|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
ליברמן. במבוי סתום [צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90]

המילכוד של ליברמן

ליברמן אומנם מונע משיקולי נקם בנתניהו, אך הוא מוגבל גם נוכח פחדיו-הוא; לכן הוא לא מצטרף לממשלה בראשות נתניהו או בני גנץ על-אף היותו לשון מאזניים, ולמרות שהוא מאותרג ע"י הפרקליטות וכלי התקשורת, ליברמן לא יוכל להתמנות לראש ממשלה ברוטציה, בשל החקירות העלולות להיפתח נגדו (ע"ע בנימין בן-אליעזר) ונגד בני משפחתו בשורה של עניינים: כספים שחורים; תיק ישראל ביתנו; טיב יחסי בניו עם משה ישעיהו; טיב יחסיו עם שמואל חייק ומינוי חתנו יונתן גלון ועוד ועוד
21/10/2019  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   תיק ליברמן   |   תגובות
ליברמן פועל לסילוק נתניהו מהפוליטיקה וזוכה לחסינות מהפרקליטות ובתקשורת
יואב יצחק
למרבה התדהמה, ליברמן מתנהל באופן הזוי: הוא מאשים את נתניהו בבישול חקירת פרשת ישראל ביתנו ובחשיפות בעניינו ב-News1 ולכן הוא מסרב לנהל עמו מו"מ * ליברמן מציג בתקשורת את תנאיו להקמת ממשלת אחדות: חוק הגיוס, פתיחת מרכולים ותחבורה ציבורית בשבת וכו', אך הוא מסרב לנהל מו"מ רציני * בפועל, שיקוליו זרים: ליברמן חושש מחקירות נגדו ונגד בניו; הוא פועל לסילוק נתניהו מהזירה הפוליטית מתוך מניעי נקמה; ומשיג לעצמו חסינות מהפרקליטות ומהתקשורת
לרשימה המלאה

בניו של שר הביטחון ליברמן נפגשו בחשאי במוסקבה עם היזם משה ישעיהו - כשנזקק לשחרור שטח אש להקמת ישוב נוה תמרים
יואב יצחק
חשיפת News1 * העובדות: יולי 2018 - איש העסקים משה ישעיהו קיים פגישה חשאית במוסקבה עם יעקב ליברמן ועמוס ליברמן, בניו של שר הביטחון ליברמן * אוגוסט 2018 - קבינט הדיור אישר סופית הקמת ישוב חדש, נוה תמרים, לאחר עיכובים של עשרות שנים * מקרה או לא, משרד הביטחון בראשות ליברמן - שהתנגד להקמת הישוב במשך 19 שנים בשל סמיכות האתר לשטח אש - הסיר במפתיע את התנגדותו בסמוך ו/או לאחר פגישת ישעיהו עם בניו של שר הביטחון ליברמן * פרויקט המיליארדים יצא לדרך
לרשימה המלאה

יושב-ראש ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, נקלע, שלא בטובתו, למילכוד. בגלל הסיכונים האישיים בהם הוא נתון, הוא מתקשה לתרגם את הישגו המוגבל (הוא ציפה ליותר מ-8 מנדטים) למעמד ולתפקידים בכירים בממשלה חדשה שתוקם. ליברמן אומנם מונע משיקולי נקם בנתניהו, אך הוא מוגבל גם נוכח פחדיו-הוא - מחמת זאת שהוא חשוף לחקירות פליליות. עמדנו על-כך באחרונה מספר פעמים.

המערכת הפוליטית נקלעה למבוי סתום. המפתחות בידי ליברמן, אך רק לכאורה. מפלגתו מהווה לשון מאזניים בין גוש הימין (55) לבין גוש השמאל-מרכז (57), כל האופציות פתוחות בפניו, כביכול. בפועל, ליברמן - מאפיונר עם קבלות (עדים נהרגו או נעלמו במהלך החקירות נגדו, עדים שינוי גירסתם) - נקלע למבוך ממנו אין לו מוצא בטוח. הוא מתקשה להטיל יהבו על גוש הימין או על גוש השמאל-מרכז. ליברמן חושש לעורו, פשוטו כמשמעו. אם ירים ראשו, ויחתור באמת לראשות הממשלה, לא תוכל אפילו הפרקליטות להמשיך ולאתרגו.

