|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
ד"ר חן שפירא - למה אין הרבה נשים שמקימות סטארטאפ?
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
נתניהו, ליצמן. מה יהא הנזק העתידי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מצעד האיוולת ושערוריית הקורונה

מה קורה באמת ומהם השקרים שמספרים לנו ומי האחראי לכך שלא בוצעו בדיקות בזמן ובכמות הנדרשת האמת על בר סימן טוב ועל הסימנים הרעים וכיצד השתחלה חברת BGI הסינית לביצוע בדיקות לאזרחים בישראל תוך סיכון רצף הגנום של מאות אלפי אזרחים ישראלים להלן התובנות והבעיות, כפי שהן עולות לאחר התייעצות עם מומחים רבים בתחום זה
01/04/2020  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
סימן טוב. מי גייס את BGI [צילום: פלאש 90]

נגיף הקורונה שתקף את האנושות, חשף במקביל את חוליי הממשל בישראל. מיום ליום מתחוור, כי תהליך קבלת ההחלטות לקוי. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל החלטות כמעט לבדו - בלא מנגנון ייעוץ ובקרה רציני ואיכותי - אך רק מקצתן יוצאות אל הפועל; חלק אחר מהן מבוצעות באיטיות הרסנית. הצעות-החלטה שהוכנו על-ידי ממשלות ישראל לדורותיהן ליישום במסגרת תקנות לשעת חירום, המחייבות העברת ניהול המשבר לפיקוד העורף ולרח"ל (רשות חירום לאומית) - אין חולק על-כך שמגיפת הקורונה מצדיקה הפעלת כלים אלה, מיושמות באופן חלקי בלבד, אם בכלל. פיקוד-העל והסמכויות החשובות נותרו בידי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, והשר העומד בראש המשרד, יעקב ליצמן.

אומנם נכון, מצבנו בישראל, לעת הזו, נראה טוב יחסית לזה של אזרחי ארה"ב, ספרד, צרפת או איטליה. אך המחיר שאנו משלמים, כבד מנשוא, והחשבון בוא יבוא. ומי לידנו יתקע שהנזק העתידי והעקיף למשק ולבריאות הציבור לא יתבררו כגדולים יותר מחיסכון קצר מועד.

ברשימה שלהלן אנו מציגים מעט מהסוגיות הבעייתיות העומדות על הפרק, כפי שהן מוחזקות ונראות בעיני מומחים בתחום זה. גורמים אלה מודאגים. לגישתם, המאבק בקורונה מנוהל באופן לקוי. צעדים חיוניים, כמו בדיקות, נעשים בפיגור רב. וצעדים אחרים שכן נעשים, כמו גיוס חברת BGI הסינית, מעלים סימני שאלה, שיחייבו, למצער, את טיפולם של הגורמים המוסמכים. הנה מעט מהרשמים ומאיתותי האזהרה שהם מציגים.


ראשית קצת סדר

נגיף הקורונה שבתחילת הדרך נראה כמשהו מסרטים הוליודיים, הולך ומתגלה כנגיף נשימתי מדבק ומסוכן במיוחד לאנשים (משמעותית יותר זכרים מנקבות) מעל לגיל 70 עם מחלות רקע בעיקר מחלות לב, וסוכרת ויתר לחץ דם.

כבר כיום ברור שנגיף הקורונה הוא "תשלום מראש במזומן". אם בודקים את נתוני סך התמותה בעת הקורונה לעומת נתוני התמותה הרגילים, מסתבר שכשמבצעים פריסה שנתית כמעט ואין שום הבדל. קרי, כוחו של נגיף הקורונה בתוקפנותו קצרת המועד.

מכאן נובע גם הצורך להגן בראש ובראשונה על קבוצות הסיכון שהן בעיקרן שוהי בתי האבות ואנשים מבוגרים ונכים בעלי מחלות רקע מהותיות.

לא פלא שהדבר הראשון שעשו צוותי הלוחמה הביולוגית הרוסים, כשהגיעו לאזור הנגוע ביותר באיטליה, הוא לחטא לחלוטין את בתי האבות ולמנוע כניסה אליהם לאחר מכן תוך ציוד הצוות הטיפולי בערכות מגן.

