|   15:07:40
דלג
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

סוף לדמוקרטיה - ממשלת המיעוט תקום ובג"ץ לנצח יומלך

יש כאלו שטוענים שממשלת מיעוט היא דבר טוב, כי היא לא תחזיק מעמד הרבה זמן והיא תוביל בהקדם לבחירות חדשות שבהן הציבור יתנקם באלו ששיתפו פעולה עם עודה וחבריו, אך אינני חושב כמותם
20/11/2019  |   עמוס שנער   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
ליברמן. אין דרישות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

קדנציה מלאה
אינני יודע כמה זמן תחזיק ממשלת המיעוט, אך ממשלה לא צריכה קדנציה מלאה כדי לקדם חקיקה שתרחיב את סמכויות הבג"ץ ושתקשה על הממשלות הבאות להחזיר את הגלגל לאחור.

אינני כותב את המאמר הנוכחי בתענוג ובשמחה, אינני מעוניין בממשלת שמאל ובטח לא בממשלת מיעוט הנשענת על קולותיהם של אלו שאינם רואים בקיום מדינתי תופעה לגיטימית (ואני עדין מאוד בהתנסחותי), אך זה מה שעומד להתרחש כאן בקרוב. זוהי התרשמותי לצערי הרב ואשמח לגלות שאני טועה, כי לא תמיד כיף להיות צודק.

להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימות העויינות את ישראל כבר קיים תקדים בממשלת אוסלו ששרדה זמן ממושך, שבמהלכו נקבעו עובדות בשטח המאמללות אותנו כבר יותר מעשרים שנה. במהלך הבחירות האחרונות נקבע תקדים נוסף, כאשר הושמעה ההצהרה הנדירה של מנהיג הרשימה הערבית על נכונותו לשבת בממשלה (דבר שלא ארע מעולם כי בממשלת אוסלו, הערבים תמכו ברבין מבחוץ ולא מבפנים). אין ספק שעודה לא פלט הצהרה מהפכנית ללא כל ביסוס למרות ההכחשות שבאו אחר כך. עודה גם לא הסתיר את שאיפתו להעיף את נתניהו למרות שגנץ כרמטכ"ל לשעבר גם אינו אהוב עליו במיוחד.

הלוחמים נגד נתניהו מצפים לתמורה

באתר חשוב זה חשף יואב יצחק מידע רב על ליברמן ועל מנדלבליט המוכיח שמדובר באנשים סחיטים שאינם יכולים להתנהל על-פי צו מצפונם מבלי לשלם על כך מחיר יקר. נחשפנו לא מעט (ולא רק באתר News1) להתנהלות הבעייתית של המשטרה, מערכת המשפט והתקשורת ואין ספק שראשיהן לא עמלו כל כך קשה תוך צפצוף על החוק ללא ציפייה לתמורה משמעותית. קדנציה אחת של גנץ ואפילו קדנציה מלאה שלו (ללא שום רוטציה), אינה מצדיקה את כל ההתגייסות הפלילית והאובססיבית נגד נתניהו והימין ולכן אין ספק שהשאיפה של שונאי נתניהו והימין היא למשהו גדול יותר ודיבורים על ממשלת אחדות הם רק אחיזת עיניים.

אם נזכרים בשאיפה של הימין למימוש פסקת ההתגברות, בייחוד לאחר שהשר כחלון כבר אינו מהווה מחסום לכך, אז מקבלים את הסיבה האמתית לכל טרללת הבחירות החוזרות ולכל ההליך המשפטי המוזר והלא הוגן נגד נתניהו. דיקטטורת הבג"ץ חפצה לשמור על הכוח שלה ואף להרחיב אותו לרמה כזו שרצון הציבור וההליך בקלפי יהפוך לצחוק, ורק ממשלת מיעוט תפעל למימוש יעד מסוכן זה. אולי זה יתנקם בליברמן ובמפלגות השמאל בבחירות הבאות (הקרובות או הרחוקות) אבל ליברמן סחיט משפטית, ולבג"ץ זה לא ממש מזיז כי עיקר הכוח יימצא בסופו של דבר אצלם וכבר עכשיו השרים במקרים רבים, הם רק בובות על חוטים.

