|   15:07:40
דלג
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים

מאחורי הכותרות

משפחה לא בוחרים

טור דעה אישית בשלישי שלא דופק חשבון הסיפור האמיתי על שר המשפטים החדש שהואשם בנפוטיזם על בנט שאיפסן את האגו על המשטרה שמתעללת במפגינים בפתח תקוה למרות פסיקת בג"ץ ועל רינה עידן שמעניקה רגעי אושר לילדים עם נכויות קשות
23/07/2019  |   משה נסטלבאום   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
מנדלבליט. בניגוד לפסיקת בג"ץ, המשטרה אוסרת להפגין ליד ביתו [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

סיכוי גדול לאיחוד במפלגות הימין. הוויתור של בנט לאיילת שקד קידם את המהלך.

השר אמיר אוחנה שהואשם בנפוטיזם, פעל על סמך אישור של היועץ המשפטי של משרד המשפטים. מה שלא ידעתם - כמה מהפוליטיקאים הבכירים בישראל הם קרובי משפחתו של השר.

בג"ץ קבע חד-משמעית שמותר ואפשר להפגין נגד היועץ המשפטי לממשלה בכיכר הסמוכה לביתו. למה המשטרה מפרה את החלטת בג"ץ ומונעת מהמפגינים את החופש להפגין.

תכירו את רינה עידן, סגן אלוף במילואים ששימשה קצינת נפגעים, וטיפלה במשפחות שכולות ומשפחות של נעדרי צה"ל. היום היא עומדת בראש עמותת קו לחיים, שמעניקה רגעי אושר לילדים עם נכויות קשות.

איפסן את האגו
בנט. אגו באפסון [באדיבות יותם נבין]

נפתלי בנט שיחק אותה בגדול. הוא קיים את הבטחתו ואיפסן את האגו שלו. לא הרבה פוליטיקאים היו נוהגים בדרך שבה נהג בנט, ועל כך מגיע לו שאפו גדול. בנט יודע לעשות חישוב מסלול מחדש בצורה מקצועית, ולכן טובים הסיכויים שיצליח להעפיל מחדש לצמרת. פוליטיקאי מיומן יודע מתי נכון לזוז הצידה, ובנט כזה.

לא ברור אם גם הרב רפי פרץ ידע לאפסן את האגו שלו, ויאפשר לאיילת שקד לעמוד בראש מפלגת הימין החדש. היעד של שקד להביא לאיחוד מפלגות הימין יתרחש כנראה רק אם הרב פרץ יחליט שגם הוא מוותר על המקום הראשון. בכך הוא יאפשר לשקד להוכיח כמה מנדטים היא שווה כיושבת-ראש רשימה משותפת.

ראש הממשלה נתניהו לא מתלהב מהאפשרות ששקד תעמוד בראש הרשימה המשותפת, אבל ספק גדול אם הוא יוכל למנוע את המהלך. גם איילת שקד וגם נפתלי בנט אינם כוס התה של נתניהו. שניהם זוכרים שמיד לאחר תוצאות הבחירות, כשהתברר שהשניים לא עברו את אחוז החסימה ולא נכנסו לכנסת, נתניהו הזדרז להדיח אותם מתפקידם.

את מקומו של בנט במשרד החינוך תפס הרב רפי פרץ, ואת מקומה של איילת שקד במשרד המשפטים תפס ח"כ אמיר אוחנה. נתניהו, מבחינתו עשה מהלך מתוחכם, כשהדיח את שני שרי הבית היהודי מתפקידם, כדי שלא לאפשר להם להגיע לבחירות כשרים מכהנים, אבל המהלך הזה הותיר פצע מדמם אצל השניים, וביטוי לכך נתן בנט, שהצהיר שהוא לא מתחייב להמליץ לאחר הבחירות על נתניהו, וכי במערכת הפוליטית ישנם אנשים ראויים נוספים למלא את תפקיד ראש הממשלה.

בנט ושקד לא שוכחים גם את העובדה שדלת הליכוד נטרקה בפניהם. המנדטים שהם יביאו למחנה הימין יתקבלו בוודאות בברכה, אבל נוכחותם האישית תתקבל בהרבה פחות התלהבות.

המפסיד הגדול הוא משה פייגלין, שטובים הסיכויים שגם בבחירות הקרובות הוא ימצא את מקומו מחוץ לכנסת, אחרי ששקד הטילה ווטו מוחלט על כל אפשרות לשותפות איתו. פייגלין יתקשה למחזר את הצעתו להעניק לגליזציה לשימוש בקנביס רפואי, לאחר שראש הממשלה, סגן שר הבריאות, והשר לביטחון הפנים הודיעו כי ינהגו בדרך דומה.

