|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

עדותו של מייקל כהן

שקרים, הפחדה ונוכלות

פרקליטו לשעבר של טראמפ לא סיפק אקדח מעשן, אלא בעיקר תיאור של האווירה האופפת את הנשיא. השאלה היא, האם יש ראיות לדבריו של מי שהודה בשקרים ובמרמה רחבי היקף
28/02/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   פרשת טראמפ-רוסיה   |   תגובות
כהן. לא אקדח מעשן [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

כהן: טראמפ לא יעביר את השלטון בצורה מסודרת אם יפסיד ב-2020
איתמר לוין
"טראמפ מקווה שיקרה לי משהו כדי שלא אוכל להעיד" * מגלה: טראמפ יזם ב-2014 פברוק של תוצאות סקר על המועמדים לנשיאות * אומר שהתביעה בניו-יורק חוקרת חדשות לעבירות נוספות של טראמפ, ושבידי התובע המיוחד יש הוכחות לגרסתו בנושא וויקיליקס * "דניאלס יצאה דוברת אמת בבדיקה על טענתה לרומן עם טראמפ" * הרפובליקנים בוועדת הפיקוח של בית הנבחרים: שקרן מורשע מקבל במה להכפיש את הנשיא כחלק מן המזימה להפיל אותו
לרשימה המלאה

"עבירות של טראמפ בכהונתו"
יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, אלייז'ה קמינגז, אמר לאחר עדותו של מייקל כהן, כי הוא משער שהוועדה תבקש לראיין ואולי לזמן לעדות את דונלד טראמפ הבן ואת מנהל הכספים של קבוצת טראמפ, אלן וייסלברג - אם כי עליה לפעול בזהירות כדי שלא לפגוע בחקירות המשפטיות. לדעתו, הנשיא דונלד טראמפ ביצע עבירות בזמן כהונתו בדמות ההחזר לכהן של דמי השתיקה ששילם לסטורמי דניאלס.

מייקל כהן, שהיה במשך עשור עורך דינו של דונלד טראמפ והוגדר כ-fixer שלו, העיד (יום ד', 27.2.19) במשך שבע שעות בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים. יש לזכור, כי הוא ייכנס לכלא בחודש מאי למשך שלוש שנים לאחר שהודה בעבירות מס ובמרמה במיליוני דולרים, וגם בכך ששיקר לקונגרס בעדותו הקודמת בפניו.

האם ניתן להאמין לכהן כעת? הרפובליקנים כמובן טענו שלא, הדמוקרטים כמובן טענו שכן. כהן אמר שיש לו מסמכים המחזקים את עדותו, אך הם לא היו משכנעים במיוחד ובוודאי שלא חד-משמעיים. כהן לא סיפק אקדח מעשן, אפילו לא אקדח קפצונים מעשן. הוא כן מסר הרבה מאוד פרטים על מעשיהם של טראמפ, ילדיו ומקורביו. פה ושם אמר, כי הוכחות לגרסתו מצויים בידי התובע המיוחד, רוברט מולר. הלה אמור להגיש בקרוב את הדוח שלו, וייתכן ששם יינתנו עוד פרטים.

כהן היה מרשים - וזה לא מפתיע: נוכלי צמרת תמיד מרשימים, אחרת הם לא מצליחים. הוא דיבר ברהיטות, לא סתר את עצמו ולא נרתע תחת התקפות אישיות חריפות שהועברו בשידור חי לכל העולם. מעבר לאמירותיו של כהן שוודאי יצוטטו שוב ושוב ("טראמפ הוא גזען, נוכל ורמאי"), החלק המשכנע ביותר בעדותו היה היער, יותר מאשר העצים: תיאור אווירת השקרים, ההפחדה ואפילו הנוכלות האופפת את דונלד טראמפ. זה לא צריך להפתיע, בהינתן כמות הכזבים הבלתי-פוסקת של טראמפ עצמו, אבל לשמוע זאת ממי שהיה כל כך מקורב אליו במשך כל כך הרבה זמן - זה היה משמעותי.

