|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שישה בשישי

טילים ומטוסים

עוד שתי יממות של לחימה, והפעם עם ארבעה הרוגים בצד שלנו. הסיבוב הבא מול ארגוני הטרור בעזה הוא רק שאלה של זמן. כמה מחשבות בסיומו של שבוע מטלטל, שתחילתו בטילים על אשדוד ואשקלון וסופו במטס בשמיהן
10/05/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
להתגאות בצדק [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]


חזרנו לשנות ה-30?
להרוס לפני שהם יורים [צילום: חסן ג'די, פלאש 90]

דובר צה"ל הודיע, כי ישראל תקפה 320 יעדי טרור ברצועת עזה בשתי היממות של ההסלמה בדרום. בין היתר, נהרסו משרדים של חמאס וחוסלו בכירים בארגון. השאלה שלי פשוטה: מדוע אנחנו עושים את זה רק כתגובה? מדוע אנחנו מחכים שארגוני הטרור ישגרו 600 טילים לשטחנו? מדוע איננו פועלים בצורה יזומה כדי למנוע מהם לעשות זאת, או לפחות להקשות עליהם?

בשנות ה-30 דגלה ההגנה במדיניות ההבלגה: כוחותיה – הדלים מאוד במספר ודלים עוד יותר בציוד ובאימון – הסתפקו בתגובות על התקפות ערביות. רק כאשר הסלים הטרור, שונתה האסטרטגיה ל"יציאה מחוץ לגדר". בשנות ה-50 וה-60 חזר צה"ל ל"פעולות התגמול": המחבלים רצחו וגנבו ופגעו – ואנחנו הגבנו בתקיפות משלנו. צה"ל נאלץ אז לרסן את עצמו, בשל מגבלות של כוח ודיפלומטיה.

היום המצב שונה לחלוטין, או לפחות אמור להיות שונה לחלוטין. צה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון ואחד הטובים בעולם. יש לנו גיבוי מלא של ארה"ב, רוסיה תשמח לראות את בעלי בריתה של אירן חוטפים מכות, ואפילו אירופה מתחילה להבין שצריך להילחם בטרור. ישראל צריכה ליזום, להכות, למנוע – לא להגיב, להשיב ולענות. ראשי ארגוני הטרור צריכים לחיות בפחד מתמיד מפני חיסול, הכוחות שלהם צריכים להימנע מהתבססות, המשפחות שלהם צריכות לחשוש מפני הטיל הבא. צריך לשנות את התפיסה.

הטווח הארוך
איש אינו רוצה אותם [עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

אין פתרון לעזה, וגם לא יהיה בעתיד הנראה לעין. יש שם 2.2 מיליון תושבים באזור הצפוף ביותר בעולם, ופרט לחמאס – איש אינו רוצה אותם. לא הרשות הפלשתינית, לא מצרים, בטח לא אנחנו. הפלשתינים בכלל הם עם בעייתי, בלשון המעטה: הם הצליחו להרוס כל מקום אליו הגיעו, מעולם לא בנו שום דבר, אין להם אף הישג תרבותי ראוי לציון – בניגוד עצום לעם היהודי ב-2,000 שנות גלותו. תושבי רצועת עזה הם הגרועים שבפלשתינים. הם בחרו את החמאס, הם נותנים לו גיבוי ומסתור, והם משלמים את המחיר.

החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ויתר הארגונים לעולם לא ישלימו עם קיומה של ישראל. הם מנהלים מלחמת דת של מוסלמים נגד יהודים, לא מלחמה לאומית של פלשתינים נגד ישראל, ומלחמות דת הן בינאריות: או ניצחון מוחלט או תבוסה מוחלטת. לכל היותר הם יסכימו לאיזושהי "רגיעה", לאיזושהי "הסדרה" – שמטרתן היחידה מבחינתם תהיה התארגנות לסיבוב הבא. ודאי שהדבר נכון כאשר מאחורי הארגונים העזתיים עומד, לפחות חלקית ובעקיפין, המשטר האירני ששם לו למטרה להשמיד את ישראל.

מבחינתנו זה אומר, שחייבים לנקוט במהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח. סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, הציע לאחרונה שילוב מעניין מאוד של צעדים, שיביאו לידי ביטוי את כוחה העודף של ישראל. מצד אחד – הקלה על המצוקה הכלכלית, בדמות אישור כניסת פועלים מעזה טשיפור תשתיות חיוניות ברצועה. מצד שני – נכונות ברורה להגיב במלוא העוצמה על כל פעילות טרור, תוך הידוק שיתוף הפעולה עם מצרים. זה כיוון מחשבה נכון. אבל בנימין נתניהו וממשלותיו מעדיפים את כיבוי השריפות על פני מניעתן.

