רק 6.6% מלקוחות הסלולר מרוצים מתוכנית התמחור שבה הם נמצאים. כך עולה מסקר אומניבוס שערך מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.
22.2% מהלקוחות חושבים שהם יכולים לבדוק ולהתאים לעצמם תוכנית תמחור שתחסוך להם כסף. 13.4% ענו כי הם אינם מעוניינים לחשוב על החשבון, אין להם כוח להתעסק בזה, הם אינם מאמינים לתוכניות, וחושבים שלא ניתן לחסוך בעלות. מבחינתם, עלות הסלולר היא משהו קבוע וחברות הסלולר הן גופים חזקים שלא ניתן להתמודד עימם.
לשאלה האם ירצו לקבל ייעוץ לגבי בחירת תוכנית מתאימה יותר, ענו שליש מהנשאלים כי הם מעוניינים לקבל ייעוץ שימליץ להם על תוכנית תמחור בה יוכלו לחסוך כסף. מתוכם, 76% יעדיפו לקבל את הייעוץ מחברה בלתי תלויה ולא מחברות הסלולר.
ניתוח התוצאות מראה, כי למרות ששני שלישים מהנשאלים לא ציינו שהם מעוניינים בשירות ייעוץ, אי אפשר להסיק מתשובתם כי הם שבעי רצון מהשירות שהם מקבלים מחברות הסלולר. להפך, תשובתם מעידה על חוסר האמונה ביכולתם להשיג עבור עצמם תנאים יותר טובים. תחושה זו דומה מאוד למה שחשים רוב לקוחות הבנקים.
הסקר נערך עבור החברה הלאומית לצרכנות סלולרית בע"מ, מפעילת שירות פלאזול, המייעצת בנושאי חיסכון בעלות הסלולר, בקרב 510 גברים ונשים. מהחברה נמסר, כי במהלך החודשיים הראשונים של פעילותה - קיבלו אלפי לקוחות דוחות המפרטים עד כמה יוכלו לחסוך בתוכנית חדשה. ממוצע החיסכון של לקוחות החברה עומד על 85 שקלים, כאשר 41% מהלקוחות יכולים לחסוך למעלה מ-130 שקלים בחודש, בכל אחד מחשבונות הטלפון הסלולריים הרשומים תחת שמם.