|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

אל תחילו ריבונות פלשתינית

רוצו מהר להכריז ריבונות על אותו שליש מן השטח ש'נותנים' לנו, כי זה חינם: הערבים יסרבו לקחת את מה שנתנו להם, כמנהגם, ואז נבוא אנחנו וניקח לנו את כל היתר - גאוני!
28/02/2020  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: סרגיי אטאי/פלאש 90]

שאלו כל אדם ויאמר לכם שתוכנית טראמפ עניינה - הכרה אמריקנית בזכותנו על נחלת אבותינו ביהודה ושומרון ובהחלת ריבונותנו על בקעת הירדן, צפון ים המלח וכל יישובי יו"ש. בקיצור, הישג היסטורי. בצד, לגמרי בצד, יש בתוכנית גם משהו בעבור הערבים - הסכמה ישראלית למדינה פלשתינית, תיחום השטח שלה (כולל מחצית משטח C, ובסה"כ 70% מכל יהודה ושומרון) והקפאת 15 ההתנחלויות הממוקמות בתוך השטח הריבוני הפלשתיני למשך ארבע שנים.

חלקם של הערבים בתוכנית טראמפ לא טרד יותר מדי את מנוחת היהודים ובתוכם אפילו מתנחלי 15 היישובים שהתוכנית דנה אותם לכליה אטית. זאת, מפני שאשפי הלוחמה הפסיכולוגית של ראש הממשלה טפטפו לראשיהם ללא הרף כי אין חשש: הערבים שוב יאמרו "לאו" כפי שהם עושים תמיד, הם לעולם לא יקבלו אף אחת מן ההתניות האמריקניות כגון הכרת היות ישראל מדינה יהודית, והם בחיים לא יפרקו את החמאס. לכן, רוצו מהר להכריז ריבונות על אותו שליש מן השטח ש'נותנים' לנו, כי זה חינם: הערבים יסרבו לקחת את מה שנתנו להם, כמנהגם, ואז נבוא אנחנו וניקח לנו את כל היתר. גאוני!

אודה ולא אבוש, לא ירדתי לסוף מהותה המתוחכמת של תוכנית טראמפ - הנושאת את טביעת אצבעותיו של נתניהו בכל אות בתוכה - עד שלא הזדמן לי לקרוא את נאומו של השגריר דייוויד פרידמן מ-11.2.20 ('ג'רוזלם סנטר פור פבליק אפרס', מכונו של דורי גולד) תחת הכותרת "תוכנית טראמפ: הגישה האמריקנית החדשה". רק לאחר עיון מדוקדק בנאום הזה, גלוי הלב, נפקחו עיניי לראות שאנחנו עומדים ברגל אחת בתוך פח יקוש.

הבה וניתן לפרידמן לדבר בעד עצמו.

פרידמן: ...(זו) "מתנה לפלשתינים.. יש להם הזדמנות יותר מאשר להכפיל את טביעת הרגל שיש להם באזורי A ו-B, יש להם היכולת להרחיב את עזה מעבר לגבולותיה הקיימים, לחבר את עזה ליהודה ושומרון... להכפיל את עזה..."

"אנחנו חושבים שישראל הלכה כברת דרך ארוכה בהסכימה להקפאת בנייה בשטחים שתוכנית זו מקצה באזור C למדינה פלשתינית, זו התחייבות בעלת משמעות."

"... אני מקווה שאנשים בכל העולם יבינו שישראל הגישה הצעה נוקשה (מחייבת.א.ה.) ליותר מאשר הכפלה של הטריטוריה הפלשתינית ולהקמת מדינה פלשתינית בתנאים נתונים ובממדים טריטוריאליים נתונים ודבר זה, ידידיי, הוא פריצת דרך כבירה שאיש לא חזה אותה ב-52 השנים האחרונות... אני מברך את ממשלת ישראל על אומץ הלב שגילתה להתקדם בעניין הזה."

שאלה: "מה העיתוי ליישום החלת החוק על-ידי ישראל?"

תשובה: "אנחנו מבינים שההסכם עם ממשלת ישראל הוא שאנחנו פותחים תהליך... של מיפוי... בפעם הראשונה תמונה וועדה להפוך מפה תיאורטית למשהו ספציפי ואחרי זה תהיה הכרה מיידית (בהחלת הריבונות. א.ה.)... זו הייתה הבנתנו, כן".

"אם ישראל מוכנה היום, מדוע לא יקבלו את מה שהם מסכימים לו היום? אם הפלשתינים יהיו מוכנים תוך ארבע שנים, אזי הם יקבלו את מה שיקבלו בארבע שנים. והדרך היחידה... להניע את ישראל להיכנס להתחייבות כזאת היום, שהיא בעלת השלכות לשנים שתבאנה, היא לתת להם היום את מה שמגיע להם בתמורה... אומרים להם (לפלשתינים. א.ה.) הביטו, אינכם צריכים לומר כן או לא היום... קחו את הזמן שלכם. תעכלו את זה, לא יענישו אתכם בגלל חלוף הזמן. אם זה יקח לכם שלוש או ארבע שנים להגיע לשם, הטריטוריה שהופרשה למענכם תישמר. ישראל מעולם לא הסכימה לפני-כן להקפאה של ארבע שנים".