הוויתורים ומחירם
בגלל ההינתקות [צילום: תומר שומן-הלוי, פלאש 90]

ניסינו את הסכם אוסלו – וקיבלנו ישות טרור אנטישמית היושבת במרחק של חצי שעת נסיעה מירושלים, המעודדת מחבלים ואינה מסוגלת לנהל אפילו את בתי הספר שלה. ניסינו את ההינתקות – וקיבלנו אלפי טילים משדרות ועד תל אביב. הגיע הזמן שנבין, אחרי עשרות שנים, שהדרך היחידה להתמודד עם טרור היא דרך הכוח. ויתורים רק מחזקים את המחבלים ומגדלים את תיאבונם. וזה נכון גם לגבי מחבלים "מתונים" כמו מכחיש השואה אבו מאזן, וגם לגבי קיצוניים פנאטיים כמו איסמעיל הנייה.

לפני שבוע בלבד ציינו את יום השואה. מדינת ישראל אמורה להיות הערובה לכך שהשואה לא תישנה, כי היא מעניקה מקלט מיידי לכל יהודי נרדף באשר הוא. רק קיומה של ישראל מנע את השמדתם הפיזית של מאות אלפי מיהודי מדינות ערב בתחילת שנות ה-50. מטס חיל-האוויר מעל אושוויץ היה אחד המעשים הסמליים המשמעותיים ביותר ב-71 שנותיה של המדינה. אך כדי שהשואה לא תישנה, צריך גם להפיק את לקחיה. מלחמת העולם השנייה פרצה בשל מדינות הפייסנות של בריטניה וצרפת, אשר חשבו שניתן להשביע את רצונו של דיקטטור טרוריסט וסחטן. זה היה בלתי אפשרי וקטלני אז, זה נותר בלתי אפשרי וקטלני כיום.

גנץ ויעלון
מעשה נבלה [צילום: פלאש 90]

אני לא זוכר מקרה בו מאות אלפים ואולי מיליונים מתושבי המדינה מצויים תחת אש, ומנהיגי האופוזיציה תוקפים את הממשלה. היו חילוקי דעות בעבר, במיוחד במלחמת שלום הגליל, אבל בשלבים מתקדמים יותר ולא בעיצומם של הקרבות. אבל השבוע קבעו בני גנץ ומשה יעלון את התקדים, כאשר מתחו ביקורת על הממשלה בעוד הטילים נוחתים באשדוד ובאשקלון, ובעוד טייסי חיל-האוויר פועלים בשמי עזה. ואת זה עושים שני רמטכ"לים לשעבר, שאחד מהם גם היה שר ביטחון, שאחד מהם הוא ראש האופוזיציה המיועד ושלשניהם יש שאיפות להגיע לראשות הממשלה.

זה היה מעשה נבלה, לא פחות. זה הוכיח שגנץ ויעלון הם פוליטיקאים קטנטנים וקטנוניים, שחושבים אך ורק על טובתם האישית, ושהאינטרס הלאומי הוא מבחינתם לכל היותר כלי משחק. וזה הוכיח שהם אינם ראויים לשום תפקיד ממלכתי. מי שאינו יודע כיצד להתנהג באופוזיציה, לא ניתן לסמוך עליו שיידע כיצד להתנהג בשלטון.

עם מי הם מזדהים
לצד העבריינים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

לנוכח ההתנהגות הבזויה של גנץ ויעלון, אולי אין מקום לבוא בטענות לשני עיתונאים שהוכיחו שהם מזדהים עם עבריינים ואויבים במקום עם שומרי חוק ומגיני המדינה. ובכל זאת, כמה מילים על רינו צרור וגדעון לוי.

בעיצומם של ימי הלחימה בדרום, הזכיר צרור בטוויטר שלפזורה הבדואית אין מרחבים מוגנים, למעט בדירות החדשות. מה שהוא לא אמר היה, שמדובר בעבריינים שפלשו בעזות מצח לאדמות מדינה, מסרבים בתוקף להתפנות (כולל לאותן דירות הכוללות ממ"דים), ושהמדינה מפחדת לגעת בהם מחשש למהומות דמים. לפי צרור, המדינה חייבת להגן על מי שמפרים את חוקיה, גוזלים את רכושה ומטילים עליה אימה.

ואילו לוי דיבר על "גטו עזה", באחד הסילופים המרושעים והמטומטמים ביותר שנשמעו כאן. הפלשתינים סובלים בעזה משום שמדינות ערב הפקירו אותם במשך 70 שנה, מוסדות האו"ם הנציחו את מצבם כדי להנציח את עצמם, הם העלו לשלטון ארגון רצחני ומעניקים לו מחסה. ישראל עשתה עוד ועוד נסיונות להקל עליהם – ונענתה ברצח של אזרחיה. ישראל אפשרה להם לנהל בעצמם את ענייניהם – ושליטיהם גונבים את כספם כדי לממן שחיתות וטרור. ישראל היא מדינה דמוקרטית המגנה על עצמה, לא דיקטטורה העוסקת ברצח עם.

