|
|
זליכה
|
|
|
|
|
|
פרקליט המדינה ערן שנדר הודיע (יום ה', 30.8.07) לחשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, כי אין בכוונתו להתערב בהחלטת שר האוצר להדיחו מתפקידו ולא להאריך את משך כהונתו. בין השאר כתב פרקליט המדינה לזליכה: "הגענו למסקנה, כי אין מקום להתערבותנו בהחלטת שר האוצר להביא בפני הממשלה מועמד למינוי למשרת החשב הכללי, באופן שיביא לסיום כהונתך והחלפתך".
"אין חולק", מציין שנדר, "כי החלטה על מינוי אדם אחר למשרת החשב הכללי הינה החלטת ממשלה, בהתאם למועמד שיציג בפניה שר האוצר. החלטה זו ואופן איוש המשרות הללו - המושתתות על קיומו של אמון-מקצועי-אישי, מהוות מסגרת להעסקתו של בעל המשרה, וזאת, הן בנוגע למינויו ואיתורו, ללא כל הליך פומבי, והן בנוגע לסיום כהונתו והחלפתו - בבחינת 'שטר ושוברו בצידו'".
פרקליט המדינה מבהיר כי "עם זאת, אין האמור מביא למסקנה, כי בכל עת ולאחר כל תקופה, יכול השר הממונה להביא להחלפתו של נושא אחת מהמשרות הללו".
"תקופה זו מהווה נקודה סבירה לביצוע הערכה"
לדברי פרקליט המדינה, שר האוצר רשאי להחליף את זליכה. "סבורני, כי עם חלוף ארבע שנים ממועד כניסתך לתפקיד, ועם הגעת תקופת חוזה ההעסקה לסיומה, רשאי שר האוצר לשקול מינויו של חשב-כללי חדש. תקופה זו, והמועד של תום תקופת החוזה, מהווים נקודה סבירה לביצוע הערכה, בכל הנוגע להחלפת החשב הכללי בדומה למשרות אחרות ובכירות".
"אני מוצא לנכון לציין", כותב פרקליט המדינה, "כי במהלך השנה ומחצה האחרונות, התערב היועץ המשפטי לממשלה ומנע הפסקת כהונתך, בין השאר בשל החשש, כי הדברים עשויים להצטייר כתגובה על תלונותיך נגד השר הממונה - ראש הממשלה דהיום מר אהוד אולמרט".
"עם זאת, אין זה סביר בעינינו, כי משמעות הדברים הינה מניעה מוחלטת ומתמשכת ללא קץ, של שר האוצר, מלהציע מינוי אחר למשרת החשב הכללי. האיזון, שבין הרצון למנוע מראית עין כאמור, ובין המועד 'הטבעי' לאחר כהונה בת ארבע שנים המשתלבת גם עם תום תקופת החוזה; מביאה לטעמנו לכך, שאין מקום להתערבות ומניעה משר האוצר להציע בפני הממשלה מועמד שיחליפך בתפקיד".