|   15:07:40
דלג
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
מי ישיג? [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]
מאחורי הכותרות

אל תתנו לטירוף הקורונה לנצח

טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון איך כבש רה"מ את המסך, ומה דעתו האמתית על בני גנץ הכבישים פקוקים. אבל אין סיכוי שנאמץ את השיטה של לוקסמבורג מי היה האיש שהיה? לכמה רמזים אתם זקוקים כדי לגלות מי גיבורת הטור השבוע ועל תערוכת השלל של מבצע קדש, הלהיט של שנת 1957
13/03/2020  |   משה נסטלבאום   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

  • על השיטה שבה משאיר ראש הממשלה הרבה אבק ל"כחול לבן";
  • איך פתרו בלוקסמבורג את מצוקת הפקקים, ולמה זה לא יקרה אצלנו;
  • "מי היה האיש שהיה"? האם תצליחו לזהות?
  • השלל שנלקח במבצע קדש הוצג בתערוכה. מחיר כרטיס כניסה 500 פרוטות.

סיבוב על הקורונה
ליצמן. בדיחה? [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

בנימין נתניהו עושה סיבוב על הקורונה ומשאיר אחריו הרבה אבק ל"כחול לבן". אם נחזור שוב לקלפי למערכת בחירות נוספת, נתניהו לא יזדקק לשידורי תעמולה. ההופעות שהוא דופק בכל רשתות הטלוויזיה בשבועות האחרונים, הם חלומו של כל פוליטיקאי שמבקש להצטייר כאבי האומה.

נתניהו, יוצר תחושה שהוא מפגין דאגה למדינה שלמה, שזקוקה עכשיו בדיוק למה שעושה ראש הממשלה. במלחמת המפרץ, עשה את זה בהצלחה תת-אלוף נחמן שי. הדרך שבה הוא ביצע את התפקיד הייתה מרשימה. שי הצליח בקלות להשתחל לרשימת העבודה במקום ריאלי בכנסת. הסיטואציה הייתה דומה. גם אז היה מצב של אי-וודאות. שי הציע לנו אז לשתות הרבה מים.

ראש הממשלה נתניהו בנימין נתניהו לא מציע לנו לשתות כלום. אבל משקה אותנו מבלי שנרגיש בשיקוי שהוא רקח, שאמור להעניק לו עוד כמה שנים בשלטון.

כבש את המסך

נתניהו יודע איך עושים את זה. כל ראשי החוגים לתקשורת בכל האוניברסיטאות כולל הרקטורים יכולים להתאבק בעפר רגליו. את מה שעושה נתניהו לא ניתן ללמוד באף חוג תקשורת. אצל נתניהו זה מולד. זה התחום שבו הוא שוחה כמו דג במים, כשהוא יודע למצות כל שניה על המסך לתועלתו.

בהופעות התכופות של נתניהו אין שאלות של עיתונאים. ראש הממשלה גם לא נדרש להסביר דבר או לתת תשובות על מחדלים בטיפול בקורונה. הבמה כולה שלו. בדיוק כמו שהוא אוהב. זה מתבצע בשידורים חיים של כל ערוצי החדשות, ולכן נתניהו חש שהוא היום האיש החזק, שיכול להרשות לעצמו לפנות שוב לבני גנץ וראשי כחול לבן, כדי שיבואו לשבת לצדו ליד שולחן הממשלה.

אם גם אתם התרשמתם עד כמה הופעותיהם של השרים משה כחלון ויעקב ליצמן חיוורות, נטולות כריזמה וחסרות השפעה, לעומת דבריו של נתניהו, אתם ממש לא טועים.

נתניהו מקפיד תמיד להיות הפותח. אחריו מופיעים שרי הבריאות והאוצר. הוא יודע שאין שום נואם שיישא דברים אחריו ויאפיל עליו.

