|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שישה בשישי

ביזיון 21

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן נושאים באחריות העיקרית לחרפת הקדמת הבחירות, אך לאן נעלמו בכירי הליכוד? הקמפיין הקרוב כנראה יהיה המגעיל ביותר בתולדות המדינה, ומן הסתם יכלול הדלפות מתיקי נתניהו
31/05/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
זילות הדמוקרטיה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


בנימין נתניהו
שכח את נפוליאון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אם באמת טובת המדינה הייתה בראש מעייניו של נתניהו, הוא היה מחזיר את המנדט לנשיא ומפנה את מקומו בראש הליכוד. הבעיה של בני גנץ ואנשי חוסן לישראל איננה עם הליכוד בפרט ועם הימין בכלל. הבעיה שלהם היא אך ורק עם נתניהו וכתב החשדות נגדו

בנימין נתניהו נכשל בצורה מחפירה. היו לו 42 יום להרכיב ממשלה, אחרי ש-65 חברי כנסת המליצו עליו. כל השאר – ליברמן, הגיוס, החרדים – הוא רק תירוצים. כעת נתניהו מצטרף לציפי לבני, כמי שקיבל מנדט להרכבת ממשלה ונכשל. אבל לבני הייתה מספיק הגונה כדי להחזיר את המנדט לנשיא המדינה; נתניהו העדיף לשלוח את המדינה לבחירות מיותרות, יקרות, משתקות ומזיקות.

אם באמת טובת המדינה הייתה בראש מעייניו של נתניהו, הוא היה מחזיר את המנדט לנשיא ראובן ריבלין ומפנה את מקומו בראש הליכוד. הבעיה של בני גנץ ואנשי חוסן לישראל איננה עם הליכוד בפרט ועם הימין בכלל; משה יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל – אם לציין רק שלושה – הם אנשי ימין מובהקים. הבעיה שלהם היא אך ורק עם נתניהו וכתב החשדות נגדו. הם היו מוכנים להצטרף לממשלה בראשות ישראל כ"ץ, גלעד ארדן או גדעון סער. וגם אם לא היו מצטרפים בפועל, עצם האפשרות הייתה מובילה את אביגדור ליברמן להתפשר בתוך יממה.

נתניהו לא מוכן אפילו לחשוב על אפשרות כזאת. הוא משוכנע, שאיש מלבדו אינו יכול להנהיג את ישראל. אחרי שחיסל בזה אחר זה שורה של יורשים אפשריים, ייתכן שבטווח המיידי אכן הצדק איתו. אבל כפי שאמר נפוליאון, בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף. נאחל לנתניהו עד 120 בבריאות טובה, אך האמרה הזאת נכונה לגמרי גם לגביו. אם הימין יפסיד את השלטון בבחירות הבאות, האשם מספר אחת יהיה בנימין נתניהו.

אביגדור ליברמן
ראינו איפה החילוני; איפה הימני? [צילום: פלאש 90]

יפרח לא התכוון לרמוז שליברמן הוא סוכן זר; נא לזכור, שהאיש היה שר החוץ ושר הביטחון. אבל הוא צודק בכך שהתנהגותו של ליברמן נראית כאילו יש לו מניע זר ופסול. האם יש להוציא לחלוטין מכלל אפשרות שיש כאן מניע כספי? אני מאמין ומקווה שזה בלתי אפשרי. אבל אולי מישהו מוכן בבקשה לתת הסבר הגיוני?

האשם מספר שתיים יהיה אביגדור ליברמן. אני לא יודע אם יש מישהו שיודע מה באמת היה המניע שלו; ייתכן שאפילו ליברמן עצמו אינו יודע, והוא נגרר למשבר חסר שליטה מסיבות של יוקרה ואגו. הרי גם הוא יודע, שגיוס החרדים רחוק מלהיות נושא מרכזי ובוודאי שלא כזה שעליו שורפים את המועדון. אירן, חמאס, תוכנית המאה של טראמפ, הגרעון בתקציב – אלו הבעיות הגדולות באמת של ישראל. גיוס החרדים נמצא הרחק-הרחק מאחור, וכפי שאני אומר שוב ושוב: זהו נושא בו המאבק הוא בנושא הלא-נכון. מה שחשוב הוא שהחרדים יעבדו, לא שיתגייסו. ואגב: היכן ליברמן החילוני ראינו – נגד החרדים; אבל היכן ליברמן הימני בנושא גיוס הערבים? למה לא שירות קהילתי לכולם? אבל זה נושא אחר.

