|   15:07:40
דלג
  איציק סיבוש  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

מלחמות היהודים דצמבר 2019 <br>

הציביליזציה היהודית ספגה לאורך כל הדרך השפעות מן הסובבים אותה' הן ברמת מילים בודדות, רעיונות - לפי הטקסט התנכי אפילו אלים זרים ושמותיהם (כדוגמת אסתר-אישתר, אשר-אשרה), אך גם שיטות עבודה ופעולה החל בחיי הפרט וכלה בתחום החוק והממשל
03/03/2020  |   איציק סיבוש   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
יש מאין [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

Request For Comments - RFC.
'מלחמות היהודים' לדרישת האמת (ותרומתן לדמוקרטיזציה של החשיבה).
אֱמֶת מאֶרֶץ תִּצְמָח וְצֶדֶק מִשָּׁמַיִם נִשְׁקָף.
שם חלופי: פרופסורה IKEA וכנופיית שלטון החוק - הגיגיו של פושטק.
אזהרת מסע: לא מיועד לאבירי 'מסדר התקינות'.
במקום Instead of Abstract.

היו מספר פניות ודרישות להוספת פתיח Abstract, כמקובל במאמרים, דבר אשר שללתי עד כה היות שאין מדובר בנושא אחד עיקרי כי אם במקבץ של מאמרים המתווים מספר רעיונות, פסיפס של מקבצי אבנים בודדות המשתלבות לתמונה שאיננה בהכרח דו-ממדית בלבד. גם אם בחרתי עד כה שלא לעשות זאת, אנסה לרצות אותם שטרחו לקרוא ולבקש, וזאת במשפטים לא רבים, שאולי יטוו את 'חוט השני' שיתווה דרך במבוך הלבירינט. כל הרעיונות (חלקם שלי וברובם של אחרים) בעבודתי עוסקים בשלבי התפתחות ציביליזציה:

התפתחות מילים, שיטת אבסטרקציה שהינה ייחודית רק לייצור האנושי, לצורך ייצוג עצמים, רצונות או תחושות.

הרחבת אוצר מילים תוך גזירתן בקבוצות לפי היגיון אינטואיטיבי מסוים, ובשלב המתקדם יותר חיבורן לצורך ייצוג רעיון או רצון באופן מורכב יותר מזה שניתן לבטא בנהימה או עיצור-מילה ברמת הבדיד, בתחילה בעל פה ולאחר מכן בכתב, אמצעי וכלי שמצליח לקודד אותן באופן מתוחכם יותר או פחות שניתן להנחילו לאחרים.

חיבורי קבוצות מילים (משפטים) לשם הנמקה והצדקה של עמדות. ללא ספק שתקשורת שכזו הכרחית לכל ציביליזציה, ולראייה אפשר להצביע על התפתחות שכזו גם במקומות המבודדים והנידחים שעלי אדמות, כהוכחה לכורח חברתי המונע בידי צורך אנושי בסיסי.

יצירת 'כללי משחק' ידועים - מנהגים מסורות וחוקים (בעל פה ובכתב), להגדרת כללי אינטראקציה בין הפרט לכלל ובין קבוצות אינטרסים בתוך החברה. זאת, כדי לשפר שיתופי פעולה הכרחיים (שקיימים גם בקבוצות חיים אחרות, ר' תרבות הנמלים או הדבורים) תוך הפחתת חיכוך מיותר (לדוגמה רישום קרקעות ונחלאות כדי להימנע ממלחמות על 'מרחב מחייה' ללא הפוגה), להורדת הצורך להשתמש באלימות בכל מצב של ניגוד עניינים ולשיפור ביצועי הקבוצה (בעונות ציד או לחימה לדוגמה) ככלל. חיוניות ידיעת 'כללי המשחק' מודגשת כבר בחוקי חמורבי.

