|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
סמוטריץ' וכ"ץ. זה שבא וזה שהולך [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

סמוטריץ': לתקף מחדש הנחות יסוד;
כ"ץ: התקרה שלי זו הרצפה שלך

בטקס ארוך ומרגש במיוחד נפרדו עובדי משרד התחבורה מהשר הביצועיסט השר היוצא: עסקתי בחיבור הפנימי ועכשיו אעסוק בחיבור החיצוני במשרד החוץ השר הנכנס: פעם בעשר שנים צריך ריענון. צריך לראות אם ישנן דרכים נוספות אל היעד
23/06/2019  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   ממשלה 34   |   תגובות
רב-קו מתנה מהמנכ"ל. אין סיכוי שישתמש

בני משפחת סמוטריץ'


הרב חיים סמוטריץ'. האב המאושר

ישראל כ"ץ וקובי בליטשטיין

קשה היה שלא להבחין בצער שאחז בעובדי משרד התחבורה הרבים שהתכנסו לטקס חילופי שר התחבורה בבניין ג'נרי 1 בירושלים. לא בגלל החשש מפני כניסת בצלאל סמוטריץ' לתפקיד, אלא בגלל אובדנו של שר ביצועיסט מהמדרגה הראשונה, שכל שר ספק אם יצליח למלא את מקומו.

"נחישות יוצאת דופן"

בזה אחר זה עלו בכירי משרד התחבורה ונציגי החברות הכפופות אליו, ותיארו - חלקם בהתרגשות מרובה - שר שדבק בעקרונות שקבע, מלא במוטיבציה, ומפיח אותה בעובדיו. הראשונה לדבר הייתה עורכת הדין מלי סיטון, שבנאום נרגש במיוחד שלא הותיר עין יבשה, סיפרה על כהונה של מהפכות עתירות הישגים. "טביעת אצבעותיך ניכרת בכל קצות המדינה - בים, באוויר וביבשה, בפריפריה ובמרכז. תקופה מופלאה של שבועות, חודשים ושנים של עבודה מלאת אתגרים. יש לך נחישות יוצאת דופן שנראתה כעקשנות קשה. גם אם לא הסכמת - הקשבת. היו כבוד הדדי לצד דבקות במטרות ומוטיבציה. אתה איש של מהפכות ביצועיסט שלא מרפה, גם בחלוף שנים. כאשר אתה מנתב את ספינת תחבורה בסערה ובים גבה גלים. ותחתך זו זכות להשתייך למשפחת התחבורה".

ראש מנהלת נתיבי ישראל, קובי בליטשטיין, המשמש כמפקח על התעבורה, תיאר את תקופתו של כ"ץ באמצעות תמרורים - "דרך משובשת בתחילת כל מיזם, כאשר החסמים העומדים בפנינו בלתי עבירים. פניית פרסה בצומת ההחלטות הקרוב. דרך מהירה של נתיבי ישראל, מהיר לעיר, עיר בת קיימא. אלפי טרקטורים בשטח". הוא סיפר כי מה שאפיין את כ"ץ הוא פחות דיבורים ויותר מעשים, והביא נתונים מספריים על ההספק: 127 מיליארד שקל במזומן למיזמים בפועל, 220 מיליארד הרשאות למיזמים חדשים, 1,000 ק"מ של כבישים, 4 קווי רכבת חדשים, 20 תחנות רכבת חדשות ועוד. כמו-כן ציין את רגישותו כשר לבטיחות בדרכים לחיי אדם בדיונים על בטיחות, בלי הבדל בין יהודים למוסלמים.

"שליחות של בניין הארץ"

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, אמר לשר: "לאור הבנתך כי קצב גידול האוכלוסייה גדל וכך גם עליית השימוש ברכב, הוצאת את מה שהיה תקוע עשרות שנים. ובכך נתת מנוף לצמיחה חברתית. שמאי אמר 'אמור מעט ועשה הרבה'. טבעת את מושג הפניות שמאלה הגם שאידיאולוגית אמרת כי אין שמאל, רק ימין. גם בשעות האחרונות לכהונתך קיבלתי ממך מסרונים באשר לסטטוס של מיזמים. במקום לנוח אחרי השירות הצבאי, החזרת אותי לטירונות. ולשר הנכנס בצלאל סמוטריץ', נכנסת לריצת מרתון קצובה בזמן עם תקציבי עתק. קיבלת זרועות ביצוע מקצועיות ויעילות המונעות מתחושת שליחות של בניין הארץ".

יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת: "אם יש נושא שכל עם ישראל יזכור לישראל כ"ץ זה השמיים הפתוחים. תנועת הנוסעים בנתב"ג גדלה מ-12 מיליון ל-24 מיליון נוסעים בשנה. התחזית היא קיבולת של עד 30 מיליון נוסעים. השר אישר תוכנית פיתוח של 3.5 מיליארד שקל. סמוטריץ' העיר בחיוך: "שטח משוחרר לא יוחזר", וגנות השיב: "אין חזרה. נרחיב את טרמינל 3. נבנה את הזרוע החמישית".

"אנחנו מתנשפים בעלייה ואתה רץ"

מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, סיפרה על הגעתה לפני שמונה שנים כשהיא בת 32 בלבד, ובתור יוצאת משרד האוצר נתקלה בחשדנות, שלא הסתיימה עד שעברה גיור כהלכה, כלשונה. "גיליתי שר ענייני ונמרץ שלא רואה בעיניים חוץ מהמיזמים ומהעבודות. שר שאפשר לי לשלב אימהות וקריירה כמעסיק נאור. אנחנו מתנשפים בעלייה ואתה רץ. למדנו ממך איך בונים מדינה". לשר הנכנס אמרה כי לא מתייחסים אליו במשרד כאל מינוי זמני, כי יתאהב בתפקיד.

אחרי פרק הברכות, שהיה ארוך במיוחד וכלל אין סוף שבחים ואיחולים, הגיע כעבור שעה ארוכה תורם של השרים לנאום. כאשר התיישבו בשולחן הכבוד, זה לצד זה כשהידידות ביניהם ניכרת, העיר כ"ץ: "הפעם אני מימין". סמוטריץ' לא נותר חייב: "פעם אחרונה שיש מישהו מימיני".

סמוטריץ' אמר כי נכנס במידה לא מבוטלת של חשש לנעליים הגדולות של כ"ץ, "ואני רק מידה 39 בנעליים ויש ממה לחשוש". הוא ציין את האצילות של קודמו, שמעבר אליו שרביט של מפעל חיים. "קשה למצוא אח ורע לשר שנשאר בתפקיד 10 שנים. ניכרת ההערצה שיש לכל העובדים במשרד כלפיך ברמה האישית והמקצועית. בכל נאום אני מתכווץ יותר ויותר.

"הרחבת גבולות מחוץ למדינת ת"א"

"נחשפתי להיקפים אדירים של יכולת המשרד ולהשפעה על המאקרו. אני רואה בתפקיד אתגר עבור ההתיישבות, להרחבת גבולות המדינה מעבר לגבולות מדינת ת"א. המשימה היא להביא חצי מיליון יהודים לנגב לצפון וליו"ש, ולצורך כך חייב לפרוס כבישים ורכבות, וזו שליחות ציונית ראשונה במעלה. תחבורה מביאה לשיפור רמת החיים, לתעסוקה ולתל"ג. אני לא מבין את התנגדות האוצר. אין השקעה משתלמת יותר כלכלית מאשר בתשתיות. הגירעון אינו בגלל צעדים פופוליסטיים, אלא כי אנחנו יודעים להשקיע בתשתית.

"מצב הקטל בכבישים בלתי מתקבל על הדעת. הטיפול בכך צריך להיות באמצעות יותר חינוך, תודעה, הסברה ואכיפה. אחרי הבניין של השר כ"ץ בנושא, אני לוקח על עצמי לקדם קומות נוספות.

"תוצאות לא יכולות להתקבל ללא היכולת האנושית שקיימת במשרד, ונטרול הלחצים על המשרד. בשביל זה צריך לייצר מוטיבציה להצליח. חשוב מאוד היתרון של רציפות שלטונית. יש שר תחבורה שאומר לא אהיה כאן כדי לגזור את הסרט, ולכן אשקיע בהשקעה קצרת טווח", דבריו.

