|   15:07:40
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מאחורי הכותרות

הרב קניבסקי ומלחמתו בקורונה

טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון יש קורונה? הרב קניבסקי לא נבהל - רק התורה תציל אותנו מה אתם יודעים על "טיפול חמלה" ו"טיפול דחוף" לחולי קורונה למה צריך לגייס מיד את עופר עיני למילואים בהסתדרות? למי קוראים פלורין ולא ידעתם "המכונית המגויסת" של "הגשש החיוור - גרסת המקור בארכיון המדינה
17/03/2020  |   משה נסטלבאום   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
המפלגות בבידוד, אבל לא מאמיני הרב קניבסקי [באדיבות מושיק לין/אתר פרה דוקס]

  • שר התורה, הרב הישיש חיים קניבסקי הוא לא שר הבריאות. אבל הוא השר הקובע.
  • מנהלת בית חולים העמק בעפולה, הראשונה שבחרה ב"טיפול חמלה" בקורונה.
  • איפה עופר עיני? אולי כדאי להזעיק אותו למילואים בהסתדרות כדי לשמור על זכויות העובדים.
  • איזו אישיות ידועה הייתה בעלת מסעדה שבה לא הוגש תפריט.
  • "המכונית המגויסת". ברוך קרץ, בעל מפעל דגים, חווה בשנת 1948 את הסיפור האמיתי.

שר התורה
שר התורה הרב חיים קניבסקי [צילום: NetoNews]

הרב חיים קניבסקי לא סומך על שר הבריאות ליצמן ולא על מערכת הבריאות. הרב בן ה-92, שזוכה בקרב מאמיניו לתואר "שר התורה", מאמין בעיקר ב"תורה מגנא ומצלא", שמשמעותה תורה מגינה ומצילה, כמאמר התלמוד הבבלי במסכת סוטה.

השבוע חזר הרב קניבסקי לכותרות, לאחר שלמרות שראש הממשלה שהודיע על סגירת בתי הספר, החליט הרב שהלימודים בבתי הספר ובישיבות שנתונות למרותו יימשכו כרגיל. אלפי ילדים חרדים בעיקר בבני ברק ובמודיעין עילית, שבהן יש לרב קניבסקי תלמידים, הפרו את הנחיות משרד הבריאות. זאת לא הפעם הראשונה שהרב קניבסקי מורה לחסידיו לנהוג בניגוד להוראות ולהנחיות ובכך מסכן את חייהם.

כך נהג הרב גם במלחמת המפרץ, כשהורה לתלמידיו בבתי הספר ובישיבות בבני ברק, להמשיך בלימודים כשהוא מבטיח להם ש"בבני ברק זה לא ייפול", כשהוא מתכוון לסקאדים ששוגרו מעירק.

לא עמד מעולם בראש ישיבה

קניבסקי הוא רב ליטאי, אך למרות זאת פונים אליו רבים מתלמידיו כדי לבקש ממנו ברכה, דבר שמקובל בעיקר אצל אדמו"רים חסידיים. הרב קניבסקי התפרסם בכך שהברכות שהוא מעניק לחסידיו הן ברכות קצרות במיוחד.

ההבדל בין הרב קניבסקי, לבין מנהיגים אחרים שקדמו לו כמו הרב ש"ך, הוא בכך שכולם היו ראשי ישיבות, בעוד הרב קניבסקי לא עמד מעולם בראש ישיבה, ולטענת מבקריו לא הוכיח עצמו כגדול בתורה.

מי שפועלים למתג את הרב קניבסקי הם בעיקר נכדיו. אחד מהם, שנמנה עם חבריו של שר הפנים אריה דרעי, עושה שעות נוספות כדי להצליח בכך. נכדיו של הרב לא נחים לרגע ודואגים לכך שסבם יזכה גם בעוצמה פוליטית, ושמו יוזכר כגדול הדור. זו כנראה הסיבה שהרב הישיש השתתף בכמה אירועי בחירות למרות גילו, למרות שהוא מתקשה לשמוע, ולמרות שקיים ויכוח על מידת צלילותו.