שאלה: "האם זה משהו פתוח לכל צד לקחת לו מה שהוא רוצה וליישם מייד, חד-צדדית, או האם הכל צריכים לחכות להסדר מוסכם?"

תשובה: "יש כאן עסקה ו'עסקה בתוך עסקה'. העסקה עצמה... היא מסמך ארוך ומקיף... בסיס למו"מ שארה"ב לא תכפה על שום צד.. 'העסקה בתוך העסקה' היא ההסכם שאנחנו הגענו אליו עם ישראל שלפי תנאיו - אם ישראל שומרת על האופציה הזאת ארבע שנים, יוצרת הקפאת התנחלות לארבע שנים ב-50% משטח C שהוקצו לפלשתינים... ומסכימה שהתוכנית הזאת (מדינה פלשתינית. א. ה.) תשמש כבסיס למו"מ, ואת זאת ראש הממשלה כבר עשה - אזי כאשר ישראל תחיל את חוקיה שלה על הטריטוריה שסומנה בשבילה בתוך יו"ש... ארה"ב תכיר בהחלת החוקים..."

"לזה הייתי קורא 'הסכם היישום', לפיו.. ארה"ב הסכימה להכיר בהחלת החוקים הישראלית... כדחיפה לישראל להשאיר פתוח את הטריטוריה האחרת (הפלשתינית א.ה.) לצורך הסכם עתידי".

"במשך שנים הבעיה הקריטית הייתה התלונה הפלשתינית שישראל יוצרת עובדות בשטח שבמשך הזמן מפחיתות את הסיכוי לפתרון-שתי-מדינות. לנו היה חשוב להקפיא את התהליך הזה, כדי שאם הפלשתינים יבואו לשולחן... הטריטוריה תהיה שם בשבילם. אם לא תהיה לנו ההקפאה הזאת במקום, ארבע שנים מעכשיו כל זה ייהפך לאקדמי, כי אין...

כל סיבה, למה ישראל לא תמשיך בתהליך... ובכן, כדי להשאיר בחיים את האופציה הזאת (למדינה פלשתינית א.ה.) זה נראה מחיר קטן להכיר בריבונות ישראל על השטחים האלה בתמורה על ההקפאה... הזאת. זה אינו משהו שתיווכנו אותו, זה משהו שקבלנו כהתחייבות מישראל..."

עד כאן דברי פרידמן, המציגים את תוכנית נתניהו-טראמפ בכל מערומיה, ובראש וראשונה מפזרים את האשליה, שתחילה ניקח את חלקנו (שליש מיו"ש) ואח"כ, הואיל ואין פרטנר ערבי, ולא יהיה, ירשו לנו האמריקנים לקחת גם את היתר. ההפך הוא הנכון: האמריקנים הם הפרטנר! פרידמן מדבר בפירוש על הסכמה מחייבת של נתניהו כלפיהם (לא כלפי הערבים!) - למדינה פלשתינית ולהקפאת בנייה (construction) במחצית שטח C המיועדת לפלשתינים. הוא אינו מתבייש לומר, שמטרת התרגיל כולו היא למנוע מתנועת ההתנחלות להמשיך ולכרסם בשטח C, עד שלא יישאר עוד מקום למדינה הפלשתינית. הוא אפילו מתפאר שקנה את ההקפאה הישראלית לארבע שנים בזול מאוד - תמורת 'החלת חוק' שאינה נותנת לנו יותר ממה שהיה לנו בלאו הכי.

ההצגה, כאילו התוכנית עיקרה הוא החלת החוק, היא תרמית. פרידמן חושף שהשגת הסכמת ישראל למדינה הפלשתינית ולהקפאת יישובים לשם כך, זה העיקר!

שימו לב, ששינוי כל-כך כביר במדיניות הישראלית, ששום ממשלה עד-כה לא העזה לחולל, נתניהו עשה לבדו ושלא על דעת ובידיעת שום מוסד, מפלגתי או ממלכתי.

ההתחייבות נעשתה, אך מתי תיכנס לתוקף? על-פי פרידמן, ברור שהדבר יקרה לאחר שוועדה תקבע באופן מחייב את הגבולות וישראל תחיל את החוק על בקעת הירדן. זה יום קבלת ישראל את חלקה ועל כן זה גם היום בו תוקפא בתמורה כל בנייה יהודית בשטח המיועד למדינה הפלשתינית, ובתוכו 15 היישובים האלה: תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי, עתניאל, כרמי צור, מעלה עמוס, מיצד, חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, הר ברכה, יצהר, עטרת.

