|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

קרחים מכאן ומכאן

ראו הוזהרנו, המציאות טופחת על פנינו פעם אחר פעם מצב היהודים בעולם (כולל הישראלים היורדים) הופך רגיש ופגיע עם כל יום שחולף, כך בארופה, כך בארה"ב וכך בשאר חלקי העולם
27/01/2019  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
פורטמן. אויבת [צילום: ריצ'ארד שוטוול]

בזמן שהארגונים הרשמיים עסוקים במעשיהם, אויבינו שוקדים על המלאכה. אנחנו רבים בינינו לבין עצמנו, וכך קורה פעם אחר פעם שאויבינו נמצאים בחזית בעוד אין איש מנגד. הולכים הם בנחת ומשמיצים את ישראל בעלילות דם שונות ומתוחכמות. איפה הישראלים? איפה היהודים? הממסד, כאמור, לא בנמצא.

כך קרה לדוגמה בעיר ווסט הוליווד, מעוז הליברלים, שם מועצת העיר התכוונה להעביר החלטה נגד אייר.בי.אנד.בי. דומה להחלטה שהעבירה מועצת העיר הסמוכה בוורלי הילס שזכתה לכיסוי תקשורתי נלהב מכל העולם.

לפגישת המועצה הופיעו אנשי "קול יהודי לשלום" במחאה נגד החלטה קודמת של המועצה שלא להקרין סרט "דוקומנטרי" על הנכבה. כתוצאה מהמחאה הקולנית קרו שני דברים: חברי המועצה גנזו את ההחלטה לגבי איר בי אן בי ועמידתם האיתנה הקודמת בנוגע להסרטת הסרט נחלשה, יש אומרים התרסקה לחלוטין.

אילו היו מתייצבים ישראלים-אמריקנים שגרים בעיר (וישנם כאלו, ואפילו מספר דגלי ישראל המתנופפים בגאווה מעל בתים בעיר) ומביעים את התנגדותם הנמרצת לעלילות דם במסווה של "עובדות" ("ישראל עסקה בהשמדת עם של 750,000 פלשתינים במלחמת העצמאות"), המצב היה שונה.

של מי האחריות? קיימת היום מועצת ישראלים-אמריקנים, גוף המגלגל עשרות מיליוני דולרים, גאה בסניפים שיש לו ברחבי ארה"ב והמוציא לפועל של שלדון וד"ר מרים אידלסון. אם אותה מועצה הייתה עוקבת אחרי מה שקורה באזורי הפעילות שלה ומייחסת לכך חשיבות, ודאי שהייתה יכולה לדאוג שינתן מענה בזמן אמת - אנשים יש, כסף בנמצא, רק רצון לא קיים.

אלה שהמועצה מספרת לנו כל הזמן על הצד שמנגד, המנצח פעם אחר פעם, כי הוא מתוקצב ומאורגן. חדשות לי: הצד שמנגד הוא קומץ של פעילים "משוגעים לעניין", ואין צורך בתקציבי ענק או בארגון עם יחצ"נים ועשרות או מאות עובדים. כל שצריך לעשות הוא לפעול, לא לזלזל בכל הזדמנות, קטנה כגדולה.

תחרות גלויה, שתוף פעולה סמוי

תחרות היא דבר בריא, אך יש מקומות בהם שתוף פעולה אמור לגבור על "תחרותיות" זו או אחרת. אביא שלוש דוגמאות.

1. בארה"ב שלושה ארגוני זכויות אדם ידועים: מרכז ויזנטל, הליגה נגד השמצה והמרכז המשפטי של עוני בדרום (SPLC). הארגונים מתחרים ביניהם על מקורות מימון, קרי על תשומת לבם וכיסם של התורמים הגדולים, אך ברמת הפעילות והדרג המקצועי, הם משתפים פעולה. לכל ארגון אנשים החודרים לארגונים קיצוניים, בין אם זה במציאות או במחשבים, לרוב בסיכון חייהם, והם מכירים אלו את אלו, מכבדים את פעילות האחר ואף משתפים פעולה במידת האפשר.

2. בלוס אנג׳לס, מקום מושבם של מאות אלפי יהודים וישראלים, שלושה עיתונים בעברית ושני עיתונים באנגלית. כמובן העיתונים מתחרים ביניהם על כספם של המפרסמים, אך, לפחות בין הישראלים, כולם מכירים את כולם ומסתדרים לא רע אחד עם השני. אחד משני העיתונים באנגלית עבר טרנספורמציה מוחלטת, מעיתון שמאלני לעיתון ימני הדומה יותר לעיתון באנגלית לקהילה האורטודוקסית.