ליברמן - מאפיונר כבר אמרנו - לא תיקן דרכיו גם לאחר גניזת תיק החקירה בעניינו על-ידי היועמ"ש יהודה וינשטיין. נהפוך-הוא: ליברמן פעל באופן עברייני ובתחכום גדול יותר גם לאחר מכן. לראיה: עשרות מיליוני השקלים, מכספים קואליציוניים, שזרמו מישראל ביתנו לגורמים שונים. תיק החקירה ותיק בית המשפט בפרשת ישראל ביתנו כוללים ראיות המחייבות חקירתו של ליברמן. באזהרה, כחשוד, וכמי שמשך בחוטים והפעיל "חיילים". מידע נוסף בעניינים אחרים המצוי בידי אגף המודיעין במשטרה, כולל תנועות כספים חשודות גם בחשבונות ילדיו, מחייב בדיקה או חקירה.

השאלות העומדות על הפרק

שאלות רבות טעונות בירור לגבי ליברמן אישית, כאיש ציבור וכנישום, ולגבי בני משפחתו. בהן: מה היה חלקו בפרשת ישראל ביתנו בכלל וביזרוס בפרט; מה בדיוק עשה בנסיעותיו הרבות לקייב ולמולדובה, בעת שכיהן בתפקיד שר החוץ; האם היה קשור, ישירות או בעקיפין, לנכס כלשהו בירושלים; מה היקף הכספים השחורים שקיבל (לא אם, אלא אילו סכומים קיבל); מה פשר היחסים בין בניו לבין איש העסקים משה ישעיהו; מי גויס לסייע בעסקת האוטובוסים שניסו בניו לרקום; מה טיב יחסיו האמיתיים עם אותם אוליגרכים שנהגו להגיע בשבת, חלק מהם במטוסים פרטיים, ל"פרלמנט" בנוקדים; מה טיב יחסיו עם שמואל חייק (יו"ר קקל-לונדון); וכיצד מונה חתנו יונתן גלון, הנשוי לבתו מיכל ליברמן-גלון - שעסק קודם לכן בהעברת קורסים לנגרים חובבים, לאחראי על פרויקטים וגיוס כספים לסניף קק"ל-לונדון (עתה הוא אחד הבכירים בסניף). אלה מקצת השאלות שאנו משחררים עתה לפרסום. המידע זורם, כאמור, ממקורות שונים ומגוונים.

החלופות של ליברמן


ליברמן עומד כאמור בפני סיכונים. הוא נקלע למילכוד אותו יתקשה לפתור. להלן שלושה מהתסריטים המלמדים כמה קשה מצבו:


1.
הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו -

ליברמן קיבל הצעות מרחיקות לכת, אם יסכים לצרף את כוחותיו (8 מנדטים) לגוש הימין ולאפשר הקמת ממשלה (63 מושבים) בראשות בנימין נתניהו. כולל רוטציה בינו לבין נתניהו בראשות הממשלה, מיזוג מלא של ישראל ביתנו למפלגת הליכוד, ומינוי כמעט כל חברי הכנסת מטעם ישראל ביתנו לשרים או סגני שרים. ליברמן דחה הצעות אלה, על-אף הפיתוי העצום לכהן בתפקיד ראש הממשלה. זו הרי משאת נפשו של כל פוליטיקאי, קל וחומר איש פשוט שעלה ארצה מאחת ממדינות חבר העמים ונאלץ לפלס דרכו במו-ידיו כשומר ברים. ולא בכדי. ליברמן נתון בסיכונים גדולים. כל זמן שהוא נגד נתניהו, הוא מאותרג הן על-ידי הפרקליטות והמשטרה והן על-ידי כלי התקשורת. ברי, כי מעמד ראש ממשלה או נשיא יחייב חקירה/בדיקה ברמה גבוהה בהרבה (ע"ע בנימין בן-אליעזר - המידע שהוצנע במודיעין המשטרה נשלף מידע כשהציג מועמדות לנשיאות; הסוף הקשה ידוע). כך שאם יצטרף לנתניהו - בוודאי ברוטציה לראשות ממשלה, הוא חשוף לצ'ונאמי של חקירות פליליות. כולל נגד בניו עמוס ליברמן ויעקב ליברמן. חוקרי המשטרה וכלי התקשורת יתמקדו לא רק בו, אלא גם בכמה אנשי עסקים ובחבריו האוליגרכים עימם בוצעו עסקים בעייתיים.

