|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

משרד הפרסום המוביל: מקאן אריקסון

ענף הפרסום המוביל: רשתות השיווק המפרסם המוביל:שטראוס הקמפיין המוביל: ג'ילט המותג המוביל: פרטנר-אורנג'
31/07/2007  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות

יפעת בקרת פרסום, מקבוצת "יפעת, תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת (ג', 31.7.07) את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום המחצית הראשונה של שנת 2007. הדירוג אינו כולל נתוני פרסום באינטרנט.

משרדי פרסום

מקאן אריקסון ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-42.7 מיליון דולר, וירידה בהקף התקציבים של כ-10% לפרסום OFF LINE. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום הסביר כי בין הסיבות לירידה בתקציב ניתן לכלול הסטת תקציבים ברורה לכיוון הפרסום באינטרנט, שכן בדירוג פרסום הבאנרים באינטרנט שהוציאה יפעת, לפני כשבוע, מוקם מקאן במקום הראשון עם הוצאה של כ-6 מיליון דולר. כמו כן יש לקחת בחשבון כי 90% מתקציב הפרסום של סלקום במחצית שנה זו ב-OFF LINE היה באמצעות גיתם ורק 10% באמצעות מקאן". המפרסמים הבולטים של מקאן במחצית שנה זו היו תנובה עם יופלה 360 ושוקו SHOCK, מגה, YES, בנק לאומי ועוד.

במקומות השני והשלישי בטבלה, בפער זניח ביניהם, ממוקמים באומן-בר-ריבנאי ואדלר- חומסקי-וורשבסקי עם הוצאה דומה לפרסום של כ-38 מיליון דולר.

באומן בר ריבנאי גדל בכ-12% ובולט עם פרסום לסופר פארם, HOT, פלאפון ועוד.

אדלר חומסקי וורשבסקי רשם גידול משמעותי של כ-32% בתקציב הפרסום במחצית שנה זו בעקבות גידול בתקציב פלאפון, הום סנטר, פסגות אופק כניסה לתקציב שופרסל (שופרסל שלי) וענק המזגנים.

שלמור אבנון עמיחי במקום הרביעי עם גידול של קרוב ל -10%. הקמפיינים הבולטים של המשרד היו: פריזמה SMART AND SIMPLE, ישראכרט - הנאה היא כוכבים, OBOX LIVE TV ועוד.

גיתם מתמקם במקום החמישי עם גידול מרשים של כ-46% בתקציב הפרסום במחצית שנה זו, כתוצאה מהגדלת תקציב סלקום, גידול בתקציב בנק הפועלים, קמפיין הסתדרות המורים בישראל ועוד.

יהושע TBWA מתברג במקום השישי עם הוצאה לפרסום של כ-19 מיליון דולר וגידול של כ-34%. שלושת הלקוחות הגדולים של המשרד החציון היו בנק דיסקונט (מעבירים בשבילכם את החשבון) , מעריב (מתנה בפינה - הפתעה לקוראי מעריב) ומקדונלדס (סלט ירקות קצוץ דק).

גליקמן נטלר סמסונוב ממשיך להפגין נוכחות בעשירייה הראשונה עם היקף השקעה בפרסום של כ-12.8%. הלקוחות הבולטים של המשרד הם ידיעות אחרונות (מנויים וטסים - 500 כרטיסי לאירופה), ניו פארם (חוגגת יום הולדת עם מתנות) ובני משה קרסו (רנו קליאו - נראית עלייך טוב).

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר כי שני הגידולים הבולטים החציון בגזרת משרדי הפרסום היו ללא ספק של זרמון גולדמן שגדל ב-56% עקב גידול מאסיבי בתקציב פוקס, קבלת תקציב שקם אלקטריק ועוד. "הגידול המרשים ביותר באחוזים (104%!) הוא ללא ספק של העולה החדש לטבלת ה-20, GPS , המטפל בתקציבי ארגון המורים העל יסודיים, ניו קופל SIXT, OLSALE, 5+ ועוד", אמר.

תתי ענפים

בתחום זה נרשם שינוי משמעותי בהרכב שלוש הקטגוריות המובילות בפרסום: רשתות השיווק ותקשורת סלולרית עדיין מובילות את הרשימה במקומות הראשון והשני בהתאמה, אולם קטגוריית הביגוד הדיחה את קטגוריית הרכב הפרטי שנחלשה במעט, וכבשה את המקום השלישי בטבלה למחצית שנה זו.

רשתות השיווק

ההוצאה לפרסום בקטגוריית רשתות השיווק התבטאה בכ-32.2 מיליון דולר, גידול של כ-6% מהחציון המקביל אשתקד. המותג המוביל בפרסום בקטגוריה הוא סופר פארם באמצעות באומן בר ריבנאי עם BEAUTY CITY 2007 ומבצעי HAPPY SALE. למרות המובילות של סופר פארם, נרשמה ירידה של כ-8% בהוצאה לפרסום של הרשת במחצית שנה זו לעומת מחצית השנה המקבילה אשתקד.

במקום השני ממוקמת רשת מגה עם עלייה של כ-37% באמצעות מקאן אריקסון עם קמפיינים של מגה מבצעים ואלקטרומאניה. במקום השלישי ממוקם המשביר לצרכן עם
עלייה של כ-16% בתקציב הפרסום של החברה, והוצאה ריאלית לפרסום של כ-3.9 מיליון דולר באמצעות פוגל OGILVY, כשהקמפיינים המובילים הם למבצעי בשמים ובגדי-ים ולקולקציות טקסטיל וכלי בית בפסח.