משפחה שכזאת
אוחנה. קרוב משפחה של כ-ו-ל-ם [באדיבות יותם נבין]

אמיר אוחנה שר המשפטים למד בדרך הקשה מה המחיר שמשלמים כשמגיעים לצמרת. אוחנה, אדם ישר דרך שלא מעגל פינות, מצא עצמו נאלץ להסביר מדוע הוא מעסיק מנהלת לשכה שהיא קרובת משפחה שלו. כותרות העיתונים הזדרזו להאשים את השר החדש בהתנהלות בלתי תקינה, אלא שמדובר בהרבה אוויר חם ומעט מאוד עובדות שיכולות לבסס סיפור עיתונאי טוב.

השר אוחנה בחר להגדיר כ"זעקות שבר" את הפרסום של התנועה לאיכות השלטון וכמה עיתונאים, על כך שמנהלת לשכתו, שהייתה בעבר מנהלת לשכת מנכ"ל משרד הכלכלה, היא בת דודתו, והחליט לספק לתקשורת חומר נוסף על קשריו המשפחתיים הענפיים.

כשהשר אמיר אוחנה החל את פעילותו הפרלמנטרית, הוא הכיר עוזרת פרלמנטרית בשם אורית משה, שהייתה גם היועצת של ח"כ דוד צור, מי שהיה פעם מפקד משטרת מחוז תל אביב ונבחר לכנסת ברשימת קדימה. משה הייתה היועצת של סגן השר ג'קי לוי בתקופה שהכירה את אמיר אוחנה. בין השניים נוצרה ידידות וכימיה. במהלך שיחות הנפש שניהלו השניים הם גילו שקיימת בניהם קרבה משפחתית מסוימת, שהשר אוחנה לא הצליח להגדיר עד היום.

לאחר שג'קי לוי התמודד על ראשות העיר בית שאן ועזב את הכנסת, הקשר הידידותי בין אורית משה לח"כ אוחנה נשמר, כאשר אוחנה מסמן את משה, כאישה שראויה לעבוד במחיצתו אם יקודם לתפקיד שר.

כשראש הממשלה נתניהו החליט למנות את אוחנה לתפקיד שר המשפטים, אוחנה לא שכח את משה, והציע לה להצטרף לצוות משרדו. אין בכך כל פסול. שר רשאי להביא אתו את אנשי אמונו ובהם מזכירה, מנהלת לשכה, מנכ"ל ונהג שהן משרות אמון. מנהלת הלשכה נרקיס אלפי, שהביא השר אוחנה למלא את התפקיד לא הוצנחה משום מקום; היא ניהלה בפועל את לשכת מנכ"ל משרד הכלכלה, והיא מביאה לתפקיד ניסיון מוכח בתפקיד.

בפוסט שפרסם אוחנה, כתב שלמרות שמנהלת הלשכה שבהגדרת החוק היא קרובת משפחה, יחסי הקרבה אינם אוסרים עליו להעסיק אותה. כך קובעת גם חוות דעת שביקש השר מהיועץ המשפטי של משרד המשפטים, שלא מצא פסול בהעסקתה.

מתברר שלשר המשפטים החדש אוחנה, יש משפחה ענפה שכוללת רבים מהפוליטיקאים בישראל. ג'קי לוי הוא קרוב משפחתו. לוי הוא בנה של דודתו של אוחנה שמתגורר בפריז. הוא נשוי לקרובת משפחה של ג'קי לוי, והשר אוחנה מעיד: ש"תמיד ידעתי שיש לי קרבה לאביו דוד לוי".

כשאוחנה הושבע לכנסת הוא זכה בברכה ממקור לא צפוי. מתברר ששר האוצר שבא לברך אותו הוא קרוב משפחתו. אחיותיו של השר כחלון הן אלה שהפנו את תשומת ליבו של השר, ואמרו לו שראוי שיסור לברך את קרוב משפחתם אמיר אוחנה, שנבחר לשר המשפטים.

זה לא הסוף. גם ראש לשכת עורכי הדין הנבחר עו"ד אבי חימי הוא קרוב משפחתו. וגם ציון אמיר שהתמודד מול חימי על ראשות לשכת כעורכי הדין שייך למשפחה.

אביו של השר אוחנה קרוי על שם סבו אברהם חימי ז"ל, שהוא אח של סבתא רבתא של השר אוחנה. עורך הדין ציון אמיר, היה נשוי לדודתו של השר אוחנה עליה השלום מצד אביו של השר.

אז מה היה לנו בידיעה שביקשה להציג את השר אמיר אוחנה כמי שנהג שלא כדין? הרבה אוויר חם, ומעט מאוד עובדות שמלמדות ששר המשפטים נקט צעד לא ראוי, ופעל בניגוד לתקשי"ר שירות המדינה. אוחנה קיבל יעוץ משפטי פעל על פיו, ואין פסול בכך שהוא משלב במשרות האמון שהביא למשרד את מי שהוא מאמין בו, מה גם שהיועץ המשפטי של משרד המשפטים לא רואה בכך שום פסול.

