|   15:07:40
דלג
  יגאל יששכרוב  
עיתונאי-צלם, סופר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
דורית גבאי [צילום: יגאל יששכרוב]
איפה הם היום?

בוטיק למיסוי מקרקעין

דורית גבאי בת 57, בוגרת רשות המיסים, שנחשפה לגזענות במסגרת עבודתה, היא האישה היחידה בארץ, שיצאה ממשרד האוצר, שפתחה משרד בוטיק למיסוי מקרקעין, נאבקת לשנות מצבים בכלכלה, בהשכלה ובזכויות האדם, ונמנית על 7,000 סיינטולוגים מכל העולם שהגיעו לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר
05/04/2020  |   יגאל יששכרוב   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
קוראת פרק בסיינטולוגיה [צילום: יגאל יששכרוב]


מנהלת מאבק למתן זכות ייצוג של רואי חשבון ויועצי מס

"דורית גבאי החמודה, פלפלית עם תלתלים בצבע חום", כך היא מגדירה את עצמה בשיחתה איתי. עיניה החומות, חיוכה המתמשך הנסוך על פניה, גוון קולה העולה ויורד חליפות ושטף דיבורה המהיר, כאשר היא בוררת את מילותיה בקפידה, משלימים אצלה נוכחות וסמכותיות. ולא בכדי. הלוגו האישי שלה: לשלם פחות. כחוק. "השאיפה שלי, היא אומרת, לשנות מצבים בכלכלה, בהשכלה ובזכויות האדם".

דורית גבאי, כבוגרת רשות המיסים, היא האישה היחידה בארץ שיצאה משם וייסדה משרד מיסים עצמאי. כיום היא מובילה מאבק למתן זכות ייצוג של רואי חשבון ויועצי מס במסגרת חוק מיסוי מקרקעין, זכות הניתנת כיום רק בבלעדיות ורק לעורכי דין. "אני שואפת לשבור מונופול זה בשוק העבודה, היא מדגישה, ולאפשר חופש עיסוק לציבור משכיל ובעל המיומנויות והכישורים לעשות את עבודת הייצוג לפחות כמו עורכי הדין אם לא יותר טוב".

קידום שינוי מודל המס בישראל
בחדר עבודתה [צילום: יגאל יששכרוב]

באי מודאגת מהיעדר מדיניות מיסוי מזה עשרות שנים היא עוקבת אחר הנושא ומנסה לקדם את שינוי מודל המס בישראל
▪ ▪ ▪

בכלכלה ליברלית עם אופק חברתי שאינו פשוט, היא מתכוונת ופועלת לשכנע את המנהיגים ליצור מדיניות רב שנתית המבוססת על עקרונות של שוק חופשי עם איזון שיש בו כדי להכיל או להבטיח את הרווחה של השכבות החלשות.

לדבריה, מי שיוביל את הכלכלה בישראל לעצמאות ואיתנות פיננסית יפעל רק מתוך אינטרס של מדינת ישראל ותושביה בראיית ארוכת טווח. כל שר אוצר חדש שממונה, מנסה ליצור תוצאה מהירה לטווח כהונתו, מזניח פרויקטים שיזמו והתחילו בהם קודמיו ומשנה סדרי עדיפות לפי האג'נדה האישית או המפלגתית שלו. ולכן, כל החלפה של שר מעמיסה על המדינה עלויות ששולמו כבר ושאינן ממומשות בהתאם לתוכנית של זו שקדם לו, ומנגד מעמיד הוצאות חדשות ליצירת תוכניתו, שצריכה להתבצע היום ומהר כאשר הצהרות על התוכנית מופיעים כבר בכותרות העיתונות מבלי שהתחילו בה ומבלי שיודעים איך תתקיים.