הפריזמה דרכה מתבצע פרוק ספקטרום התופעות בעבודתי הינה התפתחות ציביליזציה עברית בארץ כנען (אשר בשלב מאוחר יותר נקראה יהודית), שראשיתה דלה ודרכה אינה סוגה בשושנים; היא מתנהלת בדרכי חתחתים של מצוקה וגם חולשה, ככל החברות הפרימיטיביות. גם היא, ככל תרבות וחברה בהתהוות, עוברת שינויים והתפתחות משלביה הראשוניים השבטיים והפרימיטיביים (אשר כללו גם תופעות אוניברסאליות של רצח בנים לשם ריצוי אלים או בעילת בנות ממש כמקובל בעדרי חיות), מנהגים עליהם רמזים ברורים בספרי התנ"ך - מסמך שאפשר לחלוק על הדיוק העובדתי בו, שיבושים או טעויות סופר שנפלו בו, אך אי-אפשר לשלול את הריאליזם המאפיין את כל תיאוריו; ניסיונות מחבריו לתאר דברים כהווייתם ללא 'פרות קדושות' וללא כחל ושרק, לעתים גם במלוא כיעורם ונבלותם של מעשי-מחדלי 'גדולי האומה', כמו גם הניסיונות להתרחק מדרכי סדום ועמורה ולבער את פולחן המולך (לא תמיד בהצלחה, והמאבק המתואר מתמשך והולך תוך פריצות דרך אך גם נסיגות ומפלות) עד להיותה הבסיס למה שנקרא כיום תרבות יודו-נוצרית, תרבות המערב בכלל ובמידה מסוימת גם כל תרבות דומיננטית אחרת כיום, ולכן בה אתמקד.

די ברור כי גם תרבות זו לא נוצרה בחזקת 'יש מאין'. הציביליזציה היהודית ספגה לאורך כל הדרך השפעות מן הסובבים אותה, הן ברמת מילים בודדות, רעיונות - לפי הטקסט התנכי אפילו אלים זרים ושמותיהם (כדוגמת אסתר-אישתר, אשר-אשרה), אך גם שיטות עבודה ופעולה החל בחיי הפרט וכלה בתחום החוק והממשל. אודות ההשפעה האשורית-אכדית כבר נכתב רבות, אני מעדיף להציג דווקא השפעות שלדעתי די נשכחו או נזנחו עד כה, שיסודן בתרבות האימפריה מדרום לכנען - מצרים - ממלכה אשר שלטה בכיפה כאלפיים שנה (לעומת חלומות 'אלף שנות הרייך השלישי' שנגוזו בפחות ממחצית יובל שנים) ושרדה עוד אלף שנים במהלך שקיעה דרגתית. ישות מדינית תרבותית ומדעית שיצירותיה והישגיה נגנבו-נלקחו-נוכסו לאחר כיבושי אלכסנדר בתרגומם ליוונית תוך השמטת הקרדיט. האם עשרת הדיברות אינן תת-קבוצה של ציוויי-איסורי 'ספר המתים' המצרי? האם רעיון התפילין כה שונה מן הצפע המגן על מצחם של הפרעונים? האם צורת 'לוחות הברית' הנפוצה בכל ארון תורה כה שונה מממראה כובעו של האל המצרי אמון והאם אמירת 'אמן' כלל איננה קשורה לשמו? בניתוח טקסט מצרי 'קנוני' מסוים מתקופת הממלכה החדשה אני מראה כי כשליש ממילותיו נכנסו לשפת העברים המשתקפת בתנ"ך.

בתרבות, כמו בטכנולוגיה, קיים צורך ללמוד, לספוג ולהטמיע מן הסובב אותה ולבצע 'קפיצות מדרגה' או פריצות דרך שהופכות אותה ייחודית, אך בה בעת גם מקור לחיקוי-העתקה-ניכוס וגם שנאה מאידך. בתולדות תרבות העברים-היהודים מתקיים הכול, וזה מימד עניין נוסף לאותה פריזמה.

