|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
ניצן, לא מוגן עוד [צילום: פלאש 90] מוזס, כתב אישום [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]

מוזס נגד ניצן / עדי מאירי בשליחות הקצין שהתאבד

על הברכה והקללה

אפרים ברכה התאבד בעיצומה של חקירה נגדו במח"ש בעקבות החשיפות ב-News1 בחשד לעבירות שוחד ומרמה שי ניצן ויהודה וינשטיין - שאישרו החקירה נגדו, נבהלו עם התאבדותו, והתגייסו יחד עם גורמי תקשורת לפרסם שקרים ולהציג את הח"מ כאחראי לרצח ברכה עכשיו גויס גם עיתונו של ארנון מוזס, זמן קצר לאחר שניצן החליט על כתב אישום נגד מוזס, להטיל את האשם להתאבדותו של ברכה גם על ניצן ניצן מאשר בפעם הראשונה, בתגובתו: ברכה לא טוהר במח"ש
04/01/2020  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ברכה   |   תגובות
מסמך: אלמנתו של אפרים ברכה מגלה מדוע ברכה התאבד
עדי מאיר. כיצד התקדמה בתקשורת

ברכה. קיבל שוחד [צילום: דוברות המשטרה]

יואב יצחק
שרת המשפטים בארה"ב מאשרת: פינטו דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה

מניפולטיבית וספסרית
יואב יצחק
מאחורי החזות החייכנית של עדי מאירי מסתתרת בחורה מניפולטיבית וערמומית, המפרסמת כזבים מתוך שיקולים זרים * מאירי מספסרת במידע חשוב ומקשקשת וחושפת בפני זרים מקורות מידע תוך הפרת החיסיון העיתונאי ומעילה באמון מצד המקורות
לרשימה המלאה

יואב יצחק
הקלטות החמות מגלות: בכירי מח"ש אימתו החשדות הפליליים נגד ברכה; ההתאבדות - עקב התקדמות החקירה

חיים ומוות בצל השקר; חשש ממעצר והתאבד.
יואב יצחק
העיתונאית עדי מאירי שניצלה וסיכנה את אפרים ברכה כמקור מידע במשך שנים, השתמשה הפעם באלמנתו של ברכה ובילדיו כדי לגונן כביכול על זכרו ומורשתו * אולם למעשה, סרטה מאשר מפיהם של בני משפחת ברכה את האמת כפי שנחשפה ופורסמה ב-News1: אכן, התקיימה חקירה פלילית במח"ש נגד ברכה, בחשד שביצע עבירות חמורות; אכן, ברכה חשש ממעצרו הקרוב, בגלל מעשיו, ולכן שלח יד בנפשו * איילה ברכה: "ממה שאני הבנתי זה: שהתקשרו אליו ממח"ש ואמרו לו שביום ראשון הולכים לעצור אותך"
לרשימה המלאה

מלוא 'הארץ' כזבים
יואב יצחק
קבוצה של עיתונאים ובראשם: רביב דרוקר, משה נוסבאום, ברוך קרא, מתי גולן, עדי מאירי וגידי וייץ, התלכדו מיד לאחר התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל כדי להטיל על הח"מ את האשם להתאבדות הטרגית * הם לא נמנעו מסילוף העובדות ומדיווחים שיקריים לציבור * העובדה שברכה בחר להתאבד, במקום להיחקר, לא הרתיעה אותם מלפרסם שקרים ולהפנות אצבע מאשימה גם כלפי ראשי מח"ש וכלפי שי ניצן ויהודה וינשטיין * קבוצת שוקן ובראשה עמוס שוקן מנסה לחסל חשבונות ולפגוע ב-News1
לרשימה המלאה

'המקור' לבדותות והמצאות
יואב יצחק
רביב דרוקר וברוך קרא פרסמו שוב שקרים כדי לפגוע ב-News1 * במקום להציג את העובדות כהוויתן בפרשת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה, לרבות את הממצאים הפליליים שאומתו בחקירת מח"ש, הם חותרים להציג את ברכה כצדיק שנרדף עד להתאבדותו * לעזרתם הם גייסו את משה לדור ויואב סגלוביץ', ששלחו את ברכה למסלול של התרסקות * למרבה הפרדוקס, בראיון הטילו לדור וסגלוביץ' על אפרים ברכה את האחריות להחלטה ששינתה את חייו והובילה לאובדנו
לרשימה המלאה

תחקיר News1: האמת בפרשת הרב פינטו
יואב יצחק
סיכום-ביניים: היועמ"ש הפרקליטות והמשטרה שיבשו ועיוותו הליכי חקירה ומשפט במטרה להפליל את הרב יאשיהו פינטו * כדי להציל את רעייתו, נאלץ הרב פינטו להסכים להסדר טיעון שבו הודה במתן כספים לתנ"צ אפרים ברכה. כסיוע, לא כשוחד * החשיפות ב-News1 אילצו את מח"ש לפתוח בחקירה * ברכה התאבד בעקבות התקדמות החקירה נגדו במחלקה לחקירות שוטרים
לרשימה המלאה