פעם בשנה נהגה הקונסוליה הישראלית להזמין את כל הכתבים העוסקים במלאכת התקשורת לתדרוך על-ידי הקונסול הכללי, מעין הרמת כוסית הנהוגה בארץ כשראש הממשלה מזמין את התקשורת פעם בשנה, אך מזה כמה שנים נזנח הנוהל ונעלם. כשהיינו ישובים כולנו מסביב לשולחן בחדר הישיבות של הקונסוליה והסתכלנו מסביב, הרגשנו שייכות מקצועית ומשפחתית, עם אחריות לא מבוטלת.

3. בארה"ב למעלה משישים פדרציות יהודיות. הפדרציות מהוות את ארגון הגג של כלל הארגונים היהודים ובאחריותן חינוך ודת, מלחמה ברעב, טיפול בניצולי שואה, בקשישים, במשפחות ועוד. במהלך השנים נראה שהפדרציות זונחות מקצת מאחריותן. הן דואגות בראש וראשונה למשכורות ונלוות, לארועים לעובדים ולתורמים, בעיסוק הפתוח לכלל האוכלוסייה (שכן הפדרציות זוכות לתקציבים מהממשלה הפדרלית המחייבות אותן לפי חוק לא להפלות אף אחד) ובנסיעות. בלוס אנג׳לס, לדוגמה, הפדרציה מעסיקה כמעט במשרה מלאה משרד נסיעות לכל המשלחות לארץ.

עוד לפני העיסוק בקהילה המקומית, הפדרציות עוסקות בסודן ובאפריקה, כמו גם באזורי מחלוקת אחרים בעולם, וכמובן בישראל ובפלשתין. לעיתים נראה שאין צורך באויבים כשזו ה"תמיכה" מבפנים.

זניחת האחריות מתפרשת בצורה מאוד מעשית: חינוך יהודי נעשה יקר יותר ויותר, הדור הבא מאבד את שייכותו וזיקתו ליהדות ולישראל, וקבוצות שלמות שאמורות לקבל שרותים מוזנחות לעומת תשומת הלב הניתנת לנסיעות, ארועים וחגיגות.

עד שקם ארגון הגג של הישראלים וגרם לפדרציה לטלטלה חריפה. התורמים הגדולים (יהודים, לא ישראלים) זנחו את הפדרציה והופיעו בהמוניהם אצל הישראלים. הפדרציה יצאה לשטח, לכל בתי הכנסת ולקהילות השונות, דבר שלא נראה כאן מזה עשורים (הנתק, כאמור, היה מורגש ביותר, כאילו שהאולימפוס רחוק מהעם).

ארגון הגג של הישראלים הפך למותג, ולאו דוקא בשל כספם, כוחם והשפעתם של האידלסונים שלקחו עליו חסות מוחלטת. הפעולה הראשונה עם קבלת עשרה מיליוני דולרים מהאידלסונים היה העסקה שלושה משרדי יחצ"נות, שניים בארה"ב ואחד בארץ. אין צורך בתוכן ובמהות, כל זמן שניתן ליצור תדמית ורושם שעושים המון.

טרם עלית הארגון לגדולה, ניסתה הפדרציה לשתף את הקהילה הישראלית, אך הדבר לא עלה בידה. עתה שני הגופים עומדים ומתחרים זה עם זה, אך האפקטיביות של שניהם דלה, כך גם התוצאות בשטח.

מועצת היורדים (ישראלים-אמריקנים)

מרבית עיסוק הארגון בתרבות והקניית הרגשה של "בית" לישראלים שהעתיקו מקום מגורם מישראל לארה"ב ולא יחזרו ארצה עד יום מותם. חייהם כבר לא נסובים סביב מדינת ישראל, אך נוח להתרפק על העבר והמוכר ולהביא את ישראל דרך קבע לכאן. האירוע השנתי של הארגון בשנת 2018 התקיים בפלורידה, במלון לחוף האוקינוס, ולא רק היו מרבית התמונות מהחוף, מהעיסוק באוכל או בריקודים, גם סקירה (שנכתבה על-ידי עובדי הארגון והתפרסמה בארה"ב) מדברת על הרוח, החול והים. איזו נוסטלגיה, איזה השגים עליהם ניתן להתרפק בחדווה.

