במשך שנים התמקדו גוגל ו
אמזון במה שהן יודעות לעשות הכי טוב: זו במנוע חיפוש וזו בסחר אלקטרוני. אבל שלשום (14.5.19) הודיעה גוגל, כי היא מתכוונת להיכנס לעסקי הסחר ותשיק שורה של מוצרים שמטרתם להפוך אותה לזירה של מוכרים וקונים. וזה כאשר אמזון כבר עמוק בתוך אחד ממרכזי הרווח החשובים ביותר של גוגל: פרסום דיגיטלי.
ניו-יורק טיימס מסביר, כי כאשר הסחר האלקטרוני הפך להיות מזוהה עם אמזון, יותר ויותר קונים מתחילים את החיפוש הישר באתר אמזון ומדלגים על החיפוש בגוגל - ולכן יותר משווקים מוציאים יותר כסף על פרסום באמזון. בשנת 2015 החלו 54% מהחיפושים בגוגל ו-46% באמזון; בשנה שעברה המספרים התהפכו.
גוגל כבר מנסה להיכנס לסחר אלקטרוני: אתר המכירות שלה, גוגל אקספרס, דומה לזה של גוגל וגם צורת הקנייה דומה. 1,000 קמעונאים משווקים דרך גוגל אקספרס, ובהם בסט ביי וטרגט. גוגל אינה אומרת מהן הכנסותיה בתחום זה, אך ההערכה היא שמדובר בשבריר קטן בלבד מתוך 116 מיליארדי הדולרים שלה אשתקד. לעומת זאת, מכירות האון-ליין של אמזון הסתכמו בשנה שעברה ב-277 מיליארד דולר - שליש ואולי אף חצי מכלל הסחר האלקטרוני. הכנסותיה מפרסום היו "רק" 10.8 מיליארד דולר - הרבה פחות מאשר גוגל ופייסבוק, אבל הן הולכות וגדלות.
תחומי הסחר והפרסום אינם היחידים בהם מתחרות כעת שתי הענקיות, מציין הטיימס. מיחשוב הענן של גוגל מאתגר את זה של אמזון, ו-Twitch של אמזון מנסה לנגוס ביוטיוב של גוגל. שתי החברות מציעות שירותים של עוזרים קוליים מתוחכמים. כעת, כאמור, גוגל מרחיבה את פעילות הסחר האלקטרוני שלה, בעיקר באמצעות כלי שיאפשר לרכוש הישר מתוצאות החיפוש, מתמונות ומסרטונים ביוטיוב - על-ידי הקשה על הפרסומות המופיעים בכל אלו, ניתן יהיה לבצע את הקנייה דרך גוגל. החברה תמלא בעצמה את הפרטים של הלקוחות שמידע האשראי והכתובות שלהם כבר מצוי ברשותה, וכך תזרז את הקנייה. כלי נוסף יהיה יצירת דף בית מותאם אישית לצורך ביצוע קניות.
הטיימס מציין, כי יש לראות פעולות אלו גם על-רקע הדאגה בשוקי ההון מפני תוצאותיה הכספיות העתידיות של גוגל. בחודש שעבר דיווחה חברת-האם שלה, אלפאבית, על תוצאות רבעוניות נמוכות מן הציפיות בוול סטריט ומנייתה ירדה בצורה משמעותית. האנליסטים ציינו בין היתר, כי ההכנסות מפרסום בגוגל וביוטיוב עלו ברבעון ב-39% לעומת 60%-50% ברבעונים הקודמים.
ואילו אמזון נכנסה לעסקי הפרסום רק לאחרונה, אך אנליסטים סבורים שבקרוב זו תהיה הרגל האסטרטגית השלישית שלה, לצד הסחר האלקטרוני ומיחשוב הענן. אמזון מוסיפה כלים שיאפשרו לחברות להציב מודעות באתר שלה, והיא הגדילה את שטח הפרסום כאשר לקוחות מחפשים מוצרים. הליבה של פרסומות אמזון היא רשימות של "מוצרים מקודמים", המכוונות את הקונים למוצרים ספציפיים בהתבסס על מילות המפתח של חיפושיהם. אמזון גם מפתחת בשקט כלים שיאפשרו למפרסמים להציג קטעי וידאו ולהעלות פרסומות שיציעו את מוצריהם בהתבסס במידע שיש להם על לקוחותיהם - למשל: מי שקונה באמזון בכרטיס אשראי מסוים, יראה מודעה המציעה לו כרטיס מתחרה.