראש הממשלה בנימים נתניהו מתמנה לשר התקשורת - לשינוי אחזקה ב-yes (מיזוג)

23 במארס 2015

האסיפה הכללית של בזק מאשרת את עסקת yes אם דדליין של 90 יום, עד 23 ביוני

24 במארס 2015

נתניהו מבקש לקבל את עמדת מועצת הכבלים והלווין למיזוג,כפי שדורש החוק

17 במאי 2015

נתניהו מבצע "פיטורים מהירים" למנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר שהתנגד למיזוג

7 ביוני 2015

נתניהו ממנה את מקורבו שלמה פילבר למנכ"ל

מה אנו רואים כאן?

אני יוצא מנקודת הנחה, שהתאריך הנמצא בצילום למעלה הוא נכון (סביר להניח בוודאות גבוהה, כי ברור לי מי הביא את המידע הזה לאינפוגרפיקה הספציפית הזו, בלי להרגיש, שהוא נותן בכך "תעודת ביטוח" נוספת לביבי):

התאריך הוא 24.3.15.

למה התאריך הזה הוא "תעודת ביטוח" לביבי?



4 סיבות מאוד חשובות וקריטיות:

1. באותה עת המנכ"ל היה אבי ברגר. כלומר: המכתב בכלל לא הופנה אליו ובכלל לא חשוב מה הוא אומר או מקשקש היום. היו לו נציגים במועצה, שאמורים היו לייצג אותו. בדיון במועצה היו כל הנציגים של המשרד, והם לא רק שלא התנגדו, הם תמכו פה אחד כמו כולם, כמפורט כאן. נכון שהתחלף מנכ"ל, אך הנציגים הבכירים הללו בכלל לא הזכירו, שהמנכ"ל הקודם התנגד, כי הם (כנראה) לא ראו שום דבר כזה ולא שמעו שום דבר כזה.

2. המכתב הופנה לד"ר יפעת, שלא כפופה לברגר בכלל, אלא לשר ולממשלה (המועצה היא גוף עצמאי, שהוקם על-פי חוק התקשורת) וגם היא יו"ר המועצה. היא זו שצריכה לאשר את המיזוג ולהביא את הנייר לחתימת השר - לא ברגר ומשרד התקשורת.

3. הפנייה של ביבי לד"ר יפעת, הייתה בדיוק לפי החוק, וזה מה שאפילו דה-מרקר כותבים (תחזרו לצילום למעלה ותראו שלא המצאתי דבר. ככה דה-מרקר אומרים ומי אני שאחלוק על הדבר הזה...).

4. באותה עת, הופעל לחץ מצד ראשי yes לקדם את האישור, כי הוא התעכב זמן רב ללא תשובה (חיובית או שלילית). בכלל זה מנכ"ל yes רון אילון שלח לביבי ביום 25.3.15 עידכון לגבי ההליכים שנעשו בבזק (מימוש כתבי אופציה למניות) ולכן מבקש לקדם האישור. היועץ המשפטי של yes, עו"ד עופר ויסוקר, שלח למנכ"ל המשרד (אבי ברגר) וליו"ר המועצה (ד"ר יפעת בן חי-שגב) מכתב דומה ממש למחרת, ב-26.3.15, שמדווח על התפתחות ברשות להגבלים עסקיים, מה שמאפשר התקדמות בטיפול בבקשה (שחרור מניות יורוקום מידי הנאמן), וזה תואם למה שהיה במפגש במשרד התקשורת ב-19.3.15. זה מסביר היטב, מה קרה בתחילת אפריל 2015 לבקשה של yes (מפורט כאן בהמשך).

5. הכי חשוב: כבר ב-19.3.15, אבי ברגר מודיע ל-yes, שאין התנגדות למיזוג ורק יש לקבוע את התנאים ומעביר את הבקשה למועצה, שקיבלה אותו ממנו בתחילת אפריל 2015, והחלה לעבוד על זה באינטנסיביות כ-3 חודשים, כשברוב הזמן הזה הוא היה מנכ"ל ובוודאי דיווחו לו נציגיו במועצה או קיבל דיווח ישירות מד"ר יפעת, שעבדה עימו בשת"פ מלא בנושא הזה, איך מתקדם האישור של המיזוג במועצה.

כלומר: ביבי בכלל לא היה צריך לשלוח את מכתב השאלה שלו ב-24.3.15.

6. ימים קודם, כבר ברגר החליט והודיע זאת בישיבה רחבת משתתפים, שהייתה אצלו, שאין בעיה לאשר את המיזוג ולמעשה הוא מעביר את המשך הטיפול בבקשה לד"ר יפעת (למועצה), כנדרש בחוק.

