|
מושונוב [צילום: עכבר העיר]
|
|
|
|
|
לוח השידורים המחודש של ערוץ 10 יעמוד על שני דברים בקיץ הקרוב: קמפיין למען איכות הסביבה ותוכניות בידור אווריריות. את ניצניו של סדר היום הירוק אנו חווים בכל הפסקת פרסומות, ואמש זכינו גם למשב רוח ראשון של בידור קיצי טיפוסי.
אותה בריזה כללה מנחה מצחיקן ולבן-שיער, המארח במהלך הערב חבורת סלבריטאים, אשר נזרקים ללא רחם אל סיטואציות מפתיעות. על המשתתפים להיכנס בטבעיות למהלך העניינים, לזרום עם הרעיון שמאחורי האימפרוביזציה ולנסות להצחיק את הקהל. אבל רגע אחד - מה התוכנית הזו עושה בערוץ 10? חשבתי ש"חדשות מפתיעות" משודרת בכלל בערוץ השני. וביום אחר. החום המקולל הזה מקהה את החושים של כולנו.
קשה להאמין שקברניטי הערוץ באמת חושבים שהצופה הממוצע שלהם נמצא כרגע במצב צבירה נוזלי, ניגר לאיטו מן הספה בסלון אל שלולית שהתנקזה תחתיו, ומעדיף להצטנן מעט על-ידי כך שידליק את הטלוויזיה במקום את המזגן. ועוד יותר קשה להאמין לטענות שלהם, לפיהן מבוססת התוכנית החדשה על פורמט אוסטרלי מצליח, אך אם זאת עלום שם. אותה תוכנית נקראת "טוב שבאת", ובהתחשב בנסיבות שתוארו לעיל, לא יהיה זה נמהר להסיק שהיא דווקא מבוססת על שורה אלמותית מתוך שיר של להקת "הדורבנים". אפילו הפרומואים תומכים בגרסה הזו.
התוכנית מגדירה את עצמה כ"שעשועון אילתורים", ובכך מצליחה לזעזע פעמיים. המילה "שעשועון", משליכה את התודעה אל שנות ה-90 הידועות לשמצה ומציפה תחושות לא נעימות, מלוות בתמונות של עודד מנשה המצווה על המוני אנשים מיוזעים להרים ידיים. "אלתורים", היא דרך ההתנהלות הכללית של מדינת ישראל בתחומים שונים, שרובם לא משעשע כלל וכלל.
את תפקיד המנחה מאייש מוני מושונוב החביב כתמיד, שגלגל מטה את ארבעת הפאנליסטים במדרון המבוכה. השניים שמרגישים בבית בפאנלים מסוגים שונים, היו אביעד קיסוס וקובי אריאלי. את המין היפה ייצגו מיכל ינאי ומלי לוי-גרשון. ומכיוון שחסר לנו עוד קומיקאי אמיתי, גוייס תומש (תומר שרון) לעמדת השופט, שתפקידו היה ללחוץ לעיתים על הזמזם.
ראשון היה אביעד, מצויד בחלוק ירקרק וגרביים, שנאלץ לבצע אקט (פיזי) של יציאה מהארון, אל תוך חדר שינה של זוג, תוך שהוא מעמיד פנים שהוא רק האינסטלטור שבא לפתוח סתימות. יש גבול של טעם רע גם להומור העצמי של הקהילה. אחריו הגיחה מלי לבושה כחבלנית, וניסתה להציל חנות ירקות מפצצה מתקתקת. לוי הפתיעה לטובה, אפילו לנוכח הכישרון שהפגינה ב"מסודרים", שם גילמה דוגמנית. בהמשך, הוצנח קובי אל תקופה היסטורית כלשהי, בה שימש כרופא המלכותי. אריאלי היה חזק בטקסטים, אבל חלש בהגשה. אחרונה חביבה עלתה מיכל, שהפילה אסימון בגודל של צלחת-לווין. אם כל הכבוד לרפרטואר של הגברת לוי-גרשון, ינאי היא בעצם השחקנית היחידה בתוכנית המתבססת על יכולות המשחק של חבריה.
כל המשתתפים נראו בעיקר מובכים נורא, והקרינו זאת על הקהל. בדרך-כלל, אין לי בעיה לצחוק מצפייה במצבים מביכים (ע"ע "בוראט"), אבל בתנאי אחד: עליהם להיות מצחיקים. החלק הזה של התוכנית הגיע, ובקטן, רק בסיום כל מערכון. אז השתחרר מעט הלחץ, ויותר חשוב - תומש פתח את פיו. חבל אם כן, שהתוכנית בחרה לסגור את הערב בקטע משותף, בו ראיין מושונוב את החבורה כקבוצה של משוררים פיקטיביים.
ממש כמו אצל אחותה הצולעת בערוץ השני, לא לגמרי ברור מה רוצה מחיינו הפורמט המלאכותי והמדדה של "טוב שבאת". הרי אם היינו רוצים לראות סלבס שמאלתרים ומביכים עצמם בפומבי, הטלוויזיה מציעה לנו אפשרויות רבות ומגוונות. מלי לוי למשל, עושה את זה כבר שתי עונות ברציפות ב"שיר שלנו".