ומה עושים

היום ברור לחלוטין שהנזק הכלכלי שגורם נגיף הקורונה הוא בממדים מפלצתיים. החזרה לחיי שגרה היא מטרת העל של כל מדינה על-פני כדור-הארץ. גם הדרך לכך ברורה לחלוטין: בדיקות בדיקות ועוד בדיקות. בדיקות פרטניות, בדיקות לכל נבדק, בדיקות למעגלי ההדבקות ובדיקות מדגמיות. כמות הולמת של בדיקות, מערכת עיבוד נתונים משוכללת ובידוד נושם היא הדרך ואין בלתה.

מודל שפותח על-ידי פרופ' אמנון שעשוע (מובילאיי) שנבדק על-ידי מומחים עולמיים במיטב האוניברסיטאות בארץ ובעולם, מראה בצורה הברורה ביותר כי ניתן לשחרר מסגר כמעט מחצית מאוכלוסיית ישראל מן הסדר. התוצאות הכלכליות של הסגר יורגשו הרבה אחרי שיעלמו התוצאות הבריאותיות.

ואצלנו?

אין ספק שוועדות חקירה רבות עוד ישבו על המדוכה. מדוע התעקש משרד הבריאות שלא לבצע כמות גדולה של בדיקות כבר מרגע שהיה ברור במדינות המקדימות אותנו במספר שבועות שזו הדרך ואין-בלתה. גם קרבות הרחוב שניהלו פרנסי משרד הבריאות והפרופסורים מטעמם במערכת הביטחון על גבם של אזרחי המדינה תיזכר לדראון עולם. למרבה התמיהה, החליף משרד הבריאות את עמדתו, וכעת הוא מבשר לנו שבקרוב (אשרי המאמין) נגיע ל-30,000 בדיקות מדי יום.

ועכשיו נוספת לתמיהה גם פרשיה הדורשת חקירה מיידית של משרד המבקר ויתכן שאף יותר מכך. חברת my heritage הודיעה כי חתמה הסכם עם משרד הבריאות וחברת BGI הסינית להטסת רכבת אווירית למדינת ישראל, כך שבעוד כ-10 ימים יקימו הסינים מעבדת ענק לשמחת הכלל ויוכלו לבצע כ-20 אלף בדיקות ביום. היידד, ניצלנו!

לצורך זאת תגייס חברת my heritage - 150 עובדי מעבדה (היכן יש מיותרים?) ותקים מעבדה במהירות הבזק. לחברה זו הובטח אישור מצד משרד הבריאות מהרגע להרגע. מקורות בכירים מסרו שהובטח לחברה סכום "צנוע" של 5 מיליון דולר עבור ישועתנו. אביו מולידו של המהלך במשרד הבריאות הוא המנכ"ל הפעלתני מר משה בר סימן טוב.

וכאן מתחילות תמיהות רבות:

חברת ADI המיצגת את BGI בארץ דיווחה קבל עם ותקשורת כי הביאה 200 אלף בדיקות. בחורינו המצוינים ביותר דאגו להביא עוד 100 אלף בדיקות מאותה BGI. מדוע איפה לא יביאו עוד בדיקות מאותה חברת BGI שמומחים טוענים שיש בדיקות טובות בהרבה מהן וישתמשו בהן במעבדות הקיימות.

ולכך נוספת תמיהה גדולה פי כמה: חברת my heritage היא חברה העוסקת בריצוף. גם BGI הסינית עוסקת בכך. חברת BGI מוקצית במרבית העולם, ואינה יכולה לפעול במדינות רבות, משני טעמים:

  • טענות קשות של חברת אילומינה האמריקנית על הפרות פטנטים.
  • טענות הנשמעות כי הסינים אינם מאפשרים הפעלה עצמאית של מכשירי הריצוף שלהם ומשכך מעתיקים את נתונים הגנום.