עד מתי רמאים יעלוזו
יואב יצחק
איילה ברכה גילתה בראיון ששודר במסגרת סרטה של עדי מאירי כי אפרים ברכה ידע שמתנהלת נגדו חקירה במחלקה לחקירות שוטרים וכי ביום ראשון עומדים לעוצרו * ברכה הקדים והתאבד שעות ספורות קודם לכן * למרות הגילוי הזה, המאשר את החשיפות ב-News1, נמנעים רביב דרוקר, ברוך קרא, גידי וייץ, משה נוסבאום ועדי מאירי, מלתקן את כזביהם * לראיה: הם טרם דיווחו/עידכנו את הצופים/המאזינים בדבריה החשובים של איילה ברכה
לרשימה המלאה

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, התאבד ביום 05.07.15. באמצעות כדור אחד בליבו שאותו ירה מאקדחו המשטרתי, הוא שם קץ לחייו. בכך עצר בפועל חקירה פלילית שבוצעה באופן סמוי ואת מעצרו שנועד להתבצע שעות ספורות לאחר מכן (בבוקר יום ראשון) בחשד לעבירות שוחד ומרמה. מעצרו יחד עם שורה של חשודים, ובראשם כמה נבחרי ציבור בעיריית אשדוד וקבלנים הידועים כטייקוני נדל"ן - שקיימו עמו יחסי שוחד בתמורה לכך שהוא פעל לשבש חקירה משטרתית נגדם בפרשת שוחד, סוכל בעצם התאבדותו והסערה התקשורתית שפרצה.

מעת התאבדותו, פעלו כוחות גדולים ומרושעים כדי לטשטש את העובדות ואת האמת. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן, שאישרו בלית-ברירה לבצע מהלכי חקירה נגדו, בלחצם של מנהל מח"ש אורי כרמל וסגנו משה סעדה ובדחיפתו של ראש צוות החקירה דובי שרצר, לאחר ישיבה דרמטית וסוערת שנערכה שלושה ימים קודם לכן (ביום 02.07.15), התכחשו למעשים ולהחלטות שקיבלו בעניינו של ברכה. וינשטיין וניצן אסרו על בכירי מח"ש לדבר ו/או למסור תגובות לאמצעי התקשורת. במקביל הם הוציאו הודעות רשמיות ושקריות כאילו ערב ההתאבדות לא היה דבר וחצי דבר נגד ברכה. שי ניצן, שקרן סדרתי, אף יזם פרסום הודעה לעיתונות המכחישה את כל הפרסומים ב-News1 וכינה את הח"מ: שקרן. שי ניצן נהג כפי שנהג, למרות עבודתה המקיפה של מח"ש שחקרה פרשה זו ומצאה שפע של תימוכין לטענות ולפרסומים ב-News1. חשפנו ב-News1 תמלילים מתוך שיחות בהן אישרו אנשי מח"ש את דבר החשדות והחקירה נגד ברכה.

המידע העצום שפרסמנו בפרשת ברכה וההתפתחויות שאירעו, הרי-הם מתועדים בשורה ארוכה של כתבות תחקיר שפרסמנו. חלק מהן מצורפות כקישורים וכחלק בלתי נפרד ברשימה בעמוד זה.


הזהרנו מראש: ברכה מאיים בהתאבדות

ניתנת האמת להאמר: נדהמתי ונעצבתי מהתאבדות ברכה. במיוחד לאחר שהזהרתי קודם לכן, גם בשיחות שקיימתי עם גורמים שונים במשרד המשפטים - ביקשתי ליטול ממנו את נשקו - וגם בכתבה שפרסמתי ב-News1, כי ברכה מאיים בהתאבדות. ההתרעות והאזהרות לא התניעו, למרבה הצער, את הגורמים המוסמכים כדי ליטול ממנו את אקדחו האישי ולשמור עליו טוב יותר. מאז בוחרים אותם גורמים ובני משפחתו לחפש אשמים, במקום לבצע חשבון נפש.

כלי התקשורת גויסו נגד News1 בכלל ונגד הח"מ והרב יאשיהו פינטו בפרט, כדי להאשים אותנו ברצח ברכה. לא פחות. שורה ארוכה של עיתונאים, ובהם רביב דרוקר, ברוך קרא, משה נוסבאום ועדי מאירי, התגייסו מרצונם החופשי לפרסם בדותות ואגדות על "מורשתו של ברכה", ועל שקרים, כביכול, שפורסמו נגדו, שדחפו להתאבדותו. העובדה שלדבריו של פינטו נמצאו תימוכין רבים, כולל עדים שאישרו כי אכן: הרב פינטו ניהל קרנות לסייע לנזקקים, ובמסגרת זו סייע רבות לברכה בכספים, כולל בעניין אישי שלו ושל בנו, לא הועילה (בנו התראיין לתקשורת ואישר דברים שברכה התכחש להם בעדותו בחקירה). ההשמצות נגד הרב פינטו החריפו, למרות עמדתה של שרת המשפטים בארה"ב, שאישרה במכתב בחתימתה: הרב פינטו דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה.