מה הלאה? סביר להניח שכהן לא שינה את דעתו של איש, בוודאי לא את דעתם של עשרות מיליוני האמריקנים המהווים את בסיס תומכיו של טראמפ. הללו בהחלט יכולים להישען על כך שמדובר כאמור בשקרן ונוכל מורשע. על אחת כמה וכמה, שהוא לא ישנה את דעתם של הפוליטיקאים משני הצדדים. העדות של כהן כן יכולה להיות חשובה, אם היא תוביל לעדויות אחרות. חברים דמוקרטים בוועדה ביקשו ממנו שמות של עדים נוספים וקיבלו אותם. הם לא יוותרו על שום הזדמנות לנגח בפומבי את טראמפ. ניתן לצפות שהם יזמנו את מנהל הכספים של קבוצת טראמפ, אלן וייסלברג, ואולי אפילו את דונלד טראמפ הבן. והם יוציאו צו לקבל את דוחות המס של טראמפ.

בשורה התחתונה, כהן אינו האדם שיכול לספק ראיות להליכי הדחה נגד טראמפ. הוא יכול לספק ראיות להליכים פליליים נגדו, אך את אלו לא ניתן לנהל כל עוד הוא הנשיא. הדמוקרטים ישתמשו עד זרא בציטוטים מדבריו של כהן במערכת הבחירות בשנה הבאה, אבל לא זה מה שיכריע. השימוע היה דרמטי, אך כרגע ספק אם יהיו לו השלכות ממשיות בטווח הארוך - אלא אם הוא יוביל לחשיפת ראיות מצד עדים ומסמכים אחרים. ואם אכן יש הוכחות להאשמות המרכזיות שלו - זה ודאי סיפור אחר.

הפרשה הרוסית
סטון. דיווח על פרסום המיילים [לין סלדקי, AP]

לטענת כהן, טראמפ ידע מראש שאתר וויקיליקס עומד לפרסם את הדוא"ל שנגנב בידי פצחנים רוסים מהמפלגה הדמוקרטית, ולמולר יש ראיות המוכיחות זאת. עם זאת, הוא אינו יודע האם טראמפ הורה לרוג'ר סטון לעמוד בקשר עם ג'וליאן אסאנג'.

לדעתו טראמפ גם ידע מראש על הפגישה ביוני 2016, בה הבטיחה עורכת דין רוסייה לספק לאנשיו מידע מכפיש על הילרי קלינטון. בהקשר זה הייתה לו הערה מעניינת, העשויה להוות עדות חשובה: טראמפ מזלזל בשיפוטו של דונלד הבן, שלא קבע אף פגישה בלי אישורו של אביו – ודאי לא פגישה כה רגישה.

עוד טען כהן, כי טראמפ הורה לו - בעקיפין, משום שזו דרכו - לשקר לקונגרס בנוגע למו"מ שניהל לאורך 2016 על הקמת טראמפ טאואר במוסקבה. הוא גם אמר, שעורכי דינו של טראמפ היו מעורבים בניסוח תצהירו – וייתכן שבכך סיבך אותם בשיבוש הליכים. לדבריו, היה זה פרויקט של קבוצת טראמפ ולכן המשפחה הייתה מעורבת בו, ומכאן ייתכן שילדיו של טראמפ היו מעורבים בקשר עם רוסיה. לדבריו, מנהל המכירות של הפרויקט, פליקס סייטר, סיפר לו שטראמפ הציע להעניק לנשיא ולדימיר פוטין במתנה פנטהאוז בפרויקט, כדי להעלות את ערך הנכס כולו.

כהן השיב בחיוב על השאלה האם טראמפ מסוגל לקשור קשר עם מעצמה זרה, ולעשות הכל כדי להיות נשיא. לדבריו, הוא אינו משוכנע שניתן לדבר על קנוניה, אם כי לדעתו קשריו של טראמפ עם פוטין מעוררי תמיהה; "יש הרבה נקודות שמובילות לאותו כיוון". הוא הוסיף: "רצונו לנצח היה גורם לו לעבוד עם כל אחד"; כהן סירב לומר האם לדעתו טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה, בנימוק שהנושא מצוי בחקירה.