בנוסף, המגזר העצמאי סובל מנטלים בלתי סבירים שקבועים בחוקים השונים. לדוגמה, איש עסקים קטן צריך להיות מצויד עם צוות מומחים ולשלם להם, כראוי, כמו למשל - רואה חשבון ברמה גבוהה, עם עו"ד לקבלת עזרה בתחום קשרי עובדים וספקים ועם דרישות רגולטוריות להפקת רישיונות וכו'. לפתוח עסק לוקח המון זמן, המון שלבים וימי עבודה מתבזבזים. שלא לדבר על סגירתו. לא במקרה אנחנו נמצאים במקום נחות בדירוג עשיית העסקים של ה-OECD כי כל העת מבזבזים זמן ומייצרים פחות מצד אחד ונותרים עם זמן משפחה קטן מצד שני.

גבאי מודאגת מהיעדר מדיניות מיסוי. מזה עשרות שנים היא עוקבת אחר הנושא ומנסה לקדם את שינוי מודל המס בישראל, כך למשל ששיעור המס של 50% על הכנסות שנתיות של 650 אלף שקלים ומעלה ירד לשעורים נמוכים יותר ככל שההכנסה השנתית גדלה. כלומר, על-מנת לעודד בעלי עסקים ויזמים להרוויח יותר, הם ידעו שבנקודה מסוימת על הגידול ברווח מעבר ל-650 אלף שקלים של הכנסה בשנה, הם ישלמו פחות מ-50% מס וגם כאן תימשך ירידה במס ככל שההכנסה השנתית גדלה וכך יישאר בידם כסף פנוי לבצע השקעות בעסק ובמשק או לרווחתם הפרטית.

מס הרכישה מהווה כלי בידי שר האוצר לכיסוי גירעונות

כוח בלעדי
בישראל, המוצרים שהמדינה צריכה לספק לתושביה הם רבים: בריאות, חינוך, ביטחון, תרבות וכו'. ולכן הענקת הכוח הבלעדי לשר האוצר לקבוע את מחירי המוצרים הללו היא בלתי סבירה.

"הגעתי לפני כ-7 שנים למסקנה כי יש צורך להפקיע את סמכויות חקיקת המיסים משר האוצר ולהעבירם לשר הכלכלה, עם הגדרת תפקיד רחבה יותר"
▪ ▪ ▪

"דוגמה נוספת לעוולות מס שאני מקדמת בתחום מיסוי הנדל"ן בישראל, מציינת גבאי ומוסיפה, היא סוגיית מס הרכישה. זהו מס שהפך להיות גזל במרוצת השנים ומזמן אינו מקדם את מטרת החקיקה שלו משנת 1974. היום, טוענת דורית, מס הרכישה מהווה כלי בידי שר האוצר לכיסוי גירעונות.

כלומר, על-מנת להכניס חצי מיליארד שקלים בשנה, שזה שני מיליארד שקלים בארבע שנים של קדנציה אחת, הוא מטיל מס רכישה חדש או גבוה יותר, על אותה פעולה בנדל"ן, מעלה את שעורי המס על השקעות נדל"ן בישראל ובחקיקה פשוטה הציבור בישראל והמשקיעים בחו"ל נאלצים להיחנק בתשלומי מס רכישה מטורפים, גדולים ומשמעותיים על השקעתם בנדל"ן בישראל, במקום לקבל פרס או הקלה על זה שהם מסכנים כספים וחסכונות שלהם ומסייעים להנעת המשק.

לדוגמה, משפחה המתגוררת בקריית שמונה ולה דירת מגורים אחת בשווי של מיליון שקלים הצליחה לחסוך ומעוניינת להשקיע בדירה נוספת ולרשום את הדירה על שמה (ללא טריקים מקובלים), נאלצת לשלם 8% על מלוא שווי הדירה החדשה שנרכשת בשווי של 800 אלף שקלים, היינו לשלם 64 אלף שקלים, בשעה שאם היא קונה דירה אחת חדשה בעלות של מיליון ו-800 אלף שקלים היא תשלם רק סך של 1,942 שקלים.