הקורא הסביר יגיד כי גם אם כל זה טוב ויפה, בכדי לחרוג מז'אנר סיפורים לפני השינה נדרשת הצגת רלוונטיות לעבודתי, והיא אכן קיימת גם קיימת דווקא בימים אלה של מצוקה ובלבול באשר למושגים יסודיים כממשל ומשפט בדמוקרטיה, גם כפריזמה והן כפרספקטיבה לניתוח תהליכי התהוות מושגי חוק ומשפט או רצון העם (המושג העברי המקביל למושג הדמוקרטיה האתונאית) אשר מוצגים בעבודתי, ושאיפה להכלת האמת והצדק במשפט - מטרה ממנה אנו רק הולכים ומתרחקים כפי שמוצג בפרק ד'. הפרספקטיבה חשובה כי כל הנחשף לתקשורת כיום עלול להשתכנע כי את המשפט המציא אהרן ברק, והוא שציוונו 'לא תירצח' בעת שהוריד לנו את לוחות הברית.

לא רק הולכים ומתרחקים אלא במצב בו 'האומרים לרע טוב ולטוב רע, השמים חושך לאור ואור לחושך' מנצחים. אך מדובר בניצחון פירוס, כאשר ברור בעליל כי עוד ניצחון כזה ואבדנו.

לא רק החברה הישראלית בסכנה קיומית כי אם החברה המערבית ככלל. האם מצב בו פרופסורים הופכים פרזנטורים אשר אמונים על שיטת הסופיסטים כדי לייצג קבוצות אינטרסים איננו אינדיקטור מספיק? דוגמאות לכך אני מגולל בפרק ב'. מי שמטיל ספק בחומרת ההשלכות כדאי שיחשוב על משמעות התופעה של קבוצות הורים (לא רק סאטמרים בברוקלין!) המסרבות לחסן את ילדיהם, משמעות דוח בריק לעומת דיווחי המטכ"ל ועל אמינות המטכ"ל לאור דוחות מבקר המדינה אודות מצב הימ"חים והשערורייה (התורנית) של זיוף דיווחי גיוס חרדים.

מה מקור השקר את זאת לעולם לא נדע, אך האם לא קיבל 'הכשר' מאסכולת הסופיסטים?

העולם המערבי כיום דומה לדור מגדל בבל, בו 'וַיְהִי כָל הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת" (האנגלית בה כולנו מסוגלים לתקשר עם כולם כדי לסגוד לאילי הממון) אך גם 'דְבָרִים אֲחָדִים', דהיינו איש אינו מאמין לאיש... נכון, לא בדיוק הפרשנות המקראית המקובלת, אך זו פרשנותי שלי לדור בבל שלנו.

באחת מהתכתבויותינו אודות דוח בריק וזליגת נורמות 'הפרזנטור' לאקדמיה הגיב פרופ' יואב גלבר באמרו (ואינני מנסה לטעון כי הוא מסכים עם דעתי ו\או כתיבתי) כי נורמות השקר אשר 'חדרו לדיסציפלינה מאיימות על עצם קיומה'.

מה באמת משמעות התנהלות יועמ"ש החוקר מטעם המשפט והצדק בעודו 'חבר מועדון שפנפנות נווה'?

מה ההשלכות של 'שפוך חמתך' מצד פרקליט מדינה אשר בחרון-אפו מחרים תכשיטי אשת חשוד ומצד שני מחפה על פשיעה חמורה בפרקליטות מחוז?

האם הדעת סובלת רקיחת קומבינות 'עסקת טיעון' בשיטות הפחדה-איומים-סחיטה ותפיסת בני משפחה כבני ערובה, ממש כפי שעושים הנחותים שבפושעים? במדינות ארה"ב היה חוק ('תיקון צ'ארלס לינדברג') שתפיסת בני ערובה הינה פשע שדינו הוצאה להורג.


האם גישה תועלתנית מכשירה כל שרץ והאם אפשר כי קדשות יכהנו בקודש הקודשים? והלא כבר ניסו זאת. אגב, במקדשי מצרים העתיקה לא רווח מנהג תועלתני ומשתלם זה (הרודוטוס) ולא מפאת שנאת הכסף...

האם מעשי בני אלי הכהן (ספר שמואל) כה שונים מהותית?

אך לא במימד פרסונאלי שהוא בתחום הפיקנטריה עסקינן כי אם בצד המערכתי. מדובר בכנסיית-המשפטולוגיה שאופני פעולתה יעמידו בצל גם את מחשכי הכנסייה הקתולית; מערכת אפילה ששאבה אליה אנשים בעלי כוונות טובות ביותר ללא ספק (וכך גם היו מלומדי-חוקרי-כמרי האינקביזיציה!) שהפכה להיות 'החור השחור' שלתוכו כולנו נקרוס, אם לא נתעשת.

