|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

חוק לחיים

האם חוק לחיים הוא 'כבוד האדם וחירותו'? רק בזכות בית המשפט היהודי ושופטיו הקראים יכולים המופתי, אחמד טיבי ורעים להצהיר: אנחנו בעלי הבית! כי הלאומיות היהודית-ישראלית היא בעיני בית המשפט כאין ואפס לעומת בחוק כבוד האדם וחירותו
02/04/2020  |   אורי שרגיל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
את החיים ואת היטוב ואת המוות ואת הרע [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

החוק הרביעי של פרופ' ג'ורדן פיטרסון בספרו '12 חוקים לחיים' אומר: השווה עצמך למי שהיית אתמול ולא למה שמישהו אחר - היום. מובן שזה מזכיר לנו מערכת עקרונות וזר אגדות-עם הלקוחים מתוך המסורת היהודית. לא פלא בעיני. לי זה מזכיר סיפור חסידי על ר' זושא מאניפולי, תלמידו של המגיד-ממזריטש, שנשאל ממה הוא מפחד? הוא הסביר כי בעתיד, כשיעמוד לפני כס משפטו של הריבון - לא יחשוש לענות אם ישאל, הנהגת כמו משה רבנו? הנהגת כמו הרמב"ם? הנהגת כמו הבעש"ט? מדוע אינך כמו ראשי ישראל? לכך יש לו תשובה טובה: הוא פרעוש - וכי ניתן להשוותו לגיבורי ישראל? אבל אם יישאל - זושא, האם נהגת כמו ר' זושא? זו שאלה מפחידה, תשובה אין לו...

'צדק-קוסמי-אנושי'. כלומר, מוסר-בולשביקי, הינו, לצערי, מוטציה שחצנית-מרעילה של תפיסת עולם יהודית הומנית. לא פלא שיהודים רבים כל-כך נתפסו בקורי האשליה ההזויה, רבים מהם אידיוטים שימושיים נאורים שחוללו אסונות. הבולשביזם המצוי תפס את האדם בגרונו וחנק, כפה עליו את היפוכו של החוק הרביעי הנ"ל. כלומר- היפוך האנושיות לטימטום. ראה סטלין - להלכה, שמש העמים. למעשה - סמל התגלמות הרוע האנושי.

לפני כניסת בני ישראל לארץ המובטחת נאמר: "רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע" (דברים ל/ט"ו). לא נאמר שהחיים הם האמת והמוות הוא השקר. מציאות 'אמת-ושקר' שררה רק בגן-עדן, במחיצת הבורא. על פני האדמה, בעולמנו, שוררים הטוב והרע שהם מוסכמות. תערובת ה'טוב-ורע' - זו התהום (העולם) שלתוכה נפל האדם כשאכל מעץ הדעת. החרב המתהפכת (ספק, בלבול) בשער הכניסה/יציאה מהגן פילחה וקטעה את המציאות (אמת), השליכה אותו לעולם של צללים שהם העלם והסתר, חוסר ודאות, תהייה. בעולמנו קשה להחליט מה טוב ומה רע - כי אין אמת בנמצא.

תכונתו של האדם, שמנסה, בכל רגע נתון, לתמרן עצמו למצב של שליטה בהגאים, בטוב וברע. התורה מכנה אותה: 'כוחי ועוצם ידי'. שאיפה לשלוט בגורלו, בבושה, בתחושת האשמה שלו הביאה אותו, בין השאר, לתפור לעצמו בגד (לשון בגידה במהותו) מעלי תאנה, להתחבא בגן מפני הבורא, להרוג את הבל אחיו, לעשות שם ולהקים 'עיר' בה מגדל שראשו בשמים - ואז "לֹא יִבָּצֵר מֵהֶם כֹּל אֲשֶׁר יָזְמוּ לַעֲשׂוֹת" (בראשית יא/ו). המילה 'יבצר' מופיעה עוד פעם בכתובים - בדבריו של איוב אל הבורא (איוב מב/ב): "ידעת [יָדַעְתִּי] כִּי כֹל תּוּכָל וְלֹא יִבָּצֵר מִמְּךָ מְזִמָּה". בני אדם מבקשים לסלק את האל ולהמליך עצמם על העולם. זו מהות השליטה, זה כמעט הצליח במגדל-בבל, כמעט הצליח במגדל הבולשביקי - שניהם הוקמו להעצים את רוח זכויות האדם וחירותו.

בעולם יחסי של 'טוב ורע' קובע השליט (האדם) מה טוב ומה רע. אם סטאלין (בשם האדם - המפלגה) מחליט לחסל את האיכרים האוקראינים לטובתו - מה לנו כי נלין? הוא מייצג בשמנו חוק וסדר. אם היטלר מחליט בשם הלאום הגרמני לכבוש מרחב מחייה - מה לנו כי נלין? אמות המידה הן טוב ורע. האידיאולוגיה תמשיך לנצח גם בעתיד לא מפני שהיא אמת אלא מפני שהיא תותח בידיו של האדם שהפך עצמו לאל. עובדות (אמת) לא עומדות בדרכה ולא מהוות מכשול - היא גורסת אותן, מזון לאידיוטים שימושיים. כך הנאציזם, כך הבולשביזם וכך כל תנועות-טהרנות, במסגרת כנסייתית או מחוצה לה.