קרי: אם אנו מחפשים דרך נהדרת גם להסתכסך עם האמריקנים, ובאותו זמן למסור את נתוני הגנום של מאות אלפי אזרחים ישראלים לסינים - הרי מוחו הקודח של מנכ"ל משרד הבריאות (בגיבוי נתניהו?) מצא את הדרך.

האם מצאה לה BGI דרך להמיר מקומה מאי-המצורעים ולהיות מושיע היהודים? לכך אפשר להקדיש פרק נוסף במצעד האיוולת היהודים.

סביר להניח שאם התוכנית תצא לפועל - בשלב זה נראה שהתוכנית טורפדה בעקבות מידע בעייתי שהוצף - לא נראה הרבה חיבוקים ונישוקים מצידו של הנשיא דונלד טראמפ לנתניהו אפילו לא ממרחק 2 מטר.

ממשלת 32

ראש ממשלתנו שולף לנו גרפים מפחידים, מנכ"ל משרד הבריאות מדבר בדיונים סגורים על "אירוע שואתי", והגרוטו של כל האיתמרים מציע לנו להצטייד במנות קרב. לנגד עיננו נהרס המשק ונהרסת מדינת ישראל.

למרות שאין ספק שגם אם נהיה כוונצואלה עדיין יריבו השרים על מטרות ועל עור הצבי, ברי כי אין לממשלה שתוקם שום בסיס מדעי וודאי, שום מנדט מוסרי להחריב את המשק בהחלטות שנראות כאילו נלקחו מספר הבלגן הישראלי לדורותיו. נהמות של אי-שביעות רצון מתחילות להישמע מכיוונן של חברות רב-לאומיות שונות.

אם אין ברצוננו להתעורר לבוקר שבו נתניהו הוא ראש ממשלת פחחוני
ה -Downturn Nation במקום ה-Start up Nation, הרי חייבים להפסיק את מצעד הטירוף. ובמקום לרוץ אחרי בודדים בפארק ולהשית עליהם קנסות, לחפש את הגרוש במקום שהוא אבד, קרי: שכונות חרדים בבני ברק, דרום תל אביב, אלעד, ירושלים ועוד.

חייבים ששר הבריאות שלנו יהיה מומחה ביצועיסט וייעזר במומחים חדשים שיקנו ביטחון לעם. לשר יעקב ליצמן אין לא רק את הידע, אלא גם את המנדט המוסרי לדרוש הקרבה עילאית מהעם, בעוד שחלקים שלמים של המגזר ממנו הוא בא עושים דין לעצמם.

עתה כמעט הסתיים הפייאסקו הפוליטי. חייב הציבור להשמיע את קולו ברמה.

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  02/04/2020
יואב יצחק
+כמה טוב שבא הלילה
10:52 02/04/20  |  דני בז   |   לרשימה המלאה
כמה טוב שבא הלילה והגעגוע למשפחה שוב לא שולח אותך בדמעות אל החלון  ▪  לנופף לשלום ולהפריח נשיקות, שהרי כולם באו לבקר, והם שוב פה, אצלנו בסלון
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הוצאות האשראי על מזון זינקו ב-35%
10:18 02/04/20  |  איציק וולף
תבהלת הקורונה הביאה לעלייה חדה של 35% ברכישת מזון ברשתות השיווק. כך עולה מנתוני שירותי בנקאות אוטומטיים (שב"א).

על-פי נתוני שב"א הוצאות הישראלים באשראי ברשתות המזון בחודש מרס עמדו על סכום כולל של כ-3.49 מיליארד שקלים. 35% יותר מבחודש פברואר. גם הרכישות אונליין זינקו, בשיעור של 27%, ועמדו בחודש מרס על סכום כולל של יותר מ-440 מיליון שקל, לעומת 347 מיליון שקלים בחודש פברואר.

מדובר, ככל הנראה, בנתון המושפע גם מהסתערות הישראלים על רשתות השיווק בשל חוסר הוודאות שנגרם בשבועות האחרונים, אך גם מן העונתיות ומחג הפסח שיחול בעוד כשבוע.