תקשורת סלולרית

קטגוריית הסלולר לא עוצרת בכתום, ומגדילה את הקף ההשקעה בפרסום בכ-21% עם הוצאה ריאלית של כ-26.2 מיליון דולר למחצית שנה זו. המותג המוביל בקטגוריה הוא פרטנר, המגדילה את ההוצאה לפרסום שלה ב-47% וקמפיינים בולטים כמו אורנג' DAY חוזר, OBOX LIVE TV, דור 3.5 ועוד. פרטנר חילקה את תקציב הפרסום שלה שווה בשווה בין ראובני פרידן לשלמור אבנון עמיחי.

פלאפון ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם גידול של כ-34% בפרסום וחלוקה שווה בין שני משרדי הפרסום שלה: אדלר חומסקי וורשבסקי ובאומן בר ריבנאי. מסעות הפרסום הבולטים של פלאפון היו: הרגעים הכי גדולים, בפסח הזה כל אחד מקבל הפתעה ועוד. סלקום ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה עם גידול של כ-9% בתקציב הפרסום. סלקום עבדה ב-OFF LINE בעיקר עם גיתם, ומקאן אריקסון משרד הפרסום השני שלה קיבל רק כ-10% מתקציבה החציון. מסעות הפרסום הבולטים של סלקום היו: חצי מחיר על מכשיר שני בדור השלישי, סלקום ווליום 2007, סלקום K610i ועוד.

ביגוד

ענף הביגוד מתברג במקום השלישי במחצית שנה זו עם הוצאה לפרסום של כ-15.4, גידול של כ-26% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. אופנת פוקס מובילה את הפרסום בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.9 מיליון דולר באמצעות זרמון גולדמן. החברה, אשר החליפה לאחרונה את הפרזנטורים שלה, הפגינה דומיננטיות פרסומית ובלטה עם קמפיין המיטות הנפרדות ושלל מבצעים לפוקס KIDS, MEN ו-BABY.

ענפים נוספים

קטגוריות נוספות שגדלו במחצית שנה זו בהוצאה לפרסום באופן ניכר ביחס לחציון מקביל אשתקד היו (בסוגריים צוינו המפרסמים/מותגים הבולטים שבהם): רשתות חשמל (שקם אלקטריק), כבלים/לווין (יס מקס ו-HOT VOD), ארגונים ועמותות (ארגון המורים העל-יסודיים באמצעות חיים הכט - "חינוך זול עולה לנו ביוקר") כרטיסי אשראי (ישראכרט וישראכרט MORE), מוצרי חלב (אקטימל ויפלה 360), הימורים (הגרלת "חמסין" מיליון של מפעל הפיס), בתי השקעות (כלל פיננסים בטוחה ופריזמה SMART& SIMPLE) ומזגן (טורנדו ועולם המיזוג).
מפרסמים

שטראוס ממשיכה להוביל את הטבלה אולם בפער מצטמצם. החברה הוציאה לפרסום כ-10.7 מיליון דולר ובין המותגים הדומיננטים לפרסום שלה ניתן למנות את דנונה ומשקה דנונה אקטימל, מסטיק MUST של עלית, קרמיסימו, שוקולד פרה ועוד.

פרטנר אורנג' ממוקמת במקום השני בטבלת המפרסמים והיא המפרסמת הסלולארית הגדולה ביותר למחצית שנה זו. הקמפיינים הבולטים של החברה היו אורנג' DAY חוזר, OBOX LIVE TV, דור 3.5 ועוד.

G&P ממוקמת החציון במקום השלישי עם ירידה קלה בהיקף הפרסום שלה. החברה בולטת עם פרסום לג'ילט FUSION, פנטן פרו ויטמין והד אנד שולדרס.

תאריך:  31/07/2007   |   עודכן:  31/07/2007
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד הפרסום המוביל: מקאן אריקסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"בימים אלו, עוסקת התקשורת לשמחתי, בנושא ההשתמטות. תופעת ההשתמטות הייתה גם בעבר. שואלים אותי מה חדש; אני משיב שהמשתמטים איבדו את הבושה" - כך אמר הרמטכ"ל בנאום בטקס הענקת פרס מפקד גלי-צה"ל.
31/07/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
ספר תורה עתיק בן 250 שנים, שמקורו בבית כנסת עתיק בקראקוב שבפולין, הועלה היום (ג', 31.7.07) לישראל. את הספר, אשר הצליח לשרוד את השואה, העלה לארץ קווין שרייבר מניו-יורק, רופא ילדים. הוא עלה הבוקר לישראל ביחד עם אשתו ושלושת ילדיו, ועם עוד 200 עולים חדשים מצפון אמריקה.
31/07/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בנאומו בטקס הסיום של המכללה לביטחון לאומי (31.7.07), כי הוא גאה בנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ובמערכת המשפט כולה.
31/07/2007  |  עומר כרמון  |   חדשות
שר המשפטים ימליץ לממשלה לאשר קבלת תרומה של חצי מיליון דולר לשיפור מבנה בית המשפט העליון מקרן רוטשילד-יד הנדיב.
31/07/2007  |  רותי אברהם  |   חדשות
במושב ארבל בעמקים נהרג פועל בן 18, שנמחץ תחת עגלת טרקטור. הפועל נכח בקטיף במטע שקדים סמוך לצומת פוריה. ממשטרת העמקים נמסר כי טרקטור שנסע מאחוריו במטע התנגש מסיבה לא ברורה בעגלה של טרקטור אחר. בעגלה שכב באותה עת הפועל הצעיר, נפל ונחבל בראשו.
31/07/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il