שר הבריאות ליצמן הופיע בשבוע פורים בשטרימל. התרשמתי מהכובע השחור שבחר השר לחבוש. ערכתי בדיקה מה בחר השר ליצמן להניח על ראשו. מתברר שזה כנראה שטריימל מסוג ספודיק, שהוא שטריימל גבוה ומאורך. שאותו חובשים בימי חג ומועד חסידים מיום חתונתם.

מופע פורימי של ליצמן

אין ספק שעבור הציבור הדתי והחרדי, הופעה מהסוג שבחר לאמץ לעצמו שר הבריאות היא הופעה מרשימה. אלא שמספרים לנו שדתיים וחרדים לא מחזיקים ברשותם מכשירי טלוויזיה. כך שהמפגן המרשים של השר ליצמן, כשלראשו מונח שטריימל, נראה לציבור החילוני יותר מחלק ממופע פורימי, שאפשר היה בקלות לוותר עליו.

העולם החסידי אימץ לעצמו את כובע הפרווה כדי להפגין חשיבות. ליצמן לא מוותר על מפגן ראווה שנראה מוזר ותלוש מהמציאות בעיני חילוניים, שהיה נהוג ומקובל בחצרות הרבנים בפולין.

למרות החום המזרח תיכוני, שהופך את חבישת השטריימל לעינויי אמתי, ליצמן מעדיף שלא לוותר על הופעה מגונדרת שמעניקה לו לדעתו חשיבות.

חסידות חב"ד היא היחידה שלא אימצה לעצמה את צו האופנה המיושן, של חבישת טריימל וספודיק, משום שהיא ביקשה תמיד להתרחק מגינונים של עושר ראוותנות וגנדרנות.

אחרי הופעתו הגנדרנית של ליצמן, כשהוא חבוש בספודיק, זכינו בהופעה מביכה ובלתי נשכחת של שר האוצר משה כחלון, שהזכירה לי יותר את מי שמחקה את כחלון ב"ארץ נהדרת", יותר מאשר את המקור. ייתכן שבגלל מחלת הקורונה, החליט כחלון לצאת מהמחתרת אחרי תקופה ארוכה.

כחלון נשא נאום קצר שבו הוא לא אמר כלום. אבל לא שכח להתגולל לרגליו של ראש הממשלה ולהעריף עליו שבחים. האם ייתכן שזה משום שכחלון לא מצא בינתיים כנראה עבודה אחרי שיסיים את עבודתו באוצר?

אני משוכנע שנתניהו נהנה מאוד מהמעמד, כשנזכר שכחלון הבטיח שהוא לא ישב לעולם בממשלתו, אבל חזר בזחילה לליכוד.

כחלון וחוט שידרה

כחלון, שר אוצר בובה, היה יכול להרשות לעצמו לסיים את התפקיד בצורה מכובדת יותר, מבלי להיאחז בכיסא, עד תום כהונתה של הממשלה הנוכחית. לצורך זאת הוא נדרש גם לחוט שידרה וגם לאשכים. שתי תכונות שקשה להתרשם שהן אצלו התכונות הדומיננטיות.

אני לא בטוח שאני מדייק. אולי הזיכרון הקצר שלי בעוכריי. כחלון נדרש יותר מפעם אחת על-ידי השופטת אתי כרייף "להרים את נטל הראייה", ונראה שהוא הצליח לעמוד יפה במשימה. אני מעריך ששופטת בישראל לא תסמס לכל שר שיושב ליד שולחן הממשלה שהיא לבד, ותבקש ממנו לעזוב הכל ולהגיע.

אולי בכל זאת יש בשר כחלון, משהו שאנחנו לא יודעים.

בקטנה
נתניהו כתב לגנץ

בני גנץ הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, התגייס לצה"ל בשנת 1977 והשתחרר מצה"ל בדרגת רב-אלוף בשנת 2015. את שירותו כרמטכ"ל הוא עשה תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. היחסים בין השניים היו תמיד מצוינים, עד שגנץ החליט להצטרף לפוליטיקה ולהקים את "כחול לבן".