הרבנים קניבסקי וכדורי

מי שצפו ברב קניבסקי, שייתכן שנרתם בעל כורחו למערכת הבחירות האחרונה, נזכרו ברב יצחק כדורי, שזכה לתואר "זקן המקובלים", כשעמד בראש ישיבת נחלת יצחק.

גם הרב כדורי ז"ל היה שותף בעבר במערכת הבחירות, וצילומים שלו שבהם הוא נראה במסוק בחברת הרב עובדיה יוסף, כשהם בדרכם לעצרות החרדים של ש"ס כדי לגייס מצביעים, עמדו בעבר במרכז שידורי התעמולה של ש"ס בבחירות.

לא ברור האם הפשרה שהושגה, לפיה הלימודים בבתי הספר ובישיבות יימשכו בקבוצות של עד עשרה תלמידים, נובעת מפגישה של ראש הממשלה עם הרבנים הראשיים לישראל ומזכירי מועצת גדולי התורה. ייתכן, שראשי הישיבות חששו מעיצומים כלכליים, שמשמעותם ביטול ההקצאה הכספית לישיבות שיפרו את החוק. דבר אחד ברור, החלטתו של הרב קניבסקי סיכנה את שלומם ובריאותם של עשרות אלפי ילדים ותלמידי ישיבות.

טיפולי חמלה

"תרופת חמלה", ו"טיפול דחוף" הם מושגים שנחשפנו אליהם בטיפול במחלת הקורונה. מנהלת בית החולים העמק בעפולה סיפרה בראיון בטלוויזיה, כי חל שיפור במצבו של חולה קורונה שמאושפז בבית החולים, לאחר שקיבל תרופות שנחלו הצלחה בטיפול במחלות קודמות, ובנוסף לכך הוא טופל בתרופת חמלה.

"טיפול חמלה" ו"טיפול דחוף" נעשים כאשר לא ניתן לטפל בחולה בתרופות מאושרות לשימוש, או שהחולה לא מגיב לטיפול המקובל, ויש צורך לעשות זאת במסגרת ניסוי קליני.

החולים שמקבלים את הטיפול הקליני זוכים להשתמש בתרופה או בתכשיר לפני אישור שניתן להשתמש בתרופה, ועל גופם נבדקת יעילותו של התכשיר, ומידת בטיחותו עבור חולים שסובלים ממחלות קשות, כאשר אין תרופה חלופית טיפולית מתאימה.

מתי נעשה "טיפול דחוף"?

"טיפול דחוף", על-פי הנחיית משרד הבריאות, הוא טיפול בתכשיר רפואי שאינו רשום באף מדינה, בחולה שנמצא בסכנת חיים מידית, או שקיים חשש מידי לאובדן איבר בגופו של החולה, או שהוא יהפוך לנכה, מבלי שניתן לטפל בו בצורה נאותה בתכשיר רפואי רשום, שמאושר לשיווק במדינת ישראל. במקרה כזה, מתחשב משרד הבריאות גם בצורך המידי לקבל את הטיפול, ובכך שאין די זמן כדי לקבל את אישורו של המשרד לטיפול. המשמעות היא שמשרד הבריאות מאפשר לעשות שימוש בתכשירים רפואיים לא רשומים, כדי להציל חיים ולמנוע תחלואה בלתי הפיכה.

במקרה שלפנינו נעשה שימוש בתרופה בחולה שמצבו הדרדר והפך קשה. בעקבות השימוש בתרופה, חל שיפור ניכר במצבו של חולה הקורונה והוא יצא מכלל סכנה.

את תרופות החמלה מפתחות חברות התרופות, שגובות לעיתים סכומים עצומים עבור כל תרופה שהם אחראים לפיתוחה. החברות מבקשות גם לכסות את עלויות הפיתוח, וכמובן גם להרוויח על פיתוח כל תרופה חדשה. ישנן חברות תרופות שמסכימות להעניק את התרופות שפיתחו לחולים מחוץ למסגרת המחקר, ולפני אישור סופי של רשויות הבריאות. במקרה כזה הטיפול צריך להיות מאושר גם ע"י "ועדת הלסינקי", שתפקידה לאשר ניסוי רפואי בבני אדם.

