בשקט בשקט ומבלי שהדבר מקבל תהודה גדולה בכלי התקשורת מתרחשת בעיר תל אביב יפו מהפכת חניה שיוזם ראש העיר
רון חולדאי (זאת מבלי שהוא טורח ליידע את תושבי העיר).
המהלך השאפתני שמוביל רון חולדאי
המהלך החל בשנת 2017 כאשר מקומות חנייה של תושבי תל אביב הצבועים בכחול-לבן (לא המפלגה) עוברים לידיים של חברות פרטיות או לחלופין לידיים של גופים עסקיים.
כך, למשל, באותה שנה קיבלה חברת "אוטותל" המפעילה את מיזם האופניים והמכוניות מעיריית תל אביב מקומות חניה בעיר הסובלת ממצוקות חנייה רבות.
לאחרונה קבלה חברת הקורקינטים החשמליים היתר מעיריית תל אביב להחנות במקומות מסוימים. ניתן לראות כי חולדאי וצוותו לא נתנו את דעתם לבעיה שתוכנית זו יוצרת.
הבעיה הקיימת בתוכנית
סביר להניח שמאחורי תוכנית זו יש כוונה טובה שהיא לצמצם את צפיפות כלי-הרכב הנוסעים באחת הערים העמוסות בישראל, אך הבעיה בתוכנית זו שהיא מבוצעת הלכה למעשה מבלי שמוצעת חלופה הוגנת בדמות תחבורה ציבורית יעילה או הקמת שבילי אופניים שירחיקו אותם מהכביש מצד אחד, ולא יסכנו את הולכי הרגל מצד שני.
המחאה של תושבי תל אביב
תושבי תל אביב החליטו לפני מספר חודשים לפתוח במחאה נגד העירייה ולהחנות בחניות כחול-לבן. פקחי העירייה רשמו להם קנס. תושבי תל אביב לא התייאשו, התאחדו והפגינו באחד מסופי השבוע האחרונים מתחת לבניין העירייה ברחוב אבן-גבירול.
כתוצאה מאותה הפגנה הפסיקו פקחי העירייה לרשום דוחות לתושבי העיר שחנו בחניות הצבועות בכחול-לבן, אך לפני מספר שבועות המשיכה עיריית תל אביב להפקיע מקומות חנייה עבור בעלי עסקים הצבועות באפור זאת על חשבונם של תושבי העיר.
כאשר תושבי העיר התלוננו בפני רון חולדאי על מצוקת החנייה בעיר והפקעת מקומות חניה לטובת מיזם הקורקינטים החשמליים הם זכו לתגובה מזלזלת ולא מכבדת.
סביר להניח שהזלזול של חולדאי בתושבי העיר נובע ככול הנראה משנות שלטונו הארוכות בבניין העירייה (דבר המוביל לסיאוב ולשחיתות) ולכן צריך להגביל קדנציות לראש ממשלה ולראשי ערים ולא להפיל כל דבר על התושבים שגם כך נאנקים תחת מצוקת החנייה הקיימת במרבית ערי ישראל.
הפתרון לבעיה שנוצרה
הפתרון לבעיה נעוץ בכך שצריך למצוא חלופה הוגנת לתושבי העיר בדמות תכנון מחדש של תחבורה ציבורית יעילה וטובה אשר תשמש את תושבי העיר ותגרום להם לוותר על הרכב הפרטי, וכן צריך למצוא מקום לחנייה בשביל מיזמי האופניים והקורקינטים החשמליים והרגילים.
אין עקרונית בעיה למצוא מקום לקדם את מרכזי העסקים בעיר, אבל צריך למצוא חלופה הוגנת לתושבים שמוצאים את עצמם פעם אחר פעם נזקקים לרכב הפרטי שלהם כדי להגיע ליעדם הסופי.
בנוסף, אפשר גם לזמן נציגות של תושבי העיר לישיבה בנושא (זה בונה אמון בין הצדדים, ואף פעם לא מזיק). חבל שעסקני העירייה לא מבינים דבר פשוט ומורכב זה, ופוגעים סתם בתושבים שלא עשו להם כל רע.