|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות

תחזית אסטרולוגית אקונומית

אתגרים כלכליים ל-2022-2020

האתגרים ישפיעו לא רק על חברות פרטיות, עסקים קטנים וגדולים. הם ישפיעו בעיקר על כלכלת מדינות. יווצרו גרעונות שיקשו על ממשלות לעמוד בהתחייבויות שלהן, או שהצמיחה שקיוו לה לא תענה על הציפיות. תהליכים שליליים עלולים לגרור הורדת דירוג האשראי למדינות שונות. הבנקים המרכזיים בעולם ירגישו את הלחץ הפיננסי. תורגש תחושה של חוסר יציבות, תנודתיות ומבוכה
11/10/2019  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
השווקים הסיניים. חוסר אחריות [צילום: נג האן צ'ון/AP]

אלה מכם הקוראים את הרשימות שלי בקביעות, כבר קיבלו רמזים עבים על התהליכים הכלכליים הצפויים בשנתיים הקרובות, למרות שיש כבר ניצנים לכך בחודשים האחרונים של 2019.

הצמידות של הכוכבים סאטורן/פלוטו במזל גדי, כבר משפיעה על התכווצות הכלכלה. בהמשך תגיע הצמידות יופיטר/סאטורן ותצטרף אליהם במזל גדי. לנוכחות של אורנוס במזל שור יש גם משמעות לעולם העסקי והפיננסי. הצירוף של כל הכוכבים האלה לאורך ההיסטוריה "הוכיח" את עצמו. אלה ישפיעו בעיקר על מפות ארה"ב (הבורסה של ניו-יורק), האיחוד האירופי שנמצא גם בבלאגן ואי-סדר כלכלי, ולא נשכח את הסינים שהוכיחו חוסר אחריות פיננסי.

אין ספק שיהיו חודשים לאורך 2020, שיגרמו לתבהלה (פאניקה) בדגש על פברואר 2020 וספטמבר-אוקטובר 2020. החוויה של פחדים תהיה גם בעיקר בגלל חוסר יציבות בשווקים (הרחבות בנושא יגיעו ברשימות הרלוונטיות).

הגדי מייצג שמרנות, צניעות, צמצום, קושי, אבל עם רצון לעבוד קשה בנחישות ואמביציה במטרה לבנות משהו חדש (מבנה) וסולידי יותר. מקבץ הכוכבים במזל גדי, יוסיף ציניות ופחד בגלל חוסר ודאות. כוכב פלוטו ירצה להרוס את מה שהיה, בעיקר מבנים מוסדות או שיטות ששרדו לאורך זמן ו"רקובים" מן היסוד, ולא נעשה מאמץ לשנות ולהתייעל בדרך מהותית (התמרה).

נכון ששינוי אינו דבר קל, אבל הפעם עם הצמידות סאטורן/פלוטו צפוי שינוי עמוק, לא קטן. נחשוב ( בדרך חיובית) על כך שהשינויים מניעים את החיים לכיוון חדש, על-פי רוב עם חזון ומשמעות לעתיד, השראה בלי אשליות שתביא איתה את האור.

יש להניח שיתפתחו מודלים כלכליים חדשים (ראו בהמשך את כוכב אורנוס במזל שור). מאז ומתמיד, שינויים משמעותיים בכל התחומים בכל העולם מתרחשים כשהכוכבים מגיעים למזלות היוזמה (טלה, סרטן, מאזניים וגדי).

החולשה לצד השמחה שהשפיעו ב-2019, היו השילוב בין יופיטר ונפטון, שכברקע נמצאים סאטורן ופלוטו. סאטורן מסמל אתיקה, מחזק את האמת והצדק, בניגוד טוטאלי לשילוב יופיטר-נפטון. האחרונים ביחד הם הגזמה ופגיעה בערכים אתיים. ניגוד לצורך בצדק ובאמת, וזה מה שגרם ועורר אווירה של חוסר אמון! סאטורן דורש התחשבנות תוך כדי עשייה ופעולות, נעזר בניסיון ובמסקנות מהעבר. התהליך שהעולם החברתי והפיננסי יעברו (סאטורן ופלוטו בגדי אחרי היופיטר ונפטון) עלולים לגרום לכך שנשלם ב"נפילה" מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. לא נופתע לשמוע על אנשים שהתעשרו בדרכים "עקומות", מפסידים בגדול ואולי גם פושטים את הרגל.