חשיבות "ועדת הלסינקי"

"ועדת הלסינקי", קמה לאחר מלחמת העולם השנייה, לאחר שנוצר "קוד נירנברג", קוד האתיקה הרפואי הראשון שפורסם על סמך הפשעים שעליהם נשפטו פושעים נאצים, שביצעו ניסויים רפואיים אכזריים במלחמת העולם השנייה.

הוועדה אחראית לכך שניסויים רפואיים יתבצעו תוך שמירת כל כללי האתיקה, על-פי "הצהרת הלסינקי", שהתקבלה בשנת 1964 שנחשבת אחד ממסמכי היסוד באתיקה הרפואית.

החולה מבית חולים העמק קיבל את התרופה שהוטסה מחו"ל, והיא ניתנה לו רק לאחר שבית החולים עמד בכל אמות המידה הנדרשות.

כאשר מצפים לחיסון ולתרופה שיצליחו גם לעצור את המחלה וגם לרפא אותה. אנחנו נחשפים לפרסומים לפיהם נמצאה בכמה מדינות תרופה לקרונה. אבל הדרך לכך עדיין ארוכה עד שיתחיל הניסוי על בני אדם.

משרד הביטחון, שבאחריותו המכון הביולוגי בנס ציונה, שעליו הטיל ראש הממשלה למצוא תרופה למחלה, הכחיש בניגוד לכל השמועות שהמכון הצליח למצוא תרכיב חיסון למחלה.

בקטנה
עיני. בעל הסמכות האמיתי

עופר עיני היה מנהיג עובדים אמיתי שיש סיבה טובה להתגעגע אליו. כשעופר עיני היה יושב-ראש ההסתדרות, העובדים ידעו שיש להם על מי לסמוך ברגעי משבר והם יכולים לישון בשקט. עיני לא ערך שביתות ולא אירגן הפגנות. הוא פתר במקצועיות את הבעיות בערוץ שקט, ללא פולחן אישיות, ומבלי שאיים על איש.

הסתדרות ללא עיני מצטיירת כלא יותר ממועדון צרכנות, ומטה אירועים משומן שבאמצעותו אפשר לנסוע לסופי-שבוע באילת ובים-המלח, אבל ספק גדול אם מי שחברים בהסתדרות החדשה רואים בכך את תפקידו של ארגון העובדים הגדול בישראל.

כשבחדשות 12 מזמינים בשבועות האחרונים את עיני יותר מפעם אחת לאולפן, כדי לשמוע את דעתו, אין דבר שמעיד יותר מזה על דעתם של אמצעי התקשורת על מי שעומדים בראש הנהגת ההסתדרות בעת הזאת.

דעתו של עיני נחשבת

אם עופר עיני הוא עדיין הכתובת לשאלה איך צריך לדאוג לשכירים במשק, כאשר ברקע מאיימת אבטלה גדולה על המשק, וקרוב לשמונת אלפים עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום, יש להסתדרות בעיה תדמיתית לא פשוטה.

בקרוב אלפי עובדים ייאלצו לחפש לעצמם תעסוקה. להסתדרות יש כוח לדאוג לזכויות המועסקים. העובדים במגזר הציבורי ייצאו לחופשה בתשלום עד אחרי פסח. זה הישג מכובד, אבל חשוב לזכור שעובדי המדינה יקבלו רק שכר בסיסי ללא שעות נוספות וכוננויות, מה שעשוי להוריד את שכר הברוטו שלהם למחצית.

לא יכולתי שלא לחייך כשצפיתי בחנופה המקצועית שהפגין משה כחלון כלפי ראש הממשלה. בנאום שארך פחות מעשר דקות, הוא החמיא, הזכיר והחניף לנתניהו שלוש פעמים.