משפחה לא בוחרים, ולא פסול לעבוד עם קרובי משפחה, כשמדובר בחוות דעת משפטית שמתירה את זה תוך גילוי נאות, וזאת במשרת אמון שבמסגרתה מבקש השר להעסיק את אנשי אמונו.

משטרת לואי דה פינס

המשטרה מתעללת במפגינים. אין הסבר אחר להתנהלות החמורה וחסרת הפרופורציות של משטרת פתח תקוה, לאחר פסיקתו הברורה והחד-משמעית של בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק. בעניין ההפגנות סמוך לביתו של עו"ד אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה.

למפגינים שפנו לבג"ץ באמצעות התנועה לאיכות השלטון, נמאס מהתנהלותה הלא חוקית והמוזרה בלשון המעטה של משטרת ישראל, שמתנכלת להם, עוצרת אותם ומעכבת אותם ללא סיבה מוצדקת, למרות שבג"ץ פסק במפורש שניתן לקיים הפגנות, שעניינן שחיתות שלטונית נגד ראש הממשלה.

ההפגנות נערכות בכיכר גורן בפתח תקוה, המרוחקת כ-400 מטרים, מביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ובג"ץ קבע כי אין הגבלה במספר המשתתפים בהפגנות אלה. פניית המפגינים לבג"ץ עסקה גם בהחלטת המשטרה, שלא לאפשר עוד את קיום ההפגנות בכיכר מטעמים של פגיעה בסדר הציבורי, בין שיש צורך לכך ברישיון מיוחד ובין אם לאו. בית המשפט העליון קובע במפורש כי "ההפגנה בכיכר גורן היא הפגנה בכיכרה של עיר, ולא הפגנה שנערכת מול או ע"י ביתו של היועץ המשפטי לממשלה". לכן כיכר עירונית אינה יכולה להיחשב כמיקום הנמצא מול או על יד ביתו של היועץ.

בית המשפט קובע במפורש שהמשטרה אינה עוסקת בבחירת מקום ההפגנה או בשאלה האם ההפגנה הגיעה לידי מיצוי, ומוסיף: "אל למשטרה לעסוק בהם, שמא תסיג גבול לתחומים לא לה החוסים תחת ההגנה הרחבה של הזכות להפגין וחופש הביטוי".

השופט עוזי פוגלמן הצטרף לקביעת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ולקביעת השופט יורם דנציגר, לפיה המשטרה לא הייתה רשאית בנסיבות המקרה להתנות את קיום ההפגנה בהוצאת רישיון, ולתוצאה לפיה יש להוציא צו מוחלט בנושא זה. בג"ץ עורך חשבון נוקב עם המשטרה, וקובע כי לגבי הזכות לחופש התנועה "הפגיעה הנטענת בזכות לחופש התנועה קלת ערך". ומוסיף שאין בסיס לטענת המשטרה שהזכות לחופש התנועה נפגעת באופן שמצדיק להטיל מגבלות דרסטיות על מספר המפגינים או מקום ההפגנה.

לא ברור איך לאחר פסיקה ברורה וחד-משמעית מעזה המשטרה לנקוט צעדים שמונעים מהמפגינים את הזכות להפגין. לא ברור האם המשטרה מבקשת לרצות בכך את השר לביטחון הפנים. מה שברור: המשטרה מפרה ביודעין החלטה שיפוטית של בג"ץ, ומי שעושה זאת חייב לתת את הדין.

באמצע השבוע שלח עו"ד גונן בן יצחק מכתב לתת ניצב איילת אלישר, היועצת המשפטית של משטרת ישראל, בשם עמותת "חוזה חדש", ובו התריע בין השאר כי מפקד משטרת פ"ת סנ"צ ברק מרדכי, אסר על המפגינים למחות, למרות החלטה מפורשת של בג"ץ. בן יצחק כותב כי "משטרת פ"ת הפכה למשטרה פרטית המממשת את גחמותיו של היועץ המשפטי לממשלה ובכך דורסת את האינטרס הציבורי".

למשטרה אין אומנם מפכ"ל כבר תקופה ארוכה, וממלא-מקום המפכ"ל משתוקק בוודאי לקבל את התפקיד. המעשה החמור שבו שוטרי משטרת פתח תקוה מתעלמים מקביעת בג"ץ, הוא ההוכחה שמי שממלא את מקום המפקח הכללי אינו ראוי לשבת על כיסא המפכ"ל. מפקח כללי של המשטרה אמור להקפיד על כך שהחלטות בית משפט תבוצענה במלואן, מבלי לעגל פינות, מה גם שמדובר בהחלטת בג"ץ.