אחרי כן, הבהיר לעובדי משרד התחבורה מהי דרכו, תוך שהוא מציין כי רק נכנס ומוקדם לקבוע יעדים ומדיניות: "פעם בעשר שנים צריך ריענון. אני בא טבולה ראסה. בא ללמוד מכם את נקודת הראות. אתגרו את החשיבה ואת הנחות היסוד. גם אם הדברים לא ישתנו כעת בתקופת ממשלת המעבר, תרגישו חופשיים לדבר ולהתווכח. חשובה עבורי הראייה המקצועית שלכם. צריך לתקף מחדש הנחות יסוד. לראות אם ישנן דרכים נוספות אל היעד. בפרשת השבוע קראנו על חטא המרגלים של מאיסה בארץ חמדה. בשני הדפים האחרונים של מסכת כתובות שלמדתי השבת קראתי כיצד האמוראים גילו אהבה לארץ. על רבי חנינא נכתב שהיה "מתקן מתקלי". כלומר, משווה ומתקן את מכשולי העיר, כדי שלא ייצא שם רע על הדרכים. לתת פתרון לבורות ולפקקים, כדי שלא ייצא לעז על ארץ ישראל".

"בצלאל, אין לי ספק בך"

שר החוץ ישראל כ"ץ נראה פחות מרוגש מהדוברים שקדמו לו. הוא סיפר כי מדי פעם גם הוא נעזר במקורות, ובפריצת הדרך לרכבת לירושלים נעזר ברב אליהו שהביא לו פסוקים מישעיהו על בניית באמצעות הגויים 'עברו עברו בשערים, פנו דרך העם. סולו סולו המסילה סקלו מאבן, הרימו נס על העמים', וציין כי היום פועלים זרים הם אלה שסוללים".

כ"ץ פנה לסמוטריץ' ואמר לו שכאשר החליף את שאול מופז, הייתה לו תקופת חפיפה של שלושה חודשים ואילו לו יש רק שלושה ימים, ולכן זימן את כולם והתעקש שיהיה נוכח בישיבות. "בכניסתי לתפקיד, זימנתי את כולם כדי שאוכל ללמוד את הדברים. יש המון תוכניות מגירה, שאחרי שלמדתי אותן אמרתי בראייה כוללת - תבצעו את זה ואת זה ואת זה.

עוד מדבריו:

"מאות אלפים הגיעו לחברון בדרך עלובה. כשבאתי לטפל אמרו לי השרים שלפניך ניסו ונכשלו. שאלו לפי איזה קריטריון לסלול דרך לחברון, ועניתי - לפי הקריטריון היהודי של עם שרוצה להתחבר לקברי אבותיו. הקריטריון נמצא והדרך נסללה.

"אני לא אויב הוועדים, ולא עושה דברם. ועדים צריכים לאפשר לחברה לנהל ולדאוג לעוברים. כשהוועדים מנסים לנהל ולמנוע מהציבור דברים, אנחנו מתייצבים לצד הציבור. למשל, כשהיו ועדים שניסו להנציח חוסר ניהול, כמו הרכבת לפני 7 שנים. לא תהיה שום פשרה ועובדים לא ימנעו מההנהלה לשרת את הציבור. כך גם נמל חיפה ונמל אשדוד.

"בעשר השנים יש 30% ירידה בהרוגים בתאונות הדרכים. מסוף 2017 יש ירידה דרסטית. יאיר שמיר הסכים להיות יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. התשתית ביו"ש, למרות ההשקעה, לא מספיק טובה. צריך להגביר שם את האכיפה.

"הבהרתי שהכביש הוא חוצה ישראל ולא חוצה גוש-דן ודרשתי להאריך אותו. באוצר ראו ברכבת העמק צלם בהיכל, כי חשבו שלא יסעו כמו בדימונה, והיום צפוף בה.

"כשר המודיעין, הייתי בטקס החלפת ראש המוסד. נחרת בראשי המשפט שאמר ראש המוסד היוצא לראש המוסד הנכנס: 'התקרה שלי זו הרצפה שלך', וזה מה שאני אומר לך, בצלאל. אין לי ספק בך. יש לי טביעת עין ואין לי ספק בהצלחתך. קיימת בך תבונה. אני למדתי 4 שנים בישיבה ואתה 8. התלמוד נותן יכולת התבוננות, היקשים ופלפולים. יש לך ראייה עניינית במסגרת תפישת עולם אידיאולוגית, ויש לך מחויבות. משרד המשפטים הוא בקושי מחלקה אצל מלי [מלי סיטון, היועצת המשפטית]. אתה תוכל להגשים את הדברים בהם מאמינים בהם. הערובה להצלחה נמצאת בצוות המצוין של המשרד. כאן אני החלפתי פקידים ולא להפך. נהגתי בשיטת המיחזור לא רק בחומרים של בניית כבישים, אני גם ממחזר מנכ"לים, שהיום נמצאים בתפקידים אחרים בחברות של המשרד - גנות, הראל, יצחקי.