ספסרית ומניפולטיבית

הכתבת עדי מאירי התגייסה לצד בני משפחת ברכה תוך ניצול מחפיר של המשאב הציבורי. עם התאבדותו היא הודיעה על הכנת סרט וספר שיתעד את "מורשתו". עוד קודם לכן ובמשך שנים רבות ניהלו מאירי וברכה קשר בעייתי. העובדות הן: מאירי הייתה מחויבת אישית לברכה בשל קשריה הסבוכים והאישיים עמו - לא לאמת ולא לציבור. מאירי התקדמה, במידת-מה, בכלי התקשורת, בזכות היחס המועדף שקיבלה ממנו. ברכה נהג להדליף לה מידע מוכמן מחקירות מחמת זאת שהוא העדיף אותה על פני עיתונאיות אחרות. ברכה לא היה היחיד בעולמה התקשורתי של מאירי (מאירי קיימה יחסים בעייתיים עם בכירים נוספים במשטרה. לא נרחיב בשלב זה). מכוח אותה מחויבות כלפי ברכה שודרה הכתבה בערוץ 2. שלא בטובתה, באותה כתבה בערוץ 2 אישרה איילה ברכה כי אפרים ברכה שלח יד בנפשו מכיוון שידע שחוקרי מח"ש עומדים לעוצרו לחקירה. "ממה שאני הבנתי זה: שהתקשרו אליו ממח"ש ואמרו לו שביום ראשון הולכים לעצור אותך". בתו של ברכה רואיינה גם היא באותה כתבה, באומרה: "הוא התחיל להילחץ, שהולכים לעצור אותו ושפתחו נגדו חקירה סודית. ושעכשיו, ושביום ראשון הוא הולך ללכת לעבודה עם אזיקים". בכתבה בידיעות אחרונות במגזין "7 ימים" מובאים עתה ציטוטים חלקיים מדבריו של ברכה נגד וינשטיין וניצן. קשה להאמין לדבריה של מאירי, הידועה כספסרית וכמניפולטיבית. בכתבתה היא מנסה למזער נזקים ולהציג את ברכה לא רק כמי שלא חטא בפלילים, אלא כמי שלא התגלה בו רבב שיצדיק את חקירה/בדיקה. וזה שקר גס, שהרי היא עצמה פרסמה כתבה משודרת שבה סיפרו רעייתו ובתו של ברכה על חקירה נגדו ועל-כך שהוא ידע שעומדים לעוצרו לחקירה.

הפרסום עתה בידיעות אחרונות מבוצע בעיתוי מיוחד, שבועות ספורים לאחר ששי ניצן הצליח לדחוף/לתמרן את היועמ"ש אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום גם נגד ארנון מוזס, העורך האחראי ובעל השליטה בידיעות אחרונות. שי ניצן, שהיה מוגן בידיעות אחרונות במשך שנים רבות, ואף זכה לטיפול VIP ולכתבות אוהדות, לאחר שהגן על מוזס מספר פעמים מהעמדה לדין, עבר באחרונה, לדידו של מוזס, לצד הרעים. לא אתפלא, אם בתקופה הקרובה "יטופל" ניצן בידיעות אחרונות באופן השמור ליריביו של מוזס, ו"פתאום" יפורסמו עוד ועוד "גילויים" חדשים על מעשים פסולים.

ניצן מאשר לראשונה: ברכה לא טוהר

וינשטיין וניצן, כאמור, התכחשו להליכים שבכל זאת נאלצו לאשר כדי לחקור את החשדות נגד ברכה. התגייסותם להטיל את האשם על התאבדותו במיוחד על הרב פינטו, פורסמה בעוצמה רבה בכלי התקשורת ששיתפו פעולה מרצון. אחרי הכל, ברכה היה מקור מידע והדליף מחקירות באופן שיטתי ונפשע לכלי תקשורת ולעיתונאים רבים. כולל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו.

וינשטיין וניצן לא חיפשו את האמת. לכן אין זה פלא, כי הם מיאנו לחקור את נסיבות מותו של ברכה, כמו גם את נסיבות היעלמות מכשיר הטלפון הנייד שלו, שהחזיק ברשותו בעת שהתאבד. השר לביטחון פנים גלעד ארדן דרש מתוקף תפקידו וסמכותו לבצע בדיקה. הוא הודיע פומבית ורשמית על כוונתו. אך למרבה התדהמה, וינשטיין וניצן טרפדו ומנעו ממנו הקמת צוות בדיקה. ארדן רטן אך לא נלחם בגזירה זו. לא קשה להבין את פשר התנגדותם של השניים. שהרי, ניתן להניח בוודאות קרובה כי צוות בדיקה מקצועי (שאותו ניתן וכדאי להקים גם עתה) היה מוציא תחת ידיו דוח נוקב שישקף את העובדות שהוסתרו:

  • אכן, התקיימה חקירה סמויה במח"ש נגד ברכה בחשד לעבירות שוחד ומרמה;
  • אכן, ברכה התאבד בגלל חששו ממעצר וחקירה (על-כך דיברה אפילו רעייתו);
  • אכן, הממצאים שנאספו בחקירה ושגובשו לדוח המחזיק כ-800 עמודים, מצביעים על עבירות שוחד ומרמה בשורה של עניינים ופרשות;
  • אכן, וינשטיין וניצן פעלו רבות לסכל חקירה ולחפות על ברכה;
  • אכן, וינשטיין וניצן וגורמים נוספים, ובהם אפילו בני משפחתו של ברכה, לא עשו את כל הנחוץ והנדרש כדי לשלול ממנו את נשקו האישי ולהושיט לברכה סיוע נפשי ולהצילו מעצמו.