במצב כזה התא המשפחתי נשדד בכ-62 אלף שקלים לערך המהווים סכום שמאפשר כלכלה למשפחה לשנה. ואני שואלת למה זה נכון ככה לעשות ולחוקק חוקים חסרי היגיון? הגעתי לפני כ-7 שנים למסקנה כי יש צורך להפקיע את סמכויות חקיקת המיסים משר האוצר ולהעבירם לשר הכלכלה, עם הגדרת תפקיד רחבה יותר, המטפל בכלכלת ישראל, על כל גווניה, ויכול לנתח במודלים כלכליים השפעה של כל תוספת מס על המשק ועל רווחת הפרט.

בגלל ששר האוצר צריך לגבות כספים לכיסוי יעדי הממשלה, הוא למעשה משמש בתפקיד של מנהל החשבונות ולא מנהל הכספים של "הפירמה". מנהל הכספים בפירמה מסוגל לנתח ולתכנן קביעת מחירים על-פי הידע והביקוש והכל בהקשר לאיכות המוצר. בישראל, המוצרים שהמדינה צריכה לספק לתושביה הם רבים: בריאות, חינוך, ביטחון, תרבות וכו'. ולכן הענקת הכוח הבלעדי לשר האוצר לקבוע את מחירי המוצרים הללו היא בלתי סבירה. מצב נוכחי זה מוליד שווקים משניים שחורים שאינם נכללים ברשת המס, וכל זאת גם בשל העובדה שנטל המיסים והרגולציה על עסקים הם בלתי סבירים.

עוול נוסף בתחום התאים המשפחתיים לגבי מס הרכישה מתבטא במס רכישה המוטל על בני זוג שמבקשים להסדיר בעלות על נכסי מקרקעין, כך שלכל אחד מבני הזוג יהיה מחצית מהנכס שבבעלות בן הזוג השני. הסדרת הבעלות על רכוש זה תעלה לתא המשפחתי 2%- 2.6% משווי הנכסים המוסדרים. לדוגמה, כאשר בתא המשפחתי ישנם שלושה נכסים: נכס ראשון - דירת המגורים בבעלות משותפת, נכס שני - קרקע בבעלות בן הזוג בשווי של 2 מיליון שקלים, ונכס שלישי - קומת משרדים בבעלות האישה בשווי של 2 מיליון שקלים. בני הזוג מעוניינים שלכל אחד מהם יהיה גם חצי מהנכס שבבעלות האחר.

ומכאן, כל אחד מהם יחויב בתשלום של 20 אלף שקל על זה שקיבל לבעלותו מחצית מהנכס של בן הזוג ושוב התא המשפחתי סופג תשלום מיותר של 40 אלף. לעומת זאת אם היו מתגרשים או מי מהם היה יורש את האחר בעת פטירה לא היו מוטלים מיסים כלל. הכיצד? היא שואלת ומשיבה: על הדברים הללו אני כותבת ליו"ר ועדת כספים, לראשי הלשכות, מפרסמת ומתראיינת מעל כל במה בלשכות המקצועיות, קוראת וזועקת לתיקון פני הדברים.

תוצרת של חינוך השומר הצעיר
דורית בת השנה עם הוריה [צילום: באדיבות המשפחה]

יעקב חזן ז"ל, ממנהיגי השומר הצעיר בישראל, היה סבה המאמץ בקיבוץ משמר העמק בעת שירותה הצבאי בנח"ל
▪ ▪ ▪

דורית גבאי נולדה בירושלים ב-1963 לחיים ושושנה ביטון, שעלו כילדים לארץ ממרוקו ותוניס ב-1949. האב בן ה-80 הינו קבלן בהקמת מוסדות חינוך. האם ניהלה מספרה בבעלותה הידועה כ"סלון דורית" בבית שמש, מקצוע שעסקה בו מעת לעת. במשפחה גדלו שני בנים: אלון איש עסקים ואלירן, תמחירן בחברות, ושתי בנות: דורית היא הבת הבכורה, ואחותה ליאת קצינת חינוך בשב"ס.