קו מרכזי בפתרונותיו המבריקים של שרלוק הולמס הוא, שאם כל ההסברים ההגיוניים מופרכים ונותר רק ההסבר הבלתי-הגיוני – כנראה הוא הנכון. אז מה ההסבר להתנהגות של ליברמן? יש אומרים שהוא רוצה להפיל את נתניהו. אבל זמן טוב בהרבה מבחינתו היה להיכנס לממשלה, להיות שר הביטחון ולהפיל אותו כאשר יהיה כתב אישום נגדו (ויהיה כתב אישום). אפילו אם חוק החסינות ופסקת ההתגברות היו עוברים – וישראל ביתנו יכלה למנוע זאת – יכול היה ליברמן להורות לסיעתו להצביע בכנסת בעד הסרת חסינותו של נתניהו, כך שיהיה צורך רק בעוד "עריק" אחד כדי שהיא תוסר.

עמיתי יהודה יפרח העיר השבוע, שהתנהגותו של ליברמן מזכירה ספרי ריגול, בהם סוכן רדום מגיע לצמרת הממשל ומופעל כדי למוטט אותו ברגע הנכון. יפרח לא התכוון לרמוז שליברמן הוא סוכן זר; נא לזכור, שהאיש היה שר החוץ ושר הביטחון. אבל הוא צודק בכך שהתנהגותו של ליברמן נראית כאילו יש לו מניע זר ופסול. האם יש להוציא לחלוטין מכלל אפשרות שיש כאן מניע כספי? אני מאמין ומקווה שזה בלתי אפשרי. אבל אולי מישהו מוכן בבקשה לתת הסבר הגיוני?

הרודנים
שיתוק פוליטיקאים כללי [תומר נויברג, פלאש 90]

אביגדור ליברמן דורש, בנימין נתניהו מציע, אביגדור ליברמן דוחה, בנימין נתניהו מחליט. הפארסה של השבוע, על תוצאותיה ההרסניות, הייתה במידה רבה מעשה ידיהם של שני אנשים בלבד. אז מילא ישראל ביתנו: זו מפלגה טוטליטרית השייכת לליברמן לבדו (שמתם לב מה האות שלה? ל' = ליברמן), בה כל השאר הם נושאי כליו ועושי דברו. אבל מה עם הליכוד? 34 חברי כנסת, ובהם השרים הבכירים ביותר ומי שקיבלו רבבות קולות של חברי המפלגה, נאלמו דום או שפתחו את פיותיהם רק כדי לחזור כמו תוכים על המסרים של נתניהו.

פה ושם היו התבטאויות ביקורתיות בתקשורת, אבל כמובן – לא לייחוס. איש אינו מעז לומר בפומבי משהו שיישמע כמו תחילתה של ביקורת על המנהיג. למרות שנתניהו מוביל את המדינה כולה לחודשים רבים של פלגנות ושיתוק, למרות שהוא מסכן את הליכוד והימין באובדן השלטון – אנשי הליכוד קיבלו "שיתוק פוליטיקאים כללי", בפרפראזה על הגשש החיוור. שלא לדבר על כך שלא נמצא איש שיציע את הפתרון היחיד המתקבל על הדעת: להחליף את נתניהו. וכאשר כך מתנהגים אנשי הליכוד בביתם פנימה, בל נתפלא שהם מוכנים לרמוס את עקרונות הדמוקרטיה גם במישור הלאומי.