שי ניצן התכחש במשך זמן רב לעובדות. כמעט בכל מקום שנדרש לכך, בכנסים ו/או בתגובה לשאילתות שהופנו אליו, הוא הציג את ברכה כמי שהוכפש לשווא וכאילו כל הפרסומים שעשינו ב-News1 נבדקו ונמצאו מופרכים. והנה עתה, לאחר שנלחץ עם הגב אל הקיר והוא מואשם בכך שלא נתן גיבוי לברכה, הוא מאשר לראשונה את דבר קיומה של בדיקה במח"ש, באותה עת: "למרות הלחצים שהופעלו עלינו, לא פתחנו בחקירה פלילית. אי-אפשר תוך כדי תהליך של בדיקה, לפני שהוא מסתיים, לפרסם הודעה שמטהרת אדם".

ייאמר כאן, "בדיקה" היא בעצם חקירה לכל דבר ועניין. מכבסת המילים אינה מעלה ואינה מורידה. העובדה שניצן מאשר - ברכה לא טוהר בזמנו, מדברת בעד עצמה.

יתרה מכך: ניצן מגלה/מאשר עתה, כי ברכה פנה אליו וביקש להגיש תביעת לשון הרע "נגד האתר שהכפיש אותו, אמרתי לו: 'תחשוב טוב אם אתה רוצה להגיש תביעת לשון הרע. הניסיון מראה שברוב המקרים התובע הופך לנאשם בעצמו. זה יחשוף אותך להתקפות אישיות. עם זאת, אם תחליט בכל זאת שאתה רוצה, נשקול להגיש בשמך'. אחרי כמה ימים הוא חזר אליי ואמר שהחליט לוותר". השתיקה עד היום מדברת אף היא בעדה.

שי ניצן מציג בנושא הנ"ל עובדות מסוימות באופן מסולף ומעוות. העובדות הן כדלקמן: ניצן נאלץ לאשר חקירה במח"ש נגד ברכה (מה שהוא מכנה: "בדיקה"), לאחר לחצים מצד בכירי מח"ש ומידע עובדתי ומבוסס שהוצג בפניו - שהעלה חשדות חמורים ליחסי שוחד ומרמה בין ברכה לבין גורמים בכירים בעיריית אשדוד וגורמים עסקיים הקשורים בהם. ניצן ידע היטב, כי אם אכן תוגש תביעה מטעמו ו/או מטעם הפרקליטות, הם מסתכנים בחשיפת האמת בבית המשפט. לכן, נמנעו ניצן וברכה מהגשת תביעה לבית המשפט, למרות רצונם העד לשפד, תרתי משמע, אם הרב פינטו ואת הח"מ.

וינשטיין על המתקפה נגדו: "עולם הפוך"

התאבדותו של ברכה גררה ביקורת חריפה מצד כלי התקשורת ומצד בני משפחתו של ברכה נגד חוקרי מח"ש וגם נגד שי ניצן ויהודה וינשטיין. הם, שהגנו עליו בחירוף נפש, הסתכנו בגללו במשך זמן רב ושיבשו בפועל מהלכי חקירה ומשפט, במטרה להצילו, מצאו עצמם מותקפים. עם פרסום כתבתה של עדי מאירי בידיעות אחרונות פניתי אל וינשטיין. ביקשתי את התייחסותו. הערתי: "קרא נא. צחוק הגורל. האיש שגוננתם עליו טוען שהפקרתם אותו...". וינשטיין השיב: "זה עולמנו. עולם הפוך".

פרשת ברכה טרם הסתיימה

פרשת הרב פינטו הסתיימה. במסגרת הסדר הטיעון, לקח הרב אחריות גם למעשים שאת חלקם המשמעותי לא ביצע. כתב האישום המתוקן והמקוצר שהוגש בסופו של דבר, כולל פירכות מביכות. הרב נהג כפי שנהג והסכים להסדר, שכלל מאסר בפועל, כדי לקצר את עינוי הדין שנגרם לו ולבני משפחתו ולהיחלץ מטבעת החנק של הפרקליטות - ובמיוחד של שי ניצן - שלא חיפשה את האמת אלא ביקשה את דמו.