לאן נעלם האריה השואג כחלון? זה לא אותו משה כחלון שאמר שהוא לא יישב עם נתניהו באותה ממשלה, אם יוגשו נגד ראש הממשלה כתבי אישום. זה אותו כחלון שזחל על גחונו לליכוד, אחרי שהתברר לו שהוא לא יעבור את אחוז החסימה.

מי היה האיש שהיה?
מי היה האיש שהיה? שולמית אלוני [בוצ'צ'ו]

הוא היה איש ציבור מוכר, שחי איתנו ונהנה כל יום מחדש מעשרת נכדיו ונכדותיו. משני בניו ושתי בנותיו, שמעידים שאין סבא נפלא ממנו.

שמו האמיתי מילדות הוא פלורין, אלא שרק מעטים יודעים את שמו המקורי, ופונים אליו בשם ילדותו. השם המסחרי שאותו אימץ לעצמו הוא כרחוק מזרח ממערב משמו המקורי, ואין בו כדי להסגיר את השם שהוא נושא היום.

לא רבים מכירים היטב את עברו. למען מי שלא, הוא היה בעברו גם מסעדן. זאת לא הייתה בדיוק מסעדה משום שלא הוצג בה מעולם תפריט, אבל בכל יום הוא עמד ליד הסירים הענקיים ובישל כל מה שעלה על דעתו. הוא התמחה במיוחד בבישול אוכל רומני, אבל מי שטעמו את תבשיליו מעידים שיש לו כישרון בישול של מאכלים גם מעדות אחרות.

התלבושת האחידה לא מפתיעה

המיוחד במסעדה שניהל היה, שהמלצרים והמלצריות שעבדו אצלו לבשו תלבושת אחידה יוצאת דופן. הם באו לעבודה כשהם לבושים בחולצה כחולה שנהוגה בתנועות הנוער. מי שמכיר את גיבור סיפורנו יודע שהוא מגדיר את עצמו כמרקסיסט. לכן זאת לא הייתה צריכה להיות הפתעה.

היה משהו שונה במסעדה בניהולו. לא כל הסועדים שילמו עבור מה שהם אכלו, והוא לא רדף מעולם אחרי מי שלא שילם, כיוון שידע שמי שלא שילם לא היה יכול לעשות זאת. הוא גילה מהר שבין הסועדים הקבועים, היו גם כאלה שזאת הייתה הארוחה היחידה שהם סעדו באותו יום. את אלה הוא דאג לפנק במיוחד.

חבריו הטובים הופתעו כאשר נדרשו לאסוף עבורו צנצנות זכוכית קטנות. מאחורי הבקשה המוזרה הסתתר תחביב. גיבורנו אוהב לרקוח מרקחות מעולות, שמהם נהנו גם מי שאספו למענו צנצנות.

אם הופתעתם לראות אותו בעבר מסתובב בגן הוורדים בירושלים, זה משום שוורדים שימשו אחד מחומרי הגלם עבור אחת המרקחות שרקח. אל תזדרזו לנהוג כמותו. אתם עלולים להיעצר מיד, אלא אם כן יש לכם חסינות.

הוא חסר בפוליטיקה

חבריו הקיבוצניקים זוכרים לו את מאמציו להסדיר את הפנסיה בקיבוץ המתחדש. המלצות ועדה שבראשה עמד כללו העלאה בפנסיה שמעניקים הקיבוצים לחבריהם, כמו גם שמירת זכויותיהם של מי שהגיעו לגיל פרישה.

להבדיל מהרבה מחבריו, הטלפון שלו ניתן לכל דורש. הוא נהג להשיב בנימוס לכל פונה, גם לכאלה שהאמינו ששעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות הן השעות המועדפות להתקשר אליו. תמיד הוא עזר, ומעולם לא התלונן על כך שלמתקשרים אליו אין שעון.

הוא חסר בפוליטיקה, אבל בעיקר לכל מי שנזקקים לעזרה. היום בגיל 63 הוא מבין שהפוליטיקה היא כבר לא מה שהייתה פעם. לאחר פרישתו, הוא עבר להתגורר ברמת גן. הוא גר בקומה ה-28, שם הוא יושב כל בוקר במרפסת עם כוס קפה, ונזכר בפוליטיקה שהיא מקצוע, אבל מקצוע זמני.