האתגרים ישפיעו לא רק על חברות פרטיות, עסקים קטנים וגדולים. הם ישפיעו בעיקר על כלכלת מדינות. יווצרו גרעונות שיקשו על ממשלות לעמוד בהתחייבויות שלהן, או שהצמיחה שקיוו לה לא תענה על הציפיות. תהליכים שליליים עלולים לגרור הורדת דירוג האשראי למדינות שונות. הבנקים המרכזיים בעולם ירגישו את הלחץ הפיננסי. תורגש תחושה של חוסר יציבות, תנודתיות ומבוכה. יתרחשו מצבים שידרשו מהמנהיגים ברחבי העולם להתמודד (בחוכמה) עם חוסר ודאות ופחדים, ולמצוא פתרונות יוצאי דופן (בעזרת ה"אורנוס" במזל שור) שלא פעם גם מנוגדים למה ש"כתוב בספרים" והכל כדי להחזיר את הביטחון הכלכלי.

כוכב יופיטר (הגזמה) שיגיע גם למזל גדי וייפגש עם פלוטו (חובות וגרעונות), עלול לחזק את תחושת המשבר, אפילו חשש למיתון גדול (זה המוכר בעולם והיה בין דצמבר 2007-ליוני 2009).

סאטורן יגיע לפלוטו בינואר 2020. זנב דרקון במזל גדי (ראש דרקון במזל סרטן ממול), התחיל להשפיע ב 2019. מפגש מדויק היה עם סאטורן ב-20.05 אחר כך ב-23.06 וב-15.09.19 (בפעם הקודמת זה קרה ב-11.10.2007, והזיכרון עדיין טרי בעיקר אצל המשקיעים). למעשה עלינו להתבונן על רצועת הזמן 28.03-15.09.2019. שבה יופיטר-נפטון השפיעו וגם סאטורן ופלוטו ברקע לא חסכו מאיתנו את השפעתם. בתקופה הזאת, מי שהקים עסק חדש, חברה או רעיון, עלול להתאכזב בעיקר כלכלית, בעתיד.

מקבץ הכוכבים יופיטר, סאטורן ופלוטו במזל גדי עלול להשפיע על המערכת הבנקאית העולמית. לא נופתע ממשבר כלכלי שיפרוץ בהמשך. אפשר שהמשבר הזה ידחוף גם אנשים לכיוון הביטקוין, הזהב והכסף ולכל מה שייראה למשקיעים/למהמרים כתוכנית בטוחה מול חולשת השווקים ואו המטבעות. ההמלצה היא שכדאי להיות בזמנים כאלה שמרניים (קונסרבטיביים), לבחור את הצד הבטוח, ובדרך הזו למנוע הפסדים.

חשוב לציין: מערכת הכוכבים במזל גדי תשפיע בדרך משמעותית על המדינות שתאריך עצמאותן מופיע בהורוסקופ, והשמש במזלות הקארדינאל ( טלה, סרטן, מאזניים וגדי) ארה"ב=סרטן, גרמניה וצרפת=מאזניים, בריטניה=גדי... גם המפה של האיחוד האירופי היא במזל טלה, והסכמים משמעותיים (כלכליים) כמו אמנת שנגן וההסכם נגד הגירה הם במזלות טלה וסרטן. מדינת ישראל אינה שייכת למזלות הקארדינאל, ויש לכך משמעות כלכלית בזמנים האלה. באחת הרשימות הבאות אכתוב עלינו. אולי המקבץ הגדול והכבד של הכוכבים ייגע זמנית בשוליים אצלנו, כנראה בגלל הקשרים המסחריים הבינלאומיים וכד', כמו שכבר קרה ב-2008. מי שזוכר במבחן התוצאה, הכל יתאזן די מהר אצלנו במדינה בזכות מבנה המערכת הכלכלית של המדינה.

למעשה, עברנו תקופה טובה בשווקים, ובחודשים האחרונים היו גם רווחים נאים למי שהשקיע. לאחרונה המלצתי שכדאי לצאת, ליהנות מהרווחים ולהשאיר לעצמכם סכום כסף נזיל, כזה שאם יהיה עליכם לבצע רכישה חשובה לצרכים קיומיים תוכלו למנוע מעצמכם עוגמת נפש. זה נכון גם אם תצטרכו להתמודד פתאום עם התחייבויות כספיות לא צפויות. עכשיו אחרי הגלים שהיו באוגוסט וספטמבר רוב הקוראים כבר מבינים את ההמלצה. העדיפו לשבת בשנה הקרובה על המרפסת ולהתבונן על "רכבת ההרים" עד שתחזור לתחנה. אני כבר יודעת שיש ביניכם כאלה שלא מאמינים לכוכבים (למרות שאתם קוראים כל מילה שכתובה כאן) ובטוחים בעצמם, שתנצחו, אולי גם יש לכם לב חזק, או שאתם עוסקים במסחר יומי, או משקיעים ב"שורטים". זכרו הכל רק על אחריותכם כמובן.