לפוליטיקה יש כללים משלה. אהבה היא לא אחת מהן. מה שמתפרש כיחסי חיבה וההערכה מחוץ למערכת הפוליטית, יכול להפוך בקלות לאיבה גדולה, כאשר שני פוליטיקאים מתמודדים על אותו מקום בצמרת.

זה בדיוק מה שקרה ליחסים שבין בנימין נתניהו לבני גנץ. כשגנץ היה בצבא, היחסים בין השניים היו מצוינים. כשגנץ השתחרר וסימן כיעד את לשכת ראש הממשלה, הפכו היחסים לטעונים והתפתחו לאיבה אישית.

בסוף השבוע התקשר נתניהו לגנץ והזמין אותו להצטרף לממשלת חרום לאומית. בפוליטיקה - קורונה יכולה להיות סיבה טובה לוותר על עקרונות, כשזה יכול להתאים לשני הצדדים.

האם ראש הממשלה, ומי שכיהן תחתיו רמטכ"ל, יכולים לחדש את השותפות, כאשר למשל על שולחן המו"מ מונחת דרישה לרוטציה? מתווה הנשיא שהציע ריבלין, שנדחה לפני הקורונה, יכול לשמש בסיס ראוי למו"מ, כשאנחנו נמצאים בעיצומה של מגפת הקורונה.

מה חושב באמת נתניהו על בני גנץ? אין הוכחה טובה מההקדשה שכתב ראש הממשלה נתניהו ב-12.2.2015 לרמטכ"ל הפורש בני גנץ, כשהעניק לו את הספר "מכתב יוני", ספר שבו כונסו מכתבים של יוני ז"ל שנפל בקרב במבצע אנטבה.
וכך כותב ראש הממשלה נתניהו:

  • "לרמטכ"ל בני גנץ. עם פרישתך מצה"ל, זיכרונות מלוחם אל לוחם. בהערכה רבה על תרומתך לביטחון ישראל ומנהיגותך בתקופה רבת אתגרים. בנימין נתניהו".

זה באמת מה שבנימין נתניהו חושב על בני גנץ.

לו היינו לוקסמבורג

הפתרון האמתי לפקקי ועומסי תנועה יכול להיות פשוט. אין אפילו צורך בנתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית. הפתרון טמון בשיטה שנהוגה החל מתחילת השבוע בלוקסמבורג תחבורה ציבורית חינם. אצלנו זה אולי נשמע חזון אחרית הימים, אבל זה יכול להיות פתרון הקסם שיביא לכך, שלא נזיז את האוטו מהבית.

כדי להבין עד כמה השיטה שהונהגה בלוקסמבורג היא השיטה המנצחת, צריך לעיין בנתונים על מספר כלי הרכב החדשים שעלו על הכבישים בשנים האחרונות. יותר מרבע מיליון מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל במהלך שנת 2019, זאת כאשר הנתונים של אותה שנה מציגים ירידה של חמישה אחוזים, בהשוואה לשנה קודמת. מה זה אומר? זה אומר שלמרות הירידה במספרם של הרכב החדשים, שעלו על הכביש, אנחנו מבלים הרבה זמן בפקקים.

לערוך השוואה בין ישראל לדוכסות הגדולה לוקסמבורג שבמערב אירופה, היא השוואה לא הוגנת. בעיקר משום שצבאה של הדוכסות הוא אחד הצבאות הקטנים בעולם. משרתים בו רק כ-450 חיילים בשירות קבע ועוד 340 טירונים. למרות גודל,ו צבא הדוכסות הוא מתוקצב ב-369 מיליון דולר, מה שאומר שההוצאה עבור כל חייל היא 370,000 דולר.

הצלה עבור מקבלי שכר מינימום

קשה וגם לא ניתן להשוות את הוצאות הביטחון של ישראל למדינה הקטנה. אין מחלוקת שאין שיטה טובה מזו להיאבק בצפיפות בכבישים בזיהום האוויר, ולסייע לבעלי ההכנסות הנמוכות.