2.
הצטרפות לממשלה בראשות בני גנץ -

ליברמן קיבל הצעות מרחיקות לכת גם מגוש השמאל-מרכז - מעמד מיוחד, תפקידים בכירים עבורו ועבור חברי הכנסת מטעמה של ישראל ביתנו. לא דובר על רוטציה בראשות הממשלה, אך אם היה דורש - היה יכול לקבל. דא-עקא, ליברמן מנוע גם במקרה זה. יש גבולות שלא עוברים. ליברמן לא יוכל להחזיק קצר את חברי הכנסת מטעמה של ישראל ביתנו, שחלקם ימין-קיצון, אם יצטרף לקואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת (13 חברי כנסת) שכוללת שלושה חברי כנסת מטעמה של בל"ד. שניים מהם אף שוקלים להמרות את פיו, אם ינסה ליברמן לכפות הימנעות ו/או הצבעה עבור ממשלת מיעוט. אם יסתכן בזאת, הוא יאבד את הגרעין הבטוח של תומכיו מקרב המגזר הרוסי בישראל. אם יצטרף, או אם יתן ידו על-דרך של הימנעות בהצבעה בכנסת להקמת ממשלת מיעוט (57 מול 55), ליברמן מסתכן גם כאן בפתיחת שערי הגיהינום. בעיקר מצד בכירים במשרד החוץ ובמשרדי ממשלה נוספים, המחזיקים מידע בעייתי נגדו. והזרימה כבר החלה... ולא רק מתיק החקירה בפרשת ישראל ביתנו. גם רשימת כחול לבן תינזק, אם תסתמך על בל"ד להקמת קואליציה: תוחלת החיים של ממשלה כזו, תהא קצרה מאוד; גוש הימין יהא מלוכד מאי-פעם; ובבחירות הבאות כחול לבן תאבד קולות - הימין-הרך שהצביע עבור הרמטכ"לים לשעבר, גנץ-יעלון-אשכנזי, ינטוש;

3.
ממשלת אחדות -

ליברמן שואף לממשלת אחדות. אם יצליח לכפות/לשכנע את שתי המפלגות הגדולות להיכנס לממשלת אחדות, קל וחומר ממשלת אחדות בראשות גנץ עם רוטציה לנתניהו, הוא יוכל להשיג לעצמו שקט יחסי, מעין חסינות פוליטית. לטענתו, זה רצון העם וכך הוכרע בבחירות מועד ב'. אלא שלא ניתן לרבע את המעגל. ההכרעה בקלפי ברורה: 55 לגוש הימין, לעומת 44 לגוש השמאל-מרכז. 13 חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, הכוללים את מפלגת בל"ד שחבריה תומכים בשהידים, אינם שותפים טבעיים לבני גנץ, למשה (בוגי) יעלון ולגבי אשכנזי. קל וחומר נוכח המשימות הגדולות העומדות על הפרק: קיצוץ רוחבי עצום הנדרש בתקציבי הממשלה, והזרמת 30-20 מיליארד ש"ח נוספים לתקציב הביטחון. עם הרשימה המשותפת, שדורשת עשרות מיליארדים עבור המגזר הערבי, לא תוכל כחול לבן ליישם מדיניות ביטחונית ומדינית בהתאם לרצונה.

למי נאמן ליברמן

ליברמן אינו בן-חורין לקבל החלטות קרות ומושכלות. הוא מונע מפחדיו, אלה האמיתיים ואלה המדומים. הדרישות העקרוניות/הערכיות כביכול שהציג, נתפשות כתירוצים. פתאום ליברמן, שזלל וחגג עם החרדים, מתנה את הצטרפותו בסילוקם של החרדים ודורש פתיחת מרכולים בשבת? דרישותיו נראות יותר ויותר כניסיון להקים אליבי שיתרץ הימנעותו מהצטרפות לממשלה בראשות גוש הימין.