האם יעלה על הדעת כי אומת היי-טק תנהל משפט פלילי כמו במסופוטמיה? על-פי עקרונות המשפט הרומי?

האם מערכת המשפט שלנו לא שמעה על עיקרון 'פומביות הדיון'? האם הדלפה מגמתית שיטתית היא השקיפות הראויה? האם טריקים של הסטת משפט או שימוע למחשכי גיהינום היא הדרך הראויה? 'זכות הציבור לדעת'?

האם יעלה על הדעת כי אי-אפשר לנהל משפט על-ידי 'מערכות מומחה' ממוחשבות, ולו רק בעניין פרוצדוראלי פחות ערך כדוגמת דוחות חנייה, בעידן בו הרכב האוטונומי כבר כאן?

האם 'תפירת תיקים' לסיכול שרים ו\או מועמדים, כולל מי שטבע את המושג 'כנופיית שלטון החוק', הינה אכן כפי שמוצגת בסיסמה 'מהפכה משפטית' או שמא מדובר בניסיון תפיסת שלטון? אגב, ניסיון שצלח עד כה! והאם הסעיף תחתיו דנים באנגליה אנשים הנאשמים בניסיון 'תפיסת שלטון' איננו Treason?

האם הגנת אינטרסים של גילדה מקצועית מצומצמת יחסית - ולו גם קבוצת כוהנים הקדושה מכולם - מצדיקה שכולנו נלך לעזאזל? אחרי כל הקורבנות שהקרבנו?

האם ראש ממשלתנו אכן אשם או זכאי באישומים הפליליים עמם עליו להתמודד, איך נדע? וכי קיים כיום גוף אחד בישראל אשר ביושר מסוגל לנתח ולהחליט ללא משוא פנים? דבר אחד ברור, רה"מ נתניהו הרוויח בצדק את התיק הפלילי שתפרו לכבודו, וזאת על רשלנות פושעת והזנחת הרפורמה המתחייבת במערכת המשפט כדי להוציאה ממחשכי המשפט הרומי ומשפטי האינקוויזיציה ולקדמה לחברת היי-טק אשר אליה אנו שואפים.

על רה"מ אריאל שרון (גם הוא נאלץ להתמודד עם עננה פלילית אשר צצה לפתע ממנורת הקסמים של אלאדין ברחוב סלח-א-דין) נהגתי להגיד כי ראוי לשרון להיענש בשבע שנות מאסר על רשלנות פושעת לה אחראי היה בתפקידו כשר התשתיות (מתוך שבע נציין רק את הזנחת תשתיות ייצור החשמל-התפלת המים), שבע שנים אותן יש להמיר לעבודת פרך של כהונה כראש ממשלה, שאכן במהלכה תיקן את המחדלים.

יש לקוות כי מחול השדים אליו נקלענו יניב תוצאות בחזקת 'מעז יצא מתוק' כאשר רה"מ נתניהו חייב יהיה 'עם הגב לים' לחולל את השינוי ההכרחי. אין די בהצלחות בכלכלה, כי לאורך זמן אין כלכלה ללא משפט. על המחיר הכלכלי הנגבה עקב כאוס משפטי כבר נכתב, וסביר להניח כי גם הוא כבר מבין זאת.

הטהרנות הינה רעה חולה שבה ניגפו רבים וטובים גם היעקובינים כמו גם מהפכנים אחרים. חייבים להיזהר לא לשפוך את התינוק עם המים גם ברפורמה, ולו מרחיקת לכת, כפי שנדרשת במערכת המשפט. בסופו של דבר יש לשאוף לחיזוק מערכת המשפט וחיזוק האכיפה, כי אכיפה חלשה הינה בלתי מוסרית ומענישה את הצדיק ואכיפה סלקטיבית פוגעת בראש ובראשונה בחלשים.