ליברמן סחיט

האיום המשפטי מפחיד את ליברמן יותר מהאיום לא להיבחר שוב לכנסת ולכן החשש למפלה בקלפי אינו מהווה שיקול מבחינתו וזה מה שמאפשר לו גם להיות ג'נטלמן ולצאת בהצהרה נדירה שאינה אופיינית לו, שלמען האחדות הוא מוכן לוותר על שותפות בממשלה. ייתכן שמחכה לו תגמול על מהלכיו האחרונים ולא רק איום משפטי שיופעל עליו אם יחבור לממשלת הימין, ייתכן בהחלט שמציבים בפניו לא רק את המקל, אלא גם את הגזר שיפצה אותו גם אם הוא ישלם מחיר פוליטי כבד בשל מדיניותו החדשה.

כשליברמן פרש ממשרד הביטחון ומממשלת נתניהו (לפני קיום סבבי הבחירות האחרונים) הוא לא צייץ מילה נגד העולם החרדי. הנימוק שלו באותו הזמן היה נימוק צבאי בלבד. באותו הזמן הוא לא השלים כביכול עם היד הרכה של צה"ל מול החמאס. המלחמה נגד החרדים הייתה התירוץ החדש שלו, להימנעות מחבירה לממשלת הימין רק בתום הסבב הראשון של הבחירות האחרונות והפחד שהחרדים יתפשרו בסופו של דבר ושלא יישאר לו פתחון פה להימנע מהצטרפות לממשלת נתניהו בתום הסבב השני, גרם לו להרחיב את התירוץ לסרבנות לימין ולצרף את הכיפות הסרוגות לרשימת ההדרה למרות האחוז הגבוה של הגיוס שלהם לצה"ל ועוד ליחידות מובחרות (והרי נושא הגיוס שימש קודם לכן כתירוץ היחיד להימנעותו מהקמת ממשלת הימין).

היום, אין לליברמן שום דרישות לגבי היחס העתידי של צה"ל לאויבי ישראל למרות שדרישות אלו היו הסיבה העיקרית לפרישתו מהממשלה האחרונה שבה הוא כיהן. הוא לא דורש יותר התחייבות לחיסול החמאס ועונש המוות למחבלים מזמן כבר נשכח. מי שכביכול מפריע לליברמן היום הם רק הדתיים והחרדים. השינוי הדרסטי בדרישות שלו שהשתנו מהקצה לקצה כבר שלוש פעמים מוכיח שוב שרק האיום המשפטי נגדו מניע אותו ולא מצפונו.

גם השמאל נמצא על הכוונת המשפטית לפעמים

רבים בשמאל אוהבים לטעון שהמחיר המשפטי ששילם אולמרט מוכיח שאין יחס של איפה ואיפה מצד בית המשפט, ושגם השמאל חוטף אם צריך. אותם האנשים כנראה לא יודעים מי היה דניאל פרידמן ומה היה התפקיד שלו בממשלת אולמרט. ולא, אינני רומז לכך שאולמרט היה אדם ישר, אבל אין לי ספק שבנסיבות אחרות היו מחליקים לו את העברות.

לאחרונה התפרסם שפרקליטות המדינה החלה לבדוק את החשדות נגד גנץ שעמד בראש חברת "הממד החמישי" למרות שלא מדובר בחשדות חדשות. התזמון אינו מקרי, ייתכן שגנץ נוטה להתפשר לטובת נתניהו ויש מי שרוצה להזכיר לו שגם הוא סחיט.

שמאלניים!! גם לכם תזיק ההפיכה המשפטית

יש כאלו שטוענים שממשלת מיעוט היא דבר טוב, כי היא לא תחזיק מעמד הרבה זמן והיא תוביל בהקדם לבחירות חדשות שבהן הציבור יתנקם באלו ששיתפו פעולה עם עודה וחבריו. אך אינני חושב כמותם. אינני יודע כמה זמן תחזיק ממשלת המיעוט, אך ממשלה לא צריכה קדנציה מלאה כדי לקדם חקיקה שתרחיב את סמכויות הבג"ץ ושתקשה על הממשלות הבאות להחזיר את הגלגל לאחור.

עיקר האיום הוא לא התלות של הממשלה במפלגות העויינות את ישראל (למרות שאינני מזלזל כלל באיום זה), אלא השלמת כיבוש הדמוקרטיה בידי הבג"ץ וביטול הדמוקרטיה בשלבים, ולכן אסור שתקום ממשלת מיעוט אפילו לזמן קצר. גם מי שמשייך את עצמו לשמאל צריך להיות מזועזע מהשתלטות הבג"ץ כי היום בית המשפט פועל לטובתו ומחר הוא יכפה מהלכים אחרים, גם נגדו.