מה עושים היהודים?

בתורה נחשפו ניצני כפירה בכת מתנגדים (מפלגת בלג"ץ) בשם - קורח ועדתו. הם אומרים למשה:" ...רַב-לָכֶם כִּי כָל-הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים וּבְתוֹכָם יְהוָה וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ עַל-קְהַל יְהוָה". בעיניהם קדושתם מוחלטת. אותם בלעה האדמה... חלפו דורות והתחולל מאבק נוראי, לחיים ולמוות, בין היהדות לקראות - והאדמה לא פערה פה. הקראים התעלמו ממסורת התורה שבע"פ (הלכה) ודבקו במטרה (קדושה). הגויים הלכו עוד צעד, הפשיטו את עור הרעיון הזה וטענו כי המטרה מקדשת את כל האמצעים. שלא תהיה טעות, הקראים היו יהודים. במאות התשיעית והעשירית הם היוו כ-40% מבני עמנו. היום הם פחות מ-1%.

הפסוק - "לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת" הביא לכך שבבתיהם שרר החושך כל השבת. הם נהגו בקדושה כ'אנשי אמת' - איפה הם היום, מי בלע אותם? לעומתם היהדות-הרבנית פסקה כי משמעות הפסוק שסופו:"... לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ" - כלולה במסגרת ההלכה 'בטל בשישים': אם טיפת חלב נושרת לסיר שבו מתבשל בשר - המזון כשר. מדובר בהבנה אנושית של מגבלות האדם, שטיפת חלב זניחה, לכן טוב הבשר למאכל. דינם של הקראים נחרץ בשל דבקותם, לכאורה, באידיאולוגיה שהאדם הוא טוטאלי, הוא האל - דחייה של מושגי טוב-ורע (מסורת היהדות) על פני האדמה.

חוק כבוד האדם ומבחן חרותו

לא צריך להיות משפטן כדי להבין מה בונה ומה הורס אותנו, וכיצד. כשאתה מקצין (כשאתה דורש אמת מוחלטת) בעולם יחסי של טוב-ורע - תביא אסון. נאמר בהושע, "כִּי רוּחַ יִזְרָעוּ וְסוּפָתָה יִקְצֹרוּ". רוח - זה רעיון מופשט, אידיאל, שיש לו יכולת יחסית בלבד בעולם החומר. היהדות לקחה את הרעיונות המופשטים (אמת) של התורה והנביאים ו'תרגמה' אותם לקוד התנהגות-אנושית (הלכה) במסגרות של טוב ורע. במקום שאין הלכה (גדרים וסייגים נאותים) - צומחים משטרי זוועה. להזכירכם, הנאציזם עלה לשלטון באורח דמוקרטי לחלוטין. הבולשביזם ביצע הפיכה כי הוא מכנה עצמו מהפכה (הפך סדום ועמורה?). האידיאל הבולשביקי שואף לחלק שפע של צדק, אנושיות, שוויון, זכויות וחירות לכל אדם בשווה.

ההרס שהשיג אמור היה להיות שווה לכל הדעות. הקומוניזם משמעותו - האדם הוא האל השופע והיוצר, לכן הוא אוניברסלי בלי גבולות וזהויות. בעצם זו סערת דת שהשתוללה בעולם. הוי, כמה אהבנו את הרעיון בנעורינו. אבל אסור לכם לשכוח שורה מצ'וקמקת באינטרנציונל - "עולם ישן עדי היסוד נחרימה". מי שקרא בספר יהושע - מבין מה פרוש נחרימה. כלומר, בניסיון להשליט אמת מוחלטת, האידיאולוגיה שואפת להחריב את מה שיש כדי להשליט את מה שאתה ואני אמורים להיות בבסיס רקמת הגותה: אידיאל. ואני אומר - אל תנסו לשחוט אותנו כדי להשיג, לכאורה, טיפת אמת בסיר הדם. האמת שייכת למשיח, שנאמר: "וַהֲרִיחוֹ בְּיִרְאַת יְהוָה וְלֹא לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט וְלֹא לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ" (ישעיה יא/ג).

בית משפט קראי

את חוק 'כבוד האדם וחירותו' וחוקים מכובדים אחרים תרגמו שופטים, שוחרי אמת מוחלטת באולמות בית המשפט-העליון, ל'מכות-מצרים' שהנחיתו דווקא על עם-ישראל בדרכו אל החופש. במפגש שבין אדם למדינה ביטלו השופטים את 'זכות העמידה' וכל אדם באשר לו שתי רגלים יכול לפנות לבג"ץ בכל עניין שאינו נוגע לו. במפגש שבין אדם ללאומיות ניצח הפרט על חשבון העם היהודי וטובתם של בני-ישראל. האם זה כך רק משום שהלאומיות נוטה כיום לפגוש את היהדות? כתוצאה מעיוותים בעולמות בית המשפט, יש בכנסת מפלגות ואישים שהמצע שלהם שולל את קיומה של מדינת-ישראל, תובע הפיכתה של מדינה יהודית ל'מדינת כל אזרחיה', תובע ביטול חוק-השבות ליהודים בטענה שהכל הינו מכלול גזענות.