בהתאם לכך, כבר הוסרו מסדר היום של הוועדה לאישור תוכניות בנייה ביו"ש תוכניות הסדרה ובנייה ביישובים יצהר והר ברכה. אוסלו ג' כבר בפעולה!

בשעתו, לא הבינו את פשר טכס השקתה של התוכנית בבית הלבן ושאלו, כיצד זה המתווך חוגג כך בפומבי עם אחד הצדדים? התשובה היא שאמריקה היא כאן הצד להסכם ולא מתווכת. ההסכם הוא אומנם לטובת הפלשתינים, אך לא איתם. אם יש מקום לתמיהה, אין זה אלא - על מה עלזו שם כל-כך הישראלים ובמיוחד המתנחלים שביניהם? אך זה עניין להתחשבנות מרה, פנימית, שתבוא בעתיד.

מה עושים?

בשום פנים ואופן אין להחיל ריבונות במסגרת תוכנית טראמפ, כי בכך נפעיל אוטומטית את מנגנון ההכרה במדינה הפלשתינית והקפאת היישובים. דומה הדבר למי שבמו רגלו שומט את הכיסא שעליו הוא עומד וכך תולה את עצמו. יש שרים בליכוד המקפידים למנוע כל אזכור של התוכנית בהחלטות של הממשלה, כי נדמה להם שעל-ידי כך היא תישאר חסרת תוקף. טעות: היא כבר בתוקף! להפך, רק החלטה מפורשת של הממשלה שתדחה בפירוש את החלק הפלשתיני של תוכנית טראמפ - רק היא עשויה עדיין להוריד אותנו מחבל התלייה.

תאריך:  28/02/2020   |   עודכן:  28/02/2020
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אל תחילו ריבונות פלשתינית
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ו. פוטין
29/02/20 00:40
 
שלהם יש להם זמן
2/03/20 07:34
2
חצבני
29/02/20 00:45
 
אבי געזונט
1/03/20 03:56
 
חצבני
1/03/20 16:12
 
לחצבני
2/03/20 16:25
 
חצבני
4/03/20 14:21
 
לחצבני
4/03/20 16:56
3
alice
6/03/20 10:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החלטת בג"ץ בנוגע לפונדקאות לחד-מיניים היא אחת ההחלטות החמורות שקבע בג"ץ, והיא עתידה לפגוע פגיעה אנושה במוסד המשפחה בישראל.
28/02/2020  |  איתמר סג"ל  |   מאמרים
כוונת מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין, לפטר כ-1,000 מעובדי החברה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה שהביאה לביטולי טיסות משמעותיים ולפרסום אזהרת רווח של החברה, נראית במבט ראשון צעד מובן לנוכח המשבר. מבט שני על המהלך עשוי להעמיד אותו באור אחר לחלוטין - ככזה שמבקש לנצל את המשבר לצמצום הוצאות בשל המשבר המתמשך שבו נמצאת אל-על.
28/02/2020  |  איציק וולף  |   מאמרים
בפתיח של פרשת השבוע ה' מורה למשה (שמות כה): [ב] דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי. לכאורה אנחנו יודעים מה היא תרומה ומן הסתם אפילו נותנים מדי פעם. אלא שכאן הקב"ה מבקש: וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה, לא 'ויתנו', מה הרעיון? קודם נציין שזו ההופעה הראשונה של מילה זו בתורה ובמקורותינו יש לה כמה פירושים; הפירוש הפשוט כמו שאומר רש"י, הוא לשון 'הפרשה' להפריש לנדבה. פירוש נוסף הוא בהתאם למשמעות השורש של המילה - להרים, כלומר לרומם משהו ממדרגתו הנוכחית למדרגה גבוהה יותר. פירוש נוסף על דרך הרמז מביא בעל הטורים, 'תרומה' אותיות 'תורה מ', שניתנה לארבעים יום שהיה משה בהר סיני.
28/02/2020  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
רובנו מזלזלים בארגוני צרכנות ישראלים וכנראה בצדק, משום שאין בכוחם באמת לשנות את תרבות הצריכה המקומית. העדר גוף אובייקטיבי ונטול פניות, בלט לי לאחרונה, לאחר שחיפשתי מידע אמין ונטול כל פנייה, מידע הכתוב באופן ברור ולא בלשון חמקמקה ומעורפלת, בנושא קניית רכב.
24/02/2020  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
רפורמת סימון המוצרים במדבקות אדומות וירוקות על-גבי מוצרי המזון, יצאה לדרך לפני מספר שבועות ונדמה שריבוי החורים בה רב ומקשה על יישום רעיון נכון וטוב זה.
23/02/2020  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il