|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מורת רוח במשטרה בעקבות המינויים

מורת רוח ותסכול רב שוררים אצל קצינים בכירים במשטרה, חלקם הגדול מהמחוז הצפוני. רובם ככולם מתבטאים בחריפות בהתייחסות לשני סבבי המינויים במשטרה - סבב הניצבים וסבב תתי-ניצבים
15/06/2007  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: מוטי אקסמיט  |    |  תגובות
כהן, העדפת מקורבים [צילום: משטרת ישראל]

עם סיום ואישור סבב המינויים השני במשטרת ישראל, החל להישמע קולם של קצינים בכירים אשר מביעים את תסכולם ומורת רוחם על הסבב שאושר (ה', 14.06.07).

קצינים רבים במשטרה מדברים על תחושה קשה של מינויים, חלקם לא מקצועיים, אשר להם מכנה משותף אחד, והוא: חברויות וקירבה אישית למפכ"ל, רנ"צ דודי כהן.

אותם קצינים בכירים - חלקם מגיעים מהמחוז הצפוני, מגדירים את המצב במשטרה כמצב קשה, מערכת אשר נטולת גיבוש חברתי וארגוני שיקשה עליה לתפקד ולהוביל את משטרת ישראל להשגת יעדיה בשנים הקרובות.

מגדילים כאמור להביע את תסכולם, קצינים במחוז הצפוני, אשר אף לא אחד מהם קודם לתפקיד כלשהו במשטרת ישראל. לפני מספר חודשים אושרו 42 מינויים של סגני ניצבים וניצבי משנה במשטרה, אף לא אחד מהם מונה מהמחוז הצפוני. סבב המינויים האחרון של המחוז הצפוני היה בסמוך למלחמת לבנון השנייה, בשנה שעברה. ממלחמת לבנון השנייה עד היום קודמו במחוז הצפוני שישה קצינים בלבד לדרגת סגן ניצב, שלושה קיבלו דרגות נצ"מ ושניים הועלו לדרגת תת ניצב.

בשני סבבי המינויים של ניצבים ותתי ניצבים שהסתיים ביום חמישי (14.06.07), לא קודם אף לא אחד מהמחוז הצפוני.

במחוז הזה ישנה תרעומת וכעס רב וקצינים שם טוענים: "אנחנו טובים רק למלחמה או לתגבורים למען ההינתקות אבל לא לקידומים. מחדרה צפונה אנחנו משטרה אחרת, משטרה המנותקת ממשטרת ישראל", מלינים אותם קצינים ומוסיפים: "אנחנו סיכנו את עצמנו ואת חיינו במלחמת לבנון השנייה, כמו גם את משפחותינו, קיבלנו שבחים ותעודות הוקרה כמו גם צלשים, אבל ברגע שזה נוגע לקבלת דרגות ומינויים, אנחנו לא ראויים".

קצין אחר במחוז הצפוני שהכיר את תנ"צ דב לוצקי, מי שכיהן בשנים האחרונות כסגן מפקד המחוז ונאלץ לאחרונה לפרוש מהמשטרה לאחר שקידומו לניצב לא אושר על-ידי המפכ"ל רנ"צ דודי כהן, אותו קצין אומר ל-Nfc: "הקצין הזה שצמח מתוך המחוז הצפוני לא קודם, רק בשל היותו מהמחוז הצפוני וזה קריטריון חדש שנקבע במשטרה, לפיו קצינים מהמחוז הצפוני לא מקודמים בדרגה".