נסו לזהות את האיש המוכר. בטור שיתפרסם ביום שישי הקרוב נחשוף את זהותו.

  • גיבורת הטור מהשבוע שעבר, שאמה עלתה מפולין והייתה על-פי המונח הצרפתי "הוט קוטור", שעסקה ב"תפירה עילית" ואביה היה נגר, גרה על סוכה שבנתה יחד עם בן זוגה על עץ אקליפטוס גדול מעל הירדן בביתניה. למדה בבן שמן והייתה רועת עיזים, פיתחה קריירה מרשימה בקול ישראל. לקתה בערוב ימיה באלצהיימר וחזרה לדבר באידיש, היא שולמית אלוני. חברת כנסת, שרת החינוך והתרבות, כלת פרס ישראל, ויושבת-ראש מרצ לשעבר.

המכונית המגויסת

מכירים את המערכון על המכונית המגויסת של שלישיית הגשש החיוור? איך לא. בארכיון המדינה קיימת גרסת המציאות משנת 1948. בידי הארכיון מכתב ששלח ברוך קרץ, בעל בית החרושת "דגים" - שהיה "בית חרושת לכל מיני דגים מעושנים וקונסרבים, בית מסחר לכל מיני דגים מלוחים" - מסניף השוק מאה שערים אל המושל הצבאי בירושלים.

כשקראתי את המכתב נזכרתי במערכון הידוע. מכתבו של קרץ, שנמצא בארכיון על נייר שהצהיב, מתאר את תלאותיו של בעל מפעל לדגים אשר מכוניתו המסחרית מסוג "פורד", שמספרה הסידורי 3990, הוחרמה והוחזרה - ממש כמו במערכון המכונית המגויסת - ללא גלגלים.

וכך כותב ברוך קרץ מ"דגים" למושל הצבאי:
  • "ביום 7.9.48 קיבלתי מכתב המלצה מטעם משרד המושל הצבאי על החזרת המכונית לרשותי מפאת נחיצותה לבית חרושת שלי לשירות לקוחות. ביום ה- 12.10.48 נקראתי לגרג' "פורד", חברת א"י לאוטומובילים, ולצערי הרב מצאתי את המכונית הנ"ל במצב מקולקל מאוד שאינה ראויה לשימוש. חוץ מזה נעלם הגלגל הנוסף שהיה תמיד בריזרבה [כך במקור].
    אחרי שקיבלתי הבטחה מטעם הצבא, שיחזירו לי את כל הוצאות התיקונים, כשאמציא להם חשבון מחברת "פורד", הסכמתי לחתום על קבלת המכונה הנ"ל, על סמך ההבטחה שכלולה בכתב בתוך הקבלה.
    ומה השתוממתי שביום 21.10.48 כשהמכונית הנ"ל הייתה בתיקון, התקבל צו מטעם "המטה", להוריד שלושה מגלגליה. ולאחר השתדלות מרובה החזירו לי רק 2 גלגלים, והמכונית עומדת בגרג' הנ"ל, מבלי שאוכל להשתמש בה, והדבר גורם לי להוצאות מרובות וקשיים רבים.
    הנני מבקש אפוא בזה מכבודו:
    א. לצוות להחזיר את הגלגל לחברת "פורד", ולסדר עם החברה הנ"ל את החשבון ולמסור לי מכונית שלמה ראויה לשימוש.
    ב. להחזיר לי את הגלגל הנוסף שהיה בריזרבה (או תשלום תמורתו).
    ג. לשלם לי דמי שימוש המכונה, מיום ההחרמה עד יום קבלתה מהגרג'.
    בתקווה שכבודו יענה בחיוב לדרישותיי הצודקות בהקדם האפשרי.
    הנני בזה בתודה למפרע ובכבוד רב.
    ברוך קרץ ירושלים


זאת ללא ספק המהדורה המוקדמת של המכונית המגויסת שעליה התבסס מערכון הגשש החיוור. אי-אפשר שלא להתרשם מאדיבותו של מר קרץ, שלמרות שקיבל מכונית ללא כל הגלגלים, הוא החליט לפנות במכתב מנומס ואדיב למושל הצבאי, שאותו הוא מכנה כבודו, כדי שיחזירו לו את כל גלגלי המכונית.