אלא שבימים אלו יש בעיות בוערות ביותר, ובהן תנועת החרם והתפרצות האנטישמיות. עיסוק בנוחות ובבידור, בתרבות ובכוח-לכאורה אינו נותן מענה, והעובדה היא שלמרות עשרות המיליונים שאידלסון תיקצב למלחמה בתנועת החרם, זו האחרונה מצליחה יותר ויותר, באמצעים דלים לכאורה, כמו חומר דליק במיוחד בשדות קוצים יבשים.

לארגון הישראלים ארגון-אח הפועל עם הגופים המחוקקים בארה"ב. לפי החוק בארה"ב חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין השניים. בסוף שבוע זה, לדוגמה, צד אחד יצא בהודעות לעיתונות על פעילות ט"ו בשבט בכל ארה"ב, וצד שני התגאה בפסק דין לגבי המלחמה בחרם והחוקים שחוקקו במחצית ממדינות האיחוד. למעט במדינה אחת או שתיים, כל שאר החוקים נשענים על משענת קנה רצוץ ובסכנה שהחוקיות שלהן תוסר על-ידי בית המשפט העליון.

מנגד ניצבים גופים חזקים, מרשימים ונחושים ביותר להביס את היהודים-ישראלים ופעולתם, ובהם ACLA ו-CAIR, כמו גם גופים זניחים אך טורדניים כיתושים כמו Palestine Legal. הם היוזמים את הפניות המשפטיות. הם עוקבים אחר כל פעילויות הגופים הפרו-ישראלים, ונותנים מענה בזמן אמת.

גופים אלו יוזמים ולא שוקטים על השמרים, בעוד אנו עסוקים בהתכתשויות פנימיות ובתגובות שהן תמיד מאוחרות מדי ובאיכות ירודה ובלתי מספקת. האם הפעילות אפקטיבית? לפי מאמצי היחצ"נות והרעש המיוצר, כנראה שכן. מבחן המציאות כמובן ייתכן שיראה תוצאות שונות.

נלחמים בחרם

מועצת הישראלים-אמריקנים אינה היחידה העוסקת במחוקקים. שני הגופים העיקריים הם השדולה למען ישראל בבירה (איפאק) וג׳יי סטריט - האלטרנטיבה לגיל הצעיר - המשקיע מאמצים אדירים לשנות את פני המפה הפוליטית בארה"ב לאנטי-ישראלית ככל הניתן.

ג׳יי סטריט הוא חלק מקואליצית השמאל (או השמאל הרדיקאלי) הפועל נגד ישראל. משמאלם ארגונים נוספים כמו "הקול היהודי לשלום" של יהודים וישראלים מושמדים שכל רצונם בסופה של ישראל.

אך דוקא אצל ג׳יי סטריט ניתן למצוא דוגמה מעולה של שיתוף פעולה. הם, אמריקנים לשלום עכשיו, מרץ, עמנו והקרן החדשה לישראל עובדים ביחד, ופשוט תענוג לראותם בפעולה. הם יודעים לשתף פעולה ולעבוד ביחד למען מטרה משותפת.

בצד השני, ה"פרו ישראלי", לא קיים דבר כזה. הס מלהזכיר. כל גוף פועל כאילו הוא, ורק הוא, קיים. אנשים אחרים לא מוזמנים. גופים זרים (לדוגמה לטינים) מוזהרים שלא לשתף פעולה עם גופים יהודים אחרים (מלשון "אתה עובד אתנו, אל תעז להתקרב לאחרים"). הישראלים מאיימים על כל מי שפולש לטריטוריה שלהם, וכבר אמר אחד מראשי הארגון שכל דבר הקשור לעולם היהודי או לישראל חייב לעבור דרכו.

העולם אינו טיפש. הוא רואה אותנו בקטנוניותנו, בצורת התנהגותנו, בתחרות הילדותית, במאמצי הסרק לזכות בכבוד וביוקרה, ובזלזול בכל מה שהאחר עושה, כמו גם ב"אגו טריפ" - טפיחת השכם העצמית - והוא מגחך, שכן הוא יודע שכך אנחנו נפסיד.

ראו דוגמא: זוכרים אתם את החגיגות סביב נטלי פורטמן? לא עברו שנתיים והיא הפכה לאחת האויבות המתוקשרות ביותר של מדינת ישראל. פולחן אישיות וחגיגות אינן ערובה לטווח ארוך. מה שנחוץ הוא פיתוח קשרים הדוקים ויחסי גומלין.