"מהוריי, מציינת דורית, הפנמתי את החשיבות של קיום סדר יום קבוע וברוטינה הנדרשת, וכמובן גם את החשיבות הגדולה במעלה לקיום משפחה מאוחדת ותומכת.
"אני תוצר של חינוך השומר הצעיר. יעקב חזן ז"ל, ממנהיגי השומר הצעיר בישראל, היה סבי המאמץ בקיבוץ משמר העמק בעת שירותי הצבאי בנח"ל". היא אומרת בגאווה.

מעברי דירה תכופים בילדותה
בשיאו של משבר כלכלי העובר על המשפחה, עוברת דורית עם משפחתה לגור בקרית שמונה
▪ ▪ ▪

בהיותה בת שנה עוברים הוריה של דורית להתגורר בבית שמש. דורית לומדת שם בבית הספר עדיהו עד גיל שמונה ואחר כך היא לומדת בכיתות ד' ו-ה' בבית הספר האזורי "השחר", במושב טל שחר אליו שוב עברו הוריה. בהיותה בת שתים עשרה, חוזרת המשפחה לירושלים והיא מסיימת את לימודיה היסודיים בבית הספר זלמן ארן.

בשיאו של משבר כלכלי העובר על המשפחה, עוברת דורית עם משפחתה לגור בקריית שמונה. בגיל 13 השתתפה בתוכנית הטלוויזיה "שקט משדרים" במסגרתה הופיעה ככתבת צעירה וקריינית טלוויזיה במשך כחצי שנה. עם המעבר לקריית שמונה נאלצה להפסיק את השתתפותה בתוכנית. כאן, נקלטת המשפחה באופן מדהים על-ידי בני משפחה מבוססים שהגיעו לישראל באותה עליה והתיישבו בקריית שמונה. המשפחה משלבת את האב בעסקיה ומעניקה לו משכורת חודשית.

מנגנת בגיטרה ורוקדת באלט
במסגרת שירותה הצבאי [צילום: באדיבות המשפחה]

"הייתי ילדה מאוד פעילה אבל בודדה ולא הצלחתי להעביר מסר כלשהו מבלי לעצבן אנשים"
▪ ▪ ▪

את לימודי התיכון עושה דורית בבית הספר דנציגר. "בית ספר זה, היא אומרת, העניק לי מסגרת בטוחה ובאמצעות המחנכת המדהימה, סילבי פרטוק, שוקם אצלי הביטחון העצמי והרצון הגדול לתרום ולעזור לאנשים".

בבית הספר מדורגת דורית כתלמידה טובה וספורטאית לא רעה. היא מנגנת בגיטרה ורוקדת באלט, ובסתר, בלי שתדע, המורה לבלט, גלינה, דורית גם רקדה ריקודי עם במשך ארבע שנים בלהקה העירונית של קריית שמונה. "הייתי ילדה מאוד פעילה אבל בודדה ולא הצלחתי להעביר מסר כלשהו מבלי לעצבן אנשים. במרוצת השנים הפכתי את יתרונותיי לכוח שממיס אנשים ושאינו מעצבן אותם..."

בתום לימודיה בתיכון, דורית מתגייסת לצה"ל. בראשונה, לנח"ל ואחר כך לאגף החינוך בצה"ל, שם היא משרתת כמשקית חינוך וידיעת הארץ בהתמחות גליל-גולן.

לימודי ארץ ישראל וסטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה
במטבח ביתה [צילום: יגאל יששכרוב]

בתום השנה הראשונה היא מצטרפת לשאר הלומדים שבחרו ללמוד בחוג חשבונאות - חד חוגי מבלי שיש לה מושג לגבי נושא זה ואם הוא מתאים לה מבחינת אופיה
▪ ▪ ▪

בתום שירותה הצבאי היא שואפת להיות עו"ד (חלומה בילדות היה להיות שופטת) אך במבחנים הפסיכומטריים היא אינה מצליחה להשיג ציונים שיאפשרו לה להתקבל ללימודי משפטים באוניברסיטה העברית, כפי שרצתה.