שר התחבורה של לוקסמבורג משבח את יתרונותיה של השיטה בעיקר עבור מי שמשתכרים שכר מינימום. ספק גדול אם בנימוק הזה יוכלו להשתמש מי שיחלמו להעתיק את השיטה אלינו, כשתקציב הביטחון שלנו לשנת 2019 עמד על 72.9 מיליארד שקלים ברוטו, עובדה שלא מאפשרת להעניק מתנות חינם.

לוקסנבורג, איננה הראשונה שמאפשרת לתושביה לנסוע חינם בתחבורה הציבורית. קדמה לה טאלין, העיר הראשונה באירופה, שהנהיגה את השיטה לפני 13 שנים. את התוכנית אישרו תושבי טאלין במשאל עם כשגורמי האופוזיציה המקומית טענו כי מניעיה של התוכנית פוליטיים.

גם כאן מדובר במספר קטן של מי שנהנים מהטבת החנם, משום שבאטלין חיים כיום כ-420,000 בני אדם.

לנו נשאר רק לחלום על אפשרות כזאת, שאין לה שום סיכוי.

מי היה האיש שהיה

החל מהשבוע מדור חדש. "מי היה האיש שהיה". בעזרת רמזים תוכלו לגלות מי מסתתר מאחורי כל סיפור. מדובר באישים מוכרים שהגיעו לעמדות ציבוריות מכובדות. ילדותם הקשה לא מנעה מהם להגיע לצמרת. לא תמיד פשוט-אבל תמיד מעניין.

סיפור חייה של האישה שאותה אתם מתבקשים לזהות, הוא סיפור חיים מרתק. אימה שעלתה מפולין הייתה על-פי המונח הצרפתי, "הוט קוטור", תופרת שעסקה ב"תפירה עילית", וייצרה בגדי אופנה יוקרתיים, שהוכנו והותאמו באופן אישי. אביה היה נגר, ואבי אביה היה רב שהתפרנס כשען. היא גדלה בשכונת נווה שאנן בתל אביב, שהייתה מאז ומתמיד שכונת עוני. העובדה שסבה היה רב הוזכר לא אחת בעיקר משום שרבנים ודתיים, לא היו מעולם בלשון המעטה כוס התה שלה. למרות זאת, עד כמה שזה נשמע מוזר היא הייתה מורה לתנ"ך.

הורים גרושים שלוש פעמים

הוריה של האישה שאתם מתבקשים לזהות, היו אנשים פתוחים וליברליים, שהתחתנו והתגרשו שלוש פעמים. הם עשו זאת לא בחתונה דתית, משום שהאב היה כהן, ולכן הוא לא יכול היה לחזור ולשאת בכל פעם את גרושתו מחדש.

לאימא היה מאהב בפולין. כשמלאו לילדתה שבע שנים, היא החליטה לנטוש את המשפחה ולצאת לפולין בעקבות סיפור אהבתה. בנטל גידולה וגידול שני אחיה נשא האב. אחרי שמיצתה את אהבתה עם מאהבה הפולני, חזרה האם הביתה אל משפחתה. בעלה הסכים לקבל אותה תמיד בחזרה, ואולי זו הסיבה שהיא עזבה את הבית עוד פעמיים ולא חזרה.

האישה שאתם מתבקשים לזהות, גדלה למעשה ללא אם. היא עבדה כרועת כבשים בבן שמן, כדי לסייע בהוצאות החזקתה, נשארה בבן שמן עד כיתה י', שם היא הכירה את סוניה גלמן, לימים אשתו של שמעון פרס. השתיים הפכו חברות טובות.

גרה על עץ

הקשר הזוגי הראשון שלה הביא לכך שהיא עברה להתגורר בפורייה בגליל התחתון, שם רכבה על סוסים בחברת בן זוגה. בקיץ גרו השניים על סוכה שבנו על עץ אקליפטוס גדול מעל הירדן בביתניה.