אז, לא עשו שימוש כנראה עדיין בעורכי דין. ואז גם לא היו בארץ לכל 128 תושבים עורך דין, מה שאילץ את הפונים לפעול בכללי משחק אחרים.

המכונית המגויסת [מתוך ארכיון המדינה]
הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  17/03/2020   |   עודכן:  17/03/2020
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרב קניבסקי ומלחמתו בקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם צריכים לבחור ביטוי אחד לאפיין את חג הפורים, דומני שרבים יסכימו כי הביטוי הוא (אסתר ט): וְנַהֲפוֹךְ הוּא, ההמשך הוא: אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם. הייתה גזרה (פרק ג, יג): לְהַשְׁמִיד לַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים מִנַּעַר וְעַד-זָקֵן טַף וְנָשִׁים בְּיוֹם אֶחָד, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ שְׁנֵים-עָשָׂר הוּא-חֹדֶשׁ אֲדָר; וּשְׁלָלָם, לָבוֹז. והנה השתלשלה סדרת אירועים (המפורטת במגילה) שבסופה נתקבלה הבשורה (פרק ח): [יא] אֲשֶׁר נָתַן הַמֶּלֶךְ לַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּכָל-עִיר-וָעִיר, לְהִקָּהֵל וְלַעֲמֹד עַל-נַפְשָׁם--לְהַשְׁמִיד וְלַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת-כָּל-חֵיל עַם וּמְדִינָה הַצָּרִים אֹתָם, טַף וְנָשִׁים; וּשְׁלָלָם, לָבוֹז. היהודים ניצלו כמובן את ההרשאה הזאת וכך התחוללה המהפכה. אבל מה היה התהליך, מדוע נגזרה הגזרה ומה הניע את המהפכה?
17/03/2020  |  נסים ישעיהו  |   יומני בלוגרים
על אף הקדמה והטכנולוגיה של השנים האחרונות מסתבר כי תושבי המקום עדיין שומרים על קבלת הפנים הנדיבה בהתאם למסורת הדרוזית העתיקה כלפי האורחים הפוקדים את הכפר ביתו של המוכתר הראשון בתקופה העותומאנית שימש כארמון הכפר והוסב ל"אחוזת מצפה שני הימים"
במרכזה של המושבה מטולה, ליד רחוב הראשונים שהיה מהרחובות הראשונים במושבה, ניצב שומם, נטוש ומוזנח מזה שנים לא מעטות, מחנה משטרת מטולה ובו מבנה מצודת טיגארט אתר בעל ערך היסטורי - חלק בלתי נפרד מהנוף המקומי ומדפי ההיסטוריה של המושבה הוותיקה. המצודה נבנתה בשנת 1942 בימי המנדט הבריטי כחלק מתוכניתו של סר צ'ארלס טגארט להגנה על החיילים והשוטרים הבריטים ששירתו בארץ ישראל.
17/03/2020  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
אפתיע אתכם ואומר שהקורונה "באה בזמן". כן, יש גם היבט החיובי, לנו הישראלים, מהנגיף העלום שמתפשט ללא מעצור, משתק את העולם, ועד כה לא נמצא לו מענה תרופתי. הוא כבר השבית אצלנו את מהלך החיים בחלקים גדולים של המשק, החינוך, התרבות, התיירות והתעופה. הוריד את הגרפים של שוקי ההון לשפל הנמוך בעשרות אחוזים. צריך רק לקוות שהרע ביותר לא יתרחש ושלא יפיל בנו חללים.
ההיסטוריונית פרופסור אניטה שפירא משאירה אחריה שובל ארוך של עבודות מדעיות וספרים מרתקים, שכבר זיכו אותה בפרס ישראל.
16/03/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il