מארק טווין אמר: "אוקטובר הוא אחד החודשים המסוכנים ביותר לאלה המתעסקים במניות. החודשים המסוכנים האחרים הם: יולי, ינואר, ספטמבר, אפריל, נובמבר, מאי, מרס, דצמבר, יוני, אוגוסט ופברואר".

השפעת כוכב אורנוס במזל שור על הכלכלה

אורנוס בשור, זה אוקסימרון. מזל שור מסמל יציבות, ביטחון, סטטוס-קוו, ומשתדל לא לעשות שינוי, רק אם הוא מתבקש. כוכב אורנוס הוא האינדיבידואליסט, שהחופש חשוב לו, מחפש איך להשתחרר ולשחרר וכך מערער את הסטטוס-קוו ודורש שינוי. הוא המהפכן. אורנוס גם נחשב לאוקטבה גבוהה (אסטרולוגית) יותר בחשיבה, הוא מקורי יותר, יוזם וחושב מחוץ לקופסה. זה הכוכב שבקלות גורם לבלאגן ולאי-סדר, והרעיונות שהוא מביא יכולים להביא פתרונות יצירתיים (בעיקר אם יבינו אותם) לבעיות שהיו לאורך זמן. אבל אורנוס הוא זה שבועט בדלי, מוכן לסיכונים שלא תמיד הבינו את משמעותם לפני כן. הרצון להתחדש עלול להביא גם אסון, משהו שלא חשבו עליו לפני כן.

מזל שור מסמל באסטרולוגיה גם חקלאות, בשר בקר, וגרעינים (דגנים). אורנוס מסמל יוזמה, ייתכן שיעזור לייצר מוצרים חדשים, וגם להנדס אוכל. איכות מזון טובה יותר. אנשים יחפשו אוכל בריא יותר? אבל לא נופתע אם מחירי המזון יעלו, כולל מחיר הבשר. השילוב בין השור (חקלאות), ואורנוס (חידוש ויוזמה) יביא מן הסתם להרבה סוגי מזון חדשים לשווקים, על בסיס הדגנים והבשר.

לפנינו תקופה לא קלה לבנקים

כמו שכבר ציינתי ברשימות קודמות, המעבר של אורנוס לשור ישפיע על הבנקים. שינויים גדולים והתנהלות שונה ממה שהכרנו. מחזור הכספים שהיה חלק מהתנהלותו היומיומית של הבנק, כספים שהיו מיועדים לרכישות, ומתן שירותים יקבלו תפנית. פחות מזומן, יותר טכנולוגיה. כבר הכרנו ושמענו על הבלוקצ'יין, הקריפטו וכד', ידוע שיש חברות שהחלו להשתמש במטבע החדש לעסקות גדולות (טרנסקציות) ואני מאמינה שעוד נשמע על המצאות חדשות בתחום. האורנוס יעבור במזל שור לאורך 7 השנים הבאות, התהליך כולו יביא לשינויים בדרך בה תעשו עסקים, בתחום הפרטי והמוסדי, וכמובן גם בעבודת הבנקים. מעזה לחשוב עם דמיון פרוע, שלא אופתע שעם כוכב אורנוס במזל שור "נקבל" מטבע חדש לשווקים שתוכל להחליף את הדולר והאירו.

אנשים ינסו ללמוד טכנולוגיה חדשה, ליזום מערכת פיננסית אחרת. עם אורנוס במזל שור, סביר להניח שיפתיעו (בשנים הקרובות). חישבו על כך בחיוב, רעיונות יביאו למהפכים בבנקים, יעזרו להתפתחות מכשירים פיננסיים בדרך אחרת, ויספקו טכנולוגיה שתעזור לכולם במושגים כלכליים.

בתקופה הקרובה, המסרים עלולים להיות סותרים עם הרבה שמועות, שיוצרות פחדים, תבהלה, או בדיוק ההפך, שווקים "שמחים" ומשמחים בגוונים ירוקים, השפעה של מלחמת הסחר בין נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא סין. המיתון כבר החל להשפיע על אירופה. הריבית הנמוכה גם היא משפיעה, כנראה לא בדרך שבה חשב "הפדראל רזרב בנק". הכוכבים שיעברו למזל מאזניים (23.09- 23.10) במנעד מתוח לכוכבים סאטורן ופלוטו עלולים להכניס את השווקים למגמה "דובית".