לחלופין, היא בוחרת בלימודי ארץ ישראל וסטטיסטיקה באוניברסיטת חיפה. בתום הסמסטר הראשון שלה, היא פוגשת באחד הבנקים בקריית שמונה את איריס (טוביהו) ברטוב ז"ל, אחת מידידותיה הטובות. זו האחרונה שואלת אותה למעשיה, טוענת שהיא מבזבזת את זמנה נוכח יכולותיה וממליצה לה לעבור מיד לכלכלה.

וכך, דורית מקבלת את עצתה ועוברת ללמוד כלכלה ומנהל עסקים. בתום השנה הראשונה היא מצטרפת לשאר הלומדים שבחרו ללמוד בחוג חשבונאות - חד חוגי מבלי שיש לה מושג לגבי נושא זה ואם הוא מתאים לה מבחינת אופיה. בשנה השלישית היא נחשפת למודעות מטעם משרד האוצר שחיפש לגייס סטודנטים לעבודה במס הכנסה.

משובצת בעבודה כפקיד שומה חיפה
"לא לימדו אותי בקורס להחליט שונה בין חברה בניהול יהודי לניהול ערבי וכששיתפתי את הממונים עליי על אי הצדק שנעשה לאוכלוסייה זו בהשוואה לאוכלוסייה היהודית, החלו למרר את חיי"
▪ ▪ ▪

ב-1988, בקיץ שבין השנה השלישית לרביעית ללימודיה, היא מוכשרת במשך ארבעה חודשים בקריית ענבים מטעם משרד האוצר לעבוד כמפקחת מס הכנסה ומשובצת לעבוד כפקיד שומה חיפה בחוליות חברות, תפקיד שממלאת במשך חמש שנים. במהלכן של השנים הללו, היא מגלה את נושא הגזענות והאפליה.

"גיליתי עוולות בעיקר כלפי האוכלוסייה הערבית בעיר, מציינת דורית ומוסיפה: לא לימדו אותי בקורס להחליט שונה בין חברה בניהול יהודי לניהול ערבי וכששיתפתי את הממונים עליי על אי-הצדק שנעשה לאוכלוסייה זו בהשוואה לאוכלוסייה היהודית, החלו למרר את חיי. למרות זאת חיפשתי את העוולות בתחומים נוספים ואת הצדק, דבר בו אני עוסקת מאז וברצף על בסיס יומי. באופן טבעי הצטרפתי לעזור לוועד העובדים והובלתי באמצעותו שינוים רבים". ב-1991 דורית מקבלת את הרישיון לעסוק בראיית חשבון ממועצת רואי חשבון ממשרד המשפטים.

עוזרת בכירה לנציב מס הכנסה
במהלך עבודתה בלשכה היא נחשפת למערכות הכלכלה והמיסוי, לעבודת הכנסת והממשלה ולגופים נוספים להם העניקה שירותים
▪ ▪ ▪

בקיץ 1993, דורית, כבת 30, נפגשת ביוזמתה עם דורון לוי, שהיה אז, נציב מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ומציגה בפניו בעיות של תקנים ואפליה כלפי עובדי מס הכנסה בחיפה בהשוואה לכלל עובדי מס הכנסה בישראל עם הצעות לפתרון. הפגישה שתוכננה ל-15 דקות נמשכה שעה ורבע. כעבור כמה ימים מגיע אליה כתב מינוי כעוזרת בכירה לנציב מס הכנסה. דורית עוברת עם בתה בת השלש לירושלים ומכהנת בלשכה כיד ימינו ואשת אמונו הקרובה ביותר של הנציב, עד חודש פברואר 1996.

