|
סופר פארם. משקיע [צילום: משה שי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
עסק גדול ככל שיהיה, יכול להתקיים רק אם הצרכנים יקנו אצלו יותר מקניה אחת. לשם כך פיתחו הקמעונאים כלים כמו מועדון לקוחות, מועדון הטבות ללקוחות המתמידים וכדומה, אולם מה לעשות שלכמעט כל החנויות ישנם כלים שכאלו, דבר ההופך כרטיסי פלסטיק אלו לעוד כרטיס ולעוד נפח בארנק העמוס גם ככה!?
עודף כזה של מועדונים וכרטיסים, יוצר מצד אחד עייפות צרכנית ומנגד מחייב את מפעילי המועדונים להתאמץ לאורך זמן ולהפתיע באופן עקבי את חברי המועדון ולתת לחבריו הרגשה שהם באמת חשובים ולתת להם הרגשה טובה שהם באמת מצ'ופרים.
בשוק הישראלי נכון לעכשיו קיימים שני מועדונים שלא מאכזבים בהשוואה לשאר וניתן לכלול בהם את מועדון הלקוחות של קבוצת פוקס עם כרטיס אשראי בשם "דרים כארד" ומועדן הלקוחות של סופר-פארם עם "לייף".
נדמה ששאר המועדונים, אכן פעילים, אולם כמעט תמיד, לא מפרגנים עד הסוף ונדמה שחשוב להם בעיקר הרווח שלהם ולא החיוך של הלקוח וזו הטעות הגדולה שלהם, מאחר שהרבה ממון מושקע במועדון שכזה, אולם מאחר שהם לא הולכים עד הסוף, תמיד נשאר איזה טעם חמוץ אצל הלקוח.
מועדוני קבוצת פוקס וסופר-פארם, משקיעים מאמץ רב בהבנת הלקוח ובצרכיו ומשאירים את הלקוח עם הרגשה טובה יותר בסוף תהליך הקנייה, למרות שמחירי המוצרים אצלם אינם מהזולים ביותר.
לפעמים, לא נחוץ להפעיל "תותחים כבדים" ואפשר פשוט להיות טיפה יצירתיים ולפנק את הלקוח גם בשי קטן (חשוב שיהיה בהפתעה וללא פרסום מקדים, דבר שעשוי לרגש את הצרכן, בגלל אפקט ההפתעה וגם מוזיל באופן משמעותי את העלות, בשל העדר פרסום) ופשוט לתת במתנה מוצר קטן, יכול להיות ממתק, בקבוק יין קטן, כלי כתיבה, מגבת מטבח או אפילו גרביים - מוצר שעלותו לעסק זניחה, אך ישאיר חיוך והכרת תודה אצל הלקוח ואפילו יטרח ויספר זאת למכריו הטובים.