המפעל הציוני האדיר של היהודים במאות ה-19 וה-20 הופך, בתמיכת בית משפט יהודי-דמוקרטי, למוקצה מחמת מיאוס במאה ה-21. בית המשפט גם ביטל, כבדרך אגב, את יכולת המדינה (רשות מקרקעי ישראל), הסוכנות היהודית וקק"ל ליישב יהודים בא"י כי זו פגיעה באזרח הערבי... כלומר, חוק הכבוד משמש לבטל את כל חוקי ההתיישבות שהייתה פה בעבר (הכל גזענות לשמה - אפרטהייד) ושלא תהיה בעתיד. אבל להזכירכם, הוא לא ביטל את יכולת ההתיישבות של מיעוטים כגון בדואים בנגב וכדומה. בג"ץ הטיל על רגליו את מימי פרשנות החוק כשהסמיך את עצמו לפסול חוקים בנימוק שהם 'בלתי-סבירים' ו/או 'בלתי-מידתיים' בעיניו...

רק בזכות בית המשפט היהודי ושופטיו הקראים יכולים המופתי, אחמד טיבי ורעים להצהיר: אנחנו בעלי הבית! כי הלאומיות היהודית-ישראלית היא בעיני בית המשפט כאין ואפס לעומת בחוק כבוד האדם וחירותו. 'אנשי החוק' במדינה, בראשם שופטי בג"ץ, בונים לנו מגדל בבל חדש. בשם האוניברסליות העולמית, הצדק הקוסמי, הנאורות הטהורה והאנושיות הצרופה - הם אומרים לנו: נלבנה לבנים ונשרפה לשרפה... הריצה המטורפת למחוזות חפץ של השוואה (זו גם בריחה ממסורת יהודית ל'חילוניות-מדעית') ללא רצון לבדוק מה אנחנו היום לעומת מה שהיינו אתמול, אלא כמה דומים אנו לשבדים, לנורבגים ולשוויצרים ברמת זכויות האזרח כפי שהם שואפים להיות מחר - היא 'פשע' נגד מדינת-ישראל. השריפה מאיימת לכלות את המדינה היהודית.

תאריך:  02/04/2020   |   עודכן:  02/04/2020
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כמה טוב שבא הלילה והניח לנפשנו המוטרדת לישון. לנוס משאון התקשורת בעוד הנשמה יוצאת למסעה המסתורי במרחבי היקום ובחלל החיצון.
02/04/2020  |  דני בז  |   יומני בלוגרים
במרכז העיר בוורלי הילס מסעדת דלי יהודית בשם "נייט אן אל" נייט, כמו גם אל, שניהם כבר לא בחיים, אך ילדיהם ונכדיהם עבדו עד לפני מספר חודשים בדלי. אחד הבנים היה יושב ואוכל שם ארוחת ערב מדי ערב, והסועדים המקומיים היו מברכים אותו בשלום (שמתם לב כמובן שציינתי את כיוון התנועה ההפוך מהמצופה - בד"כ הבעלים צריך היה לקבל בברכה את פני הסועדים, אך היה זה מכרה זהב, האנשים המשיכו לבוא והבעלים לא היו חמים במיוחד).
02/04/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
למרות מגיפת הקורונה הקשה הפוקדת את אירן משטר ההיאתולות לא מוותר על מדיניות ההתפשטות שלו במזרח התיכון, על יצוא אידיאולוגיית המהפכה הח'ומיינסטית ועל ההתבססות הצבאית שלו בסוריה. התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה ב-31 במרס על מטרות אירניות בשדה התעופה אלשאעיראת ושדה התעופה 4-T מעידות על המשך ההתבססות הצבאית האירנית וגם על הנחישות הישראלית להילחם במגמה הזו, במקביל למאמץ הצבאי האירני בסוריה, חידשו המורדים החות'ים בתימן, הנאמנים לאירן, את התקפות הטילים שלהם על סעודיה.
מה למד סוף-סוף הציבור על שלישיית לל"י לנד ההזויה? (יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, משה יעלון). הציבור למד שמדובר בשלישיה חסרת אחריות.
יצחק לנדסמן נולד בשנת 1930 בקיבוץ איילת השחר, בנם השני של הלל ורחל לנדסמן מראשוני הקיבוץ. אמו רחל לבית משפחת רודניצקי נפטרה ב-1937 בהיותו בגיל 7. אביו הלל לנדסמן עלה לארץ, בעליה השנייה ב-1913 כדי ללמוד בגימנסיה הרצליה בתל אביב, היה חבר ב"הגנה", ממייסדי איילת השחר, שימש מוכתר הישוב והיה ראש המועצה האזורית גליל העליון. להלל ורחל לנדסמן נולדו ארבעה ילדים: הבכור, אסף ניר, אחריו נולדו יצחק לנדסמן והתאומים יגאל לנדסמן וחסיה לנדסמן-חורש.
02/04/2020  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il