סטורמי דניאלס
דניאלס. טראמפ הורה למצוא את הדרך [צילום: AP]

לדברי כהן, טראמפ ביקש ממנו לשלם לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, אשר טענה שהיה לה רומן עם טראמפ, כדי שלא ניתן יהיה לחשוף שמדובר בתשלומים שלו. כהן גילה, כי מו"ל נשיונל אינקוויירר, דייוויד פקר, סיפר לו שדניאלס נמצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף.

לדברי כהן, טראמפ החזיר לו את הכסף לאורך שנת נשיאותו הראשונה, בצ'קים עליהם חתמו הוא עצמו, דונלד טראמפ הבן ואלן ווייסלברג (מנהל הכספים של קבוצת טראמפ). בביקורו הראשון בחדר הסגלגל לאחר שטראמפ נכנס לתפקידו, הנשיא ערך לו סיור, הראה לו את דיוקנאות הנשיאים ואמר בדרך אגב, שהתשלומים החודשיים לכיסוי התשלום לדניאלס נמצאים בדרך ומתעכבים בפדקס.

כהן הודה, כי התשלום היה הפרה של חוקי מימון הבחירות, שכן המטרה הייתה למנוע את הפגיעה בטראמפ בבחירות. לדבריו, טראמפ הורה לו ולוויסלברג לשלם לדניאלס ולמצוא את הדרך כיצד לעשות זאת; וייסלברג יוכל למסור מידע נוסף על הפרשה כולה, ודונלד טראמפ הבן יודע על התשלומים - הוסיף כהן. "אין ספק שטראמפ ידע היטב תמורת מה הוא משלם", הדגיש, שכן בקבוצת טראמפ לא נעשה דבר, קטן כגדול, בלא ידיעתו ואישורו.

עוד העיד כהן, כי כאשר התפרסמה הקלטת בה הודה טראמפ בהטרדות מיניות, הוא התבקש בידי מטה טראמפ להתקשר לאמצעי תקשורת עימם היה בקשר, ולטעון שמדובר היה ב"שיחת גברים במלתחה". לדבריו, טראמפ היה מודאג מפרסום הקלטת, והיה ברור שאם לאחר מכן ייצא לאור סיפור דניאלס - ההשפעה על הקמפיין תהיה קשה. לדבריו, 130,000 הדולרים שולמו לדניאלס על-פי בקשתה, ולא נוהל עימה מו"מ. "בסופו של הדבר השאלה הייתה האם לעשות את זה או לא. נכנסתי למשרדו של טראמפ, הוא אמר שדיבר עם כמה חברים, זה לא הרבה כסף והוא הורה לי ולוויסלברג לעשות זאת", העיד.

כאן מדובר על עבירות לכאורה של טראמפ: עבירות על חוקי מימון הבחירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ואולי גם עבירות מס. אבל אלו הן עבירות עליהן לא ניתן להדיח נשיא, וגם לא להעמידו לדין בתקופת כהונתו. לצד זאת כדאי להזכיר, כי גם פקר חתם על הסכם עם התובעים וייתכן שגם הוא יוזמן להעיד.

עבירות אחרות

לדברי כהן, טראמפ ניפח את שווי נכסיו, ולעיתים ביקש ממנו ומווייסלברג לשכנע את כתב-העת פורבס ששווי נכסיו גבוה יותר. "חיפשנו נכס של טראמפ, את המחיר הגבוה ביותר שנקבע לנכס דומה" ומעריכים אותו באותה צורה, הוסיף. לדבריו, הצהרותיו הכספיות המנופחות של טראמפ לשנים 2013-2011 - אותן הגיש לוועדה – שימשו בין היתר כדי לקבל הלוואות מדויטשה בנק. כאן מדובר על עבירות מס והונאה. לדברי כהן, הוא יודע על עבירות נוספות שביצע טראמפ, אך הן נמצאות בחקירה במחוז הדרומי של ניו-יורק ולכן אינו יכול להוסיף פרטים.

כהן טען, כי טראמפ ביצע עבירות מס נוספות, כאשר השתמש לצרכים עסקיים ואישיים בקרנות הצדקה של המשפחה. קרן אחת שימשה למימון רכישה מחדש של דיוקן של טראמפ שיצא למכירה פומבית, וקרן אחרת – להעלים תשלום שקיבל טראמפ מאוליגרך אוקראיני תמורת נאום בסקייפ.