את תקופת המגורים יוצאת הדופן היא זכרה כל חייה, ואמרה שזו הייתה התקופה הרומנטית ביותר שאותה חוותה.

בהיותה תלמידה בבן שמן, היא הצטרפה לארגון ה"הגנה". בגיל 16 היא התחפשה לאשה בהריון כדי להבריח נשק. בן זוגה שאתו היא גרה כמה שנים קודם לכן בסוכה על עץ, נהרג באותה תקופה באסון שיירת הר-טוב.

היא למדה הוראה ולימדה ילדי מעברות. במקביל לעבודתה כמורה סיימה לימודי משפטים. בשנת 1957 הייתה לה קריירה רדיופונית מרשימה בקול ישראל. בעבודתה ברדיו התרכזה והתמחתה בעיקר בכך שהסבירה את תוכנם ומשמעותם של החוקים, ועזרה למאזינים לשמור על זכויותיהם.

לימים היא ייסדה את התוכנית "הנושא בטיפול". מי שירש אותה בעריכה ובהגשה של התוכנית, היה גדעון לב-ארי ז"ל, שהיה לימים מנהל קול ישראל. היא עבדה במחיצת איש הרדיו והטלוויזיה אלימלך רם ז"ל, ולולא החליטה לפנות לכיוון הפוליטי, אין ספק שהיא הייתה מגיעה לתפקיד בכיר בקול ישראל באותם ימים.

אישה כריזמטית ויפה

היא הייתה אישה כריזמטית, ניחנה ביופי יוצא דופן, ומי ששנאה אותה במיוחד הייתה גולדה מאיר.

בשנת 1952 היא נישאה בפעם הראשונה. נולדו לה שלושה ילדים, אחד מהם היה אלוף משנה בחיל-הים. שניים אחרים התפרסמו בכך שעסקו בתחום החינוך.

בשנתיים האחרונות לחייה היא לקתה במחלת האלצהיימר, ולדברי בנה המחלה גרמה לה לחזור לדבר באידיש.

מזהים מי הייתה האישה שהייתה? בטור שיתפרסם ביום שלישי הקרוב, נחשוף את זהותה של האישה ונפנה אליכם שאלה חדשה.

תערוכת הנשק הגדולה ב-2017
תערוכת הנשק הגדולה. 2017.

השלל שנפל בידי צה"ל במבצע סיני עורר בציבור עניין רב. עשרות אלפים באו לחזות בתצוגת השלל, של תערוכת הנשק הגדולה שהייתה בשנת 1957.

מלחמת סיני, שזכתה גם לשם "מבצע קדש", הייתה מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה, וצרפת לבין מצרים. במהלכה של המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני, למעט רצועה קצרה לאורך תעלת סואץ. במהלך המבצע השמיד צה"ל תשתיות צבאיות רבות, ופגע בצורה קשה בצבא המצרי. את המלחמה יזמו בריטניה וצרפת. ישראל נגררה למלחמה, אף שבסופו של דבר זכתה להישגים צבאיים.

מיד אחרי המלחמה היה צורך לפעול להעלאת המורל הלאומי, ולא הייתה שיטה טובה יותר מאשר לערוך תערוכת שלל שנתפס במלחמה. זאת הייתה תערוכה שהוצג בה נשק שלל לצד כלי נשק, שפיתחו צה"ל ומערכת הביטחון. כלי הנשק והמטוסים רוכזו באזור צומת בית דגן, והקהל הוזמן לבוא, לראות, לגעת ולהתרשם.