קצין נוסף אומר ל-Nfc: "כל המערכת בצפון הייתה בטוחה כי ראש ימ"ר צפון נצ"מ מנחם חבר שהיה מועמד לפקד על היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות - היאחב"ל, ואשר נמצא בתפקידו כבר ארבע שנים, נשאר בסופו של דבר "תקוע" בתפקידו". נצ"מ חבר על-פי אותו קצין הוא איש ראוי ומקצועי אשר נלחם במשפחות הפשיעה בצפון, נחל הצלחות רבות בתפקידו, אשר בזכות פעילות זו, לא מעט עבריינים בכירים יושבים היום בבית הכלא. "גם נצ"מ מנחם חבר, בסופו של דבר לא קודם רק בשל היותו "חבר" במחוז הצפוני, אחרת אי אפשר להבין את ההחלטות התמוהות שמזה חודשים רבים לא קידמו קצינים מהצפון". אומר אותו קצין מהמחוז הצפוני.

קצינים בכירים במחוזות המשטרה הנוספים, ובכלל זה גם במטה הארצי, מדברים היום על ספ"כ (סגל הפיקוד הבכיר) משטרת ישראל שהפך למועדון חברים ולא לספ"כ אשר צריך להיות מנוהל ומונהג מקצועית.

כזכור רנ"צ כהן התבטא עם כניסתו לתפקידו כמפכ"ל המשטרה, כי לא יהיו קליקות, לא חברויות, וכי המינויים במשטרת ישראל יהיו מינויים מקצועיים בלבד.

גם במחוז מרכז קיים היום תסכול רב. קצינים במחוז הזה מדברים על פגיעה קשה בקידומם של קצינים בכירים במחוז, קצינים אשר ראויים היו לקידום. אותם קצינים מדברים, בין השאר, על מפקד מרחב שפלה, נצ"מ יפרח דוכובני, שמכהן בתפקידו כשלוש שנים ואשר ראה עצמו מועמד להחליף את תנ"צ מנשה ארביב כמפקד מרחב שרון בדרגת תנ"צ.

ל-Nfc נודע, כי המינויים במחוז מרכז, נעשו בניגוד לדעתו ורצונו של מפקד המחוז הנכנס, ניצב ניסים מור. ככל הידוע, ניצב מור ביקש מהמפכ"ל למנות את תנ"צ מנשה ארביב לסגנו, ואולם המפכ"ל כהן החליט אחרת, ומינה את תנ"צ ארביב למפקד מתפ"א - היחידה לתיאום פיקוח הריסות.

עזיבתו של תנ"צ ארביב את מחוז מרכז מהווה מכה קשה למחוז מרכז.
מחליפו של תנ"צ ארביב, נצ"מ קובי כהן, אשר מוגדר מקורב מאד למפכ"ל כהן, מגיע לתפקידו זה ממרחב שומרון. ככל הידוע, נצ"מ קובי כהן מגיע לתפקיד מפקד מרחב השרון, ללא ידע בתחום הפשיעה ובכלל זה במלחמה במשפחות הפשיעה שפועלות בשרון. נצ"מ קובי כהן הספיק לעשות פחות משישה חודשים של תפקיד כמפקד מרחב שומרון.

כמו כן, מינוי ראש יאחב"ל. רוני ריטמן, אשר קיבל דרגת נצ"מ רק לפני כשמונה חודשים, דרגה שקיבל ממפקד מחוז מרכז הקודם... דודי כהן שמינה את ריטמן לראש ימ"ר מרכז. היום, שמונה חודשים אחרי, מקבל רוני ריטמן תפקיד בתקן תנ"צ שאת דרגתו הוא יקבל רק בעתיד, ופיקוד על אחת מיחידות החקירה החשובות ביותר במשטרת ישראל. ריטמן, שכיהן עם כהן ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב כראש מחלקת חקירות, בעת שדודי כהן היה ראש הימ"ר, נחשב למקורב למפכ"ל.

המינויים והקשרים

  • ניצב שמעון קורן - מפקד המחוז הצפוני. נחשב לחברו הטוב והקרוב של המפכ"ל.

  • ניצב עמיחי שי - ראש אגף משאבי אנוש. שי וכהן חקרו יחד את תיק פריניאן ומכאן התפתחה ביניהם חברות קרובה והדוקה.