אם ניצב כהן ידע ולא פעל, הוא אינו ראוי לתפקיד. אם ניצב כהן לא עודכן בפסק דין בעל משמעות נרחבת וחשובה כמו זה של בג"ץ והוא עדיין בתפקיד, מי שראוי להחליף אותו הוא לא אחר מאשר השחקן לואי דה פינס, פרי המצאתו של עו"ד פנחס (פיני) פישלר.

עו"ד פישלר הוכיח שהאפשרות שהוא מציע כבר לא מעוררת גיחוך לאור התנהלותה של המשטרה.

קו לחיים
עידן, מנכ״ל קו לחיים. רגישות ואכפתיות

רינה עידן, מנכ"לית עמותת קו לחיים, ממשיכה גם השנה במסורת שנמשכת כבר 30 שנה ופותחת השבוע את הקייטנה הארצית של עמותת קו לחיים. עידן היא מנכ"לית העמותה כבר 15 שנים. מדובר במנהלת מקצועית עם לב רחב ומסירות בלתי רגילה שלא ניתן למצוא בקלות.

היא השתחררה מצה"ל בדרגת סגן אלוף, הייתה במשך שנים רבות קצינת הנפגעים של צה"ל, שטיפלה במשפחות שכולות ובמשפחות הנעדרים, ואין מתאים ממנה לעמוד בראש עמותה שיש בה צורך בהרבה חמלה ורגישות.

קו לחיים מטפלת טיפול יום-יומי בילדים שלקו בנכויות קשות במחלות מורכבות ומשתתפת בקמפיינים להצלת חיים. השנה ישתתפו בקייטנה 150 ילדים נכים על כסאות גלגלים מכל רחבי הארץ. לכל אחד מהילדים שמשתתפים בקייטנה הוצמד נער שימש חונך, וידאג לטפל אישית בילד שעליו הוא יהיה אחראי.

הקייטנה נערכת השנה בישיבת "נחלים". הילדים שמשתתפים בקייטנה אינם דתיים, אבל מי שמטפלים בהם הם בני נוער מתנדבים מהציונות הדתית הלאומית.

עמותת קו לחיים דואגת לילדים הנכים במסגרת הקייטנה לחמישה ימים של כיף, שבמהלכם הם יפיקו סרטון שישקף את פעילות העמותה במלאת לה 30 שנה. עלות הקייטנה היא מיליון שקלים שנתרמו לעמותה.

בעת האחרונה מנסה רינה עידן להקים בישוב בית אריה את בית קו לחיים עבור ילדי העמותה, שיאפשר לנכים להתגורר במקום בהשגחת מדריכים מקצועיים, ולשם כך נזקקת העמותה לתרומות.

תזכרו את השם קו לחיים - עמותה שמעניקה חיים ובית חם לבני נוער וצעירים.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  23/07/2019   |   עודכן:  23/07/2019
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפחה לא בוחרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
25/07/19 17:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרשות הפלשתינית לא השיגה עצמאות ומדינה פלשתינית, אך ראשיה נוהגים בדיוק כמו שליטי ערב במדינות המקיפות אותנו, ישנם שני מאפיינים בולטים למשטרים הערביים במזה"ת: דיקטטורה ושחיתות.
ארי ליבסקר "שעת סיפור והכנה לרילוקשיין: למה הורים שולחים את ילדיהם לגן דו-לשוני, אנגלית עברית", באתר כלכליסט 19 ליולי 2019.
21/07/2019  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
צבי זרחיה, "פרישת יחימוביץ': מכה למחנה החברתי בכנסת", באתר כלכליסט, 17 ליולי 2019
21/07/2019  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חושש מאינתיפאדה של פליטים פלשתינים במחנות הפליטים בגדה שתערער את שלטונו, כוחות הביטחון הפלשתינים קיבלו הנחיות לגלות עירנות ולמנוע כל גילוי הזדהות בשטחי הגדה עם הפליטים הפלשתינים בלבנון. התסיסה במחנות הפליטים בלבנון על-רקע הצעדים של משרד העבודה הלבנוני נגד הפליטים הפלשתינים הפתיעה את אש"פ, יו"ר הרש"פ הורה לפתוח במגעים עם ממשלת לבנון כדי להכיל את המשבר פן תתפשט אינתיפאדת הפליטים מלבנון אל שטחי הגדה.
אורלי לוי-אבקסיס העניקה ראיון רהוט לדני קושמרו בערוץ 12, אבל איציק שמולי וסתיו שפיר ואחרות/אחרים במפלגת העבודה המקורית חייבים תשובה לציבור אם ייאותו להשתתף בממשלה בראשות בנימין נתניהו בין כסה לעשור, כלומר בין השימוע לבין הגשת כתבי האישום נגדו (אם יוגשו).
20/07/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il