הריבוע יופיטר ונפטון התחיל להתפוגג אחרי 21.09 ( למרות שהשפעתו עדיין קיימת). יופיטר מזל השפע, ממשיך במזל קשת, האם יתבטא סוף-סוף במזל שלו ויביא שפע? אולי. בדצמבר יעבור למזל גדי. זה לא מקום ש"יחבק" אותו ובהמשך במהלך 2020 גם יצטרף לסאטורן ופלוטו בגדי. ועל כך עוד נמשיך ונספר.

דונלד טראמפ: "הניסיון לימד אותי כמה דברים. הראשון הוא להקשיב לאינטואיציה שלך, לא משנה כמה טוב נראה משהו על הנייר. השני הוא שמוטב לך להישאר עם מה שאתה מכיר, והשלישי הוא שלפעמים ההשקעות הטובות ביותר הן אלו שאתה לא עושה".

איך תיראה 2020 לפי מפת הבורסה בניו-יורק?

כוכב מארס יגיע למזל גדי באמצע חודש פברואר 2020, ולאט-לאט יתקרב אל המקבץ יופיטר, סאטורן ופלוטו. בחודש מרס הצמידות הזו תתחיל לשחרר אנרגיה, כעס, היבט לא פשוט של אלימות, טרור שעלול להסלים גם למלחמה, כמו שראינו בעשור האחרון בסוריה. מפת הבורסה עם אורנוס צמוד לאופק הושפעה ממנו גם ב-2008. הכוכבים סאטורן במולות לאורנוס על כוכב מארס גרמו להתרסקות שאסטרולוגים מקצועיים ראו אותה מראש ( גם אני, בתוכנית הרדיו לילה חי מאוד עם אמנון פאר וגם ברשימות שכתבתי כאן באתר, הצבעתי על התהליך, ואלה שקוראים את הרשימות שלי לאורך שנים יודעים וזוכרים שדייקתי גם בתאריך שזה קרה).

עכשיו אנחנו מתקרבים לעוד תהליך, שבו כוכב סאטורן, ידליק את המולות סאטורן נפטון במפת הבורסה של ניו-יורק. ולפני כן את הירח בטלה, בחודש דצמבר 2019, את היופיטר בינואר 2020, ובפברואר!!! 2020 כוכב סאטורן ידליק את המולות בדיוק ( ברשימות שיגיעו, נתכוונן גם לתאריכים. כדאי להזכיר את מופע ליקוי הלבנה שיהיה ב-10.01.2020 ב-19.55 מעלות סרטן בריבוע מדויק לירח במזל טלה במפת הבורסה.

הכוכבים שיעוררו את המפה כבר מתחילת 2020 (בדגש על פברואר) ואולי גם קודם, ישפיעו לסירוגין לאורך השנה ושוב במהלך ספטמבר 2020. אלה יעוררו הרבה חוסר יציבות בשווקים, שחלקה תתבטא בירידות וחלקה בהתרסקות. בספטמבר 2020 כוכב מארס ידליק את המפה כמו קוביות דומינו שנופלות ומפילות זו את זו. נראה את הירידות שיהיו דרמטיות וימשיכו גם באוקטובר 2020 ואז עלולים השווקים להתרסק.

תזכרו שהשווקים מגיבים גם להתפתחויות פוליטיות, בעולם, וכמו שכבר צוין, אי-הסדר ב"איחוד האירופי" והתנהלותה הכלכלית של סין שאינה מוכיחה שאכפת לה (חוסר אחריות).

ארה"ב תגיע להאטה ולמיתון, אבל לא לפשיטת רגל. למרות הגרעון הגבוה שלה.

פלוטו מסמל את עתיד הנפט, ושולט גם במסחר בשווקים. סאטורן בצמידות לפלוטו ידכא את שוק הנפט והנכסים במידה מסוימת. יופיטר בתמונה "יעזור" לתנודתיות גדולה בשווקים. השפעה שכבר קיימת בשליש האחרון של 2019.

המשבר הכלכלי ישפיע גם על מדינות רבות בעולם, והתנהלות הבנקים הגדולים בהלימה.