כולם יודעים את זה, אבל זה לא מפריע לאדם בוגדני המועסק בגוף תקשורת בוגדני (ואשר בליל יום הזיכרון פרסם מדריך מפורט למי שרצה לצפות במשחק בין ליברפול לברצלונה). הגיע הזמן לשקול ברצינות האם מה שעושים לוי, עמוס שוקן ועמיתיהם אינו עבירה פלילית של סיוע לאויב בשעת לחימה. והגיע הזמן להקיא ולהוקיע את האנשים הללו ואת העיתון שלהם, כך שהוא סוף-סוף ייעלם.

החישוב הכללי
עם מדינה ובלי [צילום: הלל מאיר, פלאש 90]

זה היה שבוע לא קל, בלשון המעטה. תחילתו ביום השואה, המשכו בדמם של יהודים ששוב נשפך רק בשל היותם יהודים, ואז בא היום שהזכיר לנו שהם חוליות נוספות בשרשרת מדממת ובלתי פוסקת. אבל בסופו הגיע יום העצמאות – יום אחד בשנה שבו מותר לנו לשים בצד את הקיטורים והבעיות והמחלוקות והצרות, ולהתגאות בצדק במה שהשגנו כאן. 71 שנים בלבד, תוך מאבק קיומי בלתי פוסק, וקליטת מיליונים, והפרחת שממה, ובניית כוח, ויצירת תרבות, והובלה טכנולוגית.

צור ארליך ביטא את זה בצורה נפלאה לפני מספר שנים מעל דפי העיתון מקור ראשון: "שני ימי זיכרון סמוכים כל שנה, / לטובת החישוב הכללי. / כמה עולה לנו עם מדינה / וכמה עולה לנו בלי".

תאריך:  10/05/2019   |   עודכן:  10/05/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טילים ומטוסים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
10/05/19 18:07
 
השאיר עזה מחוברת
10/05/19 23:45
2
בני בנקר
10/05/19 19:46
3
משה, עורך-דין
11/05/19 06:57
4
חוץ מדבר אחד
11/05/19 15:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נראה כי בשני הצדדים, הישראלי והפלשתיני, מעריכים שהמצב ברצועת עזה עומד להשתנות בקרוב וכי הפסקת האש שהושגה לא תמשך עוד הרבה זמן.
הנה הוא בא עלינו לטובה, אירוויזיון 2019 בבירת ישראל, חלום שהתגשם. אופס, זה לא בבירה, ירושלים, זה יהיה בתל אביב, העיר המרכזית של מדינת ישראל. עיר שהיא גם מדינה בפני עצמה.
08/05/2019  |  ד"ר מיכאל מירו  |   מאמרים
מה שמתחולל שוב - בקרבות הדרום סביב עוטף עזה רבתי, הוא סטירת לחי להסברה הישראלית הטוענת כי ישראל היא "המקום הבטוח ביותר בעולם עבור יהודים". זו יותר מחוסר אחריות ועמידה על הדם לשכנע יהודים באירופה ובאמריקה רבתי כי בגלל סכנות נקודתיות שם עליהם לעלות לארץ, ובטענה כי כאן ימצאו לעצמם בסיס בטוח לביטחונם. סיפורי רצועת עזה והתרחבות הסכנה למוות בדרום ובמרכז רק מתרחבים.
08/05/2019  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
באולפני הרדיו והטלוויזיה יושבים להם המומחים והפרשנים שהיו שותפים מלאים לפשע הלאומי והאנושי שהפך לנו את עזה לפח יקוש, תומכי הגירוש שהרס את חייהם של אלפי חלוצים, שרף הכי הרבה בתי כנסת מאז 'ליל הבדולח', הוציא את המתים מקברותיהם וגרם לחמאס לתפוס את השלטון, וכאילו לא קרה כלום הם מוזמנים שוב אל המיקרופונים להעלות באוב את 'פתרונותיהם' לבעיה העזתית הממארת פרי מעלליהם. והנה, כמו המלכים הבורבונים בשעתם - "לא למדו כלום ולא שכחו כלום".
08/05/2019  |  אליקים העצני  |   מאמרים
צעד חשוב עשה הקבינט הביטחוני במהלך סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה,כאשר הוא אישר מחדש את מדיניות הסיכול הממוקד שנפסקה ב-2014 מייד בתום מבצע צוק איתן. ב-4 במאי חיסל כלי טיס של חיל האויר את חאמד אלחודרי,פעיל הזרוע הצבאית של חמאס וחלפן כספים בעת שנסע במכוניתו במרכז העיר עזה.
08/05/2019  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
ישראל תעביר לחמאס 30 מיליון דולר  /  איציק וולף
נתניהו: חמאס מבין ששינינו את כללי המשחק  /  עידן יוסף
פלשתינים ייכנסו לטקס זיכרון  /  איתמר לוין
עזה כמוות (2)   /  דן מרגלית
מציאות קשה  /  אביתר בן-צדף
למה ואיך קמה מדינת ישראל  /  אליזבט רימיני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il