במהלך עבודתה בלשכה היא נחשפת למערכות הכלכלה והמיסוי, לעבודת הכנסת והממשלה ולגופים נוספים להם העניקה שירותים. בצד הדברים הללו, וכיוצאת ועד העובדים וגם כגזברית הוועד הארצי של כ-4,000 עובדי מס הכנסה, היא מנסחת לחתימת הנציב, מסמך דרישות שכר ותקנים שבו השוואת התקנים בשכר של עובדי מיסוי מקרקעין לזה של עובדי מס-הכנסה (הפרש בשכר של שתי דרגות).

בין היתר היא מסייעת לממשקי עבודה רצופים בין המטה לשדה כך שהשדה יקבל את המסרים ללא מסננת ויאמץ אותם בקידום מטרות האגף.

סגנית מנהל מס שבח בחיפה
בעקבות מעורבותה וההתלהבות שהפגינה לתחום, הומלץ עליה לכהן כסגנית למנהל מס שבח בחיפה
▪ ▪ ▪

במהלך השנים הללו דורית נשלחת ללמוד בקורס מפקחי מיסוי מקרקעין ובסיומו, בהצלחה רבה, היא חוזרת ללשכה ב-1995 ומעלה רעיונות לפתרון עוולות ופרצות בחוק מיסוי מקרקעין. בעקבות מעורבותה וההתלהבות שהפגינה לתחום, הומלץ עליה לכהן כסגנית למנהל מס שבח בחיפה, מנוי שנדרש בשל מותו של הסגן שכיהן בזמנו. בתפקיד זה היא מכהנת חמש שנים עד שנת 2000.

הקמת פורטל מס ישראלי
דורית נקלעת לחובות כספיים בכל הבנקים
▪ ▪ ▪

בשנה זו גבאי יוצאת לחופשה ללא תשלום ומקימה פורטל מס ישראלי יחיד במינו עם 15 יישומי מס חכמים ("תכנות חושבות"). תחילת האינתיפאדה והמשבר הגדול בנאסד"ק גרמו למשקיעים לסגת מן הפרויקט.

דורית נקלעת לחובות כספיים בכל הבנקים. היה עליה לכסות את כל הוצאות הפיתוח, הציוד, משכורות לעובדים ועלויות השיווק שהמשקיעים לא כיסו. רק בשנת 2012 היא מצליחה לכסות ועד תום את כל החובות.

משרד בוטיק ליעוץ בתחום מיסוי ומקרקעין
בשנה אחת היא פוגשת מעל 1,000 איש, ששומעים אותה כמרצה במסגרות השונות
▪ ▪ ▪

בתוך כך, דורית פותחת משרד בוטיק ליעוץ ומאז נותנת שירותים למשפחות ולעסקים בתחום מיסוי מקרקעין. בין היתר היא מרחיבה את פעילותה באקדמיה למיסים אותה ייסדה כבר ב-1996, המספקת קורסים פרונטלים בקבוצות קטנות (ולאחרונה גם קורסים אונליין) בהם השתתפו אלפי בוגרים.

בשנה אחת היא פוגשת מעל 1,000 איש, ששומעים אותה כמרצה במסגרות השונות. היא מחברת שני ספרים: "כלכלת הנדל"ן בישראל, ייזום ומיסוי הלכה למעשה" ו"כלכלת הנדל"ן בישראל מקיפאון לצמיחה", שראו אור, בהוצאה פרטית בשנים 1998, 2005.

מניעה של שימוש בסמים ואלכוהול
עם שלושת ילדיה [צילום: באדיבות המשפחה]

מרצה בהתנדבות לחינוך ולמניעה של שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בכל הארץ
▪ ▪ ▪

דורית היא אם לשלושה ילדים: כרמית בת 29, אלון בן 18 ועמית בת 13. מייסדת ועומדת בראש פורום מיצגים במיסוי מקרקעין - עורכי דין, רואי חשבון ויועצי מס. בנוסף, היא גם מרצה בהתנדבות לחינוך ולמניעה של שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בכל הארץ. מנהלת בין היתר פורום הורים לילדים: "אומרים לא לסמים".