בסוגריים כדאי לדעת שסטורן ופלוטו זו האנרגיה המשפיעה במלוא הכובד ומשמעותה בעיקר לכיוון קונפליקט ועימות (מלחמות מאז 1914, פרצו כשהצמד הזה פועל. ה"מוכרות" לנו - מלחמת העולם השנייה 1939, מלחמת השחרור 1948, מלחמת ווייטנם 1965, מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון הראשונה 1982, מלחמת המפרץ 2003, ויש עוד שדילגתי עליהן ויתכן מאוד שההיסטוריה האלימה עלולה לחזור ב-2020). הטרור עלול להסלים, בעיקר כשבשנה זו גם מארס יהיה בנסיגה. וכולנו כבר יודעים שמצב של חוסר ביטחון, חוסר ודאות גם הוא משפיע על הכלכלה והשווקים.

אני מנסה לחשוב כאדם אופטימי שאולי יש שיעורים שנלמדו בבנקים הגדולים, אצל מומחי הכלכלה שתמיד "יודעים" מה נכון, שלמדו בעיקר מהמשבר האחרון שהיה בשנים 2008-2007, למרות רגעים של כאב וקושי הם יידעו איך להתמודד עם הנתונים הנמצאים מולם ולמתן את המשבר וההתכווצות הכלכלית הצפויה.

"אל תבטח בכספך - הבטח את כספך" (אוליבר ונדל הולמס)

מצבי ירח בטל:

יום שישי 11.10
הירח משעה 12:45 עד 07:45 למחרת
יום שני 14.10 הירח בטל משעה 0:49 עד 19:23
יום רביעי 16.10 הירח בטל משעה 11:28 עד 05:29 למחרת
יום שבת 19.10 הירח בטל משעה 05:13 עד 13:42
יום שני 21.10 הירח בטל משעה 15:39 עד 19:28
יום רביעי 23.10 הירח בטל משעה 12:14 עד 22:19
יום שישי 25.10 הירח בטל משעה 15:59 עד 23:19
[שעון הקיץ מסתיים בלילה 26.10-27.10]
יום ראשון 27.10 הירח בטל משעה 10:28 עד 22:28
יום שלישי 29.10 הירח בטל משעה 19:34 עד 23:57
יום חמישי 31.10 הירח בטל משעה 16:37 עד 04:37 למחרת
יום ראשון 03.11 הירח בטל משעה 07:46 עד 13:18
יום שלישי 05.11 הירח בטל משעה 16:30 עד 01:07
יום שישי 08.11 הירח בטל משעה03:21 עד 13:48

תאריך:  11/10/2019   |   עודכן:  11/10/2019
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"שמשון המסכן", כינה לוי אשכול את ישראל בשנות ה-60. הכינוי הזה מזמן לא מתאים למדינה כולה, אך הוא בהחלט מתאר היטב חלקים ממנה ב-2019 - וגם שני מנהיגים בולטים בעולם
11/10/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
מדי שנה מוזנקים צוותי מד"א להעניק טיפול רפואי ליותר מ-2,000 בני-אדם במהלך יום הכיפורים. מאות מהקריאות הן כתוצאה מתאונות במעורבות אופניים, קורקינט וגלגיליות, בהן נפגעים הרוכבים עצמם והולכי רגל, בהם ילדים, מבוגרים וקשישים. מאות מקרים נוספים המטופלים על-ידי מד"א הם של אנשים שמתעלפים כתוצאה מהצום.
07/10/2019  |  זכי הלר  |   כתבות
השוואה בין הפרשות שאנו קוראים בתורה לפני ראש השנה לבין ההיסטוריה של העם היהודי, ובמיוחד זו של המאה האחרונה, מעלה שאנו מצויים בעיצומו של תהליך הגאולה. טור אופטימי בין כסה לעשור
04/10/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
יש לא מעט צביעות בשביתה הכללית המתקיימת במגזר הערבי (יום ה', 3.10.19) במחאה על האלימות הקשה בו, משום שאלו המארגנים אותה - ראשי הציבור הערבי - נושאים בלא מעט מן האחריות לעבריינות זו ואף מעודדים אותה.
03/10/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
השופט: אדהם ספדי, בית משפט השלום בבית שאן
02/10/2019  |    |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
איתמר לוין
איתמר לוין
אנושיות, יעילות, בקיאות ותקיפות - כל אלו נמהלים במינון הנכון אצל שופטת העבודה חנה טרכטינגוט, במיוחד כאשר מתייצבים בפניה תובעים נגד הביטוח הלאומי שאינם מיוצגים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il