  • ניצב אהרון פרנקו - מפקד מחוז ירושלים. נחשב לידידו ואיש סודו של המפכ"ל.

  • ניצב ניסים מור - מפקד מחוז המרכז. כיהן במשך תקופה קצרה כסגנו של כהן בפיקוד על מחוז המרכז.

  • ניצב עוזי רוזן - ראש אגף קהילה ומשטרה. שירת כסגנו של כהן בפיקוד על המחוז הדרומי ובתפקידו הקודם כמפקד מרחב הנגב.

  • תנ"צ ניסו שחם - סגן מפקד מחוז ירושלים. שירת כמפקד מרחב הנגב בתקופת כהונתו של כהן כמפקד המחוז הדרומי. קיימים קשרים הדוקים מאד בין המפכ"ל לאשתו של שחם, תנ"צ ורדה שחם, שמונתה לאחרונה כראש חטיבת חקירות, באגף החקירות והמודיעין שבראשו עומד ניצב יוחנן דנינו.

  • תנ"צ יוסי פריאנטה - מפקד מרחב הנגב. נחשב למקורב מאד למפכ"ל בעת שפריאנטה כיהן כמפקד משטרת באר-שבע, עוד מהתקופה שדודי כהן כיהן כמפקד מרחב הנגב. מינויו של פריאנטה הינו בניגוד לבקשתו של מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב אשר ביקש למנות לתפקיד מפקד מרחב הנגב את שמעון בן הרוש שמכהן היום כמפקד פו"מ.

  • תנ"צ אהרון עזרא - סגן מפקד מחוז ת"א. השניים שירתו יחד במחוז תל אביב.

  • תנ"צ מאיר בן ישי - ראש אגף הסברה ותקשורת. שירת יחד עם המפכ"ל כרמ"ח באג"מ, במטה הארצי, כשכהן כיהן כראש אג"מ.

  • תנ"צ מאיר בוכובזה - סגן מפקד מחוז המרכז. סירב לנסוע לארצות הברית לכהן כנציג משטרת ישראל ומונה לסגן מפקד מחוז המרכז, בניגוד לדעתו של מפקד המחוז. בוכובזה שירת בעבר כסגנו של כהן, בעת שהאחרון היה ראש אגף מודיעין במטה הארצי, טרם האיחוד עם אגף החקירות.

  • תנ"צ דני חן - שמונה לסגן מפקד המחוז הדרומי. עושה תפקיד סגן מפקד מחוז בפעם השלישית, זאת לאחר שכיהן כסגן מפקד מחוז ירושלים ותל אביב. ראה עצמו מקודם לדרגת ניצב בסבב המינויים שהסתיים.

  • תנ"צ מוטי כהן - מפקד מרחב ירקון. אחיו של המפכ"ל דודי כהן.

דיכטר: המינויים אושרו בקפידה

גורמים במטה הארצי מסרו, כי ראוי לציין מאידך כי בכל סבב מינויים שהיה בעבר במשטרת ישראל, תמיד קיננה תחושה של מינויי חברים מקורבים של המפכ"ל המכהן, מינויים שלדעתם של אלה שלא קודמו, היו מינויים שלא על-פי בסיס מקצועי גרידא. כך גם הם פני הדברים בסבב המינויים הנוכחי.

עוד נמסר, כי רק טבעי שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, המכיר אישית - מתפקידים קודמים שמילא בעבר, יעדיף קצינים שאת כישוריהם הוא מכיר, וזאת כדי שיובילו להשגת היעדים המרכזיים שהמפכ"ל הציב לקידום ענייני משטרת ישראל, יעדים שהוצבו עם מינויו למפכ"ל המשטרה.