כלומר: ברגר עיכב את האישור בחוסר סמכות כ-8 חודשים בדיונים עקרים (שכן yes לא כפופה לו על-פי החוק), והוא החליט לקדם את המיזוג לפי החוק (כלומר: דרך המועצה), 5 ימים לפני שביבי שלח את המכתב לד"ר יפעת בן חי-שגב.

כנראה שביבי בכלל לא ידע באותה עת, שהנושא עובר לטיפול לאישור מעשי לד"ר יפעת, בהחלטת אבי ברגר, מה שהוחלט עוד לפני ששלח את המכתב שלו למועצה ב-24.3.15.

זה נראה די סביר, בגלל מערכת היחסים בין ברגר לביבי. ברגר עשה "מה בראש שלו" ומיעט לעדכן את ביבי מה הוא עושה ומחליט. הוא היה מחליט הרבה החלטות, שבסמכות השר (כלומר: במקום ביבי), בלי בכלל לשאול את ביבי. תיעדתי את ההליכים הללו בזמן אמת ולכן גם קראתי ויותר מפעם אחת לפטר אותו, כי הוא לוקח לעצמו סמכויות - שאין לו.

למי שחושב שהטיפול בבקשה התעכב במגירה של ברגר בגלל שהוא התנגד למיזוג, פשוט לא מבין על מה הוא מדבר. אומנם ברגר נדחף למקום שלא הייתה לו סמכות, כמו שהוא היה רגיל לעשות כל הזמן, אבל בכל מקרה - הבקשה נתקעה, לא בגלל ברגר, אלא בגלל yes והרשות להגבלים עסקיים. חשפנו את זה כבר בכתבה הקודמת. אי-אפשר היה לסיים את הטיפול בבקשה, בגלל שהמניות של יורוקום היו תפוסות בידי נאמן, על-פי החלטת הרשות להגבלים עסקיים! רק ב-26.3.15 היועץ המשפטי של yes, עו"ד עופר ויסוקר, דיווח לברגר וליפעת שהמניות שוחחרו מהנאמן ולכן אפשר להמשיך בתהליך האישור, לאור החלטת ברגר מ-19.3.15.

הנה "שחור על גבי לבן" הסיבה לעיכוב, שמקורה בהחלטת מ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים (כאן5). חתכתי את הקטע הרלוונטי ממנו, המראה שב-27.5.14 הממונה על ההגבלים העסקיים התנה את שחרור המניות של יורוקום מהנאמן בשני צעדים שיש לעשות ע"י בזק ו-yes, ורק אז הממונה על ההגבלים העסקיים יאשר לנאמן להחזיר את המניות ליורוקום ורק אז ניתן יהיה למכור אותן לבזק. כלומר: האישור של שחרור המניות מהנאמן התעכב מטעמים ביורוקרטיים עד 26.3.15 בגלל עניינים שלא קשורים בכלל לשום דבר שמעניין איש, הכל ביורוקרטיה וניירת שגרתית של עורכי דין ורגולטורים,וזו סיבת העיכוב לטיפול באישור המיזוג במשרד התקשורת עד סוף מרס 2015:

ו.5. החלפת התנאים הקיימים התנאים החדשים

נכון למועד זה, הנאמן המחזיק במניות יורוקם ביס עודו ממלא את תפקידו וחובה המכירה עודנה מוטלת עליו. לאחר שתודיע בזק לספקי ה-ISP על שינוי מתכונת ההתחשבנות בגין שירותי הגינות ולאחר שתבטלנה בזק ויס את הסגרי הסלעדיות עם ספקי תכנים (שארינם הפקות מקור) יודיע הממונה על ביטול תנאים 2-12 לתנאי המיזוג מיום 31.3.10 (כפי ששונו מעת לעת), הנאמן ישוחרר ומניות יורוקום ביס יוחזרו לידי יורוקום. החל מיום ביטול התנאים כאמור, ולמשך שנתיים תתאפשר רכישת הפקות מקור בסייגים שתוארו לעיל. התנאים האחרים שהוטלו במסגרת החלטת אישור המיזוג מיום 31.3.10 יוותרו על-כנם.