גנץ מחכה עדיין לליברמן, גם הימנעות מצד ליברמן בכנסת תתקבל בברכה; נתניהו, לעומת זאת, נואש מליברמן והסיק את המסקנות. בניגוד לפרסומים מצד כמה עיתונאים מחצרו של ליברמן, על-אף העננה המשפטית המרחפת מעל ראשו, נתניהו חדור רוח קרב. הוא נערך לכהן כיושב-ראש האופוזיציה, גם אם יוגש נגדו כתב אישום, ולבחירות הבאות, הצפויות, כך-או כך, בשנת 2020. בבחירות הבאות תיתכן ריצה משותפת של כל גוש הימין. יחד, ברשימה אחת. אחת המטרות שיסומנו: מחיקת ישראל ביתנו וליברמן מהמפה הפוליטית.

ליברמן נקלע למבוך ממנו יתקשה לצאת. באופן התנהלותו הוא מסכן לא רק את עצמו, כאמור, אלא גם את בני משפחתו ומקורביו. למעלה מן הצורך נאמר: אופן התנהלותו של ליברמן מעלה תמיהות - למי האיש נאמן, ועבור מי הוא עובד באמת.

סביר להניח כי אם ליברמן לא ישתבץ בממשלה הבאה, הוא יפרוש מהכנסת וילך לעסקים ברוסיה, קייב, מולדובה או וינה, יחד עם האוליגרכים המחויבים כלפיו, מסיבות עלומות. שם אין משטרה ופרקליטות וכלי תקשורת המגלים בו עניין, וקשה יהא לעקוב אחריו ולבצע האזנות.

תאריך:  21/10/2019   |   עודכן:  21/10/2019
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תיק ליברמן
ח"כ אביגדור ליברמן פנה באמצעות עו"ד הברמן בדרישה להסיר כתבה מ-News1 ומאיים בהליכים משפטיים; לטענתו, הפרסום כוזב ומגמתי יואב יצחק דוחה את דרישתו, מתריע נוכח התנהלותו המאפיוזית של ליברמן ומודיע כי ימשיך לחשוף את האמת להלן: עותק מכתב הדרישה; ומכתב התשובה
15/10/2019  |  מחלקה ראשונה  |   מקורות
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נתקף בהיסטריה. הוא יורה לכל הכיוונים, גם לעברם של ידידיו - מירי רגב ואריה דרעי. במקביל הוא מפריח טענות הזויות בלא בסיס נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא אתפלא אם נתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדי וכנגד משפחתי. זו הדרך שלהם לאיים", אמר בראיון לעיתון מעריב.
08/10/2019  |  יואב יצחק  |   מאמרים
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור מליברמן, זכה להקלות רבות: הפרקליטות אתרגה את ליברמן במשך תקופה ארוכה ונמנעה מלחוקרו באזהרה, למרות הראיות הפליליות שנאספו נגדו בפרשת ישראל ביתנו. באותה תקופה נמנע ליברמן - בניגוד למנהגו במשך שנים רבות קודם לכן - מהטחת האשמות/ביקורת על הפרקליטות והמשטרה. מצב זה עומד להסתיים, למורת רוחו של ליברמן. חקירתו היא שאלה של זמן, אלא אם פרקליט המדינה, שי ניצן, יסכל זימונו לחקירה.
01/10/2019  |  יואב יצחק  |   חדשות
יושב-ראש ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתנהל באופן מטריד המעורר שאלות. במשך כ-20 שנים רצופות ועד לתקופה האחרונה - ליברמן נמנה עם המבקרים החריפים ביותר של גופי האכיפה והחקירה. הוא התייחס אל הפרקליטות ואל המשטרה כאל ארגוני פשיעה, לא פחות. הוא האשימם ברדיפה אחרי פוליטיקאים בכלל ואחריו בפרט. שפך עליהם אש וגופרית כמעט בכל הזדמנות. קרא לנקיטת צעדים משפטיים נגדם ואף לחקיקה שתגביל יכולתם לפעול נגד חשודים.
11/09/2019  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il