יש לשים סייגים לטהרנות ולהיזהר בעריפת ראשים גם במוצדקת אשר ברפורמות. קל להצביע על יריבים ולצבוע אותם בתור 'מסוכנים' בלווית תופי טאם-טאם, כדרכו בקודש של המתריע הפאבלובי הקרמ(טור)ניצר, כדי להתיר את דמם. קל להתיר דמם של 'אויבים' וגם לזעוק כי הינם 'בני מוות', אך לרוב אנו גוזרים מוות גם על היקרים לנו.

- דילמת הקאפו - או בשמה ההלכתי דילמת 'שניים שהיו מהלכין בדרך' שהבאתי בפרק ה'. חשבתי שניתן למצוא תשובות לסוגיה ראויה ורלוונטית כל כך בקרב 'למדנים', ופניתי למאה מאלו אשר 'נהרגים באוהלה של תורה', אז חשבתי...

אי-אפשר שלא להתייחס למיני "צודקים" מומחים למשפטולוגיה בין אם כדוגמת השופטת בנסודה בבית הדין בהאג או קרמ(טור)ניצרים משלנו. לכל ציביליזציה מתקדמת, כמו לטכנולוגיה מנצחת, קמים גם מתנגדים ושוטמים. השנאה, בהיותה אחד היצרים החזקים אשר קונים אחיזה בנפש האדם יודעת לתעתע, לשנות פנים ולהחליף מסיכות; פעם מדובר בוויכוח תיאולוגי השולל את היהדות, פעם דה-לגיטימציה שלה כישות מדינית (שדינה חרם) ועד לרצון אובססיבי (אפשר אפילו להצביע על פתולוגיות) למחיקתה מן השורש והחלטה להכרית Jude על כל מופעיו (גם הרוחניים) - אפילו טענה\תזה לפיה את כתבי התנ"ך שאלה-גנבה-ניכסה ממלכת יהודה משכניה בהזדמנות חד-פעמית של 'מבצע ניקוי מדפים' (בממלכת שומרון) לשם מטרות פוליטיות שלטוניות. למען אותם חסידי ואגנר ואיזולדה המתיימרים ללמדנו אודות מקורותינו, הבאתי רשימות מילים עבריות בשפותיהם האירופיות שאת מקורן אינם יודעים; אותן שפות אירופיות נשגבות הנוטפות מוסר וצדקנות (אך דם יהודים לרוב) בהן נכתבים מאמרים העושים דה-הומניזציה (מנסים להטיל איסור על ברית המילה כהטלת מום בתינוקות) ליהדות. קיימות מילים מקראיות ששאלו מן היהודים בעמק הריין בעת שלמדו מהם לביית משק חי ביתי ברמתו הבסיסית ביותר (כפי שאנו מפנימים מושגים וכלים כדוגמת טלפון, אוטו טלוויזיה או סמארטפון) החל מן המאה ראשונה לספירה (מאוחר יותר גם מושגי\מילות מוסר-בסיסי ברמת 'נכון' 'לא נכון'), וזו הזדמנות להזכיר לאותם אינטלקטואלים שלא חדלו לעשות לנו דמוניזציה (גם כשהתפוצץ כאן 'אוטובוס שבועי' תורן) שבעצם היהודים הם שסייעו לביית את אבותיהם בעמק הריין בתהליכי-ביות המקבילים לאלו שעברו חזיריהם וסוסיהם.

ישנם גם חקיינים יווניים, שהם מתוחכמים מספיק לנכס את עיקרי תרבות זו לכנסייה המסופלסת, תוך סילופה והוקעתה כאויב רצחני ומסוכן לנצח ('דמו עלינו ועל בנינו') ושימוש מתוחכם ב-Judecca (Giudecca המושג בו השתמש דנטה למיפוי תחתית השאול - Inferno) בו הגרועים שבחוטאים ובראשם יהודה איש-קריות Giuda Scariotto)) כדי לדרג את רמות הרשע והחטא האנושי עלי אדמות.

מישהו צריך רפורמאטורים דגולים מן הזן הזה?