פרשת ברכה, לעומת זאת, עדיין מבעבעת. הניסיונות המגושמים שבוצעו מצד ניצן ויהודה וינשטיין לקבור את הפרשה, צלחו רק בחלקם. הדוח שגובש במח"ש, בכל זאת, המתעד ממצאים, ראיות ועדויות רבות נגד ברכה, לרבות מפיו של קציר משטרה בכיר, כולל גם כמה פצצות מתקתקות. הוא כולל, למשל, עדויות על ארבעה חשבונות בנק סמויים שהיו בניהולו של ברכה; הוא כולל עדות דרמטית ונפיצה מפיו של עבריין בכיר - עדות שניתנה שלושה ימים לפני התאבדותו של ברכה, בדבר מידע שהדליף ברכה לאותו עבריין מתוך תיק רצח; הדוח כולל מידע מפורט, שגם אושש בבדיקות פוליגרף, לפיו אפרים ברכה חתר תחת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ זיווה אגמי, בכך שהדליף מידע מתוך חקירה שנוהלה בפיקוחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במחוז דרום. באותה פרשה, ברכה הדליף מידע לכמה בכירים בעיריית אשדוד. הוא גילה להם שלמחרת עומדים לעבור בעניינם מחקירה סמויה לחקירה גלויה, ואף הציע להם להסתיר מסמכים ולהימלט לחו"ל בטרם ייעצרו. עוד באותו הלילה ברחו אותם קבלנים ואנשיהם לפריז. ברכה ערך עבורם בדיקה מוקדמת בנתב"ג שאין נגדם כנגדם צו איסור יציאה מהארץ, וגם לפני שנחתו בדק שלא הוצאו נגדם באמצעות האינטרפול צווי מעצר לעת נחיתתם בפריז. ברכה היה מוחזק בידי אותם גורמים, ולא בכדי. הוא עשה את שעשה תמורת שוחד כספי. ניסיונות בני משפחתו ועיתונאים-מטעם ובכך עדי מאירי "למרק" את חטאיו ולטשטש את האמת, לא יועילו. אנחנו כאן כדי לעקוב, לחקור ולדווח לציבור הגולשים ב-News1.

