|
מניעת השמנה [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
פעם בכמה זמן יוצא משרד החינוך ברפורמה חדשה כדי לפתור בעיה נקודתית. הפעם מדובר בבעיה שמטרידה את רוב מדינות העולם, הלא היא: השמנת היתר הקיימת בקרב בני-נוער ואנשים מבוגרים.
בזמן האחרון החליט משרד החינוך לשנות את הרכב הציון הניתן במקצוע ההתעמלות כך שיתאפשר לתלמיד הממוצע לקבל ציון כולל של 110 (המכיל בתוכו בונוסים על פעילות בשנות הפנאי).
כלומר, הציון בהתעמלות ייקבע באופן דיפרנציאלי להישגים האישיים של כל תלמיד ביחס להישגיו האישיים, ולא ביחס להישגי התלמידים האחרים שבכיתתו.
מטרת התוכנית
מטרת התוכנית החדשה היא לחנך את בני-הנוער לעסוק בפעילות ספורטיבית ולנהל אורח חיים בריא כבר בגיל צעיר, וכן שהתלמידים יחלו לחבב את תחום הפעילות הגופנית ויעסקו בו גם כאשר הם נמצאים בבית.
חלוקת הציון
המדדים החדשים שיאפשרו לתלמידים לשפר את ההערכות שלהם בנויים כך: 10% יורכבו מידע ומהבנת התוכנית התאורטית, 10% נוספים יהוו בונוס על פעילות ספורטיבית בשעות הפנאי, 30% יהיו על הישגים בכושר גופני, המורכב מ-20% הישגים במקצועות אישיים וקבוצתיים, ו-10% הישגים בכושר גופני. 60% יורכבו מסעיפים כגון: יחס חיובי למקצוע ההתעמלות, שיתוף פעולה בעבודת צוות,השתתפות בשיעורים, ומתן סיוע לתלמידים שמתקשים בביצוע תרגיל כלשהו.
סיכום
ניתן לראות שמדובר בתוכנית טובה אשר יש בה כמה "חורים":
1. לא ברור איך המורים להתעמלות יידעו אילו תלמידים עוסקים בספורט בשעות הפנאי.
2. לא ברור מהו חומר הלימוד התאורטי שיועבר בשיעורים אלו.
3. איך ייקבעו ההישגים מבחינת הכושר הגופני?
לפני שמציגים את התוכנית בפני מנהלי בתי-הספר והמורים לחינוך גופני צריך לפתור בעיות אלו ואחרות כדי שלא יוצר מצב לפיו יש כשלים בתוכנית ולא עולים עליהם בזמן המתאים.