מכריתי ציביליזציה יהודית קמים גם מבית; פה ושם צצים בתוכה משת"פים, על-פי רוב במימון ועידוד מבחוץ אך לא רק, כדי לקעקע, לשלול, לגמד, להשפיל ולהנמיך את 'מורשת יהודה', לחלקם עמדות 'פרופסור' או 'קתדרה מכובדת' דבר המקנה להם קרדיט של בעלי 'מידע בדוק' לכאורה מדעי, גם אם המידע מפוקפק-מוטה-מסולף. יש לציין כי מדובר בשת"פ מתוך רצון ובבחירה חופשית, וזאת בניגוד לשת"פ שנכפה על היודנראט, השוטר בגטו והקאפו, עליהם לא חלה אחריות (מוסרית או פלילית) מפאת הכורח, Duress, עיקרון שנראה כי אינו נהיר דיו כיום גם לפרופסורים למשפט, גם לא למי שעמד כאן בראש התביעה. דווקא בתחילת שנות השישים, לאחר מחול שדים של 'משפטי הקאפו', דבר זה התחוור לחלוטין בסופו של דבר לשופטי בית המשפט העליון והם ידעו לעשות את ההבחנה וההחלטה הנכונה, אותה העליתי מן האוב בעבודתי. לא תמיד העליון חייב בהכרח לטעות ואפשר לדומם בולדוזרים.

את הרפורמה הנדרשת במערכת הצדק אפשר צריך וחובה לנהל בשיטות שאינן טקטיקות סילוף הטעיה רמייה וזריית עשן שקיבלו הכשר מן הסופיסטים היווניים והפכו לנורמה של העולם הנוצרי-מערבי, וכך משנתו של אותו רב יהודי פרושי (אשר שמו מגלם תקוות יהודים לישועה והועלה לצלב כמו אלפי יהודים ורבנים אחרים תחת מגף המשפט הרומי) עברה תרגום ולוקליזציה תרבותית; גישה שאמרה 'להגיש את הלחי השנייה לתוקף האלים' הפכה בתרגום סופיסטי-יווני להכשר לשפיכת דם יהודים ושריפתם בעודם חיים במהלך כל שנות שלטון הכנסייה. הגרמנים לא המציאו דבר ולא חידשו דבר בנושא זה, המשיכו לבצע את רצון ההגמונים של הכנסייה אם כי ביעילות-חריצות גרמנית ידועה. ראשי הכנסייה לא פצו פה כדי למחות ולו בציוץ והסתפקו בהבעת דאגה עקב שפיכות דמים הדדית מיותרת ומצערת ביותר, דהיינו שפיכת דם בלתי הדדית (של יהודים) לא מיותרת... מארי כריסמס לכל ראשי הכנסייהארורה ועוזריהם עושי דברם!

את הרפורמה המתחייבת במערכת המשפט אפשר וחובה לנהל בשיטות שאינן שיטות הסופיסטים היווניים; וודאי שאין חובה להתבסס על המשפט הרומי ועל שיטות 'ההודאה' (ועסקות אחרות) שבמהותן התר לפשיעה. היהודים הטיבו לעשות רפורמות בעבר ואין שום סיבה למתן פטורים והנחות כעת.

בתמצית - Abstract זה סקרתי בקצרה את 'חוט השני' ברעיונות המובעים בפרקי עבודתי, כאשר הדגש הוא על 'חוט' כדוגמת המושג 'חוט מחשבה' לעומת כבלים ושלשלאות להכנעת חשיבה עצמאית וביקורתית.

מי שמרגיש כמו מתאבד שיעי הבוקר מוזמן לנסות להתמודד עם מאתיים דפים (עוד היד נטויה ועם השלמת פרקים נוספים יתווספו יותר) שעבודתי מחזיקה בשלב זה.

למין 'מתאבד קריאה' שכזה מומלצת גישה לא ליניארית - דילוגים וחיפוש מושגים (ריכוז מושגים בסוף) בסיוע הכלי המוטבע בפורמאט pdf.

מומלץ לא להאמין ולא להסכים עם אף לא מילה אחת מן הכתוב! כי אם לחפש אימותים ועימותים הן בלינקים המוטבעים בעבודתי והן במקורות נוספים.

אשמח לכל התנגדות אך אודה במיוחד לכזו שהינה מנומקת ומתבססת על מקורות הניתנים לעיון ובחינה.

