בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תחקיר טיימס על בטיחות הטיסה:
|
|
|
הנוסעים בסכנה בגלל המאסדרים
|
סוכנויות הפיקוח על התעופה בארה"ב ובאיחוד האירופי הן למעשה שבויות של בואינג ואיירבס. התוצאה עלולה להיות קטלנית, כמו במקרה של הבואינג 737-מקס
|
737-מקס במתקני בואינג [צילום: אליין תומפסון, AP]
|
|
|
|
|
בטיחותם של נוסעי המטוסים נמצאת בסכנה משום שהמאסדרים מעניקים כוח רב מדי לענקיות המטוסים בואינג ואיירבס – אומרים לעיתון טיימס הבריטי נציגים של טייסים, מהנדסים ופקחי טיסה. טייס בכיר השווה את העדר הפיקוח בתעופה האזרחית לזה ששרר במגזר הפיננסי לפני המשבר של 2008. אחר כינה את המצב "משבר עולמי", כאשר חברות בואינג משתמשות בעובדיהן-שלהן כדי לבדוק ולאשר את תוצרתן, והכל באישור המאסדרים. מהנדסים טוענים, כי חלקי מטוסים התפרקו תוך כדי טיסה בשל אישורים רשלניים על עבודות ביצוע תחזוקה. ממצאים אלו הם חלק מתחקיר של הטיימס על היחסים בין סוכנות בטיחות הטיסה האירופית (Easa), מינהל התעופה האמריקני (FAA), בואינג ואיירבס, בעקבות התרסקות שני מטוסי הבואינג 737-מקס. כל המטוסים מדגם זה עודם מקורקעים בכל העולם, לאחר שתי התרסקות מטוס ליון אייר באוקטובר אשתקד ואתיופיאן איירליינס במארס השנה. שני האירועים העלו על סדר היום את היחסים הקרובים מדי בין בואינג לבין ה-FAA. ניקולס קלוטון, טייס לשעבר בחברה האתיופית, אמר לעיתון: "אין ספק ש-737-מקס יכול היה באותה מידה להתרסק בבריטניה". סוכנויות התעופה של האיחוד וארה"ב מכירות זו באישורי הבטיחות של זו, ולמעשה השנייה היא חותמת הגומי של הראשונה. הדאגה בבריטניה נובעת מהעובדה שהאישור האירופי ל-737-מקס מבוסס על האישור האמריקני – שכיום מוטלים בו ספקות כבדים. ג'ון הורן, נשיא הארגון האירופי המייצג 40,000 טייסים, אומר על מצב זה: "אם הסוכנויות נפלו בשבי היצרנים, הן לא יבצעו בדיקות ראויות. זה נראה כמו מגזר הבנקאות לפני המשבר הפיננסי". בואינג אומרת בתגובה: "הבטיחות נמצאת במקום הראשון אצלנו. כך היה תמיד וכך יהיה תמיד. נמשוך לפעול עם ה-FAA ועם אחרים כדי להגביר את ההתמקדות בבטיחות. השיטה של נציגים מורשים והאצלת סמכויות, היא דרך יעילה עבור ה-FAA לממש את פיקוחו על הבטיחות". איירבס אומרת: "הרישוי הוא תוצאה של הליך מעמיק בין החברה לבין Easa. איירבס חייבת להוכיח שהמטוסים עומדים בכל הדרישות הרגולטוריות". לדברי Easa, היא אינה מוציאה למיקור חוץ את משימות הרישוי. "הפיקוח על הכשירות האווירית מוטלת על המדינות החברות באיחוד האירופי, ולאחר מכן הוא נבחן על-פי קני המידה הרגולטוריים של Easa. אנחנו נוקטים בכל הצעדים הנחוצים כדי להבטיח את בטיחות הטיסה". FAA אומר, כי בעשור האחרון טסו 7 מיליארד בני אדם ב-90 מיליון טיסות מסחריות, ומספר התאונות היה אפסי. "השגנו את זה משום שאנחנו ממשיכים לפתח את טיפולנו בבטיחות, הן באיתור סיכונים והן בטיפול בהם. מפתח לכך הוא הנכונות לשתף מידע באווירת בטיחות פתוחה וגלוית לב".
|
תאריך:
|
30/07/19
|
|
|
עודכן:
|
30/07/19
|
|
איתמר לוין
|
הנוסעים בסכנה בגלל המאסדרים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
המשחתן
|
31/07/19 18:40
|
|
שלושה חודשים לאחר הדליקה שפגעה בצורה קשה וחסרת תקדים בקתדרלת נוטרדאם בפריז, תחקיר של ניו-יורק טיימס מנסה לענות על שתי השאלות המרכזיות: כיצד פרצה הדליקה וכיצד נמנע הרס מוחלט של אחד המבנים הידועים ביותר בעולם.
|
|
|
החום הקיצוני גרם לגל שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ: נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הכריז על גיוס כל לוחמי האש ועובדי הכבאות לרבות מתנדבים. כל החופשות בוטלו.
|
|
|
היום (ד', 17.7.19) צפוי לפקוד את ישראל מזג-אוויר חם עם טמפרטורות גבוהות במיוחד. בימי שרב וחום כבד, מורגשת עליה בפניות לקו החרום 101 של מגן דוד אדום, מאנשים שמתלוננים על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום, ובמד"א ערוכים לתת מענה לכל מקרה.
|
|
|
נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, הורה על תגבור כוחות מקסימלי של לוחמי אש, מתנדבים וחניכי הקורסים של המכללה הלאומית לכבאות והצלה. זאת, לנוכח תחזית מזג האוויר למחר הצופה חום קיצוני. מערך הכבאות ייכנס לכוננות מירבית בשל תנאי השרב, שצפויים להתפתח ובחלק מהאזורים, הטמפרטורות עלולות להגיע ל-47 מעלות צלזיוס.
|
|
|
שלושה חודשים לאחר הדליקה שפגעה קשות בקתדרלת נוטרה-דאם, מזהיר האדריכל הראשי של הקתדרלה, פיליפ וילן, כי עדיין קיימת סכנה שחלקים מן התקרה יקרסו ויגרמו נזק כבד נוסף. הוא אמר זאת לצוות השבועון טיים, אשר אנשיו היו העיתונאים הראשונים שעלו על הגג לאחר הדליקה. לדברי וילן, אומנם הסיכוי לקריסה הרת אסון הוא קטן, אך היקפו המלא של הנזק יתברר לכל המאוחר בסוף 2019.
|
|
|
|
|
|
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
|
|
|
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|