בכל שנה מתרכז עיקר עסקות האשראי ברשתות המזון בשבוע, או בשבועיים, שלפני פסח. השנה - בשל חוסר הוודאות, רבים הקדימו לערוך את הקניות לחג. בשל כך, ניתן לראות זינוק של 40.7% בעסקות שבוצעו במרס השנה לעומת הקניות ברשתות המזון במרס 2019, אשר הסתכמו בסכום של 2.48 מיליארד שקלים. זאת, בין היתר משום שחג הפסח חל אז ב-19 באפריל, ומשום כך השפיע פחות על הרכישות בחודש מרס.

ההשפעה העונתית מורגשת גם ביחס לרכישות אונליין ביחס למרס 2019. לעומת חודש מרס 2019 מדובר בזינוק של 48.2% כאשר אשתקד עמד סכום הרכישות בעסקות אונליין על 297.6 מיליון שקל.
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+אל תהיו חולים בארצות הברית
09:43 02/04/20  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכישלון של מערכת הבריאות האמריקנית מתגלה בכל היקפו בימי הקורונה. עשרות מיליוני אמריקנים עלולים שלא לקבל טיפול, משום שאין להם ביטוח בריאות או שהם מכוסים בצורה חלקית בלבד. איזה הבדל לעומת המערכת שלנו, המבטיחה טיפול מלא לכולם
(אחיות במדינת מיזורי [צילום: צ'רלי רידל, AP])
+קצין הכנסת סגר ובודד את לשכת שר הבריאות
09:30 02/04/20  |  איציק וולף
קצין הכנסת הורה לסגור ולבודד את לשכתו של שר הבריאות, יעקב ליצמן, לאחר שחלה בקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש מוסד יוסי כהן, יצאו לבידוד נוכח זאת ששהו בקרבתו של ליצמן בשבועיים האחרונים. עוזריו של ליצמן ומזכירותיו יצאו גם הם לבידוד.
+בר סימן טוב ישהה בבידוד בשיבא
09:24 02/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות ייכנס לבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא, הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים  ▪  "אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים, רצף השליטה על האירוע ימשך"
(בר סימן טוב. חובה להישמע להוראות [צילום: פלאש 90])
+חולה קורונה בן 87 נפטר בבית החולים סורוקה
09:17 02/04/20  |  איציק וולף
חולה קורונה בן 87 נפטר בבית החולים סורוקה בבאר שבע. החולה הועבר אתמול מבית אבות בבאר שבע במצב אנוש.

ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים היעודית לחולי קורונה בסורוקה מקבוצת כללית, מאושפזים כעת 19 מטופלים: 5 במצב קשה, 2 במצב בינוני והשאר במצב קל.
אמש שוחררה אישה בשנות ה 60 לחייה לאחר שהחלימה ותוצאות הבדיקות שלה היו שליליות.
+שלוש ההחלטות הנחוצות כעת לארה"ב
09:07 02/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מייסד מיקרוסופט ואחד הפילנתרופים המובילים בעולם מציע: גישה לאומית עקבית להסגר כדי למנוע הדבקה, העברת הבדיקות לידי הממשל הפדרלי והגדלת מספרן, וגישה מבוססת נתונים כדי לפתח תרופות וחיסונים  ▪  החלטות נכונות כעת, מדגיש גייטס, יצילו חיים ויחזירו את ארה"ב לעבודה
גייטס. חלון ההזדמנויות לא נסגר [צילום: AP]
עדיפות עליונה לעובדי רפואה [צילום: מרי אלטפר, AP]
+מספר חולי הקורונה בישראל: 6,211
09:05 02/04/20  |  איציק וולף
מספר חולי הקורונה בישראל עומד הבוקר (יום ה', 2.4.20) על 6,211. 289 החלימו מן המחלה, 29 נפטרו לאחר שלקו בנגיף.

