חברת גוגל נכנסת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת וואלה שצפוי להניב לוואלה הכנסות של מיליוני שקלים בשנה. כך נודע ל-TheMarker.
לאחרונה פורסם ב-TheMarker כי גוגל ישראל הדיחה את וואלה מהמקום הראשון בין חברות האינטרנט. גוגל מציגה הכנסות בקצב שנתי של כ-40 מיליון דולר נכון לסיום המחצית הראשונה של השנה מול קצב הכנסות שנתי של 26 מיליון דולר בוואלה.
מניות וואלה עולות בשעה זו ב-6% במחזור של כמיליון שקל ובכך מוחקות את הירידות מהן סבלה מתחילת השנה בעוד מניות היתר עלו בלמעלה מ-20% באותה התקופה.
ברקע לירידה במניה ניצבו פרישות של בכירים בחברה ובהם גם מנכ"ל החברה, אילן ישראלי, שפרש ב-2006 והוחלף על-ידי אילן ישועה. בנוסף, הציגה החברה תוצאות כספיות חלשות ברבעון הראשון של 2007. הרווח הנקי של וואלה, הנמצאת בשליטת בזק בינלאומי וקבוצת הארץ, ירד ב-70% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006 ל-1.5 מיליון שקל.
התוצאות החלשות ברבעון נבעו בעיקר משחיקה ברווחיות של פעילות הפרסום בתקופת המעבר ממכירת קישורים ממומנים למערכת של פרסום ממוקד. שיטת פרסום זו היא מערכת טקסטואלית, שמציגה רק פרסומות רלוונטיות לתוצאות החיפוש, בדומה למערכת Adwords של חברת גוגל.
ישועה העריך בסוף הרבעון הראשון שתמהיל ההכנסות של החברה ישתפר כבר ברבעון השני, וכי שיטת הפרסום החדשה תהיה אחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה.
"לא סביר שהמותג האהוד ביותר באינטרנט לא ייצר הכנסות מתחום זה, שמפיק הכנסות של 1.5 מיליון שקל בחודש לחברת תפוז", אמר ישועה בעבר. המנכ"ל הוסיף כי ההכנסות ממכירת פרסום יבואו לידי ביטוי ברבעונים הקרובים, על-פי הסכם לשיתוף פעולה עם חברת ICQ, לאחר שגברה על מתחרותיה.
בגוגל מסרו בתגובה כי החברה אינה מתייחסת לשמועות. אותה תגובה בדיוק נמסרה גם מוואלה.