|
קניות לא נחוצות [צילום אילוסטרציה: אנדי וונג/AP]
|
|
|
|
|
רשתות השיווק עוברות תקופה מאתגרת ורבת שינויים, בהם ניתן למנות את פריחת האונליין, שכר דירה מאמיר, תחרות, אולם הפחד והחשש הגדול ביותר שלהם, נמצא בכלל במגרש אחר, שלא הוזכר עד כה.
אז ממה הן הכי חוששת?
הן חוששות בעיקר מירידה בהיקף הקניות של הצרכנים, אשר חלקם מתחילים להבין שכ-30%-20% מהקניות שלהם, כלל אינו נחוץ ומיותר ואפילו מצדיקים ירידה זו בהיקף הצריכה, בהסברים אקולוגיים ושמירה על כדור-הארץ.
מחקרים מראים באופן מובהק, שכ-30% מהקניות שלנו מיותרות ואינן נחוצות כלל, זאת ועוד קניות אלו נזרקות לאשפה ו/או לא בשימוש. תוסיפו לעובדה זו, את הגברת המודעות על שמירת כדור-הארץ והבנה שכל בגד שמיוצר, צורך הרבה משאבים לייצרו, כמו אדמה, מים וחשמל, קל וחומר כלי בית ושאר מוצרי הצריכה. מספיק להסתובב ליד מכלי התרומה של בגדים הפזורים בקרנות הרחובות, על-מנת להבין את עוצמת הבזבוז הקיים.
מנגד, פועלות רשתות השיווק בשכנוע אין סופי ובשטיפת ראש, בחיוניות פריט כזה אחר, באמצעות תשדירי פרסום וידועים, אולם מוזרות ומשונות דרכי ההתנהגות הצרכנית, אשר כמו שהוא מתלהב מאופנה נוכחית, הוא יכול להתהפך ולאמץ בחום את הגישה המינימליסטית, אשר הולכת ותופסת לה אומנם בקצב איטי, קהל מעריצים אדוק, אינטליגנטי, משכיל ומשפיע.