מלשכת השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, נמסר בתגובה: "כל המינויים עליהם הוכרז הם מינויים ראויים ומקצועיים. כמו כל המינויים אשר נבחנו בספ"כ (סגל הפיקוד הבכיר) של המשטרה. המינויים נבחנו בקפידה רבה על-ידי השר. כפי שהתבצע עד כה, נעשתה בחינה עניינית ובתוך זה גם מינויו של נצ"מ מוטי כהן.
מפכ"ל המשטרה, מטעמים מובנים, פסל עצמו מלדון במועמדותו של מוטי כהן ובעצה אחת נקבע כי הסמפכ"ל יהיה זה שידון במועמדות. נצ"מ מוטי כהן הוא מינוי ראוי בפני עצמו ללא קשר להיותו אחיו של המפכ"ל. מועמדותו לדרגת תנ"צ עלתה על הפרק עוד לפני שהמפכ"ל הנוכחי דודי כהן ידע על מינויו למפכ"ל המשטרה". תגובת המשרד לביטחון הפנים, על סבב המינויים הבכירים שהסתיים אמש.

דובר המשטרה, סנ"צ רפי יפה, מסר בתגובה: "המינויים שפורסמו ראויים ביותר. מדובר בקצינים מוערכים שבחירתם נבעה משיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד. מינויים שכאמור אושרו על-ידי השר והמפכ"ל".

תאריך:  15/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מורת רוח במשטרה בעקבות המינויים
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נבון שוורץ
16/06/07 12:22
2
הניה
16/06/07 13:31
3
משה, עורך-דין
16/06/07 14:39
4
ורדי
16/06/07 15:41
5
ד.ק
16/06/07 15:43
6
קצין במשטרה
16/06/07 16:02
 
אחד מהכחולים
16/06/07 21:33
7
אחמד
16/06/07 16:12
8
מ.נ
16/06/07 17:40
9
דליה. ל
16/06/07 18:07
10
ערן מחיפה
16/06/07 18:28
11
רנ"צ דודי כהן
16/06/07 20:45
12
AP
16/06/07 21:01
13
דב בינדר
16/06/07 22:48
14
הפרקליטים
17/06/07 13:11
15
יאן אוכל קורצא
17/06/07 14:21
16
גלית אברהם מגדרה
18/06/07 11:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יו"ר הליכוד חבר הכנסת בנימין נתניהו הודיע כי במידה שיבחר לראשות הממשלה יפעל להנהגת תקשורת דיגיטלית בישראל. בראיון לעיתון "מקור ראשון" אמר נתניהו: "אני מתכוון כראש ממשלה להנהיג במדינה תקשורת דיגיטלית. זה יגביר את הנגישות של כל אזרח וכל מגזר ליכולת להקים תחנת רדיו או טלוויזיה. אני מאמין ברישיונות ולא בזיכיונות. ישראל בתחום זה היא אחת המדינות המפגרות בעולם".
15/06/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
"חשוב לבחון את מידת האפקטיביות של הכוח והאם כוח כזה יכול לפעול באופן יעיל לעומת משקיפים נטולי יכולת פעולה אמיתית". כך אמרה שרת החוץ, ציפי לבני, במהלך ביקורה המדיני בפורטוגל (יום ו', 15.06.07), בהתייחסה לאפשרות הצבתו של כוח בינלאומי בציר פילדלפי.
15/06/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
אישה בת 43, ככל הנראה בהריון, נמצאה בשעות הצהריים (ו', 15.6.07) ללא רוח חיים, בתוך מכולה במושב פריגן שבדרום. שעה קלה לאחר גילוי הגופה הסגיר עצמו בעלה לידי המשטרה וטען כי הוא זה שרצח אותה.
15/06/2007  |  מוטי אקסמיט  |   חדשות
"אי ירוק בים, הוא רק של שנינו, שלי ושלך. אי של אהבה, חלום ושלוה, שם נוכל להיות לעולם ביחד" (יהונתן גפן).
15/06/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון לדחות את העתירה שהוגשה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד מי שהיה אחראי לחיסולו של בכיר החמאס, צאלח שחאדה.
15/06/2007  |  רותי אברהם  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il