|
קנו מה שנחוץ [צילום אילוסטרציה: קובי גדעון/פלאש 90]
|
|
|
|
|
מבצעי חודש נובמבר בפתח והם מקבלים על ציר החודש תהודה ותאוצה, החל מחגיגת מכירות מקומית, דרך יום הרווקים הסיני אשר נחוג ב-11 לנובמבר (ממחיש את היותם יחידים ולא זוג) וכלה במכירות יום שישי השחור.
השאלה הגדולה היא איך מתמודדים עם "הלחץ הפסיכולוגי הזה"? העיתונים מלאים בכתבות המפרטות באיזה אתרים כדאי לגלוש, האתרים מצ'פרים לקוחות אשר מסמנים מראש מוצרים מועדפים ומורידים אותם לסל הקניות ונוצרת אווירה של קנה לפני שיהיה מאוחר או תזמין כעת אחרת יהיה מחסור, סוג של פניקה מתוכננת ומתוזמנת מראש.
נראה שהדרך היחידה להתמודד עם התופעה, היא לשאול את עצמנו אם אנו זקוקים למשהו? אם כן לרשום אותו ולהתחיל לחפש אותו באתרים, אולם אם אין אנו זקוקים למשהו נוסף, אז פשוט להתעלם ולהפסיק משוטטות עקרה וחסרת טעם אשר בדרך-כלל גורמת לנו להתפתות ולהזמין מוצרים, אשר בדרך-כלל סתם ינוחו אצלנו במגירה ללא שימוש.
רוצים דוגמה? בבקשה
ניקח לדוגמה קומקום חשמלי, מוצר אשר קיים כמעט בכל בית בישראל ונגיד שהקומקום שלנו הוא במצב טוב, האם נקנה קומקום חדש נוסף במבצעי נובמבר אם נראה קומקום יהיה בהנחה של 35%? סביר להניח שלא נקנה אותו, מאחר ששלנו תקין והחדש יתפוס לנו מקום אחסון בבית. במילים אחרות - לקנות רק מה שנחוץ ולא רק משום שהוא במבצע.