|
פרץ. לא ראוי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הרב פרץ, המיועד להיות שר החינוך בישראל גאה במכינה, בה למדו ילדיו. אני מקבל בהבנה את הערכת המיועד להיות שר חינוך למורים ולמוסד בו למדו ילדיו, מוסד המחנך לנתינה, ממנו צמחה שדרה של מפקדים בצבא הגנה לישראל.
אינני מקבל את אי-ההסתייגות של הרב פרץ, מי שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בצבא ובמערכת החינוך, מאמירה של רב בכיר באותו מוסד, הרב קשתיאל - "הכי טוב להיות עבד של יהודי. הם (הערבים) שמחים להיות עבדים".
אני מתקשה להבין את הרב פרץ התוקף את התקשורת, שלדבריו, הוציאה את דברי הרב קשתיאל מהקשרם. קשה להביו מאיזה הקשר הוצאה תובנת הרב, הקובע בנחרצות שערבי שמח להיות עבד ובשביל ערבי "הכי טוב להיות עבד של יהודי".
אני מתקשה להבין את מי שמיועד להיות שר החינוך בישראל, שאינו מגנה קביעה של רב במכינה שהוא מאוד מעריך, רב הקובע, "שהיהודים הם גזע מוצלח יותר".
אין מקום לשר חינוך בישראל שאינו מגנה תובנה של רב הקובע, שערבים החיים בחבל עזה, ביהודה ובשומרון "הכי טוב להם להיות עבדים" ויתרה מזאת הם "שמחים להיות עבדים ושאנחנו היהודים "גזע מוצלח יותר".
ביום, בו אנחנו מבכים את אימת הגזענות, אין מקום לשר חינוך, שאינו מגנה אמירה של מחנך יהודי הקובע, "שהיהודים הם גזע מוצלח יותר". אין מקום לשר חינוך שתוקף תקשורת, שלדבריו מוציאה דברים מהקשרם, כשהתקשורת מפגישה אותנו עם תובנה מצמררת של רב, המדבר על כך "שאנחנו מאמינים בגזענות, יש גזעים בעולם, ויש תכונות גנטיות של עמים וזה דורש מאתנו לעזור להם".
מתוך כבוד לארון הספרים היהודי, מתוך כבוד ואהבה רבה לתרבות היהודית, שעוגניה במקרא, במשנה ובגמרא, אני פונה למיועד לתפקיד שר חינוך, אינך יכול להיות שר חינוך בישראל כשאינך מגנה אמירה מתועבת - "הכי טוב להיות עבד של יהודי".
ביום בו אנחנו מבכים תוצאות הרסניות של גזענות חשוכה, שהרקיעה לשחקי מפלצתיות - חובה לגנות מחנך המכיר בכך שאנחנו היהודים הם הגזע המוצלח ביותר. אין מקום לשר חינוך שאינו מגנה את מי שמשקה את תלמידינו בכוס של תרעלה.