אין סיבה שממשלת מיעוט לא תקום

כל התותחים הכבדים של בג"ץ, התקשורת, ראשי המשטרה והשמאל הקיצוני אינם יכולים לפספס את ההזדמנות הנדירה שלהם להשתלט על המדינה. הם עבדו כל כך קשה בשביל זה, הם עברו יותר מפעם אחת על החוק בשביל זה והם הסתייעו בתרומות של מיליונים מצד ארגונים אנטי ישראלים בשביל זה ולכן אין סיבה שדווקא עכשיו הם ירימו ידיים ויקברו את כל עמלם.

לפי דעתי, כל הצדדים הנוגעים בדבר כבר החליטו להקים את ממשלת המיעוט אך הם יקימו אותה רק בשנייה האחרונה כדי לעשות הצגה לעם ולהראות לו עד כמה היה להם קשה כביכול עם המהלך הזה, עד כמה הם ניסו כביכול לשנות את רוע הגזירה ועד כמה לא הייתה להם כביכול ברירה. נתניהו יכול לוותר על הגוש שלו, אבל אז תבואנה דרישות חדשות מצד ליברמן והשמאל ונתניהו יישאר קרח מכאן ומכאן.

הדבר היחיד שנותר לעשות זה רק להציף את הרחובות בהפגנות המוניות וממושכות שתתקיימנה בכל פינה ופינה בארצנו (ולא רק בפתח תקוה) ולחכות לנס.

תאריך:  20/11/2019   |   עודכן:  20/11/2019
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוף לדמוקרטיה - ממשלת המיעוט תקום ובג"ץ לנצח יומלך
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
20/11/19 11:49
2
שלמה המגיב
20/11/19 16:28
3
אלי נמט
20/11/19 18:18
 
עמוס שנער
20/11/19 22:09
 
נמט
21/11/19 20:11
 
שלמה המגיב
21/11/19 23:38
 
לובה הקופאית
27/11/19 07:27
 
אלעד ב.
6/12/19 11:45
 
נחשון ויס
7/12/19 18:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
שעות לפני פקיעת המנדט של בני גנץ, התייחס (יום ד', 20.11.19) ראש הממשלה בנימין נתניהו למאמצים להקקמת ממשלה ולא הביע אופטימיות רבה. ראש הממשלה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו".
20/11/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
הסתיימה (יום ג', 20.11.19) פגישת יו"ר הליכוד רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ במשרד ראש הממשלה בירושלים. הפגישה נמשכה כשעה ולא הושגה בה התקדמות. עד יום רביעי בחצות ינסה גנץ להקים ממשלה, אחרת ייאלץ להחזיר את הסמכות לנשיא המדינה.
19/11/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסתיימה (יום ג', 19.11.19) פגישתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם יו״ר הליכוד רה"מ בנימין נתניהו אשר הגיע יחד עם צוות המו״מ של הליכוד, השרים יריב לוין וזאב אלקין לפגישת עידכון בבית הנשיא. הנשיא עודכן על-ידי אורחיו בתמונת המצב הפוליטית ושב והדגיש כי הוא סבור שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות איתנה ורחבה ככל שניתן. לא נמסרו הפרטים הפוליטיים שעלו בפגישה.
19/11/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת כחול לבן דורשת מן הליכוד להתייחב על אפשרות אחת משתיים לצורך הכשרת הקמה של ממשלת אחדות: או שהליכוד תתחייב מראש שאם יוגש כתב אישום נגד נתניהו הוא לא יבקש חסינות מהכנסת, או להתחייב מראש ליציאת נתניהו לנבצרות גם אם יקבל חסינות שכזו.
19/11/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ייפגשו הערב בשעה 22:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים. בהודעה משותפת שנמסרה מטעם הליכוד ומטעם כחול לבן לא נמסרה מהות הפגישה.
19/11/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
"ממשיכים במאמצים להקמת ממשלת אחדות"  /  מירב ארד
דרעי: ש"ס לא תצטרף לממשלת מיעוט  /  עידן יוסף
ליברמן: מאמצים לאחדות - עד רביעי ב-12:00  /  עידן יוסף
הסיכול בעזה  /  יוסף אליעז
עזה כמשל  /  ציפי לידר
ביבי, הלב נשבר  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il