|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

שוב: דגל שחור מעל לביהמ"ש העליון <br>

נשאלת השאלה, איך לחבור למנהיג הפלשתיני, מכחיש השואה הידוע, שגם דחה בשעתו את הצעותיו המפליגות של אולמרט עצמו? ונמצאה התשובה: מסע יח"צ מיוחד בארץ ובחו"ל
17/02/2020  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אולמרט. "מי הוא בכלל"? [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]

1. כאילו לא השביע אותנו ביהמ"ש העליון די מרורים בשנים האחרונות, החל מהחורבן שהמיט על דרום תל אביב, כאשר זרק את המדינה (ואת התושבים במקום), מכל המדרגות, שלוש פעמים, חזרו כבודם לפני מספר ימים אל מסורת מבישה זאת ואף ביתר שאת.

בשני פסקי דין שונים, הנחית עלינו העליון מכות אנושות. האירוע הראשון בפסיקתו מונע מישראל להחזיר לחוף השנהב שתי ילדות, בנו שבע ושלוש-עשרה, אותן ואת הוריהן, בשל נימוק חדש שאימץ אל לבו, הנימוח מרחמים לכו--לם, רק לא לבני עמו: הן עלולות לעבור שם אם יוחזרו, מילת נשים (אקט מזעזע ופסול, על-פי כל אמת מידה אפשרית) כמנהג אותה מדינה.

ומי קפץ לעזור לאותן נשים רבות מספור (מאה מליון? מאתיים מליון? שלוש מאות מליון?) ולשכמותן, המועדות למעשה ברוטלי זה? מכל מדינות העולם, מכל המדינות באירופה, חש אץ העליון בישראל הקטנה והמצומקת, להרים עיניו לשמיים בהתחסדות אין קץ על-פי דרישת ארגוני זכויות האדם האפריקני. הוא מכל בתי המשפט בעולם, אץ-רץ לבצע את מעשה הצדקנות הזה. למה? כי הוא רואה עצמו כנביא הצדק האולטימטיבי, לא כבית המשפט במדינת ישראל בה נחקק חוק יסוד שמעמדו הסטטוטורי הוא מהמעלה הראשונה, הלוא הוא חוק השבות.

חוק זה קובע במפורש אמת מידה מיוחדת לבני העם היהודי: זכות בלתי מסויגת לעליה למדינת ישראל להתאחד כאן עם אחיו היהודיים ולזכות באזרחות אוטומטית בה. ביהמ"ש העליון אומר עכשיו לא לחוק זה... הוא החליט להיות אור לגויים ולגויות. הוא רוצה לנפנף מעל פניו את זכות השבות בעטייה אנחנו כאן, ולקבל כל ילדה, נפגעת בפוטנציה, לבוא ולהתיישב פה כאזרחית במדינה... החידוש הגדול שבפסיקה זו היא נכונותו של העליון לפסוק פסקי דין, הזוכים למעמד של חקיקה חדשה, גם אם הם סותרים בפועל חקיקה קיימת, גם אם אותה הזכות מוזכרת במגילת העצמאות וזוכה, בדיעבד, למעמד של חוק יסוד.

שני פוליטיקאים בכירים, איילת שקד ושר הפנים אריה דרעי, דרשו מהיועץ המשפטי לפעול בדחיפות ולערער על החלטה זו, או למצער להגיש בקשה דחופה לדיון נוסף במגמה למנוע מפולת במדיניות ההגירה של מדינת ישראל. במועד כתיבת שורות אלו טרם נודע אם היועמ"ש אכן גילה את הזריזות המופלגת והנדרשת, כפי שגילה בעת הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, דווקא בעת שראש הממשלה עשה בחו"ל בעניין החשוב לא פחות: תוכנית המאה של נשיא ארה"ב.

2. האירוע השני היה פסק דינו של העליון בעניינה של היבא יזבק. הוא מהווה, שוב, ציפצוף גס, שיסודו בהתנשאות של כבודם, על החקיקה הקיימת. חמור יותר. הוא מצוי בסתירה פנימית עם פסיקותיהם של כבודם עצמם, כאשר מועמדים לכנסת מהימין נפסלו שוב ושוב ואילו מועמדים מהמשותפת אושרו שוב ושוב. די אם נזכיר את עזמי בשארה, חנין זועבי ועוד אחרים.

יש המתנחמים בעובדה שנשיאת העליון הייתה הפעם עם המיעוט שתבע למנוע מיזבק את אפשרות הבחירה. אני מציע לא להתרגש מג'סטה זו. חיות היא זו שהרכיבה את המותב. היא ולא אחרת. ואין אף ספק ספיקא כי היא הרכיבה אותו בידיעה ברורה שזו תהיה התוצאה. הייתה לה אלטרנטיבה בבחירת המותב. אולם היא לא שאפה להחלטה אחרת. דווקא מהלך תכסיסני זה מעורר דאגה כפולה, באשר לפסקי דין של העליון לעתיד לבוא. חיות מצויה, בכל הקשור לדעותיה הפוליטיות, הרחק בכיוון השמאלי של מפה זו ומעשיה יוכיחו.