מבין אני שהגופים המגייסים עשרות מיליונים מדי שנה (מתוכם משכורות ונלוות והוצאות על "ארועים" מהוות נתח נכבד ביותר, כמעט בלעדי) צריכים להצדיק את הכספים כלפי התורמים ולגרות אותם מספיק שהכספים ימשיכו לזרום שנה אחר שנה.

אך במקום לשתף פעולה, הגופים דוחים בכוח פיזי רב מאמצי כל אחד אחר, שמא יתגלה סוד החבית הריקה המתגלגלת ברעש כה רב, וכך אנחנו נשארים קרחים מכאן ומכאן.

למי שפוטר זאת בלא כלום, ראו הוזהרנו, המציאות טופחת על פנינו פעם אחר פעם. מצב היהודים בעולם (כולל הישראלים היורדים) הופך רגיש ופגיע עם כל יום שחולף, כך בארופה, כך בארה"ב וכך בשאר חלקי העולם. אין זה הזמן לחגוג. חובה עלינו להתכונן להגן על עצם קיומנו. הגיע הזמן שנתחיל לשתף פעולה, הדבר ישתלם פעם אחר פעם בעתיד לבוא.

תאריך:  27/01/2019   |   עודכן:  27/01/2019
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרחים מכאן ומכאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
27/01/19 22:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחירות 2019 העומדות בשער עוסקות לצערנו כמעט אך ורק בשני נושאים: טוהר המידות1 של ראש הממשלה נתניהו, ומיהו מבחינה פוליטית ומה רוצה הטוען העיקרי לכתר, בני גנץ. לצערנו, מפני שעל סדר היום האמיתי שלנו עומדים נושאים רבים, בעלי חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, שנפקד מקומם הראוי בשיח הציבורי. תופעה זו היא חלק מתרבות שלטונית קלוקלת, שהשתלטה בהדרגה ובסיוע התקשורת המדובררת והרשתות החברתיות על עולם השיח החברתי שלנו. כאשר ארבעה אנשים מסוגלים לשבת כביכול יחד, בבית קפה, סביב שולחן מרובע אחד קטן ולעסוק בשקיקה בעיון ובכתיבה בטלפון הסלולרי שלהם - משהו "רקוב בממלכת דנמרק". כאשר כשני שלישים מהרשימות המתעתדות לרוץ בבחירות אלה אינן דמוקרטיות ונראות כבלתי מזדהות עם אף אחד ועם שום תוכנית פוליטית - משהו "רקוב באותה ממלכה".
27/01/2019  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
יום השואה הבינלאומי מצוין לא מעט כיום צביעות בינלאומי, בעולם וגם בתוככי ישראל, מדינה שמתרפסת בפני משמיציה ומשתמטיה
27/01/2019  |  רון בריימן  |   מאמרים
המערכה שמנהלת ישראל בסוריה עלתה השבוע מדרגה. התגובה הרוסית לאירועים האחרונים, בתביעתה הפומבית מישראל לחדול מהתקפותיה בסוריה, מציבה את המשך המערכה הישראלית בצומת דרכים. לפי שעה הצומת נראית להנהגה הישראלית כמאפשרת לחלוף על פניה ולהמשיך הלאה באותה הדרך. בסדרת הצהרות ראש הממשלה נתניהו אכן הכריז כי ישראל בהנהגתו נחושה להמשיך במערכה.
27/01/2019  |  גרשון הכהן  |   מאמרים
שלי יחימוביץ' היא מושכת החוטים המרכזית מאחורי הקלעים ב"עבודה" והשפעת עצותיה על יו"ר גבאי, לכאורה, מחבלת ומטרפדת כל אפשרות לאחד את מחנה המרכז-שמאל בשיתוף "העבודה", כדי להחליף את ביבי בבחירות דמוקרטיות
27/01/2019  |  עו"ד דויד סנדובסקי  |   מאמרים
במשרד החינוך מציינים סיום קדנציה של שר החינוך הנוכחי וזה הזמן להסתכל אחורה ולבחון את מורשתו. אחד האלמנטים הבולטים בתקופה זו היה הקמפיין התזזיתי הנועד לדרבן תלמידים בבתי הספר התיכוניים ללמוד מתמטיקה ואנגלית מוגברת, ובלשון הקמפיין "תן חמש" באנגלית ובמתמטיקה.
27/01/2019  |  ד"ר צבי וינר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il