תאריך:  04/01/2020   |   עודכן:  05/01/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
הפרשה הנחשפת להלן בתחקיר News1 מסתמנת כאחת החמורות במערכת המשפטית. הראיות ברורות וחותכות ומתועדות. עולה ממנה כי השופט עודד מודריק, בתפקידו כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב; תנ"צ אפרים ברכה (ז"ל), בתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה; ועו"ד מאור אבן-חן - חתנו של השופט מודריק, התובע בתיק ישראל ביתנו, פעלו יחד, איש-איש כפי חלקו, לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט בשני תיקים: תיק ישראל ביתנו, ובמשפטו של הרב יאשיהו פינטו.
07/08/2018  |  יואב יצחק  |  תחקירים
חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביאח"ה, העיד בפני החוקר הבכיר במח"ש דובי שרצר והחשיד את ברכה בהדלפת מידע לנחקרים בפרשת חזון ישעיה מסר: בניגוד למתחייב, ברכה דחף עצמו לפגישות צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה והתעניין כל הזמן בתיק, למרות שהיה אמור להימנע נוכח קשריו האישיים עם החשוד המרכזי אברהם ישראל ועם הרב יאשיהו פינטו דובי שרצר מסר ליועמ"ש: המידע שמסר נודלמן מחזק החשדות הפליליים נגד ברכה
02/07/2016  |  יואב יצחק  |  תחקירים
חומרי החקירה בפרשת הרב יאשיהו פינטו, שהוסתרו בניגוד לחוק על-ידי הפרקליטות, נחשפים עתה ב-News1. עדותו הדרמטית של תת-ניצב אפרים ברכה, שנמנעה מהרב פינטו - למרות החוק והצו השיפוטי המפורש שניתן על-ידי השופט עודד מודריק, מוכיחה עתה מעבר לכל ספק: משפטו של הרב פינטו שובש, בזדון, על-ידי הפרקליטות ועל-ידי גורמים נוספים, שעשו יד אחת עם הפרקליטות כדי להפליל את הרב פינטו ולהביא במהירות להרשעתו.
20/11/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהרב יאשיהו פינטו חומרי חקירה דרמטיים שהיו עשויים לערער את כתב האישום שהוגש נגד הרב פינטו. הסתרת חומרי החקירה גרמה לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ולהרשעת הרב פינטו, באופן פסול הנוגד את החוק. הפרקליטות נקטה בתחבולה מניפולטיבית וכפתה על הרב פינטו לחתום בכפייה על הסדר טיעון, שאם לא-כן, אוים פינטו, תועמד לדין גם רעייתו.
24/10/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
פרשת תת-ניצב אפרים ברכה שהתאבד, ירדה לכאורה מסדר היום הציבורי. אולם מתחת לפני השטח מתנהלים מאבקי כוחות מצד כמה גורמים בכירים במשרד המשפטים ובמשטרת ישראל בשאלה: מה בדיוק אירע; מה התגלה במחלקה לחקירות שוטרים; ומי האחראי לרשלנות הפושעת שאפשרה את התאבדותו של ברכה ביום 05.07.15, באקדחו המשטרתי.
10/10/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
יחידת להב 433 ערכה ערב (יום ג', 04.08.15) לזכרו של ראש יאח״ה תנ״צ אפרים ברכה ז״ל במלאת 30 ימים להתאבדותו. נשיא המדינה ראובן ריבלין, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מ"מ מפכ"ל המשטרה בנצי סאו, וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, אמרו דברים בשבחו של ברכה המנוח ועל הצורך "לקיים את מורשתו". לא פחות. במקום לערוך טקס צנוע, אם בכלל, לכבוד המשפחה האבלה וחבריו הקרובים - נזכור נא: ברכה שלח יד בנפשו - בחרו המה לערוך פרופגנדה, כמו במדינות הידועות לשימצה: טקס רשמי הנהוג לזכרם של אישים-סמלי מדינה, על-חשבון הציבור, כמובן, שכלל דברי שקר וצביעות בדבר יושרו והגינותו, כביכול, של קצין המשטרה, למרות שניצל לרעה את תפקידו ומעמדו ובגד באמון הציבור.
05/08/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
ביום 30.06.15 הגיעו חוקרי מח"ש לפריצת דרך שאימתה את החשדות החמורים נגד תנ"צ ברכה עדות מפורטת מפיה של עו"ד מיכל כהן, בדבר הדלפת מידע מפיו של ברכה לחשודים בפרשת עיריית אשדוד לפי הנחייתו של וינשטיין בוצעה לעו"ד כהן בדיקת פוליגרף - שבה היא נמצאה דוברת אמת; ולאחריה היא זומנה למסור הצהרה שאותה ניסחו אישית וינשטיין ורז נזרי, ולבדיקת פוליגרף נוספת, שגם בה יצאה דוברת אמת תוצאות הפוליגרף הדהימו את היועמ"ש
07/07/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
תנ"צ ברכה העביר בחשאי באמצעות WhatsApp מידע חקירתי נגד שרה נתניהו לעיתונאי מעריב אבירם זינו הקשר שכלל הדלפות מהחוקר מס' 1 נועד לפתות את זינו: להימנע מפרסום כתבת תחקיר על טובת הנאה שקיבל ברכה מהרב פינטו בסכום 150 אלף ש"ח בעקבות החשיפות ב-News1 על ההדלפה המפוברקת שהכשילה את מעריב והביקורת החריפה מצד נתניהו, הוחלט במעריב "לשרוף" את ברכה ולהסגירו כמקור מפוקפק זינו מסר ביום א' (28.06.15) עדות נגד ברכה בפני חוקרי מח"ש כולל הודעות WhatsApp
30/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה פועל בשבועות האחרונים, בעורמה ובתחבולה, כדי להשיג לעצמו חסינות מפני חקירה פלילית ומפני סילוקו הצפוי בקרוב מצמרת המשטרה. ל-News1 נודע, כי ברכה אינו נמנע מהפצת דברי רכיל וכזבים לעיתונאים בגנותו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; וכפי שחשפנו כאן (17.06.15): הוא אף אינו נמנע מניצול לרעה את תפקידו ומעמדו בניסיון להפוך את שרה נתניהו ל"בת ערובה" בידיו.