למתעניינים בעובדות הכי חשובות, הנה ההחלטה של ברגר מ-19.3.15, ותיעוד התחלת העבודה האינטנסיבית של המועצה, בדרך לאישור המיזוג, מה שהחל בתחילת אפריל 2015, כשעדיין ברגר מנכ"ל. הוא היה מנכ"ל עד מחצית מאי 2015 (רקע קצר למי שלא מכיר תהליכים רגולטוריים: פנייה של היועמ"ש של המועצה להשלמת מסמכים, מה שנשלח על ידו ל-yes או בשמה הרשמי בכתובים: די.בי.אס., היא עניין שגרתי בבדיקות משפטיות וזה מעיד "כאלף עדים" שנעשתה כבר עבודה משפטית קודם לבקשה לקבלת מסמכים הזו מ-yes, והיועץ המשפטי של המועצה הגדיר במדויק ל-yes אילו מסמכים הוא מבקש לקבל ואכן הוא קיבל את כל המסמכים הללו מ-yes, לפני סוף אפריל 2015, כמופיע כאן בתצלום):

ביום 19 במרס 2015, במסגרת פגישה בין מנכ"ל די.בי.אס עם מנכ"ל משרד התקשורת, יו"ר המועצה, יועצת משפטית וסמנכ"ל הכלכלה במשרד, הובהר לחברה כי המשרד אינו רואה מניעה באישור המיזוג אך שוקל האם יש צורך להתנות את המיזוג בתנאים נוספים על אלו שקבע הממונה.

ה. ביום 22 באפריל 2015, קיבלה די.בי.אס את מכתבו של היועץ המשפטי של המועצה, במסגרתו נתבקש מידע על-אודות העסקה, לרבות שינויים במבנה השליטה בדי.בי.אס לאחר העסקה ומידע על-אודות עסקות די.בי.אס עם קבוצת יורוקום. די.בי.אס השיבה לפנייה זו עוד באותו חודש.

שורה תחתונה:

הפרוטוקול, שרק כעת שוחרר, מצביע בברור, לפי הלוח הזמנים שלו, שבאפריל 2015 אבי ברגר העביר את הבקשה למיזוג, מהשולחן שלו אל שולחן מועצת הכבלים והלווין, אחרי שבמרס 2015 הודיע לכולם, שאין בעיה לאשר את המיזוג בתנאים, שרק המועצה מוסמכת לקבוע. התנאי הכי חשוב באותה עת היה שחרור מניות יורוקום מהנאמן (כי אי-אפשר למכור מניות שלא בידי יורוקום), וזה קרה ב-26.3.15 ולאחר האישור הטכני רגולטורי החשוב הזה, הטיפול עבר למועצה - כנדרש בחוק.

מייד לאחר שהעביר הבקשה למועצה, כל אנשי המקצוע במועצה נרתמו למשימה ועבדו באינטנסיביות כמעט 3 חודשים, כשרוב הזמן הזה אבי ברגר הוא המנכ"ל, ובוודאי קיבל דיווחים שוטפים מנציגי המשרד במועצה (ומד"ר יפעת), על התקדמות הטיפול בבקשה.

אישור בקשה כזו בבדיקות של כ-3 חודשים היא דבר סביר בהחלט בנושא כזה מסובך, ועונה לכל הגדרה של "בדיקה עמוקה ויסודית". כבר ראיתי והצגתי לקוראים בדיקות לאישורים רגולטוריים, שנעשו לסלקום, שנמשכו הרבה פחות, כמעט מהיום למחר...

במועצה עבדו קשה, אבל ביסודיות, כפי שעולה מהפרוטוקול, כדי להכין את הבקשה להצבעה ולאישור עם תנאים. זה הוכח מהמסמכים, שחשף ארז רביב ותואם ב-100% לכל מה שהצגתי בסדרת החשיפות שלי, על סמך שפע של מסמכים אחרים, שהיו ברשותי, כבר באותה עת.

כלומר: מי שטוען שהייתה התנגדות למיזוג של מישהו - זה פשוט לא תואם את העובדות. נקודה.

העובדה, שביבי שלח ביום 24.3.15 (בעת שאבי ברגר היה מנכ"ל, כמעט חודשיים לפני פיטוריו), מכתב חוקי ולגיטימי לברר מה עם האישור, מכתב שנשלח בכלל לד"ר יפעת בן-חי שגב, מוכיח באופן חד-ערכי, שביבי (ככל הנראה, הכרתי את הלך העניינים אז במשרד התקשורת ובמועצה, זה נראה מאוד הגיוני בעיני), פשוט לא ידע, שהבקשה כבר מטופלת ושברגר כבר החליט לאשר את הבקשה ולהעביר אותה לקביעת תנאים, למועצת הכבלים והלווין.