לדבריה, הפעילות של מניעת השימוש בסמים ואלכוהול היא חלק מפעילות כלל עולמית שמתקיימת ב-190 מדינות והארגון העולמי נקרא עולם ללא סמים. מי שהקים אותו הם קבוצת סיינטולוגים מארה"ב וישראל פועלת כחלק מארגון זה.

מארחת בחצר ביתה
[צילום: יגאל יששכרוב]

בתמונה:
ארון הספרים בסלון הבית המכיל את כל ספריו של הפילוסוף ל. רון האברד.

בשעותיה הפנויות דורית אוהבת לשיר, לנגן בגיטרה ולטייל בארץ ובעולם ובשבת עושה הליכות לאורך חוף הים
▪ ▪ ▪

שש פעמים בשנה, יחד עם ילדיה, מארחת דורית בחצר ביתה אורחים מכל הארץ ודואגת לשתי הרצאות של מומחים בתחום חברה וכלכלה. האורחים מתכבדים בכיבוד מעשה ידיה של השפית נועה זמיר (בת משפחה) ונהנים מהופעה אמנותית בהרכב שונה עם נגנים וזמרים.

דבר דומה בא לידי ביטוי גם ביום האישה הבינלאומי במסגרת "פורום לנשים בצמרת" שהקימה דורית, בו מתקיימות הרצאות של שלש דוברות עם כיבוד מפנק ובהרכב מוסיקלי של נשים.

במסגרת פעילותה ההתנדבותית האישית למען העסקים הקטנים, היא מעבירה מספר פעמים בשנה, סדנה בת חמש שעות ומעניקה להם ידע ניהולי בסיסי שאינו זמין היום ואינו נלמד באוניברסיטאות. נמנית על 7,000 סיינטולוגים בעולם שהגיעו לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר.

דורית היא סיינטולוגית פעילה מעל עשר שנים שמבקשת באמצעות הידע הרב והכלים והקוד האתי שאמצה לעצמה, להפוך את החברה שלנו לחברה יוצרת ומאושרת יותר. היא נמצאת יחד עם 7,000 אנשים בעולם ברמה רוחנית הגבוהה ביותר, שהשיגה בהתמדה ובעמל רב ובלמידה של עשרות ספריו של הפילוסוף וההומניטר ל. רון האברד.

"ב-2004 התוודעתי לטכנולוגיה הניהולית של האברד, אותה יישמתי בעסק שלי ושיתפתי בידע הזה בעלי עסקים רבים, מדגישה גבאי ומוסיפה: במהלך השנים, היישום של הנתונים על החיים בבית וניהול העסק וכל הפעילויות בהן אני מעורבת עזר לי לצמוח ולהיות אדם תורם וחיוני בכל מקום שבו אני נמצאת.

הזכות לעזור לאחרים היא זכות מיוחדת שאסור לפספס אותה. לקחתי את נושא העזרה לאחרים בסדרי גודל שאני שבעת רצון מהם. שואפת להוציא את האנשים מהקיבעון שבו הם נמצאים, "חיים על אוטומט" ובמסגרת כל פעילויותיי אני "מערבבת להם את הקלפים" מחדש, מספקת להם נתונים חדשים בתחומי חברה וכלכלה, מנגישה להם אמת שאפשרי שלא ידעו עליה. בכך אני יוצרת יותר הרמוניה והסכמה לקבל את האחר, את דעותיו ואת מוצריו".