מצבם של 107 חולים מוגדר קשה, מצבם של 127 - בינוני ומצבם של 5,659 הוגדר קל.
+תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר
08:48 02/04/20  |  מיכל שרגא   |   לרשימה המלאה
כשעוסקים בהחלמה אינטגרטיבית, אנחנו מדברים על לרפא את האדם, ולא רק לרפא את המחלה  ▪  הרפואה הקונבנציונלית, לעיתים יודעת, ולעיתים אינה יודעת, לרפא את המחלה
(ביטוי לחסימה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+כ-8,000 דגימות לאבחון חולי קורונה נלקחו אתמול במתחמי "היבדק וסע"
08:45 02/04/20  |  מירב ארד
כ-8,000 דגימות לאבחון חולי קורונה נלקחו אתמול במתחמי "היבדק וסע" ברחבי הארץ. היום ייפתחו עמדות בדיקה ניידות באשקלון, טירה, כפר קאסם ומזרח ירושלים. זאת לצד המתחמים הקבועים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע
+ח"כ דיין: להחליף את שר הבריאות שחלה בקורונה
08:18 02/04/20  |  איציק וולף
ח"כ עוזי דיין (הליכוד) קורא להחליף את שר הבריאות ליצמן או להעביר את האחריות למשרד אחר בעקבות מצבו הבריאותי. זאת, לאחר שליצמן ורעייתו אובחנו כחולי קורונה.

"‏עקב מחלת הקורונה של שר הבריאות ליצמן, שכולנו מאחלים לו ולרעייתו רפואה שלמה ומהירה, צריך עכשיו למפות מי צריך להיכנס לבידוד - משרדי הבריאות והאוצר, מל"ל, מוסד, אחרים. ולפי מצבו של ליצמן לשקול החלפתו ואפילו העברת אחריות ממשרד הבריאות", אמר.
+השר ליצמן אובחן כחולה בקורונה;
אישים בכירים רבים נתונים לסיכון
02:02 02/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
איתו נדבקה גם רעייתו והשניים חשים בטוב  ▪  ראש הממשלה, ראש המוסד וראש המל״ל נפגשו בימים האחרונים עם השר וייאלצו להכנס לבידוד  ▪  חקירה אפידמיולוגית תגלה בקרוב האם גם בכירים בצמרת מערכת הבריאות שנחשפו לשר יידרשו לשהות בבידוד  ▪  ראש הממשלה עודכן בפרטים  ▪  ליצמן ינהל את המשרד מביתו, אך ייתכן שהשרביט לטיפול במשבר יועבר למשרד הביטחון
(השר ליצמן במסיבת עיתונאים עם רה"מ ומנכ"ל משרדו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בני ברק: ביקור טכנאי שירות ילווה בידי פקח
01:27 02/04/20  |  עידן יוסף
משרד התקשורת בחן את בקשת בזק לאפשר לה להימנע מביקורי בית של טכנאים בבני ברק מחשש להידבקותם בקורונה, והחליט כי אל"ם (מיל') אבי כהן יהיה איש הקשר לכל סוגיות התקשורת בעיר. כהן יוודא שכל כניסת טכנאי שירות לבית מגורים תלווה ע"י פקח עירוני שילווה את הטכנאי, יוודא שבני הבית נכנסים לחדר צדדי או מתפנים מהבית בזמן שהטכנאי נכנס לדירה. במקביל הלשכה המשפטית בוחנת הסדר משלים לאור הנחיות שיינתנו על ידי משרד הבריאות.
+כ-8,000 בדיקות קורונה בוצעו היום במתחמים הניידים
22:57 01/04/20  |  איציק וולף
כ-8,000 דגימות לבדיקת נגיף הקורונה בוצעו היום (יום ד', 1.4.20) על ידי צוותי מד"א בכל רחבי הארץ. לצד המשך ביצוע הבדיקות בבתים, יותר מ-5,000 בני אדם הגיעו למתחמי "היבדק וסע" הקבועים והניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות.

במתחם "היבדק וסע" בתל אביב נדגמו כ-1,200 בני אדם עד לשעה זו, בירושלים כ-880, בחיפה כ-1,100, ובבאר שבע נלקחו עד לשעה זו דגימות מכ-650 נבדקים. במקביל, במתחם הנייד של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות שהגיע לאשדוד נדגמו 459 בני אדם, בבני ברק 160, במודיעין 567, ובמתחם הנייד ברהט נדגמו 180 בני אדם.