פגישה עם מטוס רוסי

מי שטרח להסתובב בין המוצגים הרבים, יכול היה לערוך הכרות מקרוב עם מטוס הקרב הרוסי המיג 15, שהיה באותה תקופה מטוס הדגל, של התעשיה הצבאית הרוסית. המטוס הוצב לצד טנקים סובייטים, תותחים צ'כים, מרגמות מספרד, ותת-מקלע "קרל גוסטב", שהוכתר במודעה כ"נשק הפדאיין". בתערוכה הוצגו גם טנקים שבשימוש צה"ל, כמו טנקי ה"שרמן" המוכרים וטנק צרפתי חדיש מסוג AMX.

חיל-האוויר הציג את מטוס ה"פרימוס", שהפציץ את גוש-עציון, ואת "המסרשמידט", שכלשון המודעה "הציל את מלחמת השחרור". הוצגו גם מטוסי האימון והקרב של צה"ל, ה"ספיטפייר" ה"מוסטאנג", וה"מיסטאר הסילוני". היה גם נשק אנטי-טנקי - כשהדגש היה על תצוגה שכללה מ"בקבוק מולוטוב עד באזוקה", לצד פצצות אוויריות ופצצות נאפל"ם.

דמי הכניסה לתערוכת השלל היו 500 פרוטות למבוגר, ו-250 פרוטות לנוער ולקבוצות מאורגנות. למבקרים הובטח במודעות, שאוטובוסים של אגד יאספו את הנוסעים מרציף מיוחד בתחנה המרכזית, בכל שלוש דקות.

מודעות הענק שפורסו באותה תקופה בעיתונים מעידות עד כמה חשוב היה למערכת הביטחון, להפגין בעיני הציבור את עוצמתו של צה"ל.

הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  13/03/2020   |   עודכן:  14/03/2020
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אל תתנו לטירוף הקורונה לנצח
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
14/03/20 00:22
2
אלו שלא שוכחים 73
14/03/20 03:47
3
בן נאמן
14/03/20 19:51
4
בן נאמן
15/03/20 08:16
5
בן נאמן
15/03/20 08:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החוק מגדיר עד מדינה כ"שותף לאותה עבירה המעיד מטעם התביעה לאחר שניתנה או שהובטחה לו טובת הנאה". כלומר, מדובר באדם שהודה בביצוע עבירות, ומסיבות אינטרסנטיות אישיות החליט לקבל טובות הנאה, ובמקרה של תיקי ראש הממשלה טובות הנאה משמעותיות, תוך שהוא חומק מעונש.
הציבור הערבי בישראל הדמוקרטית מבקש להשתלב, להוביל, להיות בעמדות מפתח, להתערות ולהיות חלק מהתהליכים החשובים המתרחשים במדינה. הציבור הערבי בישראל הדמוקרטית יודע שמדינת ישראל מעניקה שוויון זכויות לאזרחיה, יהודים כערבים, שמדינת ישראל היא אי-של יציבות, של פריחה, שגשוג, קדמה וביטחון.
12/03/2020  |  נאיל זועבי  |   יומני בלוגרים

12/03/2020  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
המדינה מצויה במשבר הקורונה, ענפים שונים במשק מצויים במצב של קריסה, ההפסדים הכספיים הישירים והעקיפים הם עצומים. אנחנו מנותקים למעשה מהעולם. העתיד רווי אי-ודאות. מתי זה יגמר? כמה יחלו וכמה ימותו? ומה יהיה על כלכלת העולם? וכאשר כל מהדורות החדשות בכל ערוצי הטלוויזיה עוסקים כמעט אך ורק בנגיף הקורונה, עוסקים אצלנו בזירה הפוליטית במאמצים להקים ממשלת מיעוט בראשות "כחול לבן", בתמיכה חיצונית של ליברמן והרשימה המשותפת.
12/03/2020  |  עמוס גלבוע  |   יומני בלוגרים
הרש"פ עוקבת בעניין רב אחרי ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בישראל,על-פי גורמים בפתח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מקבל עידכונים שוטפים ממוחמד אלמדני, ראש הוועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית ובכירים ברש"פ משוחחים עם פעילים פוליטיים במגזר הערבי בישראל כדי לקבל תמונת מצב מדויקת.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il