בשעותיה הפנויות דורית אוהבת לשיר, לנגן בגיטרה ולטייל בארץ ובעולם. בשבת עושה הליכות לאורך חוף הים. סדר יומה: בשעות הבוקר עד השעה 11:00 היא מתעסקת בענייני הבית, מבשלת, מסדרת, מטפלת בעצמה ולומדת פרק כלשהו בסיינטלוגיה. אחר כך היא נכנסת למשרד הנמצא בקומה התחתונה של הבית ועובדת בו עד השעה שש בערב, ואז היא זמינה לבתה הצעירה ומסייעת לה במידת הצורך במקצועות המתימטיקה ואנגלית.

תוכניות לעתיד? להקים גוף התנדבותי גדול
בתוך זמן קצר היא נוטלת לעצמה את המשימה לסדר בלאגן
▪ ▪ ▪

היא מגדירה את עצמה כ"מכניסת סדר בכל בלאגן", כלומ,ר יודעת ומסוגלת ליצור ערוצי תקשורת וסדר בתהליכי עבודה, הגדרת תיעדוף משימות, והכל בהקשר לחזון ולשאיפות. בתוך זמן קצר היא נוטלת לעצמה את המשימה לסדר בלאגן במשרד למשל. "יש לי יכולת להכניס סדר וחלוקת עבודה מסודרת עם הילדים, כך שזה מיושם גם בחיים האישיים".

תאריך:  05/04/2020   |   עודכן:  05/04/2020
יגאל יששכרוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת הביטחון עוקבת מקרוב אחרי הנעשה בתחומי הרש"פ בעקבות משבר הקורונה,גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי החרפת המצב הכלכלי והבריאותי בשטחי הגדה מסכנת את שלטונו של מחמוד עבאס, דבר שעלול לערער את מצב הביטחון בשטח ולהשפיע גם על ישראל.
כשבוע ימים שאני צופה ב"פלא" שהתרחש מול עינינו ושמו "פירוקה של תנועת כחול - לבן". לומר לכם את האמת, התפלאתי למה זה לא קרה עוד קודם לכן. זו איננה סתם תנועת אווירה - אוויר, אלא שזו תנועה שבסיסה אפילו לא מתיימר להיות רעיוני אלא שהוא בנוי על שנאה לאיש אחד ששמו בנימין נתניהו. זו לא הייתה מפלגת העבודה של יצחק הרצוג וציפי לבני - שם לפחות היה להם קו יוני עם דרך חברתית כלשהי. זו גם לא הייתה קדימה ההיסטורית - מעין "ליכוד ב", אבל עם דרך מדינית. זו גם לא הייתה "יש עתיד" הדיקטטורית של לפיד - אבל שחברו לה דווקא אישים מוצלחים בעלי רקוד עשייה. זו אפילו איננה "ישראל בתינו" הדיקטטורית - מפלגת הכיס של איווט ליברמן, שבה חברים אנשי מרכז וימין (על-פי מצב הרוח של ליברמן...) אבל יש לה מכנה משותף עדתי-לאומני.
האמרה הידועה "כשהתותחים רועמים - המוזות שותקות" מכוונת לדממת היצירה האמנותית וההגותית בימי מלחמה. לא בטוח שהיא משקפת נאמנה את המציאות ההיסטורית (וגם לא את זו הנוכחית - ראו את תוכניות הסאטירה והיוזמות האמנותיות הפורחות עכשיו בזמן משבר הקורונה), אבל ניתן להבין ממנה כביכול שכשעסוקים בהישרדות, נדחקים הצידה המחשבות והרעיונות היותר נעלים.
05/04/2020  |  אהוד פלג  |   יומני בלוגרים
כל מי שרגיל להתפלל במניין חווה את הקושי שבסגירת בית הכנסת וביטול התפילה בציבור וכל אחד מגיב בדרכו. איני יכול לדבר בשם כולם אבל באופן אישי הבנתי שהמציאות הזאת מעמידה את כולנו במבחן לא פשוט.
05/04/2020  |  נסים ישעיהו  |   יומני בלוגרים

05/04/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il