לצד המתחמים הקבועים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ימשיכו לפעול מחר מתחמי "היבדק וסע" הניידים בבני ברק, מודיעין ורהט. מתחמים ניידים נוספים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות יגיעו מחר גם לאשקלון, טירה, כפר קאסם ומזרח ירושלים.
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+בן 72 שנפטר הבוקר בשערי צדק התגלה כחולה קורונה
22:19 01/04/20  |  איציק וולף
גבר בן 72 שהובא אתמול בלילה על ידי מד"א במצב קשה מאוד למרכז הרפואי שערי צדק, נפטר בשעות הבוקר. בשל המצב הקשה בו הגיע, הגבר טופל בחדר מבודד על ידי צוות ממוגן ונלקחה בדיקה לקורונה. הערב התקבלה תשובה חיובית.
+בימים כאלה - עדיף להיות בישראל
21:55 01/04/20  |  מאיר דודאי   |   לרשימה המלאה
יש מה ללמוד ממדינות אחרות לגבי תכנון, ניהול ועוד  ▪  אבל ברמה הפרטנית יש לנו משהו שלא מצאתי בעולם - ראש גדול של כל ישראלי  ▪  האיכפתיות וגם המרפקים הופכים את ההתמודדות הישראלית עם הקורונה ליעילה  ▪  אחרי שיא משבר הקורונה בוודאי תתחיל ישראל לייצא ציוד, ידע וטכנולוגיה למדינות שעדיין יהיו בשיא המשבר
(משלוח מכונות ההנשמה. לשים יד על הציוד [צילום: משרד הבריאות])
+אין יוצא ואין בא לבני ברק
21:13 01/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע על הידוק הסגר על העיר בני ברק שבה התגלו כ-1,000 נשאי קורונה  ▪  מהערב נדרשים האזרחים לכסות את פניהם במסכות בעת יציאה למרחב הציבורי  ▪  מענק בסך 500 שקל לילד עד גיל 18 - עד לארבעה ילדים - יועבר לחשבונות כל האזרחים, כפוף לחקיקת בזק
נתניהו. הסכנה לא מאחורינו [צילום: מן הטלוויזיה]
ההנחיות החדשות של משרד הבריאות
+מספר חולי הקורונה בישראל: 6,092
20:39 01/04/20  |  איציק וולף
מספר חולי הקורונה בישראל עומד על 6,092, כך נמסר (יום ד', 1.4.20) ממשרד הבריאות. עד היום החלימו מן המחלה 241 חולים ונפטרו 25.

95 מתוך החולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים השונים - 81 מהם מונשמים, 129 מאושפזים במצב בינוני ו-439 מאושפזים במצב קל.

700 מתוך חולי הקורונה נמצאים במלונות הקורונה השונים, 3,128 נמצאים בבתיהם ו-1,339 ממתינים להחלטה האם יטופלו בקהילה או יאושפזו.
+נוסעי טיסה מניו-יורק שוחררו לבתיהם
20:13 01/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בשל קושי משפטי להעביר את הנוסעים למלונית קורונה מבלי שחתמו מראש על טופס הסכמה הוחלט לשחרר את כל הנוסעים שלא נמצאו סובלים מחום או מתסמיני קורונה לבידוד בבתיהם  ▪  15 נוסעים הצהירו שאין באפשרותם לקיים בידוד ביתי והועברו למלון פרימה פארק בירושלים
([צילום: איתמר לוין])
+900 אחיות הוסמכו בהליך מזורז, התקנים אושרו
19:40 01/04/20  |  איציק וולף
בהנחיית שר הבריאות ומנכל המשרד, משרד הבריאות הסמיך בהליך מהיר 900 אחיות מוסמכות. ממשרד הבריאות נמסר כי ההיתרים לעבודה כאחיות מוסמכות אושרו וגם התקנים.