אגב, עמית סגל, שטרח ומנה את השופטים שהצביעו בעד הפסילה, מציין כי אלו הם השופטים שמינתה איילת שקד בעת כהונתה כשרת המשפטים. השופטים שהצביעו נגד הפסילה מונו, איך לא, על-ידי שרת המשפטים שקדמה לה - הלוא היא ציפי לבני. וד"ל...

וכאן אנו מגיעים לשורת הסיכום ההכרחי של תהליך ממאיר זה שעליו, לדאבוני הרב יש אחריות לאדם נוסף, הוא בנימין נתניהו. אף שאני רואה באדם זה כאחד מגדולי המנהיגים שקמו לישראל, אינני יכול לומר זאת על היועץ/ת מבלפור.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד יזמה במהלך כהונתה שתי הצעות חוק מהפכניות שהיו עשויות, לו התקבלו על-ידי הכנסת, לבלום את ביהמ"ש העליון מלהמשיך במסע ההרס העצמי לו ולמדינה, בנתיבו הוא פוסע עכשיו. מדינות רבות מצאו תיקון ראוי לייצר השליטה המוגזם של המערכת המשפטית בכך שקבעו כי המוסדות הנבחרים, בסמכותם למנוע ביטול של חקיקה שלהם (קנדה) ואחרות, שבהן בית המשפט מנוע מלפסול מעשי חקיקה של המחוקק. ביניהן בריטניה, ניו-זילנד הולנד ועוד רבות אחרות. במדינות נוספות, שבהן בית המשפט רשאי לבטל חקיקה, ממונים השופטים על-ידי הנבחרים (או שהם עצמם נבחרי ציבור). ולא כפי שנהוג אצלנו.

אלא שהפעם הופיע, במפתיע, חסם נוסף לחקיקה שהייתה אמורה להגביל את כוחו של ביהמ"ש, הלוא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. שתי גרסאותיו של חוק ההתגברות, זה המצומצם (דרום תל אביב) וזה המורחב, הוסרו מסדר היום של הכנסת על-ידי שר האוצר משה כחלון. אין לי כל ספק שאילו נתניהו היה מבין שלחקיקה זו חשיבות מיוחדת גם בכל הקשור לגורלו הפוליטי שלו, היה מוצא את הדרך להעבירה בבית המחוקקים. ביקורתו בהזדמנויות שונות על שקד נבעה מייעוץ נמהר - ספק נקמני של מקורב/ת בבלפור, ואולי אמונה מטאפורית כי "יש שופטים בירושלים" (ואין שופטים בירושלים - מ.ל.), כך, מתוך קוצר ראיה קיצוני וקנאות קיצונית עוד יותר, הורדו הצעות מצויינות אלו של שקד מסדר היום ולטמיון. עצוב מאוד להגיע למסקנה שאולי דווקא בכך שגה נתניהו את שגיאתו החמורה ואף הגורלית ביותר, שגיאה שאולי תעלה לו בחפותו.

3. אולמרט ואבו מאזן: האחים לנשק השטנה וההכפשה - אולמרט עוסק כל הזמן במחשבה מה עליו לעשות כדי להמשיך ולהשאר רלוונטי במודעות הציבור. בתחילה הוא הלך בדרך המוכרת: עשה שימוש בנתניהו כבשק אגרוף, כמו אהוד ברק, כמו ציפי לבני, כמו משה בוגי יעלון. כמה קל ופשוט... עכשיו הוא עלה על מסלול אחר. מבטיח יותר: לחבור לאבו מאזן בפסילת תוכנית המאה של טראמפ.

נשאלת השאלה, איך לחבור למנהיג הפלשתיני, מכחיש השואה הידוע, שגם דחה בשעתו את הצעותיו המפליגות של אולמרט עצמו? ונמצאה התשובה: מסע יח"צ מיוחד בארץ ובחו"ל (אם אפשר גם במוסדות האו"ם). מסע שיתמקד בפסילת תוכנית המאה וגם כתבלין נוסף - בהשמצת ישראל. אלא שעוזרתו הנאמנה, שולה זקן שנבגדה על ידו, במהלך משפטיו, בעבר, החליטה עכשיו לפתוח את פיה. והיא עושה זאת בגדול (ראיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל, 9.2.20):

"לא רוצה שאולמרט ינהל את העניינים המדיניים של ישראל, מי שׂם אותו?
מה שמניע עכשיו את אולמרט זו הקנאה והשנאה לביבי, אני מתפלאת על היועצים שלו שלא אומרים לו: "תוריד את הראש, לך תטייל בעולם, תהנה מהנכדים. אתה בריא, בשונה מהתמונה המפורסמת בכלא, שאני ישר ידעתי שזה בלוף, אני הרי מכירה אותו. רד לנו מהווריד. אנחנו לא רוצים אותך בדלת האחורית". למה הוא עושה זאת?