לכן, הסיבה לפיטורי אבי ברגר לא יכולה להיות בגלל התנגדות שלו לאישור המיזוג, כי הוא לא רק אישר לקדם את המיזוג, הוא העביר את הבקשה למועצה באפריל 2015, והמועצה עבדה על זה "סביב השעון" (ככה מתארת זאת ד"ר יפעת בפרוטוקול).

אם המועצה עובדת באינטנסיביות מאפריל 2015 על האישור ואין שום התנגדות והכל זורם כסדרו, למה שביבי יפטר את ברגר בגלל זה?

מפטרים מנכ"ל בגלל שהכל נעשה (מאפריל 2015) כחוק והאישור מטופל באינטנסיביות ו"סביב השעון" במועצה?

זה לא הגיוני!

ככה בונים תיק פלילי?

כלומר: הפיטורין של אבי ברגר ב-17.5.15, היו כמעט חודשיים אחרי המכתב של ביבי לד"ר יפעת בן חי-שגב, וחודש וחצי אחרי שהמועצה החלה ל"עבוד סביב השעון" כדי לאשר את המיזוג.

היות ואיש לא התנגד למיזוג (מה שהוכח שוב בחשיפת הפרוטוקול המלא ע"י ארז רביב), הבקשה למיזוג אושרה ב-23.6.15, לא בגלל ביבי, פילבר, או ברגר, אלא בגלל סדרי העבודה הפנימיים של המועצה וקצב העבודה של בעלי התפקידים במועצה. ד"ר יפעת תיארה היטב בפרוטוקול את הקשיים, שהיו לה במהלך הבדיקות לאישור, כך, שברור שהעיכוב במתן האישור מאפריל עד 23.6.15 הוא בגלל קצב העבודה במועצה ולא משום סיבה אחרת וזה בכלל לא קשור לאבי ברגר המנכ"ל. כך, שאין אפשרות לטעון, שהוא פוטר בגלל זה.

העיכובים, שהיו עד אפריל 2015, היו רק בגלל שברגר החזיק את הבקשה אצלו במגירה כ-8 חודשים בחוסר סמכות. זה הכל. במועצה יכלו לטפל בבקשה בשקט ולהמתין לאישור שחרור המניות מהנאמן, מה שהגיע רק בסוף מרס 2015. אבל ברגע, שהוא (ברגר) העביר את הבקשה למועצה, הכל החל לזרום לפי כל ההליכים החוקיים.

ד"ר יפעת בן חי-שגב מתארת במפורט בפרוטוקול בקולה, את המאמצים, שעובדי המועצה, שהיא היו"ר של המועצה שלה, עשו מאפריל 2015, כדי לגמור את העבודה לגבי האישור והתנאים, בלו"ז, שהם ידעו אז, והם עמדו בלו"ז הזה.


שורה תחתונה:

ברגר לא פוטר בגלל שעיכב את אישור המיזוג. הוא בכלל לא היה שם, הוא בכלל לא השפיע על זה, החל מאפריל 2015 ולא עיכב דבר בחודשים אפריל ומאי 2015. הנושא הזה טופל במועצה מאפריל סביב השעון והם (עובדי המועצה) בכלל לא הושפעו מביבי. יפעת אמרה בקולה, שהיא לא דיברה עם ביבי בעניין זה והוא לא לחץ עליה והיא לא ידעה בכלל מהחברים שלו ובכל מקרה - זה לא מענייין אותה, לדבריה, ההחלטה הייתה לפי שיקולים מקצועיים נטו. שום שיקול זר.

העובדה, שכולם תמכו, גם הנציגים הבכירים של משרד התקשורת במועצה וגם כל היועצים המשפטיים: 2 יועצים בכירים ומנוסים מהמועצה והיועצת המשפטית של המשרד. לרבות קודם לכן היועצים המשפטיים ברשות להגבלים עסקיים, שבכלל לא יכולים להיות מושפעים מביבי או מאלוביץ', מצביע על כך, שהכל היה "כשר למהדרין"

כעת אתם מבינים למה לא חקרו את כל אלה, שיכלו להאיר את האמת - בתיק הזה.

על סמך כל הממצאים, שפרסמנו ב-12 פרק הסדרה (הפירוט כאן למטה בנספח), אפשר לראות, שלכאורה, המשטרה והפרקליטות לא היו מעוניינות לחקור את חברי המועצה, את היועצים המשפטיים ואת ראשי הרשות להגבלים עסקיים מאז 2005 ועד 2015. הם היו מפילים את הפייק תיק הזה - מיד.

מי בישל את העניין החמור הזה? אולי רק ועדת חקירה ממלכתית תגלה.