״אנחנו בעיצומה של התפרצות פנדמית עולמית ולכן צריך לבצע צעדים מיידים. תוספת כוח אדם של אחיות ותקנים היא ברוכה ותעזור מאוד לצוותים בשטח. זוהי לא התוספת היחידה ואנחנו עמלים על תוספות והכשרות נוספות שיסייעו במערכה הלאומית שאנחנו מתמודדים מולה", אמרה ד״ר שושי גולדברג אחות ראשית במשרד הבריאות.
+שופרסל ורמי לוי יספקו סל מובנה לפסח
19:28 01/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סל המזון של הרשת "רמי לוי" מכיל כ-60 מוצרים בעלות של 767 שקלים  ▪  סל המזון של רשת "שופרסל" מורכב מ-68 המוצרים הכלולים בסל המזון הבסיסי של משרד הכלכלה שעליהם תוסיף הרשת מוצרים נוספים
([צילום: איתמר לוין])
+צומצמו ל-15% סניפי הבנקים הפתוחים לקבלת קהל
19:07 01/04/20  |  אציק וולףי
הפיקוח על הבנקים הורה לבנקים לצמצם את שעות קבלת הקהל בסניפיהם ומהיום יפחת שיעור הסניפים הפתוחים לקבלת קהל ל-15% מכלל הסניפים.

קבלת הקהל תרוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית, בהם יינתנו שירותי משיכה והפקדת מזומנים ושירותי משיכה והפקדת שיקים בלבד. שירותים אחרים יינתנו בכפוף לתיאום מראש ולזמינות השירות בסניף או באמצעים הדיגיטליים ובמוקדי השירות הטלפוני.

מבנק ישראל נמסר כי צעד זה יאפשר המשכיות במתן השירותים הבנקאיים לציבור הרחב, תוך שמירה על בריאות הציבור.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת ושערוריית הקורונה
תגובות  [ 73 ] מוצגות   [ 73 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דתיים וחרדים סכנה
1/04/20 21:20
2
עוד סתם אחד
1/04/20 22:43
 
עוגי
13/04/20 22:26
3
בני בנקר
1/04/20 23:09
 
עודד הנודד
2/04/20 01:20
 
בני בנקר
2/04/20 11:49
4
רן ב
1/04/20 23:22
5
עודד הנודד
2/04/20 01:11
6
יואב יצחק שמכשיר
2/04/20 06:34
7
רוני יפ
2/04/20 07:18
8
רון ה.
2/04/20 07:46
9
סתם אני
2/04/20 08:07
10
יעקב מועלם
2/04/20 08:07
11
קובגר
2/04/20 08:16
12
ביביסט
2/04/20 09:37
13
אבי כהן
2/04/20 09:43
14
קצין ומפקד קרבי
2/04/20 12:38
15
איתי וייס
2/04/20 17:17
16
דן2
2/04/20 17:55
17
חשדנית
2/04/20 18:04
18
בזילי,,
2/04/20 18:35
19
חשדנית
2/04/20 22:39
20
שונסי גנצינר
3/04/20 02:18
21
חשדנית
3/04/20 12:01
22
חשדנית
3/04/20 12:30
 
דתים+חרדים=טפילים
3/04/20 14:46
 
חשדנית
3/04/20 16:09
23
חשדנית
4/04/20 16:48
 
חשדנית
16/07/22 17:04
24
חשדנית
4/04/20 17:10
 
חשדנית
4/04/20 23:20
 
חשדנית
18/04/20 15:57
25
חשדנית
4/04/20 23:39
 
בן נאמן
8/04/20 10:33
 
חשדנית
10/04/20 15:35
26
בידוד מזוייף
5/04/20 14:16
27
יאיר ל
5/04/20 15:59
28
ב.ניצן
8/04/20 08:26
 
עוד סתם אחד
8/04/20 20:51
 
ב.ניצן
9/04/20 23:15
29
חשדנית
9/04/20 18:55
30
חשדנית
9/04/20 19:13
31
חשדנית
11/04/20 10:51
 