ערב השימוע
חומרי החקירה אצלו [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

הבחירות יתקיימו כשבועיים לפני השימוע בעניינו של נתניהו בפני אביחי מנדלבליט. לוח הזמנים החוקי גם מלמד, שהכנסת ה-22 אמורה להיפתח ממש בימי השימוע. לא נופתע אם נתניהו ישתמש בהקדמת הבחירות כתירוץ לבקשה מחודשת לדחיית השימוע, למרות שאין לכך הצדקה אמיתית. ראש ממשלת ישראל הוא תמיד בעל המשרה הקשה והתובענית ביותר בעולם, ומקורביו של נתניהו טוענים שהוא יכול לנהל את המדינה ולעמוד לדין בעת ובעונה אחת – אז לא צריכה להיות לו בעיה אמיתית להתכונן לשימוע (אותו מנהלים סניגוריו, לא הוא).

כתב החשדות נגד נתניהו עמד ברקע/במרכז הקמפיין הקודם (זוכרים? זה היה לפני חודשיים). לכאורה, אין סיבה שהשפעתו הפעם תהיה שונה – דהיינו, הוא רק יסייע לנתניהו. אך יש שני גורמים שונים. מצד אחד, אז כתב החשדות היה טרי למדי – והפעם הבחירות יתקיימו שבעה חודשים לאחר פרסומו. מצד שני, מנדלבליט נענה לבקשתו של נתניהו והעביר את חומרי החקירה לסניגורים השונים רק למחרת הבחירות, כדי למנוע הדלפות שיהוו כלי בקמפיין.

כעת החומרים מצויים מזה חודש וחצי בידי ההגנה. נכון שנתניהו הוא היחיד שקיבל את החומר על כל הפרשות, אבל מה שמצוי בידי נוני מוזס, שאול אלוביץ וסניגוריהם יכול להביך אותו קשות. הסכנה העיקרית מבחינתו של נתניהו נשקפת מצידו של מוזס, מסיבות ברורות. אל תתפלאו אם בקרוב, וביתר שאת לקראת 17 בספטמבר, נתחיל לקרוא תמלילים ואולי גם לשמוע הקלטות של הראיות והחקירות.

ליקויים בסיסיים
הצורך הוא אבי ההמצאה

אם רוצים שייצא משהו טוב מהביזיון הנוכחי, הרי שצריך לעשות את המירב כדי שהוא לא יישנה. הפתרון היסודי, עליו אני חוזר ללא הרף: למנוע אפשרות של הקדמת הבחירות, או להצריך רוב של 80 חברי כנסת ונסיבות מיוחדות כדי לעשות זאת. הצורך הוא אבי ההמצאה, קבע אפלטון – ואם הצורך יהיה להרכיב ממשלה משום שזו תהיה האפשרות היחידה, תמיד יימצאו הפתרונות.

כדאי גם לחשוב על פרק הזמן המוקדש להקמת הממשלה. החוק הראשון של פרקינסון קובע, כי כל עבודה נמשכת לפי פרק הזמן המוקדש לביצועה. הוא הדגים: אישה קשישה שיש לה זמן למכביר, תבלה יום שעות בכתיבת גלויה לאחייניתה, בעוד אדם עסוק יגמור את המלאכה בשלוש דקות. בנוגע להרכבת הממשלה, החוק מעניק ארבעה שבועות ואפשרות לארכה בת שבועיים. זה יותר מדי. לכאורה, אם 42 יום לא הספיקו לבנימין נתניהו – מה ההיגיון בקיצור התקופה? כאן נכנס לתמונה חוק פרקינסון. אם היו רק 28 יום, המלאכה הייתה נגמרת או נכשלת כבר בפרק זמן זה, או שהיא הייתה מאלצת להגיע לפתרון שצריך היה למנוע את הקדמת הבחירות – הקמת ממשלה ודחייה של כמה חודשים בבעיית הגיוס.

זה יהיה מגעיל
אולי לא טמא, אבל לבטח מגעיל

מערכת הבחירות לכנסת ה-21 הייתה, לפחות ככל שאני יכול לזכור, המגעילה ביותר בתולדות המדינה. היו מערכות בחירות קשות, נוקבות, מתוחות, אפילו אלימות. זו האחרונה הייתה מגעילה – כי לא היה שום דיון ענייני על שום נושא, אלא רק האם את/ה בעד או נגד ביבי. וזה נעשה בלשון בוטה ורדודה, פוגענית ובריונית.