תודה לעמיתי אמנון לורד שהועיל והואיל לתת משוב לסקירה זו.


הערות

  • IKEA כמטאפורה בלבד, וזאת למען הסר ספק (ולא להסתבך עם בעלי חוש הומור ארקטי משהו), יתר על כן, אני עצמי הרכבתי ארון מתוצרת החברה והוא מתפקד לשביעות רצוני המלאה לחלוטין, לתפארת בית המלכות השבדי. בהזדמנות זו אודה לעופר ידידי, שחקן שסיפר כי הנהלת התיאטרון מעדיפה 'הפקות IKEA' (שאינן עתירות תפאורה סבוכה ויקרה) וכפי הנראה הצית בי רעיון.

תאריך:  03/03/2020   |   עודכן:  03/03/2020
איציק סיבוש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמות היהודים דצמבר 2019
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי מילשטיין
4/03/20 18:55
 
איציק סיבוש
5/03/20 00:11
 
איציק סיבוש
5/03/20 13:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משטרת ישראל מעדכנת כי נכון לשעה 11:30 לא נרשמו אירועים חריגים וכמעט ולא היו אירועים שדרשו את התערבותה וטיפולה של משטרת ישראל בקשר לסדרי הבחירות, למעט מקרים בודדים ונקודתיים שטופלו מאז שעות הבוקר, בהם ניסיונות לחלוקת פתקים למצביעים מחוץ לקלפיות לצורך הצבעה במספר מוקדים ברחבי הארץ, ואירועי סדר מינוריים שטופלו ע"י המשטרה בסמוך למוקדי הצבעה.
02/03/2020  |  מירב ארד  |   יומני בלוגרים
לעולם לא אשכח את התדהמה שהשתררה במערכת החדשות של עיתון זה במוצאי ה-17 במאי 1977. "מהפך!" - טבע חיים יבין את המילה האלמותית, שנהפכה מאז לחלק מן הלקסיקון הפוליטי של ישראל. "מהפך!" - קבע בעגמומיות המגיש הסמכותי אל מול פני כל בית ישראל הנועצים מבטם בערוץ היחיד שהיה לפני 43 שנה, ותדהמה נשפכה על פניהם של עורכי העיתון וכל העובדים במערכת הלילה של העיתון, בבניין שאיננו עוד. עיני כולם ננעצו בי, כמו אומרות: "אתה אשם"... אתה עורך החדשות הימני, הגם שידע להפריד בין עבודתו המקצועית לבין כמיהות הלב.
עוד טרם יתחיל הקורא לקרוא, יהיה מי שיצעק מיד: הכותרת גזענית ביותר, "ערבים - צאו להצביע!" ראש הממשלה נתניהו הסתבך עצמו בבחירות קודמות, אלא שאז הדברים היו אחרים. הקרן לישראל חדשה ו/או ארגונים אחרים שילמו לערבים לצאת להצביע. היה זה בתקופת כהונתושל הנשיא אובמה, והכל היה מותר, כולל התערבות בבחירות של מדינות זרות (לא עוינות כי אם הכי ידידותיות לארה"ב). לא רק שהוזרמו מיליוני דולרים להשפיע על הבחירות בישראל, ישבו להם סוכני CIA בירושלים הבירה והאזינו מחדריהם בבית המלון למנהיגי המדינה. מי יודע מה עודהם עשו באור יום ובריש גלי.
02/03/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
יש הרבה פירושים מדוע ערי הפיתוח תומכות בעוצמה כזאת בממשלה. הפרשנים, רובם מאזור המרכז, מוצאים סיבות מסיבות שונות לכך. אחת מהן לא שמעתי: תסמונת האישה המוכה.
01/03/2020  |  יאיר דקל  |   יומני בלוגרים
יום חג לנו - אורי הגיע לגבורות, והשנה התיר לו לוח השנה הגריגוריאני לחגוג ביום הולדתו. כידוע, אורי נולד ב-29 בפברואר, וזה קורה רק פעם בארבע שנים. אורי בן שמונים, וזו סיבה טובה לחגיגה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il