היבטים אישיים

כהן אמר שהוא חושש מטראמפ ואנשיו, והסביר: "כאשר טראמפ אומר שהוא יכול לירות במישהו בשדרה החמישית ולא יקרה לו כלום - הוא לא צוחק. זה האיש. ישבתי לידו עשר שנים. כאשר הוא יוצא בטוויטר נגדי ונגד משפחתי - מה הוא חושב שיקרה? הוא מקווה שיקרה לי משהו, לאשתי או לילדי, כדי שלא אוכל להעיד". כהן נשאל האם ראה את טראמפ מאיים על מישהו, והשיב: "לא, הוא ישלח מישהו אחר. התפקיד של כולנו בקבוצת טראמפ היה להגן עליו. כל יום באנו לעבודה כדי לשקר בשבילו. וזה מה שקורה עכשיו בארצנו".

בהמשך נשאל כהן: "מה אתה חושב שטראמפ יכול לעשות לך?". הוא השיב: "הרבה. ולא רק הוא, אלא גם מי שמקשיבים לרטוריקה שלו. אני אומר לאשתי וילדי ללכת לפנַי, כי אני מפחד. חלק מההתקפות עלי היו כל כך חמורות, עד שהעברתי אותן לשירות החשאי".


תאריך:  28/02/2019   |   עודכן:  28/02/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שקרים, הפחדה ונוכלות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
28/02/19 11:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת טראמפ-רוסיה
הנשיא דונלד טראמפ ידע שהפעיל הרפובליקני רוג'ר סטון עומד בקשר עם אתר וויקיליקס בנוגע למסמכים שגנבו פצחנים רוסים מהמפלגה הדמוקרטית, ולמעשה הורה למייקל כהן לשקר בעדותו בקונגרס בנוגע למו"מ להקמת טראמפ טאואר במוסקבה. כך טוען כהן בהצהרת הפתיחה שלו, שהעביר (יום ד', 27.2.19) לקראת עדותו בוועדת הביקורת של בית הנבחרים. אם יתברר שיש ממש בטענותיו של כהן, הרי שמדובר בעדויות לעבירות בנות הדחה.
27/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
האם מגעיו של פול מנפורט עם קונסטנטין קילימניק הגיעו לכדי תיאום?
26/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
האם הציבור יראה דוח כלשהו?
26/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חלקים רבים מהחקירה בפרשה הרוסית יימשכו גם לאחר שרוברט מולר יגיש – אולי בשבוע-שבועיים הקרובים – את הדוח שלו, צופה דינה פול בוושינגטון פוסט. יש נקודות שלא ניתן סתם כך לסיים: כתבי אישום שטרם הוגשו, צווים תלויים ועומדים, הסכמי שיתוף פעולה שעודם בתוקף ואולי אפילו תיקים שהוגשו וטרם נחשפו. אז מדוע מולר כן יגיש דוח? – משום שהוא כנראה הגיע למסקנות בליבת המשימה שהוטלה עליו: חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.
26/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
  • יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף מהמפלגה הדמוקרטית, פרסם בסוף השבוע (22.2.19) בוושינגטון פוסט מכתב גלוי לעמיתיו הרפובליקנים. הדברים נכתבו בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריהם.

25/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   פרשת טראמפ-רוסיה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות טראמפ  /  מי ומי  
מייקל כהן יעיד בקונגרס בשבוע הבא  /  איתמר לוין
בכירים דנו במאי 2017 בהדחת טראמפ  /  איתמר לוין
ביהמ"ש: מנפורט שיקר לגבי מגעיו עם איש עסקים רוסי  /  איתמר לוין
לקראת מאבק על דוח מולר  /  איתמר לוין
טראמפ שיבש את החקירות?  /  איתמר לוין
קשר סטון-ויקיליקס-רוסיה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הם יוצאים אט אט מהמאורות האפלות באקדמיה בהן הושמו ומשתפים בתחושות המחנק האקדמי, הפחד מלהתבטא נגד הזרם, החרדה מאימת הפיטורים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il