"המנדט של משרד התחבורה הוא לא רק לפתח את מדינת ישראל, אלא את ארץ-ישראל. צריך להתחבר למדינות השכנות - מסילות לשלום אזורי, ומיזם האי מול עזה, שיכול להועיל לנו, לאוכלוסייה שם ולכל האיזור. הוויכוח הוא מה שייך למי. עסקתי בחיבור הפנימי ועכשיו אעסוק בחיבור החיצוני במשרד החוץ. קוקטיילים זה דבר חשוב. יש לנו את ראש הממשלה נתניהו שהוא מותג בינלאומי. אבל צריך לתת למשרד החוץ את הכלים, כדי שהתיק הזה יהפוך לתיק ביצועי".

השר סמוטריץ' פנה לכ"ץ: "אז עוד 10 שנים אבוא להחליף אותך כשר החוץ". כ"ץ, שמכוון גבוה לראשות הממשלה, הגיב מיד: "לא בטוח אם זה איחול טוב. אמרתי כבר שאני רוצה להיות ראש ממשלה ושר תחבורה, אבל אם תהיה טוב בתפקיד - שלוחו של אדם כמותו, ואולי כהונתך תתן לי פטור".

תאריך:  23/06/2019   |   עודכן:  24/06/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': לתקף מחדש הנחות יסוד; כ"ץ: התקרה שלי זו הרצפה שלך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
הממשלה הנוכחית אינה מוגבלת במספר שריה וראש הממשלה, בנימין נתניהו, רשאי להגדיל את מספרם. כך קובעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר.
19/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ התייחס ליריית אבן הפינה להקמת היישוב ״רמת טראמפ״ בגולן וצייץ בטוויטר: ״תודה לך ראש הממשלה נתניהו ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול!״. בכך הגיב לציוץ של נתניהו באנגלית, בו נכתב: מקימים יישוב חדש בגולן על שמו של ידיד ישראל, נשיא ארה״ב דונלד טראמפ. יום היסטורי!". בשני הציוצים הופיעו דגל ארה"ב וישראל זה לצד זה.
16/06/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תוקפת בחריפות רבה (יום ה', 13.6.19) את שר המשפטים, אמיר אוחנה, בעקבות דבריו לפיהם יש מקרים בהם אין להישמע לפסקי דין של בית המשפט העליון.
13/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר המשפטים, אמיר אוחנה, שב ואומר (יום ה', 13.6.19), כי ייתכנו מקרים בהם לא יהיה מקום למלא את פסקי הדין של בית המשפט העליון. מדבריו של אוחנה עולה, כי הוא סבור שבג"ץ עלול - במקרים נדירים - לתת פסקי דין שעליהם מתנוסס "דגל שחור", בדומה לזה שעלול להיות על פקודות בלתי חוקיות בעליל.
13/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשנות ה-50 של המאה ה-20 נפוצו בארץ שמועות על מחתרות קיקיוניות הצצות כפטריות אחרי הגשם. אפרים קישון הגיב במערכון על טרוריסטים חובבניים והזויים, המקבלים לשורותיהם חבר חדש. לשבועת האמונים למחתרת - "אלחם כל עוד כוחותי במותן בבריונים הפנימיים" - הלה מוסיף הסתייגות: "אבל ביום שבת אני לא יכול".
13/06/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
קיצוץ רוחבי של כמיליארד שקל  /  עידן יוסף
"לא תמיד צריך לקיים החלטות בג"ץ"  /  איתמר לוין
"המנכ"ל ניסה להסתיר נתוני הגירעון"  /  עידן יוסף
ממשלת לגו  /  איתמר לוין
כשלון נתניהו   /  ארי בוסל
המהפכה השמרנית רק החלה  /  איילת שקד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il