כך, העובדות הברורות מראות "תפירת תיק" מובהקת וניסיון ברור להסתיר מסמכים מקוריים מהציבור, ע"י המעורבים בחקירה הזו, כי המסמכים הללו הורסים את התיק ומסתירים עובדות, שלא נחקרו.

מדהים ומזעזע.

נספח

רשימת הפרקים בסדרה החדשה בעניין "תיק 4000":

  • נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור.

כמה פרקי רקע חשובים, שהקדימו את הסדרה הזו, וששימשו כבסיס ונקודת מוצא לחשיפות הטריות והחדשות:


עידכון 25.1.19: חברת מועצת הכבלים והלווין אורלי יחזקאל (שהייתה חברת מועצה בעת קבלת ההחלטות המתוארות בכתבות החשיפה שלי) משתפת את עדותה בסרטון - כאן6.

המחבר הוא מבכירי הכתבים בישראל בתחומי ה-ICT, בעל ניסיון מקצועי רב שנים. כתב חוקר, לוחם ללא כל פשרות לשקיפות, הוגנות ואמינות בתחום דיווחי התקשורת וההיי-טק. אבי וייס הוביל בשש השנים האחרונות (שהסתיימו בתחילת 2013) את תחומי הסיקור, המחקר והעריכה של האתר המוביל – TheCom (לשעבר), והיה אף הרוח החייה במסגרתו.
תאריך:  28/01/2019   |   עודכן:  28/01/2019
אבי וייס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גילוי נוסף בדרך לקבורת תיק 4000
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמרון קופון
28/01/19 00:52
2
אלטע קאקער
28/01/19 03:30
 
שמטה קארר
28/01/19 13:23
3
קורןנאוה טבריה
28/01/19 08:40
 
צורי
30/01/19 17:52
4
אקטואלי
3/02/19 23:29
5
אקטואלי
5/02/19 20:35
6
אקטואלי
6/02/19 17:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת בזק
אתמול בלילה (23.1.19), ארז רביב מ"דבר ראשון" הצליח להפיל אותי מהכיסא מרוב תדהמה
24/01/2019  |  אבי וייס  |   כתבות
פרשה נספחת ל"תיק 4000" היא נושא כניסת בזק לשוק סיטונאי עם הטלפוניה שלה. הנושא הזה זכה לכמה סבבי התייחסות. לאחרונה, לאור הטלת הקנס הענק (מעל ל-11 מיליון ש"ח) על בזק, הפעלתי "לחץ מסיבי מתון" על צמרת משרד התקשורת לפרסם את הפרוטוקול של הדיון בעניין הקנס ע"י "הוועדה המייעצת", שנדרש על-פי חוק. בין היתר, פרסמתי בנושא 3 מאמרים וגם שלחתי תלונות ליועץ המשפטי לממשלה, לנש"מ ולמבקר המדינה (כאן), בדרישה להשעות מתפקידם את ראשי משרד התקשורת, בגלל שהם מסתירים את הפרוטוקול הזה בניגוד לחוק.
23/01/2019  |  אבי וייס  |   כתבות
תפיסת חפצי האומנות והתכשיטים של שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק, ושל אשתו איריס אלוביץ במסגרת חקירת פרשה 4000 הייתה בלתי חוקית. אם המשטרה נוהגת לפעול כך בצורה קבועה - עליה להפסיק זאת מיד, קובע (יום א', 5.8.18) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית. לדבריו, מדובר ב"התנהלות של הרשויות אשר סותרת מושכלות יסוד במשפטנו".
05/08/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברות יורוקום תקשורת ויורוקום DBS נכנסות לפירוק (יום ה', 3.5.18) וכונס נכסים מתמנה לחברת יורוקום נדל"ן. זאת, לאחר שהבנקים הנושים לא הצליחו למכור את החברות או את נכסיהן העיקריים. מדובר בשלוש מבין החברות העיקריות בקבוצה הקורסת שבבעלותו של שאול אלוביץ.
03/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה תפסה שלא כדין חפצי אומנות ותכשיטים בביתם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, אך אין בכך כדי להצדיק את החזרתם לאחר שנתפסו על-פי החוק לאיסור הלבנת הון. כך קובע (יום ב', 23.4.18) שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה.
23/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת בזק  /  מי ומי  
יורוקום תקשורת תפורק בחודש הבא  /  איתמר לוין
יורוקום תקשורת עומדת להיכנס לפירוק  /  איתמר לוין
אורנשטיין: ארכה אחרונה ביורוקום  /  איתמר לוין
בור יורוקום  /  איתמר לוין
איסור מגונה  /  איתמר לוין
היבריס באקווריום  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il