"למה? כי אתה יודע שבלי הרשימה המשותפת אין לכם מפלגה? באיזה כובע אולמרט פועל? בכובע עבריין? בכובע מושחת? ביבי שלח אותו? כשהוא יושב באולפני טלוויזיה ונותנים לו לדבר, ולהכפיש ולטנף, מי הוא בכלל? שלא ינהל אותנו, הוא לא מייצג אותנו. אף אחד במדינת ישראל לא רוצה אותו"! "כולם זוכרים את המוות המיותר של החיילים (כשאולמרט היה רה"מ - מ.ל.), לא רוצה לדבר על זה, לא הייתי במשרד בתקופה הזו. אני רק זוכרת שהייתה מערכה והתקבלה החלטה לעשות פעולה שלא הייתה נכונה ונהרגו חיילים".

"כנס לחדר, תצעק ושחרר לחצים, הציבור מוקיע אותו, לא הוא לא אני ולא אתה נחליט, רק הציבור יחליט" "רצה לתת לו לאבו מאזן הכל (כולל הכותל המערבי - מ.ל.), אבו מאזן לא רצה. רד לנו מהווריד. אין לי בעיה עם בני גנץ, יש לי בעיה עם יאיר לפיד. אתה שדוגל בניקיון השחיתות, אתה שאמרת לדרעי שתשקם אותו, אתה שמידרת את אולמרט בגלל ששיקר את אבא שלך, אתה נותן לו דרך גנץ ואחרים להשתחל למפלגה שלכם לנהל עניינים כאלה ואחרים"? לא אביא כאן את כל המונולוג של זקן. במה שאמרה עד כאן - דיינו.

תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מרדכי ליפמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוב: דגל שחור מעל לביהמ"ש העליון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נמט
18/02/20 21:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
העיר ירושלים מחולקת לירושלים המערבית, בה ישנה פריחת בניה ולירושלים המזרחית, שהבניה בתחומיה דמומה. ירושלים המזרחית מחולקת לרובעים. ברובע היהודי ישנה פריחת בניה. וביתר הרבעים אין כמעט להשיג אישורי בניין לתושבים שחיים שם. לזוגות שנישאים מוץ לרובע היודי בירושלים המזרחית אין כל אפשרות לרכוש דירה.
ככל שנוקף הזמן, מתברר כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נסוג בו מההחלטות שקיבל אחרי שהנשיא טראמפ פירסם את תוכנית השלום שלו שכללו את סיום הקשר הביטחוני עם ישראל וארה"ב והתנערות הרש"פ מהתחיבויותיה על-פי הסכם אוסלו.
אחרי הבחירות חייבת ישראל לעיין עיון משוחרר מחרדות אלקטורליות בסוגיית היחס של האוכלוסייה היהודית הישראלית לאוכלוסייה הערבית הישראלית. זה בנפשה של המדינה. בקמפיינים, מולכת אסטרטגיה שיווקית. מחד זו אומרת כי מגבשים תמיכה על-ידי הוקעת אחר, המזוהה כאיום, אם אפשר כאיום קיומי, כעוין מעצם בריאתו. מאידך-גיסא, שמגייסים תמיכה על-ידי העלמת כל דיון בסוגיות מורכבות מפני שלסוגיות מורכבות יש טבע רע. הן מחייבות התייחסות מורכבת, והתייחסות מורכבת היא אסון הסברתי, היא לא כובשת את המשוכנעים, היא מרבה שיממנון בקרב המסופקים, היא אנטי פשטנית בעליל.
17/02/2020  |  יצחק מאיר  |   יומני בלוגרים
הפלשתינים, על-מנת לנכס את ארץ ישראל-פלשתינה לעצמם ולהצדיק את טענתם כי הארץ הזו היא שלהם ועל כן זכותם לבנות פה מדינה וליישם את זכות השיבה, טוענים כי הם היו בה לפני היהודים, מכחישים את ההיסטוריה העברית-יהודית בארץ המקראית, מסלפים אותה ובודים לעצמם היסטוריה משלהם הקושרת אותם לאדמה זו. יש להם כמה סימוכין שקריים עבור טענה זו. אחת התיאוריות שלהם, אשר אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית, הינו אחד מטועניה, גורסת כי הם צאצאי הכנענים הקדומים, אלו ששכנו בישראל לפני אלפי שנים, לפני תחילת ההיסטוריה של העם היהודי, לדבריהם. לשם השוואה, הם טוענים כי ישו לא היה יהודי אלא פלשתיני.
17/02/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
פורום ראשי רשויות עוטף עזה נפגשו (יום א', 16.2.20) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרשו ממנו לשנות את המדיניות הביטחונית אל מול הטרור מרצועת עזה ולא לקדם הסדרה מול חמאס.
16/02/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תוכנית המאה  /  מי ומי  
"אור ירוק" סעודי לתוכנית המאה  /  יוני בן-מנחם
גרמניה, צ'כיה ואוסטריה: להאג אין סמכות בסכסוך  /  איציק וולף
מרמי לוי ועד Airbnb: "הרשימה השחורה" של האו"ם  /  עידן יוסף
אוזני הביביסטים  /  דן מרגלית
שתי מעצמות  /  ארי בוסל
תוכנית שכולה ניתוק מהמציאות המזרח תיכונית  /  יורם אטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il