חשדנית
11/04/20 17:25
 
חשדנית
11/04/20 17:45
32
חשדנית
11/04/20 19:19
 
חשדנית
13/12/22 20:39
33
חשדנית
11/04/20 21:04
 
שמחה חן
12/04/20 07:30
34
חשדנית
11/04/20 21:09
 
חשדנית
11/04/20 21:47
 
חשדנית
17/04/20 09:17
 
חשדנית
11/04/20 21:54
 
חשדנית
20/06/23 22:26
35
חשדנית
11/04/20 21:15
 
חשדנית
11/04/20 22:04
36
חשדנית
11/04/20 22:18
37
חשדנית
11/04/20 22:27
38
חשדנית
12/04/20 02:29
39
באמת מעניין
13/04/20 10:38
40
חשדנית
14/04/20 01:20
 
חשדנית
14/01/21 16:53
41
חשדנית
14/04/20 01:26
 
רון ה.
14/04/20 19:16
 
חשדנית
15/04/20 14:44
42
חשדנית
15/04/20 14:01
43
חשדנית
15/04/20 20:46
 
חשדנית
16/04/20 21:08
44
חשדנית
15/04/20 20:52
45
חשדנית
16/04/20 00:32
46
חשדנית
16/04/20 00:42
47
חשדנית
16/04/20 00:58
48
חשדנית
23/06/23 00:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
נוסעי טיסה שהגיעה לישראל (יום ד', 1.4.20) מניו-יורק לא ייכנסו לבידוד במלונות קורונה אלא יישלחו לבתיהם. זאת, על-אף הנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבודד את כל הבאים לישראל ממדינות מוכות קורונה.
01/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשתות השיווק שופרסל ורמי לוי יספקו ללקוחותיהן סלי מוצרים מוגדרים מראש שאותו יוכלו לרכוש ולאסוף מרשת השיווק בלי שהות מיותרת בתוך החנות, או להזמין את סל המוצרים במשלוח לבתיהם.
01/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מי שהאזין בשבועות האחרונים לנשיא דונלד טראמפ וליועציו, היה עשוי לקבל את הרושם שעל האמריקנים לבחור בין בריאות מיטבית לבין כלכלה מיטבית: או שנציל חיים או שנציל את המשק. זה לא כך, אומרת קתרין ראמפל, בעלת טור בוושינגטון פוסט. כמעט כל הכלכלנים תמימי דעים: הדרך להציל את הכלכלה היא קודם כל להציל חיים – להמשיך את ההגבלות עד שהמגיפה לכל הפחות תהיה ניתנת להכלה.
01/04/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חברת אל-על הודיעה כי לא תחדש את כל טיסותיה הסדירות עד ל-2 במאי 2020. מדובר בהארכה של השעיית הפעילות שעליה הכריזה החברה בשבוע שעבר ושהייתה אמורה להימשך שבוע בלבד.
01/04/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בישיבתה הטלפונית הלילית, קיבלה הממשלה שלוש החלטות, שאותן מפרסם (יום ד', 1.4.20) כתב חדשות 12 ירון אברהם:
01/04/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
מה השכיח מהראשון לציון, שאיים עכשיו בירידה המונית מהארץ אם החרדים יחויבו בגיוס לצה"ל, את פסיקתו בשנת כניסתו לתפקידו שקבעה כי מי שאינו לומד בישיבה חייב להתגייס?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
מלחמות של היוונים בפרסים; המטה הכללי האינטלקטואלי של אלכסנדר מוקדון; מלחמות הרומאים בגרמנים; מלחמות הפרסים בערבים; מלחמות ביפן; מלחמת רוברט קלייב בהודו; לקחים היסטוריים שראשי הממשל...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הסנאטור צ'אק שומר יצא בקריאה להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלת ישראל    דבריו משרתים את המפלגה הרפובליקנית בשנת בחירות    יו"ר בית הנבחרים, ג'ונסון, הוא בין השוללים לחלוטין את ...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
בכלל הידיעות המגיעות מהחזית, מצויות גם כאלו המספרות על נפילת חיילים/גיבורים העושים שירות מילואים ולעיתים קרובות מצורפות להן המילים "הותיר אחריו אלמנה ו-3 ילדים" ולעיתים קרובות, קרו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il