עכשיו אנחנו הולכים לסבול את כל זה שוב, במשך עוד 3.5 חודשים. זו התוצאה הגרועה ביותר של הבחירות המיותרות הללו, שמשתקות את הממשלה והכנסת למשך שנה, פוגעות באמון המשקיעים הזרים ומבזות את הדמוקרטיה. אין סיבה הגיונית להניח שמישהו יתעשת ויפעל אחרת. מי שניצח, לא ינטוש את הדרכים והשיטות שהובילו אותו להצלחה; ומי שהפסיד, יגיע מן הסתם למסקנה שעליו לחקות את המנצחים. לא עברו 24 שעות מהקדמת הבחירות, וכבר יש לנו מלחמת הכל הכל. וכך, אחרי הכנסת הקצרה ביותר, אנו צפויים לקמפיין המגעיל ביותר.

תאריך:  31/05/2019   |   עודכן:  31/05/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אוסאמה סעדי / osama  saadi   אוסנת הילה מארק / Osnat  Mark   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   היבה יזבק / Heba  Yazbak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זכות השמיעה   חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia   חיים כץ / Haim Katz   טל  רוסו / Yal Roso   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יזהר ניצן שי / Izhar Shay   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   כמאל מריח ע'דיר / Kamal-Mreeh Gadeer    מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ / Omer  Yankelevich   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit   קרן ברק / Keren  Barak   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roee Folkman   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שוסטר אלון מתן / Shuster Alon   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביזיון 21
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 28 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
31/05/19 10:01
2
שלהבת
31/05/19 10:58
3
ארי כספי
31/05/19 11:06
 
מזמין אותך
31/05/19 11:54
 
אלטע קאקער
31/05/19 16:55
 
יונגע פישר
31/05/19 20:57
 
אלטע קאקער
1/06/19 03:27
 
הסודי
1/06/19 13:19
 
יוסי מ.
1/06/19 11:32
 
האולטימטיבי
1/06/19 15:03
 
לכורדי מזרחי
1/06/19 21:38
 
ארי כספי
1/06/19 08:30
4
רון ה.
31/05/19 11:30
5
בני בנקר
31/05/19 12:21
6
ארכימדס_
31/05/19 12:40
7
בני בנקר
31/05/19 12:41
8
ירדנה
31/05/19 13:05
 
זאת ועוד
31/05/19 18:04
9
אורי פ
31/05/19 13:17
10
שונסי גנצינר
31/05/19 13:21
11
מייק
31/05/19 13:58
12
צילי
31/05/19 14:00
13
באום
31/05/19 15:47
 
פלאומן
31/05/19 18:11
14
גיל5
31/05/19 17:04
15
הרוב
31/05/19 21:29
16
משה, עורך-דין
1/06/19 11:01
 
למגיב
1/06/19 16:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה בה תקף את יו"ר ישראל ביתנו: ליברמן הוא ״המפיל הלאומי״. הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין.
30/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בבית ראש הממשלה בירושלים עם ג'ארד קושניר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ועם השליח המיוחד למשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, ג'ייסון גרינבלט.
30/05/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אומר כי הוא לא מבין את הטענות המופנות כלפי המפלגה שלו בעקבות פיזור הכנסת ומאשים את הליכוד בכך שמעולם לא באמת רצה שמפלגתו תהיה שותפה בממשלה.
30/05/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בשולי הכותרות: ומי נקרא לדגל ההפגנה בכיכר רבין? משחקי הכס של איווט ליברמן ולקינוח האזרח גואטה
30/05/2019  |  ציפי לידר  |   מאמרים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21, פחות מחודשיים לאחר שהושבעה הכנסת. ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית התקיימה כהצבעה שמית וכך גם ההצבעה בקריאה שלישית. ח"כ רועי פולקמן (כולנו) נעדר מן ההצבעה.
30/05/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 21  /  מי ומי  
הצבעה על פיזור הכנסת - בשעה 23:30  /  איציק וולף
אחוז החסימה והסכמי עודפים  /  שלמה אידן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il