19/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, פועל בימים אלה באופן ערמומי ובעייתי, כדי למנוע סילוקו מהתפקיד - הדחה שנדרשת במיוחד בגלל העבירות הפליליות החמורות שביצע. ברכה מנצל לרעה את מעמדו ותפקידו, באופן הנוגד את החוק, מדליף מידע לעיתונאים מחדרי החקירות - חלקו אמיתי וחלקו מפוברק - וזאת תוך שימוש סחטני וספסרות במידע המצוי במשטרה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו. שמות העיתונאים להם הדליף באחרונה שמורים בידי הח״מ.
18/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
תנ"צ אפרים ברכה, המחזיק בתפקיד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, מהווה סכנה לציבור. כן-כן, סכנה לציבור. ברכה מסוכן מחמת זאת שהצליח לאחז עיניים ולזכות בתמיכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, למרות פשעיו הרבים: עבירות שוחד, מרמה ושיבוש בסדרה של חקירות.
03/07/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
מדוע יש להמשיך בבדיקת החשדות למרות מותו הטרגי של אפרים ברכה, מדוע את חקירת המוות יש להעביר לידי גורם אוביקטיבי, ומדוע יש לבדוק לעומק את התנהלותם של וינשטיין וניצן
13/07/2015  |  איתמר לוין  |  תחקירים
הרב יאשיהו פינטו תוקף ומפנה אצבע מאשימה כלפי גורמי אכיפת החוק וכלפי כלי התקשורת שפרסמו בדותות במטרה לגונן על תנ"צ אפרים ברכה ולמנוע פתיחת תיבת פנדורה. בשיעור תורה שקיים בישיבה באשדוד (06.07.15) בפני כ-5,000 מחסידיו (כ-64,000 איש צפו בשידור השיעור), ימים ספורים לפני יציאתו לארה"ב לניתוח שהוגדר על-ידי רופאו: קריטי, הלין פינטו בפניהם על העוול שלדבריו נעשה לו אישית ולקהילת שובה ישראל, ועל מסכת השקרים שהפריחו בעניינו בגין יחסיו עם תת-ניצב אפרים ברכה שהתאבד.
11/08/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
המשטרה מקימה אודיטוריום במתקן להב 433 לזכרו של המנוח תנ"צ אפרים ברכה, למרות שהתאבד בעקבות החקירה הפלילית שנערכה נגדו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לעבירות שוחד והדלפות מחקירות רגישות ועל-אף המידע המפליל שהתגלה נגדו. כך נודע ל-News1. המועד לפתיחת האודיטוריום: ספטמבר 2016 (ראו בהמשך מפרט האודיטוריום).
21/03/2016  |  יואב יצחק  |  תחקירים
המחלקה לחקירות שוטרים נטלה ממשרדו של עו"ד רונאל פישר קלסר ובו חומר חסוי שקיבל מתת-ניצב אפרים ברכה, ומאז נעלמו עקבותיו. פישר ועו"ד מירב משען ממשרדו הצטרפו לייצוגו של ברכה בעתירה לבג"ץ שהוגשה בעניינו, והוחתמו על התחייבות חמורה לשמירת סודיות בנוגע למסמכים אלו. כך גילה (יום א', 15.4.19) פרקליטו של פישר, עו"ד עמית בר, בהמשך חקירתה הנגדית של עו"ד ליאת דר, שניהלה את משרד פישר.
15/04/2019  |  איתמר לוין  |  תחקירים
בשבועות הקרובים ייצא לדרכו צוות הבדיקה לנסיבות התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה - אומר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בראיון ל"עורך הדין", בטאון לשכת עורכי הדין.
11/01/2016  |  איתמר לוין  |  תחקירים
חוקרי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש), בראשה עומד עו"ד אורי כרמל, ביצעו שורה של חיקורי דין בארה"ב, ומכוחם התחזקו הראיות לעבירות שוחד מצד ראש להב 433, ניצב (בדימ.) מנשה ארביב, שהודח מתפקידו עם תחילת החקירה נגדו; ומצד המנוח אפרים ברכה, שכיהן, עד התאבדותו, כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר. כך נודע ל-News1.
22/08/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, פועלים, בימים אלה, לטרפד הקמת צוות מקצועי לבדיקת נסיבות התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, שעל הקמתו החליט השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. מטרתם: למנוע הקמת צוות שעלול לבדוק ואולי גם לחשוף ברבים את מחדליהם האישיים בפרשה, כולל עבירות פליליות שביצעו, לרבות: שיבוש מהלכי חקירה ומשפט והפרת אמונים.
16/08/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
הביקור בביתו של תנ"צ ברכה ז"ל נערך ביום 18.02.12 הרב פינטו, יחד עם הקבלן-החשוד ושניים מעוזריו, הגיעו לביתו של ברכה במודיעין כדי לעודד את רוחו עקב בעיה משפחתית עם יציאתם למכונית הזהיר ברכה את הקבלן: מתקיימת חקירה סמויה נגד סגן ראש העיר אשדוד עמרם כנפו בחשדות לעבירות שוחד ובקרוב עוברים לחקירה גלויה; השם שלכם עולה כל הזמן...
13/07/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
מידע חדש ודרמטי שהובא ל-News1 - שאותו אנו חושפים כאן לראשונה, מצביע על עומק מעורבותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל - בחודשים מרס-אפריל 2012, בשיבוש מהלכי חקירה ומשפט ובהדלפות של מידע מוכמן מחדרי החקירות, לחשודים המרכזיים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד.
12/07/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
משרד המשפטים מאשר רשמית (יום ג', 7.7.15) את החשיפה האחרונה ב-News1 ואת הפרסומים הקודמים בעניינו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל: המחלקה לחקירות שוטרים מקיימת "בדיקה חשאית" של מידע שקיבלה נגד ברכה.
07/07/2015  |  איתמר לוין  |  תחקירים
המחלקה לחקירות שוטרים לא הוציאה הודעה המנקה את תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל. כך הבהירה (יום ב', 6.7.15) דוברת המחלקה בתשובה לפניית News1.
06/07/2015  |  איתמר לוין  |  תחקירים
תת-ניצב אפרים ברכה הביע בימים האחרונים חשש שתפקידו מצוי בסכנה בשל חילופי המסרונים שלו עם העיתונאי אבירם זינו. כפי שנחשף ב-News1, זינו מסר למח"ש לפני כשבועיים את תוכן התכתבויותיו עם ברכה, וטען שהלה הדליף לו מידע כוזב על חקירת שרה נתניהו בתמורה להימנעותו של זינו מפרסום תחקיר בעניינו.
05/07/2015  |  איתמר לוין  |  תחקירים
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קיים בימים האחרונים מספר התייעצויות, בפניות בכירי המחלקה לחקירות שוטרים, ובהם ראש מח"ש עו"ד אורי כרמל וסגנו עו"ד משה סעדה, שדרשו היתר לחקור את תת-ניצב אפרים ברכה באזהרה (כחשוד) כבר בימים הקרובים בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.
01/07/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן מסרבים להגיב מדוע לא ישעו את תת-ניצב אפרים ברכה מתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. וינשטיין וניצן מיאנו להשיב לפניית News1, והם אף מעכבים מסירת הודעה לציבור בדבר החקירה הסמויה המתנהלת נגד ברכה מזה כשלושה שבועות.
28/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, מתפקד באופן חלקי ביותר. ל-News1 נודע, כי בשלושת השבועות האחרונים הוא נעדר רבות ממשרדו באמתלה שהוא חולה או בסידורים אישיים. העילה האמיתית לתפקודו החלקי: המצוקה אליה נקלע, בעקבות החשיפות ב-News1 על פשעיו החמורים, פשעים שהובילו לחקירה מודיעינית נגדו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). את החקירה נגדו מובילים ראשי מח"ש: מנהל מח"ש עו"ד אורי כרמל, וסגן מנהל מח"ש עו"ד משה סעדה.
26/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
ערן צייטלר ואלי חיזקיהו הם שני חברי ההנהלה, מבכירי חברת דן, שמסרו עדות (יום ה', 11.06.15) המעלה חשד לעבירות פליליות מצד מאיר ברכה, אחיו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה.
14/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
דרמה בצמרת רשויות האכיפה: חוקרי מח"ש פנו אל פרקליט המדינה, שי ניצן, בבקשה שיתיר להם לחקור חשדות לעבירות חמורות שבוצעו על-ידי תנ"צ אפרים ברכה במהלך חקירת פרשת השחיתות בעיריית אשדוד. החשדות מופנים כלפיו בחשד שהדליף מידע מוקדם לחשודים מרכזיים, שנמנו עם מקורביו האישיים, ובכך שיבש הליכי חקירה, וזאת תמורת יחסי שוחד ותאוות בצע. למרות פנייתם, שי ניצן סירב לתת "אור ירוק" לחקירת ברכה, ותחת-זאת התיר להם לפעול בשלב זה רק במישור המודיעיני.
11/06/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
המחדל הגדול שאפשר את התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה: למרות מצבו הנפשי שהתערער - אקדחו לא נלקח ממנו העילה: החשש שהחרמת אקדחו ממנו הייתה דולפת ומחייבת השעייתו המיידית מתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ברכה ז"ל חשש מאוד מהחקירה הסמויה שקיימה המחלקה לחקירות שוטרים בעקבות החשיפות ב-News1 דרושה בדיקה כדי לברר: מי אחראי לכשל הנורא
16/07/2015  |  יואב יצחק  |  תחקירים
עדת המדינה במשפט רונאל פישר, ע"י, אמרה בחקירתה במח"ש, כי היא וערן מלכה אספו מידע על נשיא בית המשפט העליון דאז, אשר גרוניס. לדבריה, הם גם התכוננו למסור מידע על ניצב מני יצחקי ועל תת-ניצב אפרים ברכה, אם תיפתח חקירה נגדם.
04/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רב-פקד לשעבר ערן מלכה טען בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים, כי ניצב מני יצחקי - בתפקידו כמפקד להב ומי היה לאחר מכן ראש אגף החקירות - פעל לסגור את התיק נגד קובי כחלון. כך אמר (יום ב', 12.2.18) סניגורו של רונאל פישר, עו"ד עמית בר, בהמשך חקירתו הנגדית של מלכה. כפי שפורסם ב-News1, לצורך כך גם גויס תת-ניצב אפרים ברכה - שהיה אז ראש חטיבת החקירות במשטרה - אשר כתב חוות דעת שהצדיקה את סגירת התיק.
12/02/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מחדלי חקירה חמורים של חוקרי יאח"ה, בראשותו של תת-ניצב אפרים ברכה המנוח, והתנהגות פסולה של הפרקליטות - כל אלו הביאו (יום ג', 13.6.17) את שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, לזכות מחמת הספק שלושה נאשמים בפרשת-משנה של פרשת השחיתות בקופת חולים מאוחדת.
13/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
כיצד זה מצליח רוצח כמו רומן זדורוב לזכות לתמיכה של מאות אלפים המשוכנעים שהוא חף מפשע, למרות שלושה פסקי דין בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון? אחת הסיבות העיקריות: חוסר אמון הולך וגובר של הציבור במערכות האכיפה והשפיטה. לחלק מחוסר האמון הזה אין סיבה, אבל המערכות בהחלט קנו ביושר לפחות חלק אחר שלו. ואין ספק, שכאשר בכירים באותן מערכות מתנהגים כאילו השוויון בפני החוק אינו חל עליהם, הבעיה רק מחמירה - ועלולה לדרדר את ישראל כולה לאנרכיה. הנה דוגמאות מן הימים האחרונים.
26/02/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
דובי שרצר, ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נתון בימים אלה לסיכון לא פשוט. הוא מותקף מכל עבר - הן מצד גורמים בכירים בפרקליטות, הן מצד בכירים במשטרה, והן מצד גורמים שביצעו עבירות פליליות שאותם חקר ופעל להעמידם לדין. כמה כלי תקשורת התגייסו בששון כדי לפגוע בו. המטרה: להביא לסילוקו ממח"ש.
24/09/2016  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il