ערוצי הטלוויזיה בארה"ב תולים תקוות גדולות במאבק על הנשיאות בשנה הבאה, כאשר במפלגה הדמוקרטית מצטייר מרוץ רב-משתתפים ובמפלגה הרפובליקנית ייתכן שתהיה – בניגוד למסורת – התמודדות מול
דונלד טראמפ. בשיחות עם משקיעים בשבועיים האחרונים, מנהלי הרשתות דיברו על סכומים "עצומים", "היסטוריים" ו"ענקיים" שיושקעו בפרסומות השנה ובמיוחד בשנה הבאה – מדווח פייננשל טיימס.
בעלי ערוצים מקומיים עודם חוגגים את הזינוק בהכנסות בשל בחירות האמצע בנובמבר שעבר: 3.1 מיליארד דולר, עלייה של 50% לעומת בחירות האמצע ב-2014. "פוליטיקה הפכה להיות ההצגה הטובה ביותר בעולם", אומר סטיבן מרקס מרשת סינקלייר, הצופה שבשנה הבאה יישפך הכסף כמעט ללא מגבלות.
חלק מן המועמדים כבר מתחילים בצורה חסרת תקדים לשלם מקדמות כדי להבטיח את מקומם בלוח השידורים – למעלה משנה לפני תחילת הבחירות המקדימות בשתי המפלגות. "כאשר כסף מפרסומי בחירות לנשיאות נכנס כבר עכשיו, זה אומר שבשנה הבאה הוא יישפך", אומר הילטון הוואל, יו"ר רשת גריי. הוא צופה, כי הדמוקרטים לא יחזרו על הטעות של 2016 ולא יזניחו את הפרסום במדינות מתנדנדות כמו
ויסקונסין ומישיגן, ואילו טראמפ לא יישען על מעמדו כידוען כפי שעשה בבחירות הקודמות אלא יוציא כסף על פרסומות.
לגבי טראמפ מסביר סטיב פסווייטר, מנכ"ל חברת קנטר-CMAG, המנתחת את ההוצאות על פרסום פוליטי: "יש הבדל גדול מאוד בין מועמד המתמודד על התפקיד לבין מועמד המבקש לזכות בכהונה נוספת. לכן אני חושב שטראמפ ינהל קמפיין שונה ויקר".
לצד הגידול בפרסום ברשתות הטלוויזיה הארציות והמקומיות, גדלה ההשקעה גם ברשתות הכבלים וכמובן במדיה החברתית. ההשקעה בפרסום ברשתות הכבלים הגיעה בבחירות האמצע ל-1.2 מיליארד דולר, ואילו במדיות הדיגיטליות – כולל גוגל ופייסבוק – היא זינקה ך-1.5-1.2 מיליארד דולר לעומת 250 מיליון דולר בלבד ב-2014. הפרסום בדיגיטל היווה אשתקד 22% מכלל הוצאות הפרסום, לעומת אחוז אחד בלבד ארבע שנים קודם לכן.
ההוצאות מתמקדות במקומות בהם צפוי מרוץ צמוד, מציין פייננשל טיימס. שלושה שווקים – אורלנדו, לאס וגאס ולוס אנג'לס – קיבלו כמעט עשירית מכלל תקציב הפרסום לפני בחירות האמצע. מדינות כמו איווה, בה מתקיימים הפריימריז הראשונים, תמיד זוכות לתקציבי פרסום נדיבים, אך התחזית היא שבשנה הבאה ייהנו מגידול גם מדינות אחרות בהן המרוץ יהיה צמוד, כמו אריזונה וג'ורג'יה.
מבחינת הצופים זה יהיה הרבה פחות מהנה, מעיר פסווייטר: "מרוץ הנשיאות יהיה זוועתי, ארוך, עקוב מדם ומכוער. כולנו נצטרך משקפי שמש חדשים כדי